Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:55

:')
Nee ik weet al zeker dat ik een man heb :+

Nativa

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:57

Hoe dat zo? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:58

Uhuh, zeker als het een knappe vent is :D

In Gouda heb je ook allemaal van die straatjes, en daar mag je 50, terwijl die straatjes zich daar helemaal niet voor lenen.. dus als ik daar 30 rij.. dan zeg ik dat het binnen deze straatjes in mijn ogen voor andere weggebruikers waaronder kwetsbare fietsers en voetgangers, veiliger is om iets rustiger te rijden :j

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:59

Nativa schreef:

Als mijn instructeur een examenplaats voor iemand reserveert, krijg je gelijk je zogenaamde 'tafelnummer' door. Ik heb tafelnummer 1, en dat betekent dat ik een van de 2 meest gevreesde examinatoren van heel het oosten heb :=
Kok of Honing.... }:0

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:05

Liex schreef:
Nativa schreef:

Als mijn instructeur een examenplaats voor iemand reserveert, krijg je gelijk je zogenaamde 'tafelnummer' door. Ik heb tafelnummer 1, en dat betekent dat ik een van de 2 meest gevreesde examinatoren van heel het oosten heb :=
Kok of Honing.... }:0

Maar examinatoren hebben nooit een vast tafelnummer... Omdat je dan dus van tevoren al kunt weten wie je hebt en dat niet mag...

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:06

Nou blijkbaar hier dus wel :+
Ik weet niet anders, mij is het zo verteld...

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:19

oh haha fijn :+

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:32

Mijn 8e les ging weer lekker :D Straatje gekeerd en parkeren gedaan.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:41

Altijd fijn als het goed ging. :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:11

Mag ik mij ook melden?

Ik heb zo om 2 uur mijn 22e les ofzo.:+..

Ik hoop dat ik binnenkort aanvragen kan, ofdat dat wordt gedaan voor mij ;)
Ik hoorde laatst op het nieuws ofzo dat er problemen waren bij het cbr, en dat er wachtijd voor het examen 3 maand is..
Heeft iemand van jullie daar meer van gehoord?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:20

:j heb daar ook meer vang ehoord. het is slim als je weet dat je 3 maanden moet wachten om gewoon na je 10e les ofzo al je examen aan te vragen, en dan maar hopen dat je niet al volgende week terecht kan :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:22

_O- Dat zou wat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:23

Ik ga vanavond voor mijn 32e les, en over 4 weken mag ik op voor examen :) Mag weer op een hele leuke tijd, 21:15 uur, dus dan kan de muziek weer keihard enzo _O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:25

Hoe lang ga je dan lessen? Bij mijn examen stond de muziek ook best hard. :+

Hij: "Wil je de radio aan?"
Ik: "Uhm, graag." *zet zachtjes radio aan
Hij: "Ooooh, kom op. :D" *zet radio harder

Hij was echt tof. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:25

Ik les altijd een uur, maar het loopt op dat soort tijdstippen altijd wel uit :') ik neem trouwens altijd cdtjes mee in de auto, lekker mn eigen muziek, lekker meezingen, lekker hard, bij mn examen gaat er ook cdtje mee :j

Sas welke rijschool heb jij eigenlijk gereden?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:28

Haha, oké, ja, dat is wel relaxed, je eigen muziek. :D Ik reed altijd met een muts op, dus tijdens m'n examen, ik zo, heel voorzichtig "Uhm, meneer.. Mag ik misschien mijn muts ophouden?" Hij keihard lachen. "Tuurlijk mag dat, van mij mag je alles!" :D

Bij Ray van Avanti. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:32

:D Jij hebt zeker in Rotterdam afgereden? :)
Ik moet in Gouda, ik les bij Vincent, van Vincent Fijan :Y) en ik heb het elke keer prima naar mn zin bij autorijden :))

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:35

Yes yes, Rotterdam. Ik ga er dus ook vanuit dat ik óveral kan rijden, omdat ik daar m'n examen gehaald heb. :Y)

Ja, zo klinkt het wel. :D Wij hadden onze ups en downs. Hij chagrijnig, ik onzeker, hij boos, enz. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:37

Ik heb ook wel ups en downs hoor, maar Vincent sleepte me er eigenlijk wel doorheen, vorige week was het mooi, ik ging in Rotteredam rijden omdat ik dat wilde, dus hij zegt nou rij er maar naartoe :') dus ik rijden, hofplein, trams overal en ik vond het prachtig en het ging ook echt goed. Gingen we koffie halen bij de coffee company, moest ik fileparkeren enzo, nouja ging allemaal gewoon echt goed :')

Zal vanavond omdat het examen eraankomt wel niet naar Rotterdam mogen maar gewoon naar Gouda gaan :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:38

volgende week donderdag heeft mn zus weer rijles, ik ga dan mee in de auto als ik de tijd heb, kijken of het wat is die man en of ik het fijn les vind, beetje jammer dat het 2 uur achter elkaar is, dat wil ik zelf in ieder geval niet. liever 3 x los ofzo. ds ben benieuwd. Misschien kan ik die donderdag wel ook al meteen een afspraak maeknv oor een eerste rijles ofzo!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:42

DeSa schreef:
Hahaha justSaar, komt vast goed! Ben zelf ook zo'n scheiterd en heb in mn 1e les ookal 70 gereden :+ Gaat gewoon vanzelf :)

heb hem net gehad, ben ook al de snelweg op geweest.
we gingen er op ik dacht okee, hij trap het gas maar goed in tot de 120. >;)

ik meteen in shock :wow:

ging opzich wel goed, ik ga een pakket nemen met 31 lessen zodat ik verder goed kan oeffenen en alles er goed ingestampt wordt :P

er is hier een wachttijd van 17 weken bij het CBR :Z

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:45

Unwritten schreef:
In Gouda heb je ook allemaal van die straatjes, en daar mag je 50, terwijl die straatjes zich daar helemaal niet voor lenen.. dus als ik daar 30 rij.. dan zeg ik dat het binnen deze straatjes in mijn ogen voor andere weggebruikers waaronder kwetsbare fietsers en voetgangers, veiliger is om iets rustiger te rijden :j

Nou, dat is een heel politiek correct antwoord. :P

Gisteren begonnen met de spiegels en kijken. Binnenspiegel gaat eigenlijk vanzelf, daar keek ik sowieso al regelmatig in. Buitenspiegels vind ik iets minder, ben heel bang dat ik dan een fietser over het hoofd zie of zo, hetzelfde met de dode hoek. Verder zijn we voor het eerst de binnenstad in geweest, dat vond ik niet zo leuk. Gelukkig geen spiegeltjes geraakt of mensen van het zebrapad afgereden. :P

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:51

Ik heb vandaag mijn eerste les in de simulator gehad. Ik word over twee weken 18 en aangezien het nu even rustig is met examens, ben ik het maar eens gaan proberen.

Ik vond het heerlijk! :D Het werd heel rustig opgebouwd, hoefde eerst alleen maar te gassen, daarna koppeling erbij en aan het einde schakelen. Het stuur heb ik nog niet aangeraakt, dat komt de volgende keer.

Voor morgen en overmorgen staan de volgende lessen al gepland. Ik vind het erg fijn voor mijn zelfvertrouwen om zo al een basis op te bouwen voordat ik écht de weg op moet. 10 juni, op mijn verjaardag, heb ik namelijk mijn eerste echte les.

Ik blijf zeker gebruik maken van de simulator. :j

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:10

Leuk is zo'n simulator he.. Heb er maar 2 uurtjes ingezeten ( gewonnen met een wedstrijd) maar was leuk en leerzaam om te doen.

Dat jullie muziek in de auto hebben! Zelfs eigen cd's!!!!!
Ik moet de radio echt niet aan hebben, radio leidt me af! Me instructeur zet hem ook altijd uit, weet niet of die dat bij de andere leerlingen ook doet!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:12

bij mij stond de radio ook aan. had er geen last of hinder van. lette er eigenlijk niet eens op.
mijn instructeur zat de hele tijd echt nonses te banketstaaf en dan een aanwijzing geven xd
gewoon om te zorgen dat ik niet te gespannen werd.