Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:05

ik waarschuw:
7 paginas met onleesbare taal :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:09

deviltjh schreef:
Steffiy,
ik vind het heel stom klinken,
maar als je iemand anders vind om te vertalen mag dat,
ik heb tot volgende week geen wifi ( router dood -.- )
en zit nu toevallig bij mijn vriend

geeft niet, ik heb toevallig gister een poging gedaan, en ben 2 pagina's verder.
Ik probeer het zelf wel even :P

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:36

mocht je er niet uitkomen wil ik je wel helpen :j

@Quellian: Ik denk dat het ook niet slim is om contact op te nemen. Zolang hij vast zit heb je dan contact, als hij vrij komt verbreek je het contact (neem ik aan) en laat je hem vallen als een baksteen even grof gezegd.
Zou je nieuwe partner ook niet jaloers worden?

Je moet het natuurlijk zelf weten, bovenstaand is hoe ik erover denk, ik sta niet in jou schoenen en ken de situatie niet.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:41

Nanda schreef:
* breekt in* Isegrim, ik ben een meelezer van je blog en deze maakt diepe indruk op mij.

Je schreef ergens dat je Jamie wilde vragen of je die 350 dollar mocht verzorgen die nodig is om een advocaat in te schakelen om de slechte verzorging van de gedetineerden aan de orde te stellen.

Mocht je dat doen, dan wil ik een kleine bijdrage daar aan meeleveren. En misschien zijn er nog wel meer dit topic die een paar euro willen doneren. Iedere euro is meegenomen, Toch?

Dat is erg tof van je! <3

Als het zover komt, zal ik daar zeker gebruik van maken. Ik moet alleen eerst even gaan uitzoeken hoe zinvol het is en wat het gaat kosten om dit te laten regelen door een advocaat.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:31

ik wil ook wel doneren :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:50

SteffiiY schreef:
deviltjh schreef:
Steffiy,
ik vind het heel stom klinken,
maar als je iemand anders vind om te vertalen mag dat,
ik heb tot volgende week geen wifi ( router dood -.- )
en zit nu toevallig bij mijn vriend

geeft niet, ik heb toevallig gister een poging gedaan, en ben 2 pagina's verder.
Ik probeer het zelf wel even :P

Ik heb er een die zn brieven voor mij op de compuer uit typt
dat mag daar in de bibliotheek in norwegen :j

Met die gangster schrijf ik voornamelijk via corrlinks dus dat is ook makkelijk lezen :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:56

Ja ik ga nu over via jpay. dan word het ook makkelijker!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:56

SteffiiY schreef:
ik wil ook wel doneren :j

+:)+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:11

Nant schreef:
@Quellian: Ik denk dat het ook niet slim is om contact op te nemen. Zolang hij vast zit heb je dan contact, als hij vrij komt verbreek je het contact (neem ik aan) en laat je hem vallen als een baksteen even grof gezegd.
Zou je nieuwe partner ook niet jaloers worden?

Nee, mijn partner is geen jaloers type. Hij zegt alleen dat ik goed moet nadenken wat ik wil én dat ik de consequenties ook moet begrijpen.

Mijn ex heeft zijn zoontje om het leven gebracht en komt in mei voor het eerst voor de rechter. Hij moet flink gestraft worden voor zijn daad, dat zonder twijfel, maar ik heb ook een bepaalde compassie voor hem (ondanks dat het tussen ons vaak niet leuk was). Hij is niet het type dat je in de buurt van je dierbaren wilt, maar aan de andere kant is het ook geen slechte jongen, maar zijn gedrag is bagger.
Alles heeft een reden, ook zijn gedrag, maar dat praat zijn daad niet goed. Het voelt heel dubbel :)

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:09

Zooo even een paar dagen uit getrokken om het hele topic door te lezen.....
Respect voor jullie :)
In het verleden al eens een brief gemaild naar iemand via W.a.P. helaas nooit een reactie ontvangen.

Nu toch weer aan het twijfelen om opnieuw een poging te wagen.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:39

Ik heb je hele verhaal gelezn Insegrim. Jouw/ Jaimy zijn verhaal blijft me boeien :)

Ik heb vandaag een brief ontvangen van 'mijn' gevangene. Erg leuke brief! Aan het einde van de brief vroeg hij of ik, als ik uberhaubt terug zou schrijven, een foto zou willen meesturen. Zodat hij weet met wie hij schrijft. Op zich logisch, dat zou ik ook fijn vinden.

Maar hoe doen jullie dat? Weten "jullie" gevangenen hoe je er uit ziet?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:41

miisshOrse schreef:
Ik heb je hele verhaal gelezn Insegrim. Jouw/ Jaimy zijn verhaal blijft me boeien :)

Ik heb vandaag een brief ontvangen van 'mijn' gevangene. Erg leuke brief! Aan het einde van de brief vroeg hij of ik, als ik uberhaubt terug zou schrijven, een foto zou willen meesturen. Zodat hij weet met wie hij schrijft. Op zich logisch, dat zou ik ook fijn vinden.

Ja hoor, ik heb hem een foto gestuurd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:42

miisshOrse schreef:

http://www.writeaprisoner.com zie je ook fotos :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:42

Ik schrijf met een vrouw en ja, ik heb foto's meegestuurd vanaf het begin (oa van mij en van zoonlief). Ze is altijd heel erg blij met foto's van mijn kleine man, dus die stuur ik graag mee. Ze zegt altijd hoe een hartendief hij gaat worden en hoe ze smelt van zijn mooie ogen <3

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:44

ik heb zelfs foto's van mn paarden meegestuurd, dat vond hij erg leuk!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:45

Ik heb ook gewoon (meerdere malen) een foto meegestuurd.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:27

Ik heb het topic ook lekker door zitten lezen en heb ook tijdje terug mijn eerste brief gestuurd! Heel leuk antwoord en nog wat brieven verder ondertussen, maar ik had een vraagje en misschien dat jullie het weten..
Als ik een brief daarheen stuur duurt het ongeveer een maand voordat hij aankomt! En andersom maar paar dagen.. (dit keer 5 dagen) gezien aan de datum.
Waarom duurt het zo lang voor mijn brief daar is? Ik hoorde dat je (vroeger) ook AIRMAIL op je brief kon schrijven dat het dan sneller ging of is dat tegenwoordig niet meer zo? Is het normaal dat het zo lang duurt?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:27

Dat hangt erg af van de gevangenis, staat etc. In vrijwel elke (Amerikaanse) gevangenis wordt alle post gescreend en het is niet ongewoon dat post een week of langer wordt 'vastgehouden'. Sinds ik Jpay heb ontdekt, gebruik ik eigenlijk alleen dat nog maar, omdat ik dan zeker weet dat Jamie het binnen een dag of drie heeft. Kennelijk houden ze die Jpays niet vast (maar ze verdienen er ook geld aan dus dat is niet zo gek).

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:01

Mag ik vragen van Jpay is?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:32

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:25

Een beetje een stomme vraag misschien. Maar als jullie per post versturen, gaan jullie dan naar het postkantoor of doe je hem gewoon in de brievenbus?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:25

Isegrim schreef:
Dat hangt erg af van de gevangenis, staat etc. In vrijwel elke (Amerikaanse) gevangenis wordt alle post gescreend en het is niet ongewoon dat post een week of langer wordt 'vastgehouden'. Sinds ik Jpay heb ontdekt, gebruik ik eigenlijk alleen dat nog maar, omdat ik dan zeker weet dat Jamie het binnen een dag of drie heeft. Kennelijk houden ze die Jpays niet vast (maar ze verdienen er ook geld aan dus dat is niet zo gek).

ik heb gister ook mn eerste brief via jpay naar mn gevangene gestuurd. kan hij ook via jpay terugsturen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:11

Zelf op de bus doen met een priority sticker of een wereldpostzegel :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:21

SteffiiY schreef:
ik heb gister ook mn eerste brief via jpay naar mn gevangene gestuurd. kan hij ook via jpay terugsturen?

Dat hangt van het beleid van de betreffende staat/gevangenis af. Jamie kan dat in elk geval niet.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:25

Goeiemorgen allemaal, ik ben nieuw hier :) Ik heb het topic in twee dagen helemaal gelezen, ook Isegrims blog en alle linkjes in het topic. Ik vind het heel interessant en fascinerend om alle verhalen te lezen. Zelf zou ik niet met een gevangene willen schrijven, gewoon om het feit dat ik moeilijk open ben tegen een vreemde en gesprekken dus snel stilvallen.