Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:01

magic_lover schreef:
Tuurlijk keek je de 1e lessen wel, maar niet zo 'bewust' dat riedeltje binnen-buiten-dode hoek.

heb bij heel wat mensen meegereden, en bij vrijwel iedereen besteedde ze daar weinig aandacht aan de 1e lessen, kijkgedrag pakte ze er pas later bij.

edit: dit bedoel ik idd :+ ben niet zo ster in uitleggen soms :P
Chann schreef:
Ik begon ook de 6e les pas met echt kijken (spiegelen), daarvoor was het gewoon schakelen en sturen oefenen en zorgen dat alles 'eigen' werd. Instructeur keek wel voor me bij afslaan en dat soort dingen, daar dacht ik toen niet eens aan... :')
De aller 1e les vroeg ze of ik al eens in een auto had gereden etc, had toen ook al eerlijk gezegt dat ik al wat had geoefend, dus moest idd ook alles gelijk zelf doen, behalve dat échte' kijkgedrag dus.
Haha ja, ik keek automatisch ook wel de eerste les maar niet zoals 't me later is aangeleerd. Wat overigens ook vrij snel ging hoor, dat spiegelen/kijken is bij mij niet zo'n probleem gelukkig!
Ook aan mij werd de eerste les gevraagd of ik niet al stiekem geoefend had maar ik had nog nooit achter 't stuur gezeten, moest echter wel gelijk alles doen (schakelen, sturen, gassen, remmen), vooral veel op industrieterrein gereden maar ook al gelijk 80km-weg op. 't Bewust kijken kwam dus 'n paar lessen later, toen ik de auto wat meer onder controle had. :))
Vond 't prima gaan zo!

Lindor92

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:56

hallloow..!

mag ik me hier ook melden?
14 februari word ik 18, en maandag 15 februari heb ik mijn 1e rijles..! :D
spannend..!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:57

pniekepnak schreef:
Ik zei gewoon dat ik m'n zenuwen echt niet onder controle kan houden, dat dit nu de derde keer wordt dat ik moet afrijden en geen zin heb om nog een keer €200,- weg te gooien. Hij was heel begripvol, deed helemaal niet moeilijk. Ik zal vast niet de enige zijn die hiervoor bij hem is gekomen, haha!

Zou je mij eens willen vertellen wat je merkt van die tabletjes? Als je er echt baat bij hebt ga ik misschien ook nog wel even langs de dokter voor ik weer moet afrijden :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:17

SuperLiesje schreef:
pniekepnak schreef:
Ik zei gewoon dat ik m'n zenuwen echt niet onder controle kan houden, dat dit nu de derde keer wordt dat ik moet afrijden en geen zin heb om nog een keer €200,- weg te gooien. Hij was heel begripvol, deed helemaal niet moeilijk. Ik zal vast niet de enige zijn die hiervoor bij hem is gekomen, haha!

Zou je mij eens willen vertellen wat je merkt van die tabletjes? Als je er echt baat bij hebt ga ik misschien ook nog wel even langs de dokter voor ik weer moet afrijden :)

Ik weet het niet, ik ga ze morgen uitproberen om te kijken of ik er niet duizelig van word, maar morgen ben ik natuurlijk niet zenuwachtig dus ik denk niet dat ik morgen veel merk. Vrijdag moet ik afrijden, dus dan kan ik zeggen of ze echt geholpen hebben of niet!

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:04

Ik had vandaag mijn 8ste rijles. Maar wat ging dat slecht. poeh, deed overal heeeel langover. kwam er een auto aan ging ik gewoon stil staan. ik was er niet zo goed bij met me hoofd. hebben jullie dit ook wel eens? hier gaan de examens niet door. igg vandaag niet.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:06

ik had dat vorige keer dat ik er helemaaaal niet bij was :=

ging zelfs spookrijden omdat ik dacht dat mijn baan een busbaan was :? :')

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:08

haha, dat heb ik dan niet. maar ik doe maar wat. let totaal niet op. niet best

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:15

vond het ook echt heel erg dom van mezelf := snap ook niet waarom ik dat dacht :+

mjaa gelukkig optijd ingegrepen :P

verder als ik mn dag niet heb ben ik heel lui met terugschakelen :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:21

Haha, spookrijden. :))

Ik stond net bij de bushalte kwam m'n instructeur langs rijden. Big smile en zwaaien. :D

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:26

ahahaha mocht je niet eens meerijden :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:28

Nee! |( Zal ik hem wel even zeggen, dat hij best een bordje er bij kan zetten.. Met taxi. :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:30

:=

Altijd als ik mijn instructrice zie rijden ziet ze mij niet :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:31

Vond het ook apart dat hij me zag. Hij verwacht me daar echt niet. Ik liep altijd stage in Utrecht, nu doe ik onderzoek in Leusden..

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:22

Zo nou dan meld ik me ook maar..

echt stress heb ik er niet voor want het rijden zelf vergaat me prima dus afrijden moet ook wel lukken...

maar ik ga de 12e dus afrijden een vrijdag.. Wanneer kan ik dan me rijbewijs op halen?

wie ow wie weet dat

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:30

Je kan hem pas de volgende dag aanvragen, zaterdags zijn ze dicht voor zover ik weet, dus dat wordt dan de eerst volgende maandag, tel daar een week bij op en je kunt hem ophalen.

maar meestal is ie er al eerder, mijne was na 3 dagen ook al klaar, dan moet je dan gewoon even langsgaan en informeren of hij er al is :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:37

japielover, ik moet ook de 12e afrijden! Hoe laat moet je?
In principe is het 5 werkdagen. ;)

m_l, kun je 't niet op dezelfde dag aanvragen dan? Ik moet dan namelijk om 8 uur 's ochtends maar zou 'm graag diezelfde middag nog aanvragen als ik 'm haal... :P

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:41

Chann schreef:

m_l, kun je 't niet op dezelfde dag aanvragen dan? Ik moet dan namelijk om 8 uur 's ochtends maar zou 'm graag diezelfde middag nog aanvragen als ik 'm haal... :P

Idd ik moet om 5 voor 9 in Leusden en wil heb ook nog zelfde dag aan vragen..

op Zaterdag is gemeente huis tot 12 uur open.. en voor 35 extra krijg je hem de volgende dag..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:43

Jolienn schreef:
En pas bij les 7/8 beginnen met kijken/spiegelen? Dat vind ik wel heel raar, dat moet toch gewoon vanaf les 1? Wat doe je anders in les 1? Constant spiegelen (5-8 seconden) daar heb je de 1e lessen idd geen tijd voor omdat je t dan overal heel druk mee hebt, maar je kijkgedrag moet je toch altijd doen, anders kun je volgens mij niet autorijden? En bij dat kijken zul je toch ook echt een blik in je spiegels moeten werpen, anders kun je niet afslaan? Of doet de instructeur dat allemaal bij jullie?

Ja de eerste lessen moest ik me focussen op schakelen enzo, auto onder controle krijgen dat soort dingen.

Natuurlijk kijk je wel, maar niet bewust ''binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek'' en dan nog een keer dit alles voor de nacontrole, dat heb ik idd pas ergens na een paar lessen geleerd.
Hiervoor deed inderdaad mijn instructeur dit voor me.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:17

Chann schreef:

weet niet hoe snel het gaat, maar ze moeten het ook nog verwerken in de computer.
je zou het kunnen proberen, scheelt een aantal dagen als het wel lukt. :)

ik moest om kwart voor 11 afrijden, en was voor 12 uur thuis, maar toch kon ik helaas pas de volgende dag aanvragen.

'vroeger' was het idd wel zo dat als je hem voor 12 uur had gehaald je dezelfde dag nog kon aanvragen oid.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:04

Nou, duim voor mij vandaag. :d Dat het doorgaat en als het doorgaat dat ik het haal. :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:06

Ik wilde hem ook dezelfde dag aanvragen, maar moest ook wachten. Ze moeten het van het CBR doorgeven aan je gemeente en blijkbaar doen ze daar erg lang over :P En vanaf dan moet je 5 werkdagen wachten.
Ik vroeg 'm afgelopen vrijdag aan, aankomende vrijdag mag ik 'm ophalen. Eerder ophalen heeft nieteens zin btw, aangezien ik toch pas vrijdag voor het eerst kan rijden, haha :D

Succes voor degenen die vandaag moeten!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:15

Succes Jetske.
Lijkt nu wel mee te vallen met sneeuw en gladheid.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:26

Jetske succes vandaag!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:40

Rebel_Jits schreef:
Ik wilde hem ook dezelfde dag aanvragen, maar moest ook wachten. Ze moeten het van het CBR doorgeven aan je gemeente en blijkbaar doen ze daar erg lang over :P En vanaf dan moet je 5 werkdagen wachten.
Ik vroeg 'm afgelopen vrijdag aan, aankomende vrijdag mag ik 'm ophalen. Eerder ophalen heeft nieteens zin btw, aangezien ik toch pas vrijdag voor het eerst kan rijden, haha :D

Succes voor degenen die vandaag moeten!

Als je hem aan vraagd en je betaald 35euro exstra kan je hem de volgende dag nog halen!

ook op zaterdag alleen zijn ze dan maar tot 12 uur open dus moet je wel vroeg je bed uit!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:42

Succes Jetske!

Nou, heb net naar de rijschool gebeld voor een andere instructeur. Was natuurlijk rete zenuwachtig en kom helemaal niet uit m'n woorden komen, maar de meneer van de rijschool was heel begripvol, deed nergens moeilijk over en vroeg meteen of ik nog voorkeur voor een instructeur had. Heb meteen gevraagd naar een invaller welke ik een paar keer heb gehad. Was geen probleem.

Pffffff, wat een opluchtig zeg!