Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:44

Ik maak gelukkig niet vaak mee dat de stiltecoupes herriecoupes zijn geworden Lachen

Marleen, als ik ga fotograferen neem ik jou mee Ja Alleen moet ik eerst hele dagen vrij zien te krijgen daarvoor Huilen van het lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:54

vanochtend stonden we op de trein te wachten voor we naar binnen konden.
en er stond een meisje voor me..
de eerste man die uit de trein wilde stappen had zo'n opvouwbare fiets bij zich, dus dat ging een beetje onhandig (oftwel, hij nam wat meer ruimte in beslag). er achter nog iemand met een opvouwbare fiets.. en daarachter nog een hele stroom mensen die er uit moesten.
die eerste man was nog niet eens op de tree van t 'trappetje' naar buiten, of dat meisje voor me wil zich langs de man met de fiets naar binnen wurmen.
man duwde haar gelijk klem met zn fiets: "wacht jij nou maar even, de trein is nog lang niet leeg, zoveel haast heb je nou ook weer niet".
meisje helemaal gepikeerd..

pff...sommige mensen echt..die snappen er niets van..en dan nog gepikeerd zijn als iemand je op je plek wijst ook..

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:10

Haha, mooie reactie van die man. Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:11

En terecht.. Snap sommige mensen echt niet hoor, in die trein..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:11

De stiltecoupé's mogen wat mij betreft heel rap weer worden afgeschaft. Ik heb al te veel ruzie's daar moeten sussen, vanmorgen ook weer bijna. Het idee is leuk, maar in een drukke trein niet of nauwelijks haalbaar.

Zwitsal, ik vind het al geweldig dat er nog mensen zijn die iemand op hun gedrag durven aan te spreken. Vaak kom je een coupé binnen waar 1 of meerdere mensen overlast bezorgen, en echt niemand die wat zegt. En als je de overlastveroorzakers aanspreekt hebben ze vaak de smoes:"ja, maar niemand zegt er wat van". Mijn antwoord is dan ook altijd:"dat klopt, niemand durft meer wat te zeggen".
Soms is het net alsof ik een lagereschool jufrouw ben Haha! .

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:19

Als het heel druk is ga ik er ook niet over muggenziften, da's waanzin. Lachen
Maar ik reis op een vrij rustig traject, alle mogelijkheid dus om een ander plekje op te zoeken. Tja dan ga ik me er wel aan ergeren. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:26

Uhuh, k heb een keer een priveconcert gehad in de stiltecoupe, zaten twee gozers te zingen, conducteur komt langs, ze beloven stil te zijn. Conducteur gaat weg en ze gaan verder. T was wel gezellig Clown

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:32

Veel mensen hebben er ook geen erg in dat ze in een stiltecoupé zitten. En ik heb het al een paar keer meegemaakt dat er ruzie was ontstaan omdat die mensen door een medereiziger werden aangesproken alsof ze zware aso's zijn. En dan heb je ook, zoals vanmorgen, de mensen die van mening zijn dat er in een stiltecoupé helemaal niet gepraat mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:33

Er mag toch best gepraat worden in de stiltecoupe? Mits op een zachte en kalme toon. Zodat je anderen niet hindert.

Moet wel zeggen dat veel mensen ook niet weten wat de S op de ruiten betekend.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:35

Ik heb in de zomervakentie op reis geweest naar Polen, nou, de treinen die daar rondreden Wow! . Die stamden nog uit het communistische tijdperk. Weliswaar met enige 'modernisering' (voor zover je daarvan kan spreken) maar veiligheid hebben ze nog nooit van gehoord. Denk aan ramen waarbij je er effectief kan uitspringen als je ze volledig openzet, etc...

Ook op tijd zijn was nogal een probleem Clown . Beide keren, heen en terug reis hebben we 30 à 60 minuten stilgestaan zonder enige verdere uitleg (zou me trouwens verbazen als daar micro's in de treinen zitten). In in eerste rit kwam er telkens een ongeloofelijke verbrande stank de wagon binnendrijven als de trein remde Ziek .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:37

Ik weet nu dat de wadlopers die bij Amsterdam staan, overgekocht zijn door polen. Ook een deel van de 'oude' Mat 64 die buitendienst worden gesteld als de nieuwe sprinters erzijn gaan naar Polen Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:38

Er mag inderdaad worden gepraat. Die meneer van vanmorgen echter, vond van niet. Hij begon zelfs over de directeur van de NS om zijn gelijk te kunnen krijgen. En dat vond ik nou echt niet indrukwekkend ofzo, dus die mensen mochten van mij gewoon doorpraten.
Ik vind het ook nog steeds niet duidelijk genoeg aangegeven hoor. Grijze stickers zijn ook niet echt opvallend, vooral als het buiten net zo grijs is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:40

Uhuh inderdaad, ik hoop trouwens dat er op de nieuwe dienstregeling wat aan de verbinding nieuwerkerk - amsterdam gedaan wordt.. dat hij vaker gaat rijden, of dat er naast 2 keer stoptrein ook een intercity 2 keer per uur gaat vanaf Rotterdam naar Amsterdam via Gouda.. zou wel fijn zijn Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:41

@BraveSpots, die stank kan je in Nederlandse treinen ook hebben. Als de trein net van nieuwe remblokjes is voorzien, of de machinist moet even iets harder doorremmen.
Zondag ben ik een paar keer door de trein moeten lopen om te ruiken of ik die lucht tijdens het rijden ook nog rook.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:42

Ik ben idd al meerdere keren in een stilte coupe gaan zitten zonder dat ik het door had Ja.

En eerlijk gezegd zeg ik er ook niets van als er een stelletje etterbakken in de trein zitten.. laatst zei iemand er wel wat van en dan komt er zo'n discussie Gaaaap ik doe altijd gewoon een muziekje op en dan zoeken ze het verder maar uit Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:43

Die stiltecoupes mogen van mij idd afgeschaft worden, ze werken toch niet. En ik vind het ook zo banketstaaf om mensen met koffers die nauwelijks door gangpad passen te vragen om in andere coupe te gaan zitten. Als ik rustig wil zitten buiten de spits moet ik achterin de trein zitten, heerlijk rustig, heen en terug werkt het in de intercity.
Ik irriteer me in alle coupes wel eens aan mensen die hun gesprekken zo luid voeren dat de hele coupe mee kan genieten of mensen met harde muziek. Op de bordjes bij de ingang staat toch dat je je medereiziger niet moet storen met luide (telefoon) gesprekken, doe dat dan niet.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:44

Ik ruik het af en toe ook weleens. En dan is het ook zo weer weg. Idd na/tijdens het remmen. Ja

En vaak zijn de stiltecoupés wel nuttig, alleen soms gaan er mensen idd nog even fijn zitten bellen,
en dan wel zo dat je precies kan horen wat ze bijvoorbeeld eten 's avonds, of noem maar op. Slapen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:45

Unwritten schreef:
Ik weet nu dat de wadlopers die bij Amsterdam staan, overgekocht zijn door polen. Ook een deel van de 'oude' Mat 64 die buitendienst worden gesteld als de nieuwe sprinters erzijn gaan naar Polen Ja

Nou, daar hebben ze dringend behoefte aan Knipoog . Ze doen wel hun best daar hoor in Polen, om alles wat te moderniseren, maar het is zo'n groot land die (te) lang heeft stilgestaan in de tijd. Het was wel een hele aparte ervaring, openbaar vervoer in Polen, je leert het OV hier in de 'westerse' kant van Europa een stuk meer waarderen Ja!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:48

Inoterry schreef:
@BraveSpots, die stank kan je in Nederlandse treinen ook hebben. Als de trein net van nieuwe remblokjes is voorzien, of de machinist moet even iets harder doorremmen.
Zondag ben ik een paar keer door de trein moeten lopen om te ruiken of ik die lucht tijdens het rijden ook nog rook.

Ik weet dat de treinen hier ook af en toe stinken, maar dat was echt niet normaal (iedereen stond half te kotsen zowat). De trein heeft daarop ook een uur stilgestaan terwijl de conducteur/machinist (?) vanalles aan het bekijken was.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:55

Nouja ik ben het er niet echt mee eens dat stiltecoupés afgeschaft moeten worden.. Nagelbijten / Gniffelen Al mogen ze inderdaad wel duidelijker aangegeven worden. Vond net een poll op de site van het AD trouwens:

Wat vindt u? Een stiltegebod in een stiltecoupé moeten we absoluut hanteren.
Mee eens 84%
Oneens 13%
Geen mening 3%
aantal stemmen:5022

Ben niet de enige in ieder geval. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:55

Tong uitsteken

Ik moest laatst wel lachen, onze trein staat stil in de weilanden, loopt er ineens een mannetje langs de trein. Was de machinist Clown

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:57

MarrieLeen schreef:
En vaak zijn de stiltecoupés wel nuttig, alleen soms gaan er mensen idd nog even fijn zitten bellen,
en dan wel zo dat je precies kan horen wat ze bijvoorbeeld eten 's avonds, of noem maar op. Slapen

Of hoe hun date was Clown .
Ik vraag me weleens af of de mensen die de trein binnendringen echt zo asociaal zijn of dat ze gewoon niet snappen dat je mensen eerst moet laten uitstappen? Hoewel ik dan weer niet snap dat je dat niet snapt...
Ik snijd ze altijd af of loop per ongeluk tegen ze aan Duivel .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:00

Ik wacht ook altijd netjes tot iedereen is uitgestapt, het is net of ze bang zijn dat ze of niet kunnen zitten (soms maar voor 1 station), of omdat ze van die onmogelijke schoenen aanhebben dat zitten gewoon niet kan, nou al draag ik 8 cm hak, ik blijf staan als het echtniet anders kan Nagelbijten / Gniffelen of.. ze zijn bang dat de trein wegrijdt voor ze ingestapt zijn Clown

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:10

Unwritten schreef:
Uhuh inderdaad, ik hoop trouwens dat er op de nieuwe dienstregeling wat aan de verbinding nieuwerkerk - amsterdam gedaan wordt.. dat hij vaker gaat rijden, of dat er naast 2 keer stoptrein ook een intercity 2 keer per uur gaat vanaf Rotterdam naar Amsterdam via Gouda.. zou wel fijn zijn Ja

! Graaaaag! Tong uitsteken
Soms ga ik over Utrecht omdat ik geen zin heb om steeds te stoppen bij al die stations. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:15

Whaha, nee als ik eenmaal zit bij mij nog in NWK, dan blijf ik ook zitten omdat ik via Utrecht toch ook niet kan zitten Vork