Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Perrokai schreef:Dat is nou het mooie van 15 jaar oud zijn, die verliefdheden die je zo heftig meemaakt maar feitelijk als kaarsje zo snel weer opbranden.
Perrokai schreef:Je ouders wisten het niet en nu nog niet ? Maar dan heb je het wel stiekum heel lang volgehouden met hem , vier jaar nog wel. En waarom is de relatie dan beeindigd ? En ging je dan ook op je 12e met hem naar bed ? Of was hij zo netjes om te wachten tot je wat ouder was.
Citaat:Als je mijn dochter was zou ik het vreselijk zonde vinden van alles wat je overgeslagen hebt. Daar merk je misschien nu niets van want ik weet niet hoe oud je bent nu. Maar je springt gewoon over een aantal ervaringen heen die ten eerste zo leuk hadden kunnen zijn en ten tweede onontbeerlijk zijn voor je ontwikkeling. Maar misschien ben jij 1 van die weinigen die er geen nadelen van ondervind of een van degenen die de nadelen zelf niet opmerkt want want je niet weet kun je ook niet missen. We hopen maar dat eerste uiteraard.
Citaat:Je zegt wel ik was er zelf bij, ja dat waren ze allemaal natuurlijk. Maar op je 12e weet je helemaal niet waar je aan begint en wat de gevolgen hadden kunnen zijn. En je denkt van jezelf op je 12e dat wereldwijs bent, dat dacht ik ook hoor maar als je ouder word kijk je daar wel even anders tegenaan als je niet in je ontwikkeling bent blijven hangen. Ik heb heel wat meegemaakt voordat ik me op mn 32ste pas in het huisje boompje beestje verhaal verdiepte. Je kunt je haast niet voorstellen wat alemaal. Maar mijn voordeel was dat mijn ouders me wel veel normen en waarden bij hebben gebracht en dat mijn verstand in die situaties de overhand nam en daar ben ik ze achteraf enorm dankbaar voor. Op dat moment niet hoor toen dacht ik wat zeuren ze nou ik weet het zelf allemaal wel. En daarom sta ik vandaag de dag gewoon goed en realistisch in het leven en heb toch mijn pleziertjes gehad en alles zonder enkele schade ervan op te lopen en niet te vroeg aan iets te zijn begonnen ondanks dat mijn biologische klok zei dat ik er rijp voor was.......er zijn meer stemmetjes waar je naar moet luisteren voor je eigen welzijn.
Perrokai schreef:Het probleem van vandaag de dag is dat er teveel ouders zijn die geen energie meer steken in het opvoeden, vandaar die reclame op tv dat kinderen zichzelf niet opvoeden. En dat heeft gevolgen voor een hele generatie die zonder goed normen enwaarden worden opgevoed. Diegenen die nu stiekum op zulke jonge leeftijd zulke relaties aangaan of misschien niet stiekum maar de ouders zijn met andere dingen bezig, straks hun eigen kinderen ook te weinig normen en waarden bijbrengen omdat ze er geen kwaad in zien.....dat is een angstige gedachte.
En ik ben juist zo blij dat wij als ontwikkeld land onze kinderen de goed dingen bijbrengen, helemaal als je kijkt wat er in andere landen gebeurt met kinderen. Het is hard maar er lopen kinderen van 12 rond met maschinegeweren die niet beter weten en opgroeien met de gedachte dat het volkomen normaal is om een mens dood te schieten. Okee dat is wat erger als een relatie met een oudere man als kind maar waar liggen de grenzen dan als we 12 jarige als verstandige volwassenen moeten gaan zien ? Al denken ze het zelf (ik ook toen) ze zijn het gewoon niet, ook de uitzonderingen niet....
Ik vind het echt treurig om te horen dat het toch nog zoveel voorkomt......zo zonde van al die leuke meiden met zoveel potentie, echt jammer.......valt er nog iemand te redden hier of denken jullie nog steeds dat jullie volwassen genoeg zijn ?
lor1_1984 schreef:Farinca, als je mijn dochter was geweest en ik ook maar het vermoeden had gehad van je omgang met zo'n persoon, had ik alles op alles gezet om erachter te komen hoe of wat.
Ik kan me nl niet voorstellen dat je ouders niets hebben vermoedt.
Perrokai schreef:Gaan je haren niet rechtovereind staan als er opmerkingen worden geplaatst als: ja maar de gem. leeftijd in de kroeg hier is hoger dan 30 dus.....(ik heb geen keus) .
Perrokai schreef:Gelukkig is het voor jou goed gekomen Farinca, weet nog steeds niet hoe oud je bent....en je bent nu wie je bent door o.a. deze ervaring. Maar dergelijke ervaring moet je juist niet op die leeftijd ervaren daardoor ben je dus te vroeg volwassen geworden en met dingen geconfronteerd waar je je op die leeftijd niet me hoort bezig te houden en dat onschuldige deel wat je relatief maar heel kort meemaakt in je leven, heb je overgeslagen of ben je doorheen getrokken.
Hoe is het gegaan, je hebt je opleiding afgemaakt (of bent nog bezig) en hebt een leuke baan gevonden waarvan je jezelf kunt onderhouden en bent zelfstandig en onafhankelijk als het moet ?Of ben je nog niet zo ver....?
En waar ik nieuwsgierig naar ben, wat vind je ervan als jouw dochter straks op haar 12e met een vríend van 22 thuiskomt ?
Even voor de duidelijkheid, ik veroordeel je niet hoor Farinca, we leven niet in een perfecte wereld en het is ook niet jouw fout want ik vind niet dat jij die verantwoordelijkheid op 12 jarige leeftijd op je moet nemen. Je ouders hebben dus wel een steekje laten vallen en niet goed genoeg op je gelet als je dat zo lang verborgen kon houden. En zijn moeder tja....daar was net zoals bij hem een steekje los.....zij had ook beter moeten weten..... Iemand die echt van je houdt laat je geen dingen doen waar je nog niet aan toe bent ookal dring je zelf aan en ookal spelen zijn hormonen op. Die wil alleen het beste voor je, niet voor zichzelf.