Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:52

Ghostattack schreef:
'zoveel kan ik nu niet missen' :') Dat kun je eigenlijk overal wel op zeggen :P

Ik moet eens gaan bedenken hoe ik die Xbox op wil gaan halen, heb namelijk alleen maar een fiets tot mijn beschikking :=

Tja ik heb ook dat ik mijn centjes niet kan missen. Overerigens liggen deze tops al zooolang op zolder en dat vind ik dan ook wel weer jammer. Enige vreemde is als je zo graag 2 tops wilt en je kunt ze voor 20 euro per stuk krijgen dan kan je ook zeggen ik neem er 1 :') Ben benieuwd of ik er nog een reactie op krijg. Ook net ff bedacht er morgen mee naar de verhuurfeestkleding winkel te gaan misschien hebben zij wel interesse..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:52

Lopend zou wel kunnen, maar ga liever op de fiets :P
Wij hebben hier thuis wel van die grote boodschappentassen ja, die kan ik wel meenemen. En anders wordt het heel veel plastic zakjes :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:54

MarvanTom, Wat ontzettend fijn dat het goed is aangekomen!! Maar wat belachelijk dat iemand het zo denkt te kunnen versturen... -O- Vraag me dan wel eens af of iemand het echt niet door heeft, of het gewoon een worst zal zijn....

Ghostataack, zo'n grote boodschappentas is lekker stevig en kun je ook op de fiets mee nemen! (ik heb fietstassen en vind dat ook een aanrader :D )

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:55

Kentaro schreef:
MarvanTom, Wat ontzettend fijn dat het goed is aangekomen!! Maar wat belachelijk dat iemand het zo denkt te kunnen versturen... -O- Vraag me dan wel eens af of iemand het echt niet door heeft, of het gewoon een worst zal zijn....

Ghostataack, zo'n grote boodschappentas is lekker stevig en kun je ook op de fiets mee nemen! (ik heb fietstassen en vind dat ook een aanrader :D )

Wij hebben hier toevallig een oude fiets met fietstassen staan. Dat is ook nog een idee :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:56

:D Waar bokt al niet goed voor is!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:20

Hier weer een paar goede ervaringen met mp.
Weer diverse paarden spulletjes verkocht.
Allemaal ook direct betaald, dus super tevreden weer

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:14

Zo bokt markt ook maar weer even volgezet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:16

Is het jullie ook opgevallen dat je geen bericht van MP krijgt als iemand zijn bod heeft weggehaald?? (of was dat bij mij toeval :P )

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:30

Nee is me nog niet opgevallen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:34

Ik krijg daar ook geen mail van.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:36

Dus toch! Dat was voorheen wel zo. Wilde gister nog op een bod reageren omdat ik geen reactie had gehad, maar toen ik in MP kwam, kon ik het bod niet meer vinden :P

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:05

Ik miste ook al een bod in mijn rijtje, maar ik dacht eerst dat het kwam omdat ik de advertentie daarna gereserveerd (en dat ongedaan gemaakt had). Nu hetzelfde gehad en het bod staat er nog steeds. Dus inderdaad gewoon geen mail van ontvangen.. beetje jammer!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:06

En de mensen maar niet snappen waarom ze nu geen reacties krijgen..... :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:35

Mijn 'stalling gezocht' advertentie werkte, ik ga maandag bij 3 (!!!) stallen kijken *\o/* . Eentje had ik zelf gevonden via marktplaats, de andere 2 hebben mij gemaild. Spannend!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:36

Leuk! Daar moet er toch wel eentje bij zitten! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:39

Kentaro schreef:
Leuk! Daar moet er toch wel eentje bij zitten! :D

Ik hoop het! Voor nu ben ik druk bezig overzichtjes te maken voor mezelf, wat iedere stal bied, en wat ook niet. Het helpt wel om het allemaal een beetje op een rijtje te krijgen.

Nu hopen dat ik maandag m'n moeder en anders m'n stalgenote zo gek krijg dat ze mee gaan, want in mijn eentje durf ik echt niet!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:45

Ik zou in het ieder geval zeker in gedachten nemen wat je écht belangrijk vind!! Als een stal dat niet heeft, hoef je daar ook niet mee verder!
:= Wat herkenbaar......

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:51

Kentaro schreef:
Ik zou in het ieder geval zeker in gedachten nemen wat je écht belangrijk vind!! Als een stal dat niet heeft, hoef je daar ook niet mee verder!
:= Wat herkenbaar......

Wat ik echt het aller belangrijkste vind is dat mijn paard veel buiten komt. Iedere dag, 's winters minimaal 6 uur liever langer en 's zomers 24/7 hoewel ik er ook mee kan leven als ze om 8 uur naar buiten zou gaan en om 22.00 naar binnen. En 's zomers op gras, een paard hoort volgens mij te grazen. Daarop heb ik maandag nog een stal afgewezen. Het was schitterend mooi, voor mij echt perfect. Maar de paarden komen daar 's winters EN 's zomers maar 6 uur per dag buiten, en nooit op het gras, altijd in de paddock. Dat is natuurlijk een keuze die je kunt maken, maar niet eentje die ik wil voor mijn paard.

De stallen waar ik nu ga kijken bieden allemaal veel weidegang. Daarnaast zitten er gewoon grote verschillen in wat ze verder aanbieden, van een binnenbak en 2 buitenbakken tot alleen een buitenbak. Van stapmolen tot kantine. De een is een gewezen koeienboer, de ander bewust een pensionstal begonnen. Er valt geen pijl op te trekken.
Ik weet het nog niet, vind het spannend, maar ik ga het zien. Als mijn meisje maar goed komt te staan :).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:57

Dat buitenlopen op het land, zou ik ook het allerbelangrijkste vinden!! Dingen als een stapmolen zou mij gestolen kunnen worden.... Je betaald daar waarschijnlijk ook een stuk meer voor!?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 14:07

Kentaro schreef:
Dat buitenlopen op het land, zou ik ook het allerbelangrijkste vinden!! Dingen als een stapmolen zou mij gestolen kunnen worden.... Je betaald daar waarschijnlijk ook een stuk meer voor!?

Valt wel mee. Er is 1 stal met een binnenbak, 2 buitenbakken, een stapmolen, kantine etc. voor €210 als ze als pony gerekend wordt en €250 als ze als paard gerekend wordt.
Een ander heeft 1 buitenbak, een longeerbak, kantine etc. voor €225,-

Er valt geen pijl op te trekken. Ze zijn iig allemaal goedkoper dan mijn huidige stalling, en ik vind sfeer en hoe ze omgaan met de paarden belangrijker dan de prijs.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:08

Het verschilt heel erg per stal, zo zie ik wel eens stallen waar alles er echt tip top uit ziet maar als je dan vraagt of de paarden ook in de weide komen hoor je dat ze helemaal niet naar buiten gaan, maar ik ken ook plekken waar de stallen zelf er niet 'mooi' uit zien maar de paarden werkelijk alle luxe hebben, hele dage op gras naar buiten, voer hekken, onderling contact enz. Ik ga dan liever voor de 2e

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 14:12

birte schreef:
Het verschilt heel erg per stal, zo zie ik wel eens stallen waar alles er echt tip top uit ziet maar als je dan vraagt of de paarden ook in de weide komen hoor je dat ze helemaal niet naar buiten gaan, maar ik ken ook plekken waar de stallen zelf er niet 'mooi' uit zien maar de paarden werkelijk alle luxe hebben, hele dage op gras naar buiten, voer hekken, onderling contact enz. Ik ga dan liever voor de 2e

Ik ook. Hoewel ik wel een beetje allergisch ben voor "zooi-ige" stallen. Ik hou niet zo van troep, kan er niet zo goed tegen als overal iets ligt. Hier een oud halster, daar een deken, hier een stapel emmers, daar nog een stuk plastic van de voordroog baal. Schep brok laten vallen? Vegen we in de hoek! Dat trekt ook alleen maar stof en muizen aan. Ik vind het wel belangrijk dat spinnenwebben weggehaald worden (of weggehaald mogen worden), dat ze een schone drink en voerbak heeft en dat het niet allemaal onder 30 lagen van dat bruinige stof zit.

Maar ja, de stal waar ik maandag was was dus een gevalletje: ziet er schitterend uit, brandschoon, super mooi onderhouden, maar weinig naar buiten. Als ik echt moet kiezen dan kies ik ook voor jouw 2de optie, maar als ik iets kan vinden wat wat schoner is en waar de paarden ook veel naar buiten gaan etc. kies is wel daarvoor.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:49

Liever meer aandacht aan de paarden dan aan het erf :))

Ben zelf een enorme rommelkont, dat scheelt :o

Maar ze valt toch wel gewoon onder pony ?

En kun je gewoon eens gaan kijken, de sfeer opsnuiven en ook wat mensen daar op stal spreken zonder de eigenaar/pensionhouder erbij ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 14:54

Shirley schreef:
Liever meer aandacht aan de paarden dan aan het erf :))

Ben zelf een enorme rommelkont, dat scheelt :o

Maar ze valt toch wel gewoon onder pony ?

En kun je gewoon eens gaan kijken, de sfeer opsnuiven en ook wat mensen daar op stal spreken zonder de eigenaar/pensionhouder erbij ?

Er zijn zat stallen waar ze de grotere pony's (fjorden, haflingers) gewoon onder paarden rekenen. Officieel is ze volgens het stamboek een paard, namelijk een Fjordenpaard. Volgens haar maat 147,5 is ze een E pony. Ik zeg zelf ook altijd liever paard dan pony, maar als het me €40 in de maand scheelt dan mag ze met liefde een pony zijn :D.

En erf opgeruimd houden hoeft niet zo moeilijk te zijn, gewoon je troep achter je oprapen. Als je jezelf er al niet toe kan zetten om plastic in de prullenbak te doen, en een schep te pakken voor dat gevallen bix, kun je jezelf er dan wel toe zetten om de bak goed te onderhouden of om vroeg op te staan om de paarden te voeren? Ik ben zelf heel preciezerig, alles moet netjes en alles moet schoon.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:05

Tja, een Falabella is ook officieel een paard :D

Ik zou eerder kijken naar de grootte van de stallen ...
En individueel naar de behoefte aan hooi/stro en overige prijsbepalende zaken ;)

Plastic en eten wordt hier trouwens ook wel gelijk opgeruimd, hoor, maar mijn erf is verder geen toonbeeld van netheid ...

De dieren staan hier echter wel op de allereerste plaats en worden goed en op tijd gevoerd, hebben altijd schoon water ter beschikking, een veilige leefruimte met een goede omheining en een dak boven hun hoofd :j