Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:58

Moreil, Als je het geld hebt zou ik inderdaad gelijk voor je motor gaan, als je die toch wilt gaan halen. Nu zitten inderdaad alle regels er nog goed in. Straks als je een poosje autorijd dan doe je toch niet alles meer precies volgens de regeltjes enz en dan is het weer lastiger om alles perfect te doen...

Mowoah, maar hoe kan t dan dat sommige al heel snel een afrijd datum krijg en anderen weer tig weken moeten wachten...

Ja precies, kleine autootjes zijn te betalen...
Moet wel eerlijk zeggen dat een zware auto wel erg fijn rijd. Lekker stabiel enz Zal straks wel wennen zijn in een licht autootje. Waar ik nu in rijd weegt 1500 kg, de mijne 750 ofzo haha

Lexus ken ik helemaal niet..

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:31

Pivanti schreef:
Moreil, Als je het geld hebt zou ik inderdaad gelijk voor je motor gaan, als je die toch wilt gaan halen. Nu zitten inderdaad alle regels er nog goed in. Straks als je een poosje autorijd dan doe je toch niet alles meer precies volgens de regeltjes enz en dan is het weer lastiger om alles perfect te doen...

Mowoah, maar hoe kan t dan dat sommige al heel snel een afrijd datum krijg en anderen weer tig weken moeten wachten...

Ja precies, kleine autootjes zijn te betalen...
Moet wel eerlijk zeggen dat een zware auto wel erg fijn rijd. Lekker stabiel enz Zal straks wel wennen zijn in een licht autootje. Waar ik nu in rijd weegt 1500 kg, de mijne 750 ofzo haha

Lexus ken ik helemaal niet..

Lexus is het 'luxe' merk van Toyota, speciaal gemaakt om mee te draaien met Mercedes BMW, Audi en die A-merken.. Net zoals Fiat eigenlijk Ferrari (en meer) heeft..
Ik weet nog niet goed of ;t nou fijner is, maar., goed, wat zal die Corsa wegen, een keer 1000 dan houd het wel op, ja, 350 kilo en 1000 is wel een verschil:P..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:33

PrimaDonna_ schreef:
Ik werd hier heen 'gestuurd' door Mowoah! :)
Nou ik meld mij dan ook maar meteen even.

Stel mij meteen even voor;

Evelien
18 jaar
Les sinds begin oktober :)
Heb nog geen afrijd datum, lessen gaat wel erg goed.

Eeeeef :+: !!

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:41

Nou, als ik voor de motor ga, dan weet ik ook al welke motor ik wil (moet echt afkicken op die dure smaak)
Van de week shoot gehad met echt een supergave, het is niet de foto die ik zou uitkiezen, maar de rest krijg ik nog.. Dus deze motor word het :P.
http://i41.tinypic.com/ff6a9u.jpg

_Patriciaa

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:42

Dat is ook weel een heel gaaf ding !!!

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:45

Ja of niet, maar goed, ook even 6000,- voor neertikken, dus die zit er zowiezo nog niet in.. Maar als ik nu voor de motor ga (moet ik lichte motor) dan word ie op m'n 21ste automatisch overgezet dat ik ook zware zou morgen rijden.. Dus dan krijg je die 'cadeau'.

En ga niet voor BE, als ik voor C (vrachtwagen) en CE (met aanhanger) ga dan krijg je daar E achter B ook bij cadeau.. :) Kan niet wachten om te mogen blazen in zo'n dikke truck :p..

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:49

Ik krijg volgende week afrijdatum te horen spannend!!!!! :D :o

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:11

Ohh oke dat is wel fijn dat je automatisch op je 21ste een zware mag rijden! Je hebt nog al wat plannen C en CE ook nog :P

Moreill, ahh oke Ik heb me ook niet zo verdiept in alle automerken vandaar dat ik er nog nooit van gehoord heb ;)

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:52

Moreill schreef:
Nou, als ik voor de motor ga, dan weet ik ook al welke motor ik wil (moet echt afkicken op die dure smaak)
Van de week shoot gehad met echt een supergave, het is niet de foto die ik zou uitkiezen, maar de rest krijg ik nog.. Dus deze motor word het :P.

Gaaf ding! daar was mijn oog ook al opgevallen :D
alleen wil ik het zwaardere type *D

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:54

Moreill schreef:
Ja of niet, maar goed, ook even 6000,- voor neertikken, dus die zit er zowiezo nog niet in.. Maar als ik nu voor de motor ga (moet ik lichte motor) dan word ie op m'n 21ste automatisch overgezet dat ik ook zware zou morgen rijden.. Dus dan krijg je die 'cadeau'.

En ga niet voor BE, als ik voor C (vrachtwagen) en CE (met aanhanger) ga dan krijg je daar E achter B ook bij cadeau.. :) Kan niet wachten om te mogen blazen in zo'n dikke truck :p..

Moet je hem wel snel halen := Volgens mij zijn ze nog steeds van plan al die regels om te gooien :7

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:39

Goedemorgen meiden!
Jeetje wat kletsen jullie snel door hahaha.
Beetje alles bij gelezen maar ik moet alweer naar de paarden, dus ciao! :wave:

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:32

Kimberleij schreef:
Moreill schreef:

Gaaf ding! daar was mijn oog ook al opgevallen :D
alleen wil ik het zwaardere type *D

Deze is volgens mij 600CC, voor mij in 't begin zwaar genoeg :p..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:33

M'n vader reed net een weg in waar het niet mocht, ik had het gezien en hij niet. :+ Vond ie niet zo leuk. O:)

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:37

Mandyy schreef:
M'n vader reed net een weg in waar het niet mocht, ik had het gezien en hij niet. :+ Vond ie niet zo leuk. O:)

grappig he :D ik ken dat haha, ze weten ook sommige borden niet eens te betekenis van, laat ze eens een examen doen van de theorie ze zakken dik, tenminste mijn ouders waren gewoon gezakt. vooral op die gevaarherkenning. ;)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:00

Mijn moeder was ook gezakt. Mijn vader durfde 'm niet eens te maken :Y)
Hun kregen ook meteen rijbewijs BE dr bij, wil ik ook :o

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:12

Gefeliciteerd voor de geslaagden! en Pivanti, ik had het al gezegd, maar wat jammer :(:)

Ik had vanochtend weer les. Ging redelijk. Heb gas getankt en toen zei hij daarna: "zet de auto maar even daar neer". Ik dacht meteen al huh, moet jij niet ook instappen dan? :+ Maar dat deed hij niet, dus heb mijn eerste meters alleen gereden haha.
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 20-03-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:14

@ morail - Haha ja, met zon licht dingetje ben ik niks vergeleken met waar mijn vriend & vrienden van ons op rijden hihi. Agh eerst dat autorijbewijs, die hoop ik nu toch wel is keertje te halen en dan is aan me moter gaan beginnen :D

Ik ga wel bij dezelfde instructeur als de auto, die ken ik al en voel ik me goed bij dat is wel fijn.

@ pluutje aaa spanne nd, maar het ging vast goed :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:28

Zo net een eendaagse cursus gehad die wel goed te boek staat, 19 van de 20 slagen. Hele cursus goed opgelet krijg je proef examen op het eind ben ik gezakt daarvoor, en ik was de enige alle andere stuk of 20 wel geslaagd. En maandag moet ik al voor examen, zie het helemaal niet meer zitten.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:01

kop op meis, misschien krijg je op het examen hele andere vragen en weet je ze allemaal :(:)

In welke van de 2 onderdelen had je teveel fout? en hoeveel als ik vragen mag?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:27

Kop op Wemkelover, komt vast goed! :(:) Vertrouw in jezelf hoor, anders misschien nog van iemand een CD-rom lenen zodat je iets meer zelfvertrouwen kan kweken? :)

Hmm vriendin van me die Dinsdag had aangevraagd, heeft m gister al kunnen ophalen. (niet met spoed aangevraagd) Ik helaas niet, echt balen al had ik wel gebeld! :D

Motors vind ik ook gaaf, mijn oom rijdt op een dikke Harley. Die is echt super te gaaf, en een geluid joh wow!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:30

Motors vind ik niets. := M'n vader is er zo vaak van af gereden. :x

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:32

Kimberleij schreef:
kop op meis, misschien krijg je op het examen hele andere vragen en weet je ze allemaal :(:)

In welke van de 2 onderdelen had je teveel fout? en hoeveel als ik vragen mag?

13 goed bij gevarenherkening, dat is dus 12 fout.
6 fout bij de algemene vragen.

Het waren ook hele domme fouten.
Voorbeeld: was een plaatje met een rond bord met 30 ( waar je dus maar 30 mag rijden). Was de vraag je wilt hier stapvoets rijden, mag dat? Ik had nee geantwoord, maar het was ja want het bord zegt dat je niet sneller mag als 30 maar heeft het niet over langzamer. Zulke fouten...

Zal vanavond nog ff op hun site oefenen, en de samenvatting die we moesten doorlezen. Hij had gezegd dat we nu niet meer in de boeken moeten duiken alleen dat boekje goed doornemen wat we gekregen hadden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:33

Waarvan heb je een oefenexamen gemaakt? Vekabest?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:46

Mandyy schreef:
Waarvan heb je een oefenexamen gemaakt? Vekabest?

Geen flauw idee,
was een eendaagse cursus van Pulles in joure.
Hoezo? Volgens mij zaten er wel wat dia's van hun in.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:47

Er zit best wat verschil in examens die je maakt van Vekabest of ANWB. Die van de ANWB zijn makkelijker dan die van Vekabest. :j