Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:30

Wat lana_te zegt ben ik het ook mee eens.
15 jarigen die met mannen/vrouwen een 'relatie' hebben is gewoon pedofilie.
Het is niet zonder reden strafbaar.
Van een 15 jarige kan ik het enigzins nog wel begrijpen dat die verliefd kan worden op een volwassene. Maar van de kant van de volwassene.. ronduit ziek

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:12

tegenwoordig zie je aan de meisjes van 15 net altijd meer dat ze pas 15 zijn.... ze lijken steeds ouder!!
veel meisjes van 12 (brugklas) zien er al uit als 16 jarigen!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:19

suuzepuus schreef:
tegenwoordig zie je aan de meisjes van 15 net altijd meer dat ze pas 15 zijn.... ze lijken steeds ouder!!
veel meisjes van 12 (brugklas) zien er al uit als 16 jarigen!

Hier zeg je het al, líjken.

Alsnog geen excuus om met zo'n jong meisje te gaan.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:20

nee maar wel om verliefd te worden....

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:25

Precies Lana-te, een vrouw van 40 en een man van 55 is ook geen verschil meer maar 15 en 30.......strafbaar.

Nou zitten hier in de kroegen hoofdzakelijk mannen van 60 en ouder, denk je dat ik dan maar mijn grenzen verleg als ik 20 zou zijn ? Jaggie nee.....

Ik kan het me ook voorstellen dat een 15 jarige zich aangetrokken voelt tot een 3 jarige, het is immer spannend, de 30 jarige heeft meestal al een eigen huis, auto, rijbewijs haha....een baan, geld...altijd meer dan zakgeld en de vijftienjarige wordt minof meer ontrokken aan het ouderlijk gezag omdat ze immer met een 30 jarige aan de gang gaat en krijgt het gevoel dat ze volwassen is, alles mag opeens en dus joepiejeee ! Maar om dat hier maar aan te gaan zitten moedigen omdat sommige menen zo volwassen te zijn is wel het domste wat iemand kan doen.
En die 30 jarige pakt een kind......

Als je meent zo vroeg volwassen te zijn dan zou dat betekenen dat je ook goed normen en waarden hebt geleerd, ook wat mee gemaakt hebben om een realistisch oordeel te kunnen vormen over wat goed en fout is en dus ook over en bepaalde ontwikkeling in je intelligentie beschikken en uiteindelijk dus beseffen dat het bij jou door omstandigheden misschien zo gelopen is maar dat je dat zeker niet als normaal moet beschouwen en een ander er in aanmoedigen. Dan ben je pas volwassen op ieder gebied.

Dat is geen excuus suuzepuus, als 30 jarige wordt je geacht je verstand te gebruiken en niet je........je weet wel, wordt toch veranderd in banketstaaf of iets.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:30

ik ben het helemaal met je eens dat 15 en 30 niet kan maar leeftijdsverschil op latere leeftijd vind ik echt geen probleem.
en geloof me over komt of niet. het is niet iets waar je voor kiest!
er zullen hier genoeg mensen zijn die roepen dat ze nooit op een ouder persoon zullen vallen. maar dat kun je niet zeggen.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:37

Ik was 12 toen ik 'verkering' kreeg met een jongen van 22.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:41

Ja tuurlijk overkomt het je, dat is verliefdheid. Maar als je dan zo volwassen bent ben je ook in staat om naast je hart ook nog je hersens te kunnen gebruiken die je dan vertellen, joh dit is niet goed dit moet ik niet doen, die man is een pedofiel en ik ben maar 15 ik zal nog wel 20 keer verliefd worden en het lijkt nu deliefde van mn leven maar volgende wek kan dat voorbij zijn net als al die andere verliefdheden.......als je dat niet denkt ben je dus niet zo volwassen als je denkt te zijn en gewoon nog een kind van 15.......

Dat is nou het mooie van 15 jaar oud zijn, die verliefdheden die je zo heftig meemaakt maar feitelijk als kaarsje zo snel weer opbranden. Daaaar moet je van genieten op die leeftijd want als je ouder word zoals ik haha.....dan voert je verstand nml. altijd de overhand en vliegen de vlinders wel rond hoor maar niet met zovelen tegelijk...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:51

Farinca schreef:

en toen...? En wat vonden je ouders daarvan ?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:44

Farinca, sorry dat ik het zeg, maar die gozer spoort niet.
Als 22jarige hoor je niet met zulke jonge meisjes te gaan, dat is je reinste pedofilie. :r
Had jij 16/17 geweest, had ik er heel anders over gedacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:49

Perrokai schreef:
Dat is nou het mooie van 15 jaar oud zijn, die verliefdheden die je zo heftig meemaakt maar feitelijk als kaarsje zo snel weer opbranden.

Perceptie = realiteit. JOÚW realiteit. Er zijn legio voorbeelden van bombestendige relaties die begonnen zijn met een kalverliefde. Dat is net zo min de énige werkelijkheid.

De flexibele bandbreedte van 16-18 met ontheffingsmogelijkeid tot 14 is realistisch.
Modaal is een leeftijdsverschil van zo'n 2 jaar.
De rest is individeuul hoogst verschillend.

Nog even een overdenker:
1. biologisch bezien is een vrouwelijk exemplaar klaar voor voortplanting na de eerste vruchtbare periode en ook biologisch bezien is de uiterste houdbaarheidsdatum van een vrouwelijk exemplaar de laatste vruchtbare periode
2. In onze westerse maatschappij wordt negatiever gekeken naar zwangerschap op 17-jarige leeftijd dan op 40-jarige. Het médische verschil is dat het tweede een verhoogd risico kent.
Het is een open vraag of een opgroeiende kind meer/minder heeft aan jonge/oude moeder.
Dit illustreert de betrekkelijkheid van wat sociaal-cultureel als on-/gewenst wordt gezien.

Hetzelfde geldt voor liefdeshuwelijken versus verstandshuwelijken. De eersten blijken verschillende dimensies minder duurzaam dan de tweede. Voor de toekomst van het nageslacht is duurzaamheid van een relatie een kritische succesfactor.
Sociaal-cultureel on-/gewenst is betrekkelijk.

hc

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:09

Ja leuk HC, mijn perceptie volgens jou, is gebaseerd op de realiteit en word duidelik ondersteund door een hele grote groep van de bevolking dus dan zal ik er wel niet ver naast zitten toch ? Ik loop ook al langer op deze aardbol rond en die legio voorbeelden van jou die ken ik niet. Tegenwoordig is het al moeilijk om mensen met een bombestendige relatie aan te wijzen ongeacht de leeftijd. En dan nog die legio voorbeelden die er volgens jou dan zijn zijn voor een buitenstaander zo ondoorzichtig al ik weet niet wat. Zo zijn er ook zat bomproof relaties waarbij 1 van de partners zich inmiddels zo weggecijferd heeft dat hij of zij haar eigen naam bijna vergeten is........die perfectie in een relatie zoals je ze in de film ziet bestaat bijna niet, daar kom je ook achter als je ouder word dat je toch af en toe is van je wolk af moet komen. Dt betekent niet dat er geen geweldige relaties bestaan, juist wel, maar niet zoals ene kind van 15 er tegen aan kijkt want ervaring hebben ze niet en zijn gewoon geestelijk noch niet voldoende ontwikkeld om alles te kunnen overzien. Mooit toch ? Dat stelt ze juist in staat om die heftige verliefdheden te krijgen, of maar 1 voor mijn part en er wel een bomproof relatie uit laten groeien maar dan wel binnen de eigen leeftijdkategorie zodat je samen kunt groeien.

Ik weet wel wat er groeit bij zo'n man van 30 die op een 15 jarige valt.

Biologisch gezien zou je dus op je 12e vruchtbaar zijn en dus rijp voor een relatie met een man ongeacht de leeftijd ? Biologisch gezien ben je dan geschikt voor voortplanting en biologisch gezien betekent dat puur alleen voortplanting of je er geestelijk aan toe bent of niet. We zijn geen holbewoners meer en hebben de maatschappij wel even ingewikkelder gemaakt dan toen en stellen meer eisen aan een relatie als dat de vrouw een broedmaschine is en de man voor een dinobiefstukje zorgt etc.... Dus is er ook meer tijd nodig om jezelf te ontwikkelen naar dat niveau, het niveau van nu.
Als je op je 12e geslachtsrijp bent betekent dat niet automatisch vandaag de dag dat je ook de maatschappij aan kunt. De meesten kunnen niet eens in hun eigen levensonderhoud voorzien en vinden dat de staat hun gezinnetje dan maar moet financieren..... Het biologische verhaal gaat alleen maar over de dierlijke ontwikkeling van het dier de mens, en ja dan is opeens alles toegstaan natuurlijk als je aan je dierelijke gevoelens mag toegeven. Dan maar een 70 jarige met een laatste opleving op een kind van 12 laten duiken ?

Maar waar gaat dit over ? Met alle respect ik weet dat je een stuk welbespraakter en misschien wel intelligenter bent dan ik of tenminste het lijkt er op......Maar de 12 a 15 jarigen hier in kwestie kunnen dit ook niet volgen of zien het als een goedkeuring om dus maar een relatie aan te gaan met een volwassen oudere man omdat ze ongesteld zijn geworden ? Is dat je bedoeling ? Ik meen van niet want ik schat je toch wel even hoger in. Het is leuk ter illustratie wat je schrijft en zelf ik heb er over zitten denken voordat je het schreef toen de post kwam van de 12 jarige met de 22 jarige. Maar deze illustratie die jij bijvoegt word door een 12 jarige nooit op de juiste manier geinterpreteerd zoals je hem waarschijnlijk bedoeld ben ik bang. Al sje dit tegen je kind zegt die met die man van 30 rotzooit denk ze ook, oh okee dus het is prima zo.

Gaan je haren niet rechtovereind staan als er opmerkingen worden geplaatst als: ja maar de gem. leeftijd in de kroeg hier is hoger dan 30 dus.....(ik heb geen keus) Of deze man heeft al eerder relaties gehad met een 15 jarige etc etc....

En in mijn maatschappij is het helemaal niet gebruikelijker dat men na zijn 40e kinderen krijgt juist precies om de reden die jij zegt en 17 vind ik ook wat jong puur gezien het feit dat het betekent dat ze niet eens een behoorlijke opleiding kunnen volgen en dus in de maatschappij altijd wat tredes lager moet doorbrengen op de ladder......op de enkeling na die daarna nog even aan de studie gaat.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:58

Perrokai schreef:
Farinca schreef:

en toen...? En wat vonden je ouders daarvan ?

Nou, die wisten het niet ;)

Ik heb tot mijn 16de met hem gegaan.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:59

lor1_1984 schreef:
Farinca, sorry dat ik het zeg, maar die gozer spoort niet.
Als 22jarige hoor je niet met zulke jonge meisjes te gaan, dat is je reinste pedofilie. :r
Had jij 16/17 geweest, had ik er heel anders over gedacht.

Ja het gebeurde nu eenmaal, en ik was er zelf ook bij ;)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:56

Je ouders wisten het niet en nu nog niet ? Maar dan heb je het wel stiekum heel lang volgehouden met hem , vier jaar nog wel. En waarom is de relatie dan beeindigd ? En ging je dan ook op je 12e met hem naar bed ? Of was hij zo netjes om te wachten tot je wat ouder was.

Als je mijn dochter was zou ik het vreselijk zonde vinden van alles wat je overgeslagen hebt. Daar merk je misschien nu niets van want ik weet niet hoe oud je bent nu. Maar je springt gewoon over een aantal ervaringen heen die ten eerste zo leuk hadden kunnen zijn en ten tweede onontbeerlijk zijn voor je ontwikkeling. Maar misschien ben jij 1 van die weinigen die er geen nadelen van ondervind of een van degenen die de nadelen zelf niet opmerkt want want je niet weet kun je ook niet missen. We hopen maar dat eerste uiteraard.

Je zegt wel ik was er zelf bij, ja dat waren ze allemaal natuurlijk. Maar op je 12e weet je helemaal niet waar je aan begint en wat de gevolgen hadden kunnen zijn. En je denkt van jezelf op je 12e dat wereldwijs bent, dat dacht ik ook hoor maar als je ouder word kijk je daar wel even anders tegenaan als je niet in je ontwikkeling bent blijven hangen. Ik heb heel wat meegemaakt voordat ik me op mn 32ste pas in het huisje boompje beestje verhaal verdiepte. Je kunt je haast niet voorstellen wat alemaal. Maar mijn voordeel was dat mijn ouders me wel veel normen en waarden bij hebben gebracht en dat mijn verstand in die situaties de overhand nam en daar ben ik ze achteraf enorm dankbaar voor. Op dat moment niet hoor toen dacht ik wat zeuren ze nou ik weet het zelf allemaal wel. En daarom sta ik vandaag de dag gewoon goed en realistisch in het leven en heb toch mijn pleziertjes gehad en alles zonder enkele schade ervan op te lopen en niet te vroeg aan iets te zijn begonnen ondanks dat mijn biologische klok zei dat ik er rijp voor was.......er zijn meer stemmetjes waar je naar moet luisteren voor je eigen welzijn. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:16

Je was er wel zelf bij, maar je zat waarschijnlijk net in de brugklas, wat weet je dan nu helemaal...NIETS. Sorry, maar ik vind het afschuwelijk! Dat mag niet. Zijn je ouders er ooit achter gekomen? Wat zullen zij zich vreselijk hebben gevoeld, althans, dat denk ik. Toen ik 12 was, jeetje, ik denk echt niet dat ik iets zo stiekem 4 jaar verborgen had kunnen houden. Mijn ouders wisten altijd wel waar ik mee bezig was en met wie.
Hoe kijk je er nu op terug trouwens?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:28

Farinca, als je mijn dochter was geweest en ik ook maar het vermoeden had gehad van je omgang met zo'n persoon, had ik alles op alles gezet om erachter te komen hoe of wat.
Ik kan me nl niet voorstellen dat je ouders niets hebben vermoedt. :n

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:06

Het probleem van vandaag de dag is dat er teveel ouders zijn die geen energie meer steken in het opvoeden, vandaar die reclame op tv dat kinderen zichzelf niet opvoeden. En dat heeft gevolgen voor een hele generatie die zonder goed normen enwaarden worden opgevoed. Diegenen die nu stiekum op zulke jonge leeftijd zulke relaties aangaan of misschien niet stiekum maar de ouders zijn met andere dingen bezig, straks hun eigen kinderen ook te weinig normen en waarden bijbrengen omdat ze er geen kwaad in zien.....dat is een angstige gedachte.
En ik ben juist zo blij dat wij als ontwikkeld land onze kinderen de goed dingen bijbrengen, helemaal als je kijkt wat er in andere landen gebeurt met kinderen. Het is hard maar er lopen kinderen van 12 rond met maschinegeweren die niet beter weten en opgroeien met de gedachte dat het volkomen normaal is om een mens dood te schieten. Okee dat is wat erger als een relatie met een oudere man als kind maar waar liggen de grenzen dan als we 12 jarige als verstandige volwassenen moeten gaan zien ? Al denken ze het zelf (ik ook toen) ze zijn het gewoon niet, ook de uitzonderingen niet....
Ik vind het echt treurig om te horen dat het toch nog zoveel voorkomt......zo zonde van al die leuke meiden met zoveel potentie, echt jammer.......valt er nog iemand te redden hier of denken jullie nog steeds dat jullie volwassen genoeg zijn ? ;)

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:17

Perrokai schreef:
Je ouders wisten het niet en nu nog niet ? Maar dan heb je het wel stiekum heel lang volgehouden met hem , vier jaar nog wel. En waarom is de relatie dan beeindigd ? En ging je dan ook op je 12e met hem naar bed ? Of was hij zo netjes om te wachten tot je wat ouder was.

Nee, er is niet niet gewacht.

Citaat:
Als je mijn dochter was zou ik het vreselijk zonde vinden van alles wat je overgeslagen hebt. Daar merk je misschien nu niets van want ik weet niet hoe oud je bent nu. Maar je springt gewoon over een aantal ervaringen heen die ten eerste zo leuk hadden kunnen zijn en ten tweede onontbeerlijk zijn voor je ontwikkeling. Maar misschien ben jij 1 van die weinigen die er geen nadelen van ondervind of een van degenen die de nadelen zelf niet opmerkt want want je niet weet kun je ook niet missen. We hopen maar dat eerste uiteraard.

Ik ben er ook niet trots op maar het is nu eenmaal zo gelopen, ik was blind op hem en sja..het was ook geen juist persoon maar goed toen liet ik me nog intimideren. En ik heb niet het idee dat ik wat overgeslagen heb, ik ben een ervaring rijker, een ervaring waarin ik mezelf ben tegen gekomen en die me ook mede heeft gemaakt tot wie ik nu ben, en ik mag dan ook mijn fouten hebben maar ik ben wel redelijk trots op mezelf hoe ik nu in het leven sta ;)

Citaat:
Je zegt wel ik was er zelf bij, ja dat waren ze allemaal natuurlijk. Maar op je 12e weet je helemaal niet waar je aan begint en wat de gevolgen hadden kunnen zijn. En je denkt van jezelf op je 12e dat wereldwijs bent, dat dacht ik ook hoor maar als je ouder word kijk je daar wel even anders tegenaan als je niet in je ontwikkeling bent blijven hangen. Ik heb heel wat meegemaakt voordat ik me op mn 32ste pas in het huisje boompje beestje verhaal verdiepte. Je kunt je haast niet voorstellen wat alemaal. Maar mijn voordeel was dat mijn ouders me wel veel normen en waarden bij hebben gebracht en dat mijn verstand in die situaties de overhand nam en daar ben ik ze achteraf enorm dankbaar voor. Op dat moment niet hoor toen dacht ik wat zeuren ze nou ik weet het zelf allemaal wel. En daarom sta ik vandaag de dag gewoon goed en realistisch in het leven en heb toch mijn pleziertjes gehad en alles zonder enkele schade ervan op te lopen en niet te vroeg aan iets te zijn begonnen ondanks dat mijn biologische klok zei dat ik er rijp voor was.......er zijn meer stemmetjes waar je naar moet luisteren voor je eigen welzijn. ;)

Klopt, de gevolgen dacht ik toen ook niet aan, die waren toen ook niet belangrijk. En ik sta ook dondersgoed en realistisch in het leven, wellicht wel door al mijn ervaringen ;)

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:18

Perrokai schreef:
Het probleem van vandaag de dag is dat er teveel ouders zijn die geen energie meer steken in het opvoeden, vandaar die reclame op tv dat kinderen zichzelf niet opvoeden. En dat heeft gevolgen voor een hele generatie die zonder goed normen enwaarden worden opgevoed. Diegenen die nu stiekum op zulke jonge leeftijd zulke relaties aangaan of misschien niet stiekum maar de ouders zijn met andere dingen bezig, straks hun eigen kinderen ook te weinig normen en waarden bijbrengen omdat ze er geen kwaad in zien.....dat is een angstige gedachte.
En ik ben juist zo blij dat wij als ontwikkeld land onze kinderen de goed dingen bijbrengen, helemaal als je kijkt wat er in andere landen gebeurt met kinderen. Het is hard maar er lopen kinderen van 12 rond met maschinegeweren die niet beter weten en opgroeien met de gedachte dat het volkomen normaal is om een mens dood te schieten. Okee dat is wat erger als een relatie met een oudere man als kind maar waar liggen de grenzen dan als we 12 jarige als verstandige volwassenen moeten gaan zien ? Al denken ze het zelf (ik ook toen) ze zijn het gewoon niet, ook de uitzonderingen niet....
Ik vind het echt treurig om te horen dat het toch nog zoveel voorkomt......zo zonde van al die leuke meiden met zoveel potentie, echt jammer.......valt er nog iemand te redden hier of denken jullie nog steeds dat jullie volwassen genoeg zijn ? ;)

Reken maar dat mijn ouders heel anders reageren dan die jij nu hier beschrijft, als die het eerder hadden geweten pfieuwww haha.
Laatst bijgewerkt door Farinca op 14-01-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:21

lor1_1984 schreef:
Farinca, als je mijn dochter was geweest en ik ook maar het vermoeden had gehad van je omgang met zo'n persoon, had ik alles op alles gezet om erachter te komen hoe of wat.
Ik kan me nl niet voorstellen dat je ouders niets hebben vermoedt. :n

Wij waren altijd met een grote groep buiten of bij elkaar. We woonden met een groep vrienden in dezelfde straat, zijn moeder wist ervan maar die heeft nooit wat gezegt. Hield het wel in de gaten maar wist niet hoever het ging.

Mijn ouders kwamen erachter toen ik net de relatie had beeindigd, ze weten echter nog steeds niets hoe ver het is geweest.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:43

Gelukkig is het voor jou goed gekomen Farinca, weet nog steeds niet hoe oud je bent....en je bent nu wie je bent door o.a. deze ervaring. Maar dergelijke ervaring moet je juist niet op die leeftijd ervaren daardoor ben je dus te vroeg volwassen geworden en met dingen geconfronteerd waar je je op die leeftijd niet me hoort bezig te houden en dat onschuldige deel wat je relatief maar heel kort meemaakt in je leven, heb je overgeslagen of ben je doorheen getrokken.

Hoe is het gegaan, je hebt je opleiding afgemaakt (of bent nog bezig) en hebt een leuke baan gevonden waarvan je jezelf kunt onderhouden en bent zelfstandig en onafhankelijk als het moet ?Of ben je nog niet zo ver....?

En waar ik nieuwsgierig naar ben, wat vind je ervan als jouw dochter straks op haar 12e met een vríend van 22 thuiskomt ?

Even voor de duidelijkheid, ik veroordeel je niet hoor Farinca, we leven niet in een perfecte wereld en het is ook niet jouw fout want ik vind niet dat jij die verantwoordelijkheid op 12 jarige leeftijd op je moet nemen. Je ouders hebben dus wel een steekje laten vallen en niet goed genoeg op je gelet als je dat zo lang verborgen kon houden. En zijn moeder tja....daar was net zoals bij hem een steekje los.....zij had ook beter moeten weten..... Iemand die echt van je houdt laat je geen dingen doen waar je nog niet aan toe bent ookal dring je zelf aan en ookal spelen zijn hormonen op. Die wil alleen het beste voor je, niet voor zichzelf.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:50

Ik ken Farinca en ik zie d'r niet zo 123 met kinderen, is ze teveel voor op d'r vrijheid gesteld. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:55

Perrokai schreef:
Gaan je haren niet rechtovereind staan als er opmerkingen worden geplaatst als: ja maar de gem. leeftijd in de kroeg hier is hoger dan 30 dus.....(ik heb geen keus) .

Ja, dat vind ik verschillende opzichten sociale armoede.

Het énige waar ik keer op keer op probeer te wijzen is dat uitzonderingen de regel bepalen, die regel in dit geval al flexibel is en ook betrekkelijk want sociaal cultureel bepaald.

hc

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:08

Perrokai schreef:
Gelukkig is het voor jou goed gekomen Farinca, weet nog steeds niet hoe oud je bent....en je bent nu wie je bent door o.a. deze ervaring. Maar dergelijke ervaring moet je juist niet op die leeftijd ervaren daardoor ben je dus te vroeg volwassen geworden en met dingen geconfronteerd waar je je op die leeftijd niet me hoort bezig te houden en dat onschuldige deel wat je relatief maar heel kort meemaakt in je leven, heb je overgeslagen of ben je doorheen getrokken.

Hoe is het gegaan, je hebt je opleiding afgemaakt (of bent nog bezig) en hebt een leuke baan gevonden waarvan je jezelf kunt onderhouden en bent zelfstandig en onafhankelijk als het moet ?Of ben je nog niet zo ver....?

En waar ik nieuwsgierig naar ben, wat vind je ervan als jouw dochter straks op haar 12e met een vríend van 22 thuiskomt ?

Even voor de duidelijkheid, ik veroordeel je niet hoor Farinca, we leven niet in een perfecte wereld en het is ook niet jouw fout want ik vind niet dat jij die verantwoordelijkheid op 12 jarige leeftijd op je moet nemen. Je ouders hebben dus wel een steekje laten vallen en niet goed genoeg op je gelet als je dat zo lang verborgen kon houden. En zijn moeder tja....daar was net zoals bij hem een steekje los.....zij had ook beter moeten weten..... Iemand die echt van je houdt laat je geen dingen doen waar je nog niet aan toe bent ookal dring je zelf aan en ookal spelen zijn hormonen op. Die wil alleen het beste voor je, niet voor zichzelf.

Ik ben 31, heb een leuke vriendin ;) , woon zelfstandig met mijn dieren, heb een fulltime droombaan, een auto onder den kont en nog heel veel meer ;)

En wat ik zelf zou doen als mijn dochter thuis zou komen met een ouder persoon, geen idee, dat zien we wel als het ooit zover zal komen.