Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:56

Stille meelezer meldt zich...
Het zijn helaas niet alleen de kopers die niet altijd even braaf zijn.
Ook verkopers kunnen er wat van...
Advertentie plaatsen, dan mail je (geen telefoonnummer erbij) en dan hoor en zie je niets terug... En verdwijnt de advertentie en wordt vervolgens opnieuw geplaatst....

Over het algemeen eigenlijk alleen goede ervaringen met MP.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:04

Droomster schreef:
Ik verkoop niet vaak wat via marktplaats, maar op dit moment heb ik er een hoop studieboeken op gezet. Ze zijn echter in redelijk goede staat & ik wilde ze daarom verkopen voor een prijs die net onder de prijs zit waarvoor ze aangeboden worden op bijv. bol.com (2e hands) & marktplaats. Zodat ik er toch vanaf ben ;)

In de advertenties heb ik neergezet 'tegen elk aannemelijk bod'. Nu bied iemand echter 1,50 voor sommige boeken, terwijl deze nog makkelijk (minimaal) 10 euro waard zijn 8)7

Mijn vraag: reageren jullie op deze biedingen? Laten jullie ze staan of verwijderen jullie deze onzinbiedingen?

Wat is de slimste tactiek? :+

Antwoorden; komma op de verkeerde plaats gezet? :D

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:16

Nayomie schreef:
Bokkers! Blaas het feestje maar af!

:') :') _O-

Sorry!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:17

Nayomie schreef:
=
daar hadden we ons net op verheugt -O-

Sorry!

Edit: Het spijt me zoveel dat ik zelfs 2x een bericht plaats :')

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:18

Droomster schreef:
Ik verkoop niet vaak wat via marktplaats, maar op dit moment heb ik er een hoop studieboeken op gezet. Ze zijn echter in redelijk goede staat & ik wilde ze daarom verkopen voor een prijs die net onder de prijs zit waarvoor ze aangeboden worden op bijv. bol.com (2e hands) & marktplaats. Zodat ik er toch vanaf ben ;)

In de advertenties heb ik neergezet 'tegen elk aannemelijk bod'. Nu bied iemand echter 1,50 voor sommige boeken, terwijl deze nog makkelijk (minimaal) 10 euro waard zijn 8)7

Mijn vraag: reageren jullie op deze biedingen? Laten jullie ze staan of verwijderen jullie deze onzinbiedingen?

Wat is de slimste tactiek? :+

of ik reageer niet en laat het bod staan, maar ben ook wel zo dat ik mail als je nu even met een serieus bod komt wie weet komen we er uit..

ik tijdelijk geen ervaringen alles er af gehaald maandag op vakantie

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:29

Alane schreef:
Stille meelezer meldt zich...
Het zijn helaas niet alleen de kopers die niet altijd even braaf zijn.
Ook verkopers kunnen er wat van...
Advertentie plaatsen, dan mail je (geen telefoonnummer erbij) en dan hoor en zie je niets terug... En verdwijnt de advertentie en wordt vervolgens opnieuw geplaatst....

Over het algemeen eigenlijk alleen goede ervaringen met MP.

Ik moet eerlijk toe geven dit is mij een enkele keer ook gebeurd.
Dan lees ik dat op mijn tel in de auto voor een stoplicht brug oid haha en denk ik oke reageer thuis even.
Vervolgens blader ik door mijn mail heen en kom ik dat mailtje tegen, al geopend natuurlijk want dat had ik al via mijn telefoon gedaan.
Sinds dat heb ik nu altijd mijn mp mail netjes onder controle haha heb het voor mezelf een stuk over zichterlijker gemaakt en nu gebeurd me dat ook niet meer.
Alles wat ik open en niet direct op kan reageren zet ik in mijn zelf gemaakte mapje 'beantwoorden verkoop' en iedere avond open ik hem even, het zal mij niet meer gebeuren haha.

Verder reageer ik altijd op vragen enzv.

Heb trouwens niets meer gehoord over het geen wat ik gister verstuurd had moeten hebben voor 17.00 uur
Persoon is vast en zeker tot zelf inzicht gekomen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:31

paxine schreef:
Nayomie schreef:

Sorry!

Excuses mwjaa aanvaart.

Lieff :+:

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:32

paxine schreef:
Nayomie schreef:
=
daar hadden we ons net op verheugt -O-

Sorry!

Edit: Het spijt me zoveel dat ik zelfs 2x een bericht plaats :')

Lief 2 :+:

:')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:32

Ik heb een goede verkoper gevonden :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:40

Toch nog een vreemde ervaring hier afgelopen week.
Ik heb voor mijn vader 2 advertenties op mp met oude landbouwwerktuigen, dus afgelopen week belde er een of andere buitenlander die interesse had. (Erg moeilijk te begrijpen met zijn gebrekkige Nederlands.) Op een gegeven moment waren ze tot een deal gekomen, mijn vader en die man en hij wilde het diezelfde dag nog komen halen. Hij belde rond 1 uur in de middag en zei toen dat hij er met ongeveer 2 uurtjes wel zou zijn. Nou is er bij mijn ouders op de boerderij altijd wel iemand thuis, dus op hem wachten was niet zo'n probleem gelukkig, want 2 uur later nog geen spoor van hem te bekennen. Even later had hij weer gebeld met mijn moeder die begreep uit zijn verhaal dat er iets met de navigatie aan de hand was, maar uiteindelijk heeft ze hem maar het mobiele nummer van mn vader gegeven zodat hij daar weer verder mee kon afspreken en bellen als hij er bijna was. (Mn vader moest er wel bij zijn, aangezien die er verstand van heeft en wij niet :P maar die was toevallig bij mijn huis aan het klussen, maar daarvandaan is hij in 10 min ook weer thuis, dus dat kon prima)
Dus hij mijn vader weer gebeld; 'ja nog 22 km volgens de tomtom'.
Uur later... nog niks :+ Mijn vader hem maar weer gebeld; 'met een half uurtje ongeveer ben ik er'
Je raad het al... weer niks. Zo ging het tot ongeveer 8 uur 's avonds. Toen belde hij dat hij de volgende dag wel zou komen.
Uiteindelijk helemaal niks meer van hem vernomen de dag daarna :=

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:44

Dat is ook maf!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:46

Bij mij gaat het algemeen bekeken ook vrij goed. Heb ondertussen al 3 correcte afhandelingen gehad. 2 keer met mensen afgesproken die goed op tijd waren en heel erg aardig, en 1 keer een snelle afhandeling via overschrijving. Toch ook veel mails die ik dan netjes beantwoord (soms met een behoorlijk lange uitleg) en waar ik dan simpelweg geen antwoord meer op krijg. Nu, op zich houd ik hier rekening mee, dit soort mensen heb je altijd wel en ben het ondertussen ook gewend, maar vandaag had ik toch even een GRMBL-moment.

Ik heb al een poosje een zadel te koop staan. Kreeg ik onlangs een mailtje van iemand die zowel m'n zadel als het winterdeken wilde overnemen. Daarbij stelde ze ook een paar vragen ivm het zadel. Oke, prima, ik typ een hele uitleg met de antwoorden op haar vragen. Vervolgens hoor ik 2 dagen niets meer. Ondertussen had ik al een andere mail gehad voor het winterdeken, en een kennis gesproken die het zadel wilde hebben (had ik al eerder wat mee proberen afspreken maar het contact was nadien wat verwaterd). Om zeker te zijn dat ik mijn eerdere mailer niet in de kou liet staan toch maar verwittigd dat ik beide objecten verkocht als ze niets meer van zich liet horen (met het idee van, die reageert toch niet op mijn mail maar dan kan ze me nadien ook niet verwijten dat ik het heb doorverkocht). Krijg ik binnen het uur om 11 uur 's avonds al een mailtje terug dat ik het mocht doorverkopen. Dan denk ik ook, kan je dan niet gelijk reageren op mijn eerdere mail? 'Sorry maar ik heb toch geen interesse.' Dan hoef ik ook geen rekening met je te houden |o

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 07:20

Bedankt voor jullie reacties, ik heb nog niet teruggemaild naar degene die de onzinbiedingen plaatste. Ik heb wel gister 't.e.a.b.' veranderd in 'bieden vanaf' (en daarbij mijn minimale vraagprijs, die onder alle 2e hands aangeboden boeken zit ;)).

Volgens mij heeft de bieder dat gesnapt, want hij heeft bij enkele zijn bod verwijderd :D Wat hij met die andere onzinbiedingen probeert te bereiken (die hij heeft laten staan), dat weet ik niet :+

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 07:23

Nou wij ook weer een slechte ervaring rijker.

Had een leuk juniorbedje gezien op MP voor mijn dochtertje, mail gestuurd voor de prijs Nou die was prima dus gevraagd wanneer we konden kijken. Zou donderdag (gisteren) kunnen anders waren ze op vakantie. Helemaal goed, ik gevraagd hoe laat.
Krijg ik een mail terug dat ze het toch niet redden ivm een nieuw matras voor hum nieuwe bedje. Vanaf 20 augustus waren ze er weer en konden we afspreken. Dus ik denk doe 24 Augustus hebben ze nog een paar dagen om een nieuw matras te kopen. Krijg ik terug nee dat kan niet want dat weekend gaan we pas kijken voor een matras dus stelde hij voor op 31 augustus af te spreken
Nou hiervoor heb ik maar bedankt gezien het feit dat het steeds verzet word en ik er zeker van wil zijn een bedje te kunnen kopen.

Had echt zoiets van, als je het nog niet kwijt kan zet jet dan nog niet op MP....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:15

Ik kan een winterdeken + 2 halsters en een dekje voor 17.75 kopen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:21

Nayomie schreef:
Lief 2 :+:

:')

Ik ga dit uitprinten zodat iedereen kan zien dat er heus wel mensen zijn die mij lief vinden :D :D :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:34

ik heb nu ook weer een verkoper die niet reageerd >:(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:12

Nayomie schreef:
Ik kan een winterdeken + 2 halsters en een dekje voor 17.75 kopen.

Weet natuurlijk niet in wat voor 'n staat erbij vermeldt staat, maar anders zou ik toch even goed nadenken! (als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook....)

Gister zou iemand komen om iets op te halen. Het afspreken ging echt heel moeizaam en er werd in de tussentijd nog hoger geboden ook :P Uiteindelijk toch tot een afspraak gekomen. Keurig op het afgesproken tijdstip stonden ze voor de deur. Vader met zijn kinderen en echt helemaal blij!!
De dag ervoor kwam er ook iemand iets ophalen. Ook keurig op tijd. Ze had een euro te veel, maar dat was geen probleem en die mocht ik houden :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:25

Er zit een klein gaatje in de winterdeken aan de binnenkant.
En het is een ouder modek dat dekje.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:29

Heb je duidelijke foto's gezien van al de spulletjes?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:30

Ik zit mobiel dus gaat me niet lukken :(:)

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:54

Ik niet, maar een andere bokker heeft behoorlijke slechte ervaring meegemaakt met iemand op marktplaats.
[PP] Geen KAT maar een KINDERPONY in de ZAK gekocht!!!

Zeker het lezen waard, de verkoper heeft nu een link van het topic op haar site staan met daarbij: leuk ik ben op het nieuws!

Maar verder moet je maar in het topic daar reageren anders gaan ze hier weer zeuren over, dit mag niet in dit topic bla bla bla

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:55

Mieke93 schreef:
Maar verder moet je maar in het topic daar reageren anders gaan ze hier weer zeuren over, dit mag niet in dit topic bla bla bla

Lekker positieve insteek...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:42

Ik heb ook het een en ander te koop staan nu

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:19

Vjestagirl schreef:
Mieke93 schreef:

Lekker positieve insteek...

Ze heeft wel gelijk.