[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:19

Hilariteit alom dus in de trein deze dagen :')
Hij wenste ons ook bij het vertrek- en eindpunt een zalig uiteinde en een gelukkig nieuwjaar toe. Heel aardig van hem :j

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:04

Tijd geen problemen gehad met de trein.
Wat ik wel irritant vind is om te lezen dat iedereen NS maar altijd de schuld geeft van alles.
NS kon er toch niet aan doen dat de sporen slecht waren door het weer? Is van ProRail, maar NS doet er wel aan om te compenseren door gratis reizen of kortings reizen weg te geven én op station waar ik vorige week was kon ik gratis koffie/thee krijgen vanwege de vertragingen.

Vind het altijd zo stom dat altijd NS maar afgekat word... 9 van de 10 keer kunnen ze er niets aan doen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:18

ik snap je punt maar het is hun verantwoordelijkheid dat de treinen rijden en dat ze aan prorail aangeven hoe ze het willen hebben. En ik vind gratis laten rijden wel een leuk gebaar maar de mensen die net als mij ruim 3400 euro per jaar betalen om te kunnen reizen hebben er niks aan.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:25

Nou ja ik ben wel gratis met de trein geweest met een vriend van me en hebben gewoon allebei de helft betaald van het treinkaartje. Dus scheelde voor hem ook weer.

Kan me best voorstellen dat mensen die voor werk reizen er niets aan hebben zeker niet nu het vakantie is en veel werknemers dus ook gewoon vakantie hebben. Tenslotte gaan mensen die voor de zaak reizen toch vaak alleen.
Aan de andere kant, juist omdat het vakantie is kunnen mensen makkelijker denken, goh wat een leuke 'aanbieding', we gaan een dagje weg.

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:25

Gister ook weer een feest, had de keuze om 9 uur vanuit Apeldoorn naar Wolvega te reizen of vandaag thuis gebracht te worden, toch maar met de trein gegaan, en kom in Zwolle aan, hoor ik de mededeling, wegens een aanrijding met persoon rijden er geen treinen tussen Meppel en Steenwijk mijn traject nadere informatie volgt zodra we weer weten.
Snel thuis gebeld om me uit Meppel te halen, sta ik daar in Meppel met vele anderen, er zou geen bus geregeld worden, en mocht je verder willen reizen duurde het nog wel zo'n 3 uur voordat de eerstvolgende trein waarschijnlijk weer reed |o
En het enige wat de ns medewerkers ons daar konden vertellen was, aan de overkant kun je koffie krijgen. Wat heb ik aan koffie als ik gewoon naar huis wil!

En dit was alweer de zoveelste die op dit gedeelte voor de trein sprong.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:26

Het is daar wel heel vaak raak zeg :n

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:38

Je kan zo langzamerhand echt uitrekenen wanneer er weer iemand voor de trein springt hier. De zoveelste al tussen Meppel- Steenwijk - Wolvega.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:55

Hier ook vaak, of nou ja toch wel regelmatig. Altijd bij Kapelle, tussen Goes en Kruiningen-Yerseke.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:09

Precies.. vooral bij de overgang in Kloetinge :n

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 11:35

_Tara_ schreef:
Toevallig iemand die in de intercity van Maastricht naar Alkmaar zat vanmorgen? Word er bij Eindhoven omgeroepen dat de trein niet verder rijdt... Iedereen uitstappen. Vraagt iemand op 't perron wat er aan de hand is, zegt die conducteur dat zover hij weet die trein gewoon rijdt. Dus iedereen weer instappen en hij reed ook nog gewoon verder.

Ik heb dat ook gehad 23 december met de intercity naar Utrecht Centraal vanuit Groningen. Werd dat bij Amersfoort omgeroepen. Sukkels. XD

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:50

Yeah mijn portemonnee is afgegeven bij de NS.
Volgens mij zit er ook nog alles in. Moet hun nog 5 euro betalen (voor bewaren en verzenden), 10 euro hebben ze al uit mijn portemonnee gepakt pllrft :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:32

Ej, nou nog één vraagje over die ov-chip dinges. Ik heb nog geen OVchipjaarkaart ding ontvangen. Hoe moet ik nou reizen? Gewoon een kaartje kopen?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:28

MoonChloe schreef:
Volgens mij zit er ook nog alles in. Moet hun nog 5 euro betalen (voor bewaren en verzenden), 10 euro hebben ze al uit mijn portemonnee gepakt pllrft :P

Gefeliciteerd :D
Maar eh...waarom hebben ze er al 10 uit gepakt?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:55

Het komt vaker voor dat een portemonnee afgegeven word door andere reizigers die hem vinden.
Tsja en meestal is het geld er dan al uitgehaald..
Afgelopen week 3 x meegemaakt.
Waarvan bij 1 dame gelukkig direct terug gegeven kon worden omdat zei nog in de trein zat... mistte wel 20 euro..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:01

Butterfly schreef:
MoonChloe schreef:

Gefeliciteerd :D
Maar eh...waarom hebben ze er al 10 uit gepakt?

Omdat ik 15 euro moet betalen aan hun voor de kosten die ze hebben gemaakt met bewaren en verzenden. En er al 10 euro in mijn portemonnee zat, moet ik hun nog 5 euro overmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:02

Ik ben zo bang voor komende week he -O-

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:03

Unwritten schreef:

ik ook ;(

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:05

scotie3 schreef:
Unwritten schreef:

ik ook ;(

Ik denk dat het echt rampzalig word met het reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:05

Ja -O- hopelijk is alle sneeuw wel weg voor vrijdag. Ik ben echt niet van plan mijn treinreis naar London om zeep te laten helpen door die ***sneeuw.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:06

Ojee, ik hoop dat de wissels inmiddels iets beter doen.

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:06

milatje schreef:

ik ook ;([/quote]
Ik denk dat het echt rampzalig word met het reizen.[/quote]
Ja, ik moet morgenavond of maandagmorgen vroeg weer terug naar mn kamertje met het ov ;(

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:07

Unwritten schreef:
Ja -O- hopelijk is alle sneeuw wel weg voor vrijdag. Ik ben echt niet van plan mijn treinreis naar London om zeep te laten helpen door die ***sneeuw.

Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je in de stress zit nu zeg. Hopen dat je trein vertrekt vrijdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:07

Nouja de Eurostar zal wel rijden ivm de tunnel, daar ligt geen sneeuw en in Belgie zijn ze wat beter qua wissels. Maar ik moet ook met de trein naar Belgie :\

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:09

een paar uurtjes eerder vertrekken als het mogelijk is. Als je alsnog toch te vroeg komt, kun je toch effetjes de stad in :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:09

We moeten normaal om half 12 de trein hebben in Brussel. Wilden hier om 8 uur weg (woon anderhalf uur van Brussel weg)