mo_van_dijk schreef:Ja klopt!
Ow, en na de reclame gaat hij vertellen waarom je soms geen hulp krijgt geloof ik.
Maar ze zenden een hele verkorte versie uit.
Deze serie is echt steengoed! Over de uitnodigingen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christel1857 schreef:Toch vind ik dat de 'bewijslast' bij de gelovige ligt. Jullie beweren dat er een hogere macht bestaat. Bewijs het maar.
Zooist schreef:Lees de Bijbel maar Christel. Dat is ons bewijs.
En Zoek de betekenis van geloven nog eens op.
Maar als je echt bewijs wilt moet je een keertje naar 1 van de snelst groeiende Gemeentes van NL komen en een paar diensten meedraaien.
Ik geloof zeker dat jij dan ook bewijs ervaart.
christel1857 schreef:@Heino: Omdat er wordt beweerd dat er iemand bestaat die op mijn deur aan het kloppen is, en ik volgens een aantal mensen hier op dit forum mijn deur weiger open te zetten. Ik hoef niet zo nodig bewijs dat ie niet bestaat, ik zou liever hebben dat er bewijs zou zijn dat ie wel bestaat. Dan weet ik namelijk dat ik iets verkeerd aan het doen ben, maar tot die tijd...
nadias schreef:de bijbel is erg dikdaarom ben ik er denk ik nog niet aan begonnen
christel1857 schreef:Alleen vind ik het wel heel jammer dat zooist de enige is die actief reageert... Ik zou wel willen zien dat er meer mensen zijn die écht weten waar ze het over hebben, ookal ben ik het 9 van de 10 keer niet eens.
beantsje schreef:Smidtje schreef:Omdat ik niet gelovig ben opgevoed heb ik dus ook niet veel verstand van het christendom of de katholieke kerk.
Ook de katholieke kerk behoort tot het christendom
Heino schreef:christel1857 schreef:@Heino: Omdat er wordt beweerd dat er iemand bestaat die op mijn deur aan het kloppen is, en ik volgens een aantal mensen hier op dit forum mijn deur weiger open te zetten. Ik hoef niet zo nodig bewijs dat ie niet bestaat, ik zou liever hebben dat er bewijs zou zijn dat ie wel bestaat. Dan weet ik namelijk dat ik iets verkeerd aan het doen ben, maar tot die tijd...
Maar dat kan je toch ook naast je neerleggen? Mijn ex-stiefvader bidt ook voor mij dat ik Jezus mag ontmoeten etc. etc. Heb ik helemaal geen behoefte aan! Maar ik ga ook niet continu met hem in discussie en zwakheden in zijn geloof proberen te ontdekken want dat vind ik gemeen en onnodig. Zolang mensen me niet lastig vallen met hun geloof geloven ze maar wat ze willen, ik doe het zelf alleen niet.