Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:17

Zover denk ik niet hoor :o

Maakt niet uit, ik ben het kwijt en voor mijn gevoel heb ik een mazzeltje gehad :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:18

geeft helemaal niets hoor :D Maar ik heb dit soort mailtjes vaker gehad (dan was het verschil nog wat groter) en dan vond ik het nogal 'tricky'..... 8-)

Thirza

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:33

Heb het ook eens gehad via marktplaats, het was iets in de trant van:

Ik ben een meisje met weinig geld, dus moet je mij dat halster geven.

Nou daar ben ik dus echt niet van gediend! Heb der toch even vriendelijk terug gemaild dat dit niet de manier was om iets voor elkaar te krijgen en als ze het netjes had gevraagd het der waarschijnlijk wel gelukt was.

Heb ook al een paar keer gehad ook via bokt dat ik iets kocht waar ik het afgesproken bedrag €6,75 voor de verzend kosten had betaald en toen het in m'n bus lag dat de verkoper er zelf iets van €2,- voor had betaald.
De eerste keer heb ik het erbij gelaten, maar omdat het nu vaker is gebeurd zeg ik er telkens wat van en heb ik het gelukkig al een aantal keer ook terug gehad.
Het is niet veel maar deed het vooral om het princiepe, vind het gewoon niet netjes.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 02:01

ik verkoop nu ook wat spullen aan een meisje van bokt en ik heb gezegd dat ze voor de zekerheid 6,75 verzendkosten moeten betalen maar als het lager uitvalt gaat de rest uiteraard weer netjes retour. Ik weet alleen hier op het postkantoor nooit wat ze ermee doen, ze zijn nogal geneigd om alles maar als pakketpost te 'verkopen', ook al zit het in een gewone a4envelop

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:08

peacehorses schreef:
ik verkoop nu ook wat spullen aan een meisje van bokt en ik heb gezegd dat ze voor de zekerheid 6,75 verzendkosten moeten betalen maar als het lager uitvalt gaat de rest uiteraard weer netjes retour. Ik weet alleen hier op het postkantoor nooit wat ze ermee doen, ze zijn nogal geneigd om alles maar als pakketpost te 'verkopen', ook al zit het in een gewone a4envelop

Daar heb ik een heel simpele oplossing voor :

Kan het door mijn eigen brievenbus dan gaat het gewoon als briefpost !
Dan kunnen ze op het postkantoor hoog/laag springen maar ik ben nog altijd de klant die het zo wil !

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:08

kan nog makkelijker ;)
Ik weeg het ding, neem het benodgde aantal postzegels mee.
Loop naar de brievenbus, krijg ik em door de gleuf? dan plak ik de zegels erop en duw ik em erdoor.
Past die niet, dan is het pakket post :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:39

Precies!!

Was benieuwd of jullie de laatste tijd ook regelmatig berichtjes krijgen met vragen voor donatie??
Een paar keer van iemand die een darttournooi voor mensen met een geestelijke beperking organiseerd, of je dan dat artikel wil schenken?!
En van een stichting voor zwerfhonden in het buitenland of je dan dat artikel wil schenken?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:55

Denk er wel aan dat bokt alleen bemiddeld bij pakketten die met een track and trace code zijn verstuurd.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:55

Ik heb een heeele mooie kast gezien op marktplaats, twee keer gemaild en via de site een bod uitgebracht. Echter heb ik na een paar dagen nog steeds niks gehoord, en meestal reageren mensen toch wel binnen een dag. Misschien ben ik ongeduldig, maar ik vind hem echt perfect voor mijn kamer, dus duimen dat ik toch nog wat hoor.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:04

Hoop dat ze reageren juniper, staat er geen telefoonnummer bij?

Ik heb ondertussen alweer 2 artikelen verkocht en aan kopers waar ik fijn zaken mee kon doen.
Morgen ga ik een zadelkast halen (wel bijna 2uur rijden := hihi), daar heb ik echt ontzettend zin in.

Moet alleen nog 3 artikelen verkopen (singel, laarzen en een eskadron bont halster), hoop dat deze ook spoedig gaan. Zeker nu de verhuizing van mijn paardjes bijna gaat gebeuren.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:47

Nee geen nummer, anders had ik inderdaad wel gebeld. Maar misschien ben ik ongeduldig omdat ik dat ding graag wil.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:10

Als het nu nog veel langer duurt, zou ik eens een mailtje vanaf een ander mail adres (en uiteraard andere naam :P ) sturen!!
Het klinkt heel raar, maar dat hebben wij een keer met een tuinbankje voor m'n vader gehad! Paar keer gemaild. Hoorde maar niets. Toen mailde m'n vriend vanaf een ander adres en die kreeg ineens wel reactie!?! Waarom weet ik nog steeds niet, maar m'n vader heeft nu wel het bankje :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:30

krijg ik een bod op mijn NIEUWE sleehak schoenen :') had ze uit engeland laten komen maar omdat ik er niet op kan lopen (ik loop eruit, te smalle voeten) heb ik ze op MP gezet. Voor 25 euro zijn ze meteen verkocht. Krijg ik een bod van 5 euro :') waar zijn mensen met hun gezonde verstand?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:01

Ik heb via een spel een hoofdstel gekocht. Ze wou hem op marktplaats zetten nog niet gedaan. Maar heb hem vbandaag opgehaald.
Nou super mooi ding.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:13

De mensen van de kast hebben eindelijk teruggemaild, maar ze willen er vrij veel geld in hebben en ik mocht alleen komen kijken als ik minimaal 200 euro bood. Dat kan natuurlijk, maar zet dat dan in je advertentie, ipv 'voor elk aannemelijk bod'.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:20

Ik weet natuurlijk niet wat voor 'n soort kast het is!? Maar anders kunnen ze het wel willen, maar meubels lopen niet bijzonder hard in de verkoop :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:52

lifaya schreef:
krijg ik een bod op mijn NIEUWE sleehak schoenen :') had ze uit engeland laten komen maar omdat ik er niet op kan lopen (ik loop eruit, te smalle voeten) heb ik ze op MP gezet. Voor 25 euro zijn ze meteen verkocht. Krijg ik een bod van 5 euro :') waar zijn mensen met hun gezonde verstand?

Die zijn gewoon heel slim: nee heb je, ja kun je krijgen. Het blijft nog steeds een veredelde rommelmarkt online.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:56

De Home Cinema set soap gaat door!!!

Krijg een mailtje van 1 (die al eerder gemaild heeft) dat die hem voor 45 wil hebben, want ze zijn voor 85 nieuw te krijgen op de Wehkamp(minder capaciteit en mogelijkheden). Dan gaat hij toch lekker 85 uitgeven aan die nieuwe? Ik wilde een reactie sturen, maar heb toch niet gedaan....

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:31

ik zou als ik jou was wel even een mailtje sturen met uitleg, is wel zo vriendelijk. Gewoon even zeggen dat die van jou betere capaciteit en mogelijkheden heeft en dat je bij jouw vraagprijs blijft.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:34

Heb een heel kort mailtje gestuurd net. Toch maar wel inderdaad.

De man is gewoon heel irritant. Eerst van alles vragen en dan compleet afkraken...

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:53

Ja idd! ^

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:23

Ik heb een half jaar geen spullen meer op internet gezet, alleen maar omdat ik gek werd van de zogenaamde geïntreseerden die nooit meer van zich lieten horen. Veel vragen, alleen een bod plaatsen via marktplaats, 10x beloven om over te maken, bij een aangegeven minimumprijs toch minder bieden, rare berichten van niet geïntresseerden die mijn advertentie raar vonden (zoek maar op in mijn berichten, mijn advertenties waren altijd netjes). Sommige artikelen stonden maanden te koop.

Afgelopen weekend dacht ik.. ik probeer het weer (ga naar een andere stal en wil al het overbodige gewoon verkocht hebben). Heb binnen 3 dagen alles verkocht, op een springsingel na. Ben er echt positief over verrast.
Daarbij bijna alleen maar fijne reacties.

Gister zelfs voor weinig een hele mooie metalen zadelkast gekocht, ben er ontzettend blij mee!

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:03

Kitten84 schreef:
Heb een heel kort mailtje gestuurd net. Toch maar wel inderdaad.

De man is gewoon heel irritant. Eerst van alles vragen en dan compleet afkraken...

Kan ik me voorstellen !
De kunst is dan om netjes, correct en beleeft te blijven.
Dan hebben ze niets om zich aan vast te houden.

Ik blijf naar mijn koper toe ook altijd formeel.
Ook al heb ik al 100 maal iets aan iemand verkocht of heb ik de indruk dat de koper veel jonger is dan ik, ik blijf in mijn mail "U" zeggen.

Dit helpt een hoop !

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:44

Had er ook weer 1...
Had een partij fleecedekens op MP staan.
Een deel was al verkocht, dus de overgebleven 7 stuks mochten nu voor 50 euro incl verzenden weg.
Dus ik dat gemailt, je ze wou ze hebben.
Betaalgegeven gemailt.
Na 3 dagen nog geen geld, dus ik gemailt of ze nog interesse had.
Ja ze moest er over nadenken, prima, maar als ik ze verkoop verkoop ik ze.
Ga ze niet 3 weken laten liggen omdat iemand moet nadenken.
Kreeg gister een mail, ging hem niet worden, ze had ze ergens voor 11 euro per stuk gezien....

Ik blij dat ik er achteraan gemailt had, anders had ik de dekens nog apart liggen, en nooit meer iets gehoord.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:46

11 euro per stuk is toch duurder dan 7 stuks voor 50 incl, of ligt dat nou aan mij?