birte schreef:Het verschilt heel erg per stal, zo zie ik wel eens stallen waar alles er echt tip top uit ziet maar als je dan vraagt of de paarden ook in de weide komen hoor je dat ze helemaal niet naar buiten gaan, maar ik ken ook plekken waar de stallen zelf er niet 'mooi' uit zien maar de paarden werkelijk alle luxe hebben, hele dage op gras naar buiten, voer hekken, onderling contact enz. Ik ga dan liever voor de 2e
Ik ook. Hoewel ik wel een beetje allergisch ben voor "zooi-ige" stallen. Ik hou niet zo van troep, kan er niet zo goed tegen als overal iets ligt. Hier een oud halster, daar een deken, hier een stapel emmers, daar nog een stuk plastic van de voordroog baal. Schep brok laten vallen? Vegen we in de hoek! Dat trekt ook alleen maar stof en muizen aan. Ik vind het wel belangrijk dat spinnenwebben weggehaald worden (of weggehaald mogen worden), dat ze een schone drink en voerbak heeft en dat het niet allemaal onder 30 lagen van dat bruinige stof zit.
Maar ja, de stal waar ik maandag was was dus een gevalletje: ziet er schitterend uit, brandschoon, super mooi onderhouden, maar weinig naar buiten. Als ik echt moet kiezen dan kies ik ook voor jouw 2de optie, maar als ik iets kan vinden wat wat schoner is en waar de paarden ook veel naar buiten gaan etc. kies is wel daarvoor.