Madee als meisjesnaam kwam ik eens tegen. Vind ik ook een bijzondere en best mooie naam. Of Sebas, met een ' op de e (kan ik niet op mijn telefoon).
KletsKoekje
Geplaatst: 10-09-12 20:59
Mijn schoonzus heet M.eiemeike ook erg apart en als ik die naam noem dan zeggen mensen standaard; "hoe?" (alsof papa bij het aangeven Meike stotterde )
Meisje uit mijn klas van de basisschool heette Siouxie (sie-joek-sie) Was even wennen in het begin maar vond het later wel mooi.
Konstantine
Geplaatst: 10-09-12 20:59
Siouxsie is een zangeres uit de tijd dat mijn moeder jong was.
NorwayFjord
Geplaatst: 10-09-12 21:02
Ik heb een O.céane in de klas en een Z.ine-E.ddine, had ik allebei nog nooit van gehoord..
En om het verwarrend te maken een W.alid, S.alih, S.elim en M.ahat Ik raak elke keer weer door de war..
Konstantine
Geplaatst: 10-09-12 21:03
Z.ine-E.ddine doet me dan weer denken aan Zinedine Zidane, ik hoop dat het geen meisje is.
Sinoux, zo heet een pony op de manege waar ik vroeger reed F.aye, zoals eerder op deze pagina genoemd, is de naam van een van mijn oppaskindjes. Je spreekt het uit als Fee haar broertje heet Skip. Voordat ik daar oppaste maar deze kinderen wel al kende, had ik besloten dat als ik later honden zou krijgen ik ze ook Skip & F.aye ging noemen
Een vriend van mij heet Bren, ook niet echt alledaags
(punt in de naam is in dit geval niet vanwege de onbekendheid van de naam, maar vanwege de zoekcombinatie van de namen Skip & F.aye samen )
marrlinde
Geplaatst: 11-09-12 10:38
Kampen zijn ook altijd leuk voor aparte namen. Zeker de weken met veel AZC kinderen...
Dit jaar ook weer veel aparte namen gehoord. A.lec had ik nog nooit gehoord, net als M.arcos en A.ge (spreek je uit als aachu zegmaar). R.hodé komt ook niet zo vaak voor maar wel heel mooi vind ik.
En dan had je nog H.annibal, T.ofik, V.irginia en dat soort namen...
Lowara
Geplaatst: 11-09-12 10:44
Najoveh schreef:
Hier in de buurt: Jongens: K.jelt E.phraïm S.emmie
Meisjes: G.ussie T.hriese A.rwen T.ammie
Een K.jelt had ik 3 jaar geleden nog in mijn klas toen ik nog juf was en Arwen is een redelijk gangbare naam? ken verschillende mensen en paarden Arwen's namelijk ( heb er trouwens zelf ook eentje rondlopen die zo heet )
Arwen is op zich niet zo raar, ik vind het zelfs mooi. Maar door LOTR zou ik mijn kind toch echt niet zo noemen. Voor paarden/honden/... okee, maar niet je dochter
Bij ons in het dorp is er een Diah bijgekomen... Betekent blijkbaar meisje of God, maar ik krijg er wel een héél retro-gevoel bij (avondje met een groot wit laken, 'n projector, m'n opa en oma en dan oude vakantiekiekjes kijken.... )
Onze dochters zijn vernoemd naar wijndruiven : G.amay en S.yrah. Was de derde ook een meisje geweest dan had zij M.erlot geheten. Ook niet alledaagse namen volgens mij.