model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Merell123

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:11

Vinden jullie het eigenlijk goed als ik hier mee praat? Zou graag weer een beetje willen beginnen met shootjes en dan is meekijken en lezen met anderen heel handig :) !

@Ismy; Ik vind het idee bij de ogen erg mooi! Maar zou wel de rode lippenstift weglaten denk ik.. want dat maakt het voor mij in ieder geval net té veel.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:19

is idd Joolien!!

ik vind het juist fijn jou berichten courses, ik ben echt een leek als het gaat om modellen fotograferen en studiofotografie en loop vooral tegen de compositie op...

@Ismy: vind het geen mooie foto :o beetje facebook achtig. Ivm de belichting, aan de half uitgelopen mascara moet het blijkbaar iets dramatisch zijn, maar zie ik voor de rest niet terug en de lipstick zit op je/haar haar. Ook vind de haar te erg voor het gezicht :) jij/zij heeft wel mooie ogen!!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:41

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:44

zonde van die lippenstift in je haar! maakt het toch iets slordig! maar buiten alles, wat een mooie ogen heb je zeg!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:46

Haha bedankt. Dit is een vriendin van mij. Ik heb deze foto gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:46

Grapje ik dacht dat ik in een ander topic zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:03

Ik vind de nabewerkte versie die je op Facebook hebt gezet mooier dan deze om eerlijk te zijn. Qua compositie, prima plaat, maar ik irriteer me echt ont-zet-tend aan de lippenstift. De kleur ligt bij mij gewoon niet helemaal lekker, veel te oranje, en daarbuiten zit het in haar haren en dat vind ik echt heel afleidend en zonde. Haar ogen zijn al heel sprekend en mooi op zich, dus de lippenstift is voor mij persoonlijk een beetje too much.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:04

Ik kan het helemaal vinden in je commentaar inderdaad. Bedankt!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:23

ismy schreef:
Courses schreef:
@ Ismy; Ik vind de foto's in je post niet erg sterk moet ik je eerlijk bekennen. Bovenste foto's heeft enorm veel schaduwen in 't gezicht (met name onder de neus) die mij teveel storen in 't complete beeld. De onderlip van 't model glimt nogal, wat ook erg de aandacht weg trekt van de complete plaat. De 2de foto doet mij eerlijk gezegd weinig, vind 't een 'vaag' beeld, onduidelijk in wat 't thema precies is ('t is dat jij 't erbij gezet hebt anders had ik dat er persoonlijk niet uitgehaald denk ik).

Bedankt voor je reactie. Dit heb ik ook niet gefotografeerd, dit ben ik.

Ik zal even een foto van mijn fotografie van vandaag posten. Dit was een opdracht van mijn buurmeisje. Helaas was het erg grauw weer maar dat zorgde gelukkig niet voor harde schaduwen. Het onderwerp was lipstift. Het moest een poster worden.

Kritiek vind ik altijd handig :D

[ Afbeelding ]

Je onderwerp is de lippenstift. Mmmm, okee. De kleur is opzich wel sprekend, echter is het haar ervoor langs enorm storend (leid aandacht af van het onderwerp; de lippenstift) Links onder zit er lippenstift in 't haar, neem niet aan dat dit bewust gedaan is, vind ik persoonlijk nogal vervelend kijken. Als ik de foto bekijk gaat m'n eerste blik naar 't haar midden in de foto wat onscherp is, daarna naar haar ogen, en dan pas naar de lippenstift. Als je onderwerp de lippenstift is, geeft dit al aan dat dit dus niet het hoofdobject is in de foto. Vanwaar de uitgelopen makeup, zit er iets van een thema o.i.d achter? :) Er zijn nu meerdere factoren die aandacht wegtrekken, en gezien dat vind ik de foto niet heel geschikt als het onderwerp puur en alleen de lippenstift is. Bijvoorbeeld voor een emotie zou deze foto prima kunnen, echter past hij niet bij het onderwerp wat jij ervoor hebt :)

Ik ben zo vrij geweest even voor te doen wat ik bedoel met 'hoofdonderwerp':

Afbeelding

Ik zeg niet dat ik 'm zelf zo had nabewerkt (heb 't even overdreven gedaan) maar op deze manier word de aandacht gevestigd op de lippenstift. Doordat die nu meer 'power' heeft gekregen kijk je eerder naar de lippenstift als naar het haar voor haar gezicht of haar ogen :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:27

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:27

Wauw zo zie je hoe erg nabewerken een foto 'anders' kan maken!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:31

Ik werk met verschillende tools binnen Photoshop, maar heb de levels wat aangepast, de belichting iewat aangepast tot centraal uitlichten en de lippen wat doorgedrukt zodat deze duidelijker werden :) Het is een kwestie van leren daarmee, veel doen en heeeeeel erg veel uitproberen :) Ik vond jou versie nogal grauw namelijk, en dat is vaak voor een uiting funest (mensen kijken niet graag naar een grauwe uiting m.b.t beauty o.i.d).

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 03:48

De versie van Courses is misschien inderdaad iets beter bewerkt.
Hier is het dramatische effect iets warmer en komt daardoor beter tot uiting.
Vooral voor een poster wil je natuurlijk een foto die blijft 'hangen' en niet een die meteen vergeten wordt.
Ik vind het idee erachter wel heel leuk trouwens :j

Ik heb inmiddels al verschillende gaten in de lucht gesprongen, want ik heb mijn schema iets aan kunnen passen, waardoor ik dmv preciese timing en veel geren toch nog aan de schwarzkopf show mee kan doen *\o/*
Hier zullen de profesionele professionals mijn haren knippen en de foto's mag ik houden voor mijn portfolio.
Oftewel, 4 vliegen in één klap. Ik hoef niet naar de kapper, krijg portfoliofoto's, gratis catwalk/shoottraining én ik word er ook nog eens voor betaald :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 04:10

De professionele professionals.. :+

Courses je hebt 'm mooi bewerkt!
Erger mezelf aan de kleur van de lippenstift. Had 'm mooier gevonden met iets neutraals aangezien de ogen er al uit springen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 04:17

Ja, want het is een show waar de professionele professionals de professionals laten zien wat de spring/summer trends voor 2013 zijn :)
Weet niet precies hoe ik het moet verwoorden sinds dat de ene leidinggevende professional het aan de andere laat zien zeg maar :+
Hierna komen er in april/mei twee grotere shows waar we de looks dan daadwerkelijk aan de 'mensen' showen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:42

Ah, jullie zitten allebei in Canada :P Vandaar de post tijd, haha.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:07

Zo, mijn edit software is weer compleet up to date dus ik kan alles weer gaan afwerken :) + mijn eindexamens komen eraan ... Spannend :D Heb al wat ideeen voor de serie!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:25

Posh, ann_moi.. ik heb me helaas moeten afmelden voor 11 april. -O- Ik baal er echt verschrikkelijk van, maar mijn ouders krabbelen ineens terug en vinden het niet meer oke dat ik ga dus heb ik me moeten afmelden. -O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:24

Zonde UMayDream! ^)

Ik ga zo naar stage, word vandaag geportreteerd door m'n begeleidster op 2 verschillende manieren :) En volgende week vrijdag ga ik weer naar Mark van Velsen toe! ^^

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:28

mooie foto's zitten er weer tussen :) .

JamieShanin echt een mooie jurk had je bij die meeting :) Jammer dat je je moet afmelden UMayDream.

Courses denk dat veel mensen wel iets aan je commentaar kunnen hebben? Ik zou elk geval juist blij zijn met tips :)
Ik vind Mark van Velsen echt een toffe fotograaf. Is wel grappig want een paar jaar terug (op hyves nog) zag ik toen al eens foto's van hem, meisje dat ik kende stond model en toen dacht ik al van goh wat een gave foto's. En toen ik jouw foto's van hem zag herkende ik meteen dat logo weer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:32

Ik vind 't prima hoor, haha :) Ja, Mark is al lang bezig, ik vind 'm echt steen goed en hij is ook heel fijn om mee samen te werken dus wat dat betreft ben ik allang blij dat ik uberhaubt met 'm kan praten zeg maar :P Laat staan dat ik uberhaubt had gedacht dat 'ie met mij 'wou' shooten :) (Lucky number natuurlijk die shoot van laatst :P )

Even een portrait, foto door m'n stage begeleidster en mijn edit, wil even een idee geven van wat we geschoten hebben want ik vind 'm erg tof geworden namelijk :) Het was de bedoeling door middel van m'n haardracht 't verschil in uitstraling te laten zien, gezien zij dit extreem anders vond :P

Afbeelding

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:45

Ben benieuwd wat er van die shoot met hem dan weer uit komt rollen :) Werkt hij ook met TFP ofzo of anders?

Leuk zo dat verschil op die 2 foto's, bij de linker lijkt wel dat stuk boven je hand wat overbelicht maar daar kan jij niks aan doen natuurlijk. Lijkt me nog best lastig om dan 2x dezelfde pose te doen? :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:42

SimoneDV schreef:
Ben benieuwd wat er van die shoot met hem dan weer uit komt rollen :) Werkt hij ook met TFP ofzo of anders?

Leuk zo dat verschil op die 2 foto's, bij de linker lijkt wel dat stuk boven je hand wat overbelicht maar daar kan jij niks aan doen natuurlijk. Lijkt me nog best lastig om dan 2x dezelfde pose te doen? :P

Op iMac kan die net :) Ik edit toch zelf wel altijd na voor iMac schermen, gezien ik geen resolutie ala Windows echt kan .. aanhouden :P
2x dezelfde pose is inderdaad ontzettend lastig, we zijn langer met het 2de shot bezig geweest dan met de 1ste, puur vanwege dezelfde houding aan nemen :P

Mark werkt (zover ik weet) voornamelijk met modellen die hij zelf uitzoekt. Nu ga ik verder niet voor hem spreken en kun je 'm via FaceBook altijd even mailen o.i.d :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:46

Courses: ik vind dat rechter plaatje zoveel mooier! Daar ben je heel mooi ''zacht'' klassiek en heel vrouwelijk.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:53

... Hier was ik al bang voor :P