Marleen, als ik ga fotograferen neem ik jou mee
Alleen moet ik eerst hele dagen vrij zien te krijgen daarvoor
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Alleen moet ik eerst hele dagen vrij zien te krijgen daarvoor

. 
. Die stamden nog uit het communistische tijdperk. Weliswaar met enige 'modernisering' (voor zover je daarvan kan spreken) maar veiligheid hebben ze nog nooit van gehoord. Denk aan ramen waarbij je er effectief kan uitspringen als je ze volledig openzet, etc...
. Beide keren, heen en terug reis hebben we 30 à 60 minuten stilgestaan zonder enige verdere uitleg (zou me trouwens verbazen als daar micro's in de treinen zitten). In in eerste rit kwam er telkens een ongeloofelijke verbrande stank de wagon binnendrijven als de trein remde
.
.
ik doe altijd gewoon een muziekje op en dan zoeken ze het verder maar uit

Unwritten schreef:Ik weet nu dat de wadlopers die bij Amsterdam staan, overgekocht zijn door polen. Ook een deel van de 'oude' Mat 64 die buitendienst worden gesteld als de nieuwe sprinters erzijn gaan naar Polen
. Ze doen wel hun best daar hoor in Polen, om alles wat te moderniseren, maar het is zo'n groot land die (te) lang heeft stilgestaan in de tijd. Het was wel een hele aparte ervaring, openbaar vervoer in Polen, je leert het OV hier in de 'westerse' kant van Europa een stuk meer waarderen
! Inoterry schreef:@BraveSpots, die stank kan je in Nederlandse treinen ook hebben. Als de trein net van nieuwe remblokjes is voorzien, of de machinist moet even iets harder doorremmen.
Zondag ben ik een paar keer door de trein moeten lopen om te ruiken of ik die lucht tijdens het rijden ook nog rook.

Al mogen ze inderdaad wel duidelijker aangegeven worden. Vond net een poll op de site van het AD trouwens:

MarrieLeen schreef:En vaak zijn de stiltecoupés wel nuttig, alleen soms gaan er mensen idd nog even fijn zitten bellen,
en dan wel zo dat je precies kan horen wat ze bijvoorbeeld eten 's avonds, of noem maar op.
.
.
of.. ze zijn bang dat de trein wegrijdt voor ze ingestapt zijn
Unwritten schreef:Uhuh inderdaad, ik hoop trouwens dat er op de nieuwe dienstregeling wat aan de verbinding nieuwerkerk - amsterdam gedaan wordt.. dat hij vaker gaat rijden, of dat er naast 2 keer stoptrein ook een intercity 2 keer per uur gaat vanaf Rotterdam naar Amsterdam via Gouda.. zou wel fijn zijn