OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:44

Arielle_ schreef:
Nou geloof me, ik heb het al 5x overgelezen maar snap er nog geen hol van :')
Bedankt voor je reactie, heb nog 1 vraagje:
Voor 31 januari moet je je vaste product erop zetten. Wat is dat vaste product dan??

Dat is je reisproduct, oftewel korting voor het weekend en vrij reizen door de weeks of andersom :)

Arielle_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:45

Oke, dus als je dat erop hebt gezet hoef je er verder niks meer aan te doen, alleen iedere keer in en uitchecken als je trein in en uitgaat?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:47

Arielle_ schreef:
Oke, dus als je dat erop hebt gezet hoef je er verder niks meer aan te doen, alleen iedere keer in en uitchecken als je trein in en uitgaat?

Als student hoef je niet in- of uit te checken bij de trein als je op je abbo reist (dus door de weeks of in sommige gevallen 's weekends). De conducteur kan met een scan apparaatje kijken op welke abbo jij recht hebt. Als je met korting gaat reizen moet je wel in- en uit checken.

Het is wat... :Z

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:48

hoe lang duurt het voor je zo'n formulier krijgt en als die ingevuld tot je de chipkaart thuiskrijgt?

ik heb ook nooit zo'n brief ontvangen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:57

Elevien schreef:
Arielle_ schreef:

Als student hoef je niet in- of uit te checken bij de trein als je op je abbo reist (dus door de weeks of in sommige gevallen 's weekends). De conducteur kan met een scan apparaatje kijken op welke abbo jij recht hebt. Als je met korting gaat reizen moet je wel in- en uit checken.

Dat is hoe het op dit moment gaat. Uiteindelijk moet je bij de trein ook in- en uitchecken.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:59

Oke, het wordt me nu allemaal wat duidelijker, bedankt :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:59

Het gaat nu redelijk goed met de OV chip. Alleen is er dus bij mij geld afgetrokken toen ik Veolia in en uit ging? Iemand hier ervaringen mee?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:02

ja bij mij staat er nu ook -4.
bij de trein stond gewoon student week. maar bij de tram -4.
Ga niet meer in en uit checken, gelukkig doet bij de helft van de trams in den haag de inchecker het nog niet, dan doe ik iig niets fout

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:05

Kan je wel inchecken dan? Want ik heb hem morgen nodig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:05

Elevien schreef:
Arielle_ schreef:

Ik heb juist begrepen dat op de momenten dat je geen korting hebt, je juist gewoon een kortingskaartje moet kopen... (voorlopig)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:10

Shiloh schreef:
Ik heb juist begrepen dat op de momenten dat je geen korting hebt, je juist gewoon een kortingskaartje moet kopen... (voorlopig)

Bedoel je op de momenten dat je geen vrij reizen hebt?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:12

Shiloh schreef:

In de trein wel voorlopig. Bus moet je in en uitchecken met saldo.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:12

Shadow0 schreef:
Arielle_ schreef:
Voor 31 januari moet je je vaste product erop zetten. Wat is dat vaste product dan??

Dat zijn er eigenlijk twee: het vrij reizen door de week, en de korting in het weekend. (Of andersom natuurlijk.)

Maar waar zie je op de mijn-ov-chip website dan of je nu een tijdelijk product hebt of een vast product?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:13

Wat er op gezet is, dat is tijdelijk. Vast moet je zelf activeren.
Je moet inloggen op de site en bij je kaartinfo kun je het bekijken.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:14

PlukenKrul schreef:
Berdien schreef:
Vandaag ging ik weer vol goede moed naar de gevreesde gele paaltjes. Die ene AH deed het nog steeds, in de andere wel. Lang leve Groningen waar er op elke straathoek een AH te vinden is :))

Er stond een flinke rij, dus eerst boodschappen gedaan. Toen ik van de kassa's kwam stond de rij er nog steeds :') Er stonden een stel sufferds bij de paal die het voor elkaar hadden gekregen om dat ding overstuur te krijgen. Zij weg, ander meisje had geen bestelling staan en toen mocht ik. Kaart erin, instructies op het scherm gevolgd en... :oo :oo :oo
Mijn bestelling (weekOV) staat op mijn kaart! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Welke AH doet het wel en welke niet? :+

AH bij de V&D doet het niet, die op het Zuiderdiep wel

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:17

Het is mij ook gelukt hoor vandaag :D. Ik had een tijdelijke kaart gekregen, en een nieuwe voor vast. Mijn achternaam begint met de H maar ik heb toch even gekeken of ik het al op kon halen op de goede OV chip. En het stond al klaar, dus heb het er gelijk op gezet. Appeltje eitje :D

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:31

Mandyy schreef:
Wat er op gezet is, dat is tijdelijk. Vast moet je zelf activeren.
Je moet inloggen op de site en bij je kaartinfo kun je het bekijken.

Dat heb ik gedaan, en er staat inderdaad iets op mijn kaart (zie vorige pagina), maar er staat niet bij of dat tijdelijk is of vast..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:34

Dat weet ik niet, heb het nog niet geactiveerd. Maar neem aan dat als je het geactiveerd hebt je er van uit kunt gaan dat het vast is.
Of je het kunt checken weet ik niet..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:36

Yellowfish: ik zou eerst eens even een paar dagen, een week wachten. Op dit moment wil IEDEREEN van alles doen. Ik denk dat het over een tijdje wel duidelijker is wat waarop staat, dan heeft de site ook de mogelijkheid om weer bereikbaar en misschien wat informatiever te worden.

(Als je wat geactiveerd hebt is het waarschijnlijk de vaste, aangezien de tijdelijke niet geactiveerd hoeft te worden, maar... ik geef geen garanties.)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:44

Ik had vandaag ook weer wat leuks :P

Op station in Eindhoven ingeckeckt in de bus.
Propvol dus stond helemaal achteraan met het pad helemaal bezet. Zie ik 2 haltes van te voren dat het uitckeckding daar buiten werking was! Dus ik prop me naar voren 1 halte van te voren zie ik in t midden dat die dingen daar ook ineens buiten werking waren!
Dus ik was bijna bij mn halte en ik prop me weer naar voren en roep de chauffeur want daar was hij ook al buiten werking!
Dus ik kon niet uitckecken terwijl ik wel ingeckeckt had :(.
Dat zijn dus min 4 euro's.
Heb een uitstapbewijs gehad maar als ik dat pas bij mn uistaphalte had gezien dan had ik nooit meer bij die chauffeur kunnen komen.

Ik denk dat ik voorlopig maar niet meer in en uit check voordat alles goed geregeld is.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:49

Pytje schreef:
AH bij de V&D doet het niet, die op het Zuiderdiep wel

Thanks! Die bij de V&D is net het dichtste bij me en daar wilde ik dus inderdaad heengaan, maar die kan ik dus gelijk overslaan, dat scheelt weer tijd/moeite!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:54

In Groningen zit er ook een in de UB volgens mij :j
Daar heeft mijn zus haar abbo opgehaald

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:00

Wat een gedoe zeg. Had ik een brief dat ik dat ding kon opladen(ergens in december) kon dat dus niet(was speciaal naar Groningen gegaan met de auto). Dus ik nu maar eens wat rondspeuren waar ik mijn ov-chip kan opladen. In Roden dus niet dus moet ik 18 km. verderop zijn in Groningen. Handig als je daar met het openbaar vervoer eerst heen moet. Gelukkig mag dat nog met de oude OV. Maar tja nu kom ik er dus achter, zonder dat ik een oplaadpunt gevonden heb :o? , dat ik ook nog niet aan de beurt ben. Terwijl ik volgens die brief dat ding al lang klaar staat. Nou ja over een dikke week moet ik maar eens in wat AH's in Groningen kijken want zo te lezen kan het daar (soms) wel. En zolang de bussen toch niet uitgerust zijn met in en uit check punten maakt het ook niet zoveel uit.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:00

nou vandaag voor t eerst met chipkaart gereist! wat een k*t ding zeg, in de bussen moet je inchecken maar omdat je er dan even later were uit moet, ga ik niet iedere x m terug doen in mn portomonee waardoor ik m dus iedere kwijt ben ....... :(:) word er echt gek van! in de stadsbussen is het 1 kriem, hele opstoppingen omdat iedereen uit moet checken en iedereen dus moet wachten, vervolgens staat iedereen buiten te wachten die erin willen en staan te dringen! wat een ellende! wie dit heeft bedacht moet echt opgesloten worden!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:01

Fleury schreef:
Ik had vandaag ook weer wat leuks :P

Op station in Eindhoven ingeckeckt in de bus.
Propvol dus stond helemaal achteraan met het pad helemaal bezet. Zie ik 2 haltes van te voren dat het uitckeckding daar buiten werking was! Dus ik prop me naar voren 1 halte van te voren zie ik in t midden dat die dingen daar ook ineens buiten werking waren!
Dus ik was bijna bij mn halte en ik prop me weer naar voren en roep de chauffeur want daar was hij ook al buiten werking!
Dus ik kon niet uitckecken terwijl ik wel ingeckeckt had :(.
Dat zijn dus min 4 euro's.
Heb een uitstapbewijs gehad maar als ik dat pas bij mn uistaphalte had gezien dan had ik nooit meer bij die chauffeur kunnen komen.

Ik denk dat ik voorlopig maar niet meer in en uit check voordat alles goed geregeld is.

Dat had ik gister dus ook :\ Alleen kost het mij niks :=