Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:01

Valentijn schreef:
magriet schreef:
Daar kan ik me als klant dus vreslijk aan ergeren dat mensen niet (goed) meer kunnen hoofdrekenen

Hoezo kort door de bocht?
Ik kan het met stress ook niet snel en vorige keer kwam ik er echt niet aan uit.
Sommige mensen kunnen om elke scheet al geïrriteerd worden.

Ik dacht ook even ehhh pardon? Een beetje respect naar je medemens mag ook wel. Dat sommige mensen moeite hebben met hoofdrekenen hoeft niet te betekenen dat ze geen kassawerk meer mogen doen. Bied dan liever je telefoon even aan met rekenmachinefunctie of vraag zelf of ze er niet iemand bij kan halen. Zelf heb ik soms ook moeite met terugrekenen als ik verkeerd aansla en ik ben er dan niet echt van gediend als mensen zo onbeschoft tekeer gaan... Bah.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:17

Waar zien jullie dat magriet onbeschoft tekeer gaat? :?
De pot verwijt de ketel...

Als je je ergens aan ergert, wil het nog niet zeggen dat je er ook ruzie om gaat lopen maken of banketstaaf opmerkingen maakt of wat dan ook.

Ik erger me ook aan mensen die nog steeds niet weten hoe die euro`s er nou uitzien, maar daar merken die mensen echt niks van hoor.

Valentijn

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:05

Er staat in onze tekst ook nergens dat wij Magriet daarvan beschuldigen.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:11

Ik heb er ook 1:

Paar weken geleden had ik een man aan de telefoon. Klaagde over een buurman en eigenlijk had ie overal wel iets over te zeggen. In eerste instantie ging het nog over een lekkage maar dat ging al snel over in andere zaken waarna hij maar door bleef gaan. Geen speld tussen te krijgen. En na meer dan een kwartier zegt ie ineens: "Zeg, wil jij niet thuis bij mij komen schoonmaken?" :? Ik zei: " Nee hoor, daar ben ik niet zo geschikt voor!" Waarop hij zei: "Dat zeggen ze nou altijd tegen me". Haha!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:33

Ik vroeg vandaag aan iemand of ze de bon meewilde, vroeg ze doet het pijn :roll: Raar mens :Y) Verder heb ik toch echt een universitaire opleiding en kan ook niet zo goed hoofdrekenen (zit in een studievrije periode, bijbaantje sinds gisteren :D ). Denk dat het inderdaad vaak een combinatie is van niet goed kunnen en niet geoefend zijn erin ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:59

Ik ben me zaterdag toch bijna even iets heel vuils ontschoten naar een klant.

Wij hebben in de winkel van die bovenborden, en met folder wissel o.i.d moeten die dus vervangen worden. Ik was daar gister doodrustig mee bezig, stond op een enorm onstabiele trap in de winkel bezig te zijn en een collega van mij kwam aan en we hadden het even over iets werk gerelateerds. Komt er een vrouw aan met een huilend kind in de kinderwagen en die vraagt aan mijn collega naar een bepaald item. Deze collega werkt echter pas net bij ons, dus die kon de klant niet verder helpen en vroeg of ik het toevallig wist. Mevrouw had een hele, vage, beschrijving van het artikel en ik kon er ook totaal niet uit opmaken wat ze nou precies zocht. Iets met een kinderbroek ofzo, alleen dan een speciale? Afijn, dus ik vraag mevrouw of ze weet van wat voor stof het artikel is, want vaak weet ik dan wel waar ik moet zoeken. Werpt mevrouw mij en vuile blik toe met de volgende woorden 'Jij bent hier toch het personeel?' Dus ik heb me maar ingehouden, gezien ik zulke klanten WEIGER verder te helpen dus ik ben door gegaan met m'n klusje. Stond ineens de oma die erbij hoorde naast mijn trap [ :+] en hield een vestje omhoog, 'Ja, zo'n soort stof is het een beetje'. Staat mevrouw met de kinderwagen er naast met de volgende zin 'Nee, laat nu maar. We gaan wel naar een winkel waar het personeel WEL weet wat ze verkopen' >;) Mij nog een vuile blik toegeworpen en de winkel uit gelopen.

Ik had serieus een bovenbord achter d'r hoofd aan willen smijten. Wie denkt ze wel niet dat ze is!
We verkopen wel duizenden verschillende producten, 99% ken ik wel maar als je me EN een vage beschrijving geeft, en dan meteen zo achterlijk reageert, dan kopen ze hun zooi lekker maar ergens anders.
Doe normaal zeg, achterlijk gedoe. :r

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:07

Spruitjee schreef:
Ik heb mijn nagels door mijn zusje laten lakken. Netjes donkerblauw met groen en zilver.
Komt er een man bij mij afrekenen, zegt hij zo inenen; Heb je met een hamer op al je nagels geslagen ofzo?

Had echt zoiets van.. whut?

:+

hier nog zoiets...:
ik werkte bij een bakkerij, en liep met de bestelling van een meneer naar de kassa.
ik leg alles neer op de toonbank en plots neemt die meneer mijn hand vast...
"hé dat is leuk, dat blinkt mooi", aldus een man van een jaar of 50 over mijn nagels met een steentje op _O-

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:55

Klant aan de telefoon, buitenlands accent: ''Wat kost het voor een kat om die ballen er af te knippen?'' :')
Ik: ''Ehhh, castratie bedoelt u? :D''

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:01

Gister ook een gast. Ik vroeg zo: " Wilt u de bon ook mee?"
Krijg ik als antwoord: " Nee plak maar in je agenda "
Euh oke! :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:33

"Wilt u ook een kaartje van EP zakelijk? Dan maakt u kans op 50 euro als u hem invult en in de bus deponeert." "Nee laat maar, ik heb centen zat"

Vorige week woensdag, een vader, moeder en een zoontje van een jaar of 12. Zoontje ging betalen.
"Wil je de bon ook mee?" "Alleen als je je nummer erop zet! :D " en ook gewoon doodserieus. Een collega die voor mijn kassa die actie aan het bijvullen was en de overige klanten lagen helemaal dubbel, sta je daar met je mond vol tanden :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:10

Ik heb een paar jaar bij een juwelier gewerkt, leuke winkel, gezellige mensen en ook gezellige klanten. Tot die keer dat er een man en een vrouw binnenkwamen, daaar straalde "snob" vanaf! Ik: goedemiddag, kan ik u helpen? Man: wat is het duurste horloge wat u hebt? Wij in de kast kijken, een horloge van 1000 euro was op dat moment het duurste. Man: dit is uw duurste horloge? Ik: ja, op dit moment wel. Oh, zegt hij beteuterd, gaat er nog wat af? Ik moest wel even hardop lachen en daar stonden ze weer heel raar van te kijken. Sommige mensen....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:31

Ik ben heel wat gewend qua klanten en kijk van weinig nog vreemd op, maar ik had één keer toch iets wat ik echt heel vreemd vond.

Ik had twee jongens, beide in de twintig in de shop. Eerst vroegen ze of ze ook korting konden krijgen op een flesje drinken. Nou, nee. "Ook niet als ik er twee koop, dat ik er dan één hoef te betalen?" "Wat denk je zelf?"
Uiteindelijk kochten met veel pijn en moeite ze twee blikjes Red Bull. Portemonnee werd geopend en tussen en staaaaapel van biljetten met een grote waarde (>100€) werd een briefje van €200 gevist waarmee ze wilden betalen. Het contrast tussen het gezeik of iets ook goedkoper mocht en de grote hoeveelheid geld in hun portemonnee vond ik echt heel verbazend. :=

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:14

Oh, ik wist niet dat een kat ook poept en plast? ......... omg... mvr netjes geholpen enmal de winkel uit we gingen stuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 07:25

'Goedemorgen, ik moet van mijn vrouw twee zusenzo broden van bakkerij Esch halen. Kunt u mij helpen?

Ongetwijfeld meneer, u staat alleen nu in de Jumbo. Laat u bakkerij van Esch wel even zien.

:')

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:24

Wat een klanten zo af en toe! :+

Zelf heb ik een bijbaantje in een restaurant/hotel. Moest zaterdagavond werken en na het werk drinken we vaak nog een wijntje met de collega's. Moest na mijn werk nog naar een feestje dus had mijn 'normale' kleren bij me en had me even omgekleed.Leuk blazertje en laarzen met een hak van 10cm, voor mij vrij normaal. De volgende avond moest ik weer werken. Toen ik naar een tafel met gasten liep om de drankjes op te nemen begonnen ze over mijn hakken. Dat ik er zo goed op kon lopen en waar ik ze had gekocht etc. Zag deze mensen voor het eerst maar zij hadden mij schijnbaar die avond ervoor gezien in het restaurant met mijn hakken.

Later op de avond vroegen ze aan een college van me of mijn wimpers echt waren, want ze waren zo lang! Collega heeft me even erheen gestuurd om uit te leggen dat het gewoon mijn eigen wimpers zijn haha. :+

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:26

Ik had dinsdag echt een held van een klant bij de mac! *D Werd getraint op drive (bestellingen opnemen & afrekenen.) Komt een man 5 cent tekort waar op die zegt 'wacht even'. Klant doet zijn deur open en gaat op de grond geld zoeken! En jahoor had die €2,- gevonden! Kon die toch zijn friet betalen! _/-\o_

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:12

Gast citroen! O:) Maar wel toffe actie haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:53

Nou.... bij de mac is dat toch gewoon een klant?!??!!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:02

1 engelse vrouw (klant) in de jumbo, vroeg (na het afrekenen) aan een leidinggevende van de kassa die daar zo stond, of ze een sigaret voor haar had :') Maar neej, zij rookte niet, maar ze zei dat die vrouw wel bij de servicebalie sigaretten kan kopen :') Maar dat wilde die vrouw niet. Toen ging ze aan mij (ik zat achter de kassa) vragen of ik een sigaret had _O- Helemaal pissig werd ze :') Je zal maar wanhopig zijn.
T is sowieso beetje aparte vrouw, komt best vaak voor veel vogelvoer enzo (bestelt ze bij de jumbo), en bij de kassa houdt ze altijd hele verhalen in het Engels tegen de cassières xD

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:28

suuzepuus schreef:

nee, bij de mac zijn het klanten. bij de prutsmutsen hebben ze klanten O:)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:29

Jolandaa schreef:
suuzepuus schreef:

nee, bij de mac zijn het klanten. bij de prutsmutsen hebben ze klanten O:)

}:0

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:31

ik lag me dood hier _/-\o_ :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:36

Mcdonald's heeft gasten! :) Net als elk restaurant! :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:18

Valentijn schreef:
magriet schreef:
Daar kan ik me als klant dus vreslijk aan ergeren dat mensen niet (goed) meer kunnen hoofdrekenen

Hoezo kort door de bocht?
Ik kan het met stress ook niet snel en vorige keer kwam ik er echt niet aan uit.
Sommige mensen kunnen om elke scheet al geïrriteerd worden.

Ik kan het best goed, alleen als het in één keer anders moet dan kan ik het niet helpen om een beetje in de stress te schieten en dan lukt het vaak ook niet meer, dan maak ik er vaak maar een grapje van, maar het is echt niet leuk als ik dan zie dat dat mensen irriteert.. :\

Wat ik echt heel erg vind is buitenlandse mensen die geen Nederlands praten, en daarom ook maar níks zeggen!!!
Heeel vaak Marokaanse vrouwen die amper ja en nee kunnen maar wel hartstikke vriendelijk glimlachen en zwaaien, maar sommige denken misschien in kan het niet dus ik gun je ook geen blik waardig. Krijg je even zo'n snauwende 'bon.' met een wijs naar het bonapparaat en zonder iets draaien ze zich om en lopen ze weg.
Ik kan me niet ergeren aan mensen die niet zo snel de taal leren of daar misschien helemaal geen zin in hebben (zou ik ook niet hebben :') )
maar om je dan gelijk zo asociaal op te stellen _-:(
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 26-04-12 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:20

Flying_Angel schreef:
Mcdonald's heeft gasten! :) Net als elk restaurant! :)

precies! :)