Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Cinderella

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:28

Met 10 jaar je zoon condooms en een vibo geven, really?
Kinderen houden zich op die leeftijd bezig met buitenspelen enzo.
Ugh :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:30

Cinderella schreef:
Met 10 jaar je zoon condooms en een vibo geven, really?
Kinderen houden zich op die leeftijd bezig met buitenspelen enzo.
Ugh :n

Zoals ik lees heeft hij zijn zoon geleerd comdooms om te doen op een vibo uit hc zijn speelgoed doos.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:37

Zo heb ik een vriendin gehad waar haar moeder een komkommer had gehaald en daarop moest ze oefenen met een condoom omdoen.

ik heb zo hard gelachen :') maar beter voorbereid dan niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:39

Oh dat deed bij ons onze docent biologie in het tweede middelbaar (13-14 jaar). Op een bezemsteel.

Ik vond het vooral akward toen :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:41

Iinge_ schreef:
Zo heb ik een vriendin gehad waar haar moeder een komkommer had gehaald en daarop moest ze oefenen met een condoom omdoen.

ik heb zo hard gelachen :') maar beter voorbereid dan niet.

Komkommer is heel wat anders dan een vibo uit de 'speelgoeddoos' van hc. Ook al word het misschien goed schoongemaakt na gebruik. Ik vind het dan toch een raar idee.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:42

Huertecilla schreef:
Qimm schreef:
Je bent klaar voor seks als je het graag wil, geen seconde eerder

Waarbij de normen van de sameleving maken wanneer je er tussen de oren klaar voor bent.
Waarbij de hormonen maken wanneer je er tussen de benen klaar voor bent.
Een groot deel van tiener/puber gedrag heeft een grond in het verschil.

Ik zeg alleen maar dat je er klaar voor bent wanneer je graag seks wil. Wanneer het uitgevoerd wordt heb ik geen woord over gesproken. Ik vind in ieder geval dat je er niet mee aan de slag moet voor je het daadwerkelijk wil. Toen ik voor het eerst ongesteld was vond ik jongens echt nog zo oninteressant, hoe moet je nou seks hebben als het je niet leuk lijkt, alleen omdat je lichaam biologisch klaar is voor baby's maken?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:45

Er zijn landen (ofja, meer bevolkingsgroepen en stammen) die deze theorie volgen hoor. Waarbij meisjes soms op 9-jarige leeftijd uitgehuwelijkt worden en ze hun huwelijk mogen 'consumeren' zodra het meisje haar eerste keer gebloed heeft (gebeurd ook wel vaker dat de heer die vaak zes keer zo oud is niet kan wachten tot dan). Ik heb nu eigenlijk nog nooit gehoord dat die jonge meisjes dat als een geweldige ervaring beschouwden om al dadelijk seks te mogen hebben.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:47

Ja ik zou het zelf ook nooit uit eigen speelgoeddoos halen. Toch niet prettig voor het kind lijkt mij.

Qimm mee eens. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:48

love_western schreef:
Zoals ik lees heeft hij zijn zoon geleerd comdooms om te doen op een vibo uit hc zijn speelgoed doos.

Een enigzins levensechte uit het assortiment van zijn moeder.

Op die manier is hij zo realistisch mogelijk theoretisch onderwezen.

Het is erg jammer en typerend bekrompen dat het in onze samenleving niet practisch onderwezen kan worden.
Sterker nog; zelfs over met vibrator is menig geest niet ruim genoeg 8)7
Wordt er eens keer een jongen goed voorgelicht/voorbereid, is het WEER niet goed :x

Iinge_ schreef:
Ja ik zou het zelf ook nooit uit eigen speelgoeddoos halen. Toch niet prettig voor het kind lijkt mij.

Waarom?
Omdat jij jouw gene al aan dat kind hebt overgebacht?
Jouw kind al met valse schaamte hebt opgezadeld?
Die van ons vind sexspeelgoed iets heel normaals dus ziet het probleem niet.
Dat is zonder opgezet plan al naadloos ontstaan toen hij een jaar of 8 was.
Zal ook wel weer iets verkeerds aan zijn, aan een kind zonder complexen/schaamte over sexualiteit :roll:
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-08-14 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:49

En waarom op 10-jarige leeftijd HC? Was je zoon er toen al 'klaar voor' naar eigen zeggen en al flink met de meiden bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:53

Huertecilla schreef:
love_western schreef:

Het is erg jammer en typerend bekrompen dat het in onze samenleving niet practisch onderwezen kan worden.
Wordt er eens keer een jongen goed voorgelicht/voorbereid, is het WEER niet goed :x

Oh ik vind prima dat ie het op een vibo oefent. Beetje verkeerd verwoord. Maar ik vind het een vies idee dat die vibo gewoon gebruikt word. Even schoongemaakt word (tenminste dat hoop ik) en je zoon hem in handen krijgt.

En ik vind 10 jaar erg jong. Kinderen horen op die leeftijd gewoon te spelen. En niet met seks bezig te zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:54

Ik kreeg als 10/11 jarige het boek 'Seks enzo' van mijn ouders. Heel verhelderend, vond het mega interessant. Waarom zou je zo iemand niet alvast kunnen leren hoe of wat? Er zijn er genoeg die er vroeg bij zijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:55

Hc, no way dat je dat mij moest uitleggen op die leeftijd, dan was ik gillend weggerend of heel stil en angstig geluisterd. Geen positieve manier. Kijk naar het kind en je weet wanneer die er nood aan heeft. Dat heeft niets met samenleving te maken, maar met ouder-kind verhouding. Als dat bij jullie het juiste moment was, prima. Maar denk niet dat dat voor iedereen zo is of dat de samenleving bekrompen is omdat ze het later/op een andere manier doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:06

Pearlx schreef:
En waarom op 10-jarige leeftijd HC? Was je zoon er toen al 'klaar voor' naar eigen zeggen en al flink met de meiden bezig?

Op school liepen de klasgenootjes met blote fotos op de slimme telefoons. Ook waren er prille beginnende 'setjes' op school en op zomerkamp.
Omdat er geen drempel over is, vertelt hij dat thuis aan mij of zijn moeder.
Zelf was hij nog niet zover dus helemaal het juiste moment.
Het woord 'voorbereid' heeft 'VOOR' in zich.

Hij weet door mijn avonturen ook prima van de hoed en de rand mbt daten/romatiek/sex/verliefd/respect/overleg/communicate/etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:07

Hoezo realistisch HC? Zo ver ik weet gaat de piemel van mijn man niet trillen als ik aan de onderkant draai :=

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:07

Huertecilla schreef:
love_western schreef:

Iinge_ schreef:

Waarom?
Omdat jij jouw gene al aan dat kind hebt overgebacht?
Jouw kind al met valse schaamte hebt opgezadeld?
Die van ons vind sexspeelgoed iets heel normaals dus ziet het probleem niet.
Dat is zonder opgezet plan al naadloos ontstaan toen hij een jaar of 8 was.
Zal ook wel weer iets verkeerds aan zijn, aan een kind zonder complexen/schaamte over sexualiteit :roll:

Er is een verschil tussen schaamte/complexen en je kind met jouw seksspeeltjes laten spelen, die jij in jouw intieme momenten hebt gebruikt.

ik ben het verder zeker met je eens dat je er Open over moet zijn maar dit gaat mij echt te ver.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:10

Huertecilla schreef:
Danique_G schreef:
HC, seks is er niet alleen voor voortplanting.

1. Ik schreef tig paginas eerder al dat de clitoris uitsluitend en alleen voor de lol in seks is.

2. Zou geweldig zijn als onze samenleving zich daar eens naar zou gedragen.

Qimm schreef:
Je bent klaar voor seks als je het graag wil, geen seconde eerder

Waarbij de normen van de sameleving maken wanneer je er tussen de oren klaar voor bent.
Waarbij de hormonen maken wanneer je er tussen de benen klaar voor bent.
Een groot deel van tiener/puber gedrag heeft een grond in het verschil.

Eh ja ik onthoud niet alles wat er geschreven wordt. Daarbij suggereert je dat wel als je schrijft over het geslachtsrijp zijn en de leeftijd van het baren kinderen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:13

Wat ik me nu redelijk serieus afvraag... Laat je je kind ook meekijken terwijl je met z'n moeder danwel andere scharrel bezig bent. Het ideale leermoment!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:18

love_western schreef:
Even schoongemaakt word (tenminste dat hoop ik) en je zoon hem in handen krijgt.

Blijkbaar heb JIJ nog wat toelichting nodig: Sexspeelgoed moet ALTIJD en wel DIRECT na gebruik GOED gereinigd worden.
Afhankelijk van het hoe/wat/met wie dient het zelfs met condoom gebruikt worden.

Ook als het alleen met een vaste voor altijd partner gebruikt wordt of zlefs alleen voor eigen gebruik, dan NOG hoort het na gebruik schoongemaakt te zijn opdat het VOOR gebruik schoon is.

Een slimme meid is op haar toekomst VOORbereid *\o/*
Het ligt dus per definitie spic&span in de la :)*

Jouw opmerking is derhalve nogal >;)

@Qimm
Bedankt voor een prima illustratie van de zielige geest van onze samenleving over sex en relaties.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-08-14 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:19

Ik snap het probleem niet zo eigenlijk, van een dildo die op een piemel lijkt en daar een condoom omheen doen, of het moet The Terminator zijn geweest. Als dat ding schoon is, is er verder toch niks aan de hand?

Want anders als ze erbij staan te kijken, je kan een kind veel theorie meegeven maar samen een beetje stuntelen is ook veel waard.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:20

Iinge_ schreef:
Er is een verschil tussen schaamte/complexen en je kind met jouw seksspeeltjes laten spelen, die jij in jouw intieme momenten hebt gebruikt.

:?
Het is gewoon een gebruiksvoorwerp.
De rest zit slechts in jouw geest.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:21

HC, Bedoel je mijn laatste vraag, want die is namelijk oprecht. Waar trek jij de grens vraag ik me af? Hij hanteert wel jullie speelgoed, vind ik al vrij extreem namelijk. Maar jij vind dat nog heel normaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:25

Qimm schreef:
HC, Bedoel je mijn laatste vraag, want die is namelijk oprecht. Waar trek jij de grens vraag ik me af?

Dat heb ik al helder en concreet geschreven.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:29

Maar HC, je doet alsof andere mensen, die het zo niet willen aanpakken zoals jij dat doet, het niet goed doen, niet open staan voor dit soort dingen en niet communiceren over dat soort dingen. Dat is niet zo, er zijn vele wegen die naar Rome gaan en daar hoeft een dildo geen onderdeel van te zijn. Het kan maar het moet niet. Soms kan praten genoeg zijn. Of als er vragen komen daar over spreken. Of nog andere manieren.
Het is niet omdat jullie het zo doen, dat dat het beste is om je kind in die zin open op te voeden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:30

Huertecilla schreef:
Qimm schreef:
HC, Bedoel je mijn laatste vraag, want die is namelijk oprecht. Waar trek jij de grens vraag ik me af?

Dat heb ik al helder en concreet geschreven.

Dan heb ik dat gemist, en inmiddels heb je 4 pagina's aan reacties geschreven, zoeken is een hele uitdaging. Dus ik leg de vraag naast me neer. Vond het wel passen bij open en eerlijke informatieverschaffing, het is wat extreem, maar ik vind jou in dit soort dingen ook extreem. Hence de gedachtengang.