Belastinggeld al terug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Belastinggeld al terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:11

Nou, we zijn weer een paar weken verder Boos! Nog niks ontvangen. In de tussen tijd ben ik weer bij de belasting geweest en er werd gezegd dat het nu naar de computer gaat die de berekening gaat doen. Als die computer klaar is, dan naar de volgende computer om een brief uit te draaien wanneer wij eindelijk ons geld kunnen ontvangen. En dan naar een coputer die eindelijk gaat uitkeren.

De hele belastingdienst heeft 7 bedrijven in dienst die de computers onderhouden. Geen van die bedrijven neemt verantwoordelijkheid als er iets fout gaat. Dus dat is de reden waarom het zo giga puinhoop is en alles fout gaat, kwijtraakt, computercrash enz.

Morgen ga ik er maar weer heen om te vragen of de computer al klaar is met rekenen. Niemand van het personeel kan iets doen. Alles loopt via de computer. Ze kunnen niet zeggen wanneer de aanslag 2006!!!! berekend wordt.

Tsja, dan sta je weer machteloos en nog steeds met je rug tegen de muur.
We willen normaal leven zonder stress en zonder elk duppie 3 x om te draaien. Ze zijn het nu meer dan zat. Ik hoop morgen weer wat wijzer te worden.

Wordt vervolgt!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:24

Nou, we zijn weer 1 heel klein stapje verder. We zijn een computer verder. Volgende week weer er naar toe.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:44

Ik lees al een tijdje mee maar nog niet eerder gereageerd.

Wij hebben het ook nog steeds niet terug. We hebben er al over gebeld maar in het slechte geval moeten we er nog maximaal een half jaar op wachten. Verward

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:06

Ik kreeg van de week een definitieve aanslag 2006....terwijl ik die vorig jaar ook al had gehad.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:07

Ja, die heb ik ook gekregen, gelukkig nihil, haha....

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:31

Ik hoefde ook niks te doen hoor, maar wel apart...vorig jaar had ik de definitieve an gehad en dat geld dus opgemaakt.
Dit jaar heb ik veel meer gehad en dat heb ik op m'n spaarrekening geparkeerd. Ik heb dat nodig om iets af te betalen, maar daar kan ik niet nog een jaar mee wachten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:34

Hmm..Ik moer eerlijk zeggedan dat mijn vriend en ik afgelopen jaar beide geen aanslag hebben gehad om het in te vullen. Dus ook nog niet gedaan. Maar aangezien we vorig jaar een huis gekocht hebben, hebben we nog heel wat terug te krijgen.. Staat nog steeds op de planning Bloos

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:30

Zal even uitleggen waarom alles bij de belasting slecht loopt, niet goed gaat,verlorren gaat of helemaal mis gaat.
Er zijn 7 bedrijven bezig met de computers bij de belasting. Geen van de 7 bedrijven neemt verantoordelijkheid als er iets mis gaat. Medewerkers kunnen niks veranderen, versnellen of wat dan ook. Vroeger kon je dat wel (zelf bij belasting gewerkt) Personeel klaagt er ook over en vinden in onze situatie het echt heel vervelend dat ze niks kunnen doen.

Gegevens worden in een computer ingevoert, dan worden de gegevens naar een andere computer overgezet enz enz. Als tussentijds iets vast loopt of crasht dan wordt het dus een zooitje.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 07:46

Lekker dan, Ik heb gister WÉÉR naar ze gebelt waar mijn geld blijft en kreeg als antwoord, ; Sorry mevr uw gegevens zijn nooit aan gekomen! Frusty

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:33

belasting was bij mij wel snel
en heb deze week ook controle gehad
ze zei duurd ongeveer 2 uur (dacht dat is lang, houd ze nooit vol 2 uur)
en ze wasuiteindelijk er van 2 tot kwart voor 6, heb ik weer Tong uitsteken
alles op de cent narekenen, facturen bonnen bij langs pff
maar alles klopte haha Haha! jammer voor de belastingdienst Knipoog

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:08

@ Phiabink; jeetje zeg.... Lees zo af en toe nog eens dit topic, maar jullie hebben wel heeeel erg veel pech met de bd... Wat een zooi maken die ervan zeg...!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:22

Ik heb vandaag me envelope gekregen van de bd... ik dacht Yes eindelijk mijn geld van 2005...
Dat was ook zo alleen 1700 euro minder dan dat op de berekening stond Verdrietig vind ik wel weer heel jammer.. En ik vraag me ook waarom er zo'n groot verschil in kan zitten...
Heeft iemand dit ook meegemaakt???

Nu trouwens nog afwachten wanneer het gestort wordt Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:42

SuperSmurf schreef:
@ Phiabink; jeetje zeg.... Lees zo af en toe nog eens dit topic, maar jullie hebben wel heeeel erg veel pech met de bd... Wat een zooi maken die ervan zeg...!

Tjsa, je leuk lopende winkel dicht moeten doen, omdat je niet kan uitbreiden dus investeren. We moeten ook leven, dus geld extra over is er niet. Beide werk zoeken, dat is gelukkig gelukt!!! Das een pluspunt. Vorige week een brief gekregen dat ze hebben vernomen dat het geld naar een andere rekening moest???? Wel een rekening van mij, maar niet de betaalrekening waar het heen zou moeten gaan. Laten ze eerst maar eens storten, dan na de eerste storting wijzig ik wel het rekening nummer.
Laten we hopen dat er nu echt schot in de zaak komt. We willen weer normaal gaan leven en normaal euries krijgen waar we recht op hebben!!!!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:23

Baxter schreef:
Ik heb vandaag me envelope gekregen van de bd... ik dacht Yes eindelijk mijn geld van 2005...
Dat was ook zo alleen 1700 euro minder dan dat op de berekening stond Verdrietig vind ik wel weer heel jammer.. En ik vraag me ook waarom er zo'n groot verschil in kan zitten...

Was dit je definitieve aanslag? Als je denkt dat je minder krijgt dan je recht op hebt, moet je zorgen dat je tijdig (binnen 6 weken) bezwaar maakt hoor.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:24

Vandaag weer onze "blauwe (smurfen) vrienden" gebeld om te vragen of er nu al wat onderweg is. Nou, nee dus Stoom uit je oren Via de belastingtelefoon is er een mail naar het persoon in Roermond gegaan waar we al een aantal malen mee hebben gesproken. Ze is helemaal op de hoogte van de puinhoop.

Vorige week was ik naar Roermond geweest. Dat vrouwtje was op vakantie die week. Een ander heeft gekeken in de computer en zag dat er nog niet veel opgeschoten was. Vandaag werd ik door dat vrouwtje opgebeld en ze had verwacht dat het tijdens haar vakantie 2006 al uit was betaald. Ze heeft alles nagekeken en kwam er achter dat de computer gestopt was met rekenen en dat er iets ingevuld moest worden, dat handmatig gedaan moest worden. Ze zei dat er elke dag een lijst was met dingen die aangepast moesten worden en dat gaat gewoon van boven naar beneden. Ze was blij dat ik weer gebeld was en ze kon meteen dingen invullen zodat de computer weer verder kon gaan en dat we niet hoefde te wachten wanneer we aan de beurt waren op de lijst. Morgen gaat ze weer kijken of het nu allemaal goed gaat.

De andere voorlopige teruggaves en zorgtoeslag moeten er ook zo langzamerhand aan komen. Daar gaat ze ook naar kijken hoe ver dat is. Binnen 8 weken krijgt u bericht, we zijn al een week of 6 aan het wachten. Boos!

Duim duim duim, dat het snel rond is. De bodem van de spaarpot is al een beetje in zicht. We weten dat we nu een heel hoop euries krijgen. Als aangifte 2007 eindelijk ingevoerd kan worden, dan krijgen weer een smak terug. Maar eerst moet aangifte 2006 berekend en uitbetaald worden voordat de boekhouder aangifte 2007 kan doen.

Moedeloos en machteloos. Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, maar wel een hele grote puinhoop. Stoom uit je oren Hamer Extreme duivel Boos!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:47

Ach jullie hebben zat geld man! Tong uitsteken

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:20

veerledec schreef:
Baxter schreef:

Was dit je definitieve aanslag? Als je denkt dat je minder krijgt dan je recht op hebt, moet je zorgen dat je tijdig (binnen 6 weken) bezwaar maakt hoor.

Ja dit was mijn definitieve aanslag... Ik vind het erg raar dat het verschil zo groot is met wat er uit is gekomen bij de gene die het voor ons heeft ingevult... ik ga zeker bezwaar maken... Wil in ieder geval weten hoe hun aan dat bedrag komen Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:14

Prima schreef:
Ach jullie hebben zat geld man! Tong uitsteken

Oh, dan weet jij meer dan ik Boos! Waar is dat geld dan???????

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:33

Bij de belastingdienst, ahum....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:36

Liezel1 schreef:
Bij de belastingdienst, ahum....

Juist!!!!!

Als ik geld zou hebben, dan zou ik niet voor 5 euries per uur!! prei staan schoon te maken!!! Dat betekend 6 uur op je voeten staan, kaplaarzen aan en een waterdicht schoort om, 6 uur land met je handen in water, dus ruwe schrale handen kweken. Henk zou dan ook geen overuren hoeven te draaien!!!!

Bas, als jou dat zou overkomen wat ons is overkomen, dan zou jij het niet redden. Je zou dan echt moeten gaan werken Haha! . Alles aan moeten pakken om het hoofd boven water te kunnen houden. Je zou dan moe worden en zweten Gaaaap . Moe worden en zweten komt niet in jou woordenboek voor en zou ook nooit in jou woordenboek komen. Op je krent zitten en zo min mogelijk doen is het enigste waar jij je goed bij voel.

Maar ja, als het een ander slecht gaat, dan heb jij het helemaal naar je zin. Zo ben je en zo zal je altijd blijven. Egoistisch noemt men dat! Leedvermaak om de ellende van een ander die er helemaal niks aan kan doen.
Hier kan ik zo kwaad om worden!!!! Ik wens niemand toe wat ons is overkomen, maar soms kan je het wel iemand wensen Boos!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:59

Net weer met de belastingdienst gebeld. En jawel een keer goed nieuws!!!! De brief voor de zorgtoeslag komt eraan, dus volgende maand eindelijk geld en met terugwerkende kracht vanaf 1-1-2008, een hoop euries Go jij! Go jij! .
En dan het mooiste bericht!!!!! DE brief van 2006 komt eraan Go jij! Go jij! . De datum van verzending moet nog bekend worden, dus dat zal niet meer lang duren. De voorlopige teruggave eigen huis en voorlopige teruggave van mij komen er denk ik ook snel aan.

Pfffffff wat een opluchting van bijna 2 jaar lang wachten, bellen, bezwaar maken er na toe gaan, juristen vragen voor een oplossing en Register acountans vragen voor een lichtpuntje. Maar door zelf sdeeds weer te bellen en er heen te gaan, is het eindelijk gelukt!!!!!!
Dat gaan we dus even vieren!!!!!!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:37

Zoooo, jij kent me al heel goed. Je kan denk ik ook al psycho analyse erbij gaan doen, ipv prei koken. Verdient beter Haha!

Ik denk dat ik al meer heb bereikt dan jij. En helaas kan je dat niet doen met niets doen. Doorzetten heet dat.

En opbloeien over andermans rug ter meerdere glorie van zichzelf, dat doe ik al helemaal nooit aan...Da's voor losers.

Ik wens je alle succes toe tav de inktstations enzo. Ik kan het ook niet weten dat jullie geld al op was. Het was dus ook maar een grapje.....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:37

Dit zijn geen grapjes!!! Hamer Als iemand in de nesten zit waar hij of zij helemaal niks aan kan doen, maak je er geen grapjes over, dat heet leedvermaak en daar deed je niet aan zei je. Ik hoop dat het jou eens overkomt. Ook al heb je je zaakjes heel goed in orde, dan kan het je nog overkomen!!!! Onthou dat maar eens!!! Dat is dus ons overkomen!!!!!

Als je alle berichten had gelezen en dat heb je dus niet gedaan, dan had je ongeveer een paar maanden terug al kunnen lezen wat er gebeurt is. Als het je niks intresseerd, dan hou je gewoon je kop dicht!!!! Je doet dan niemand pijn. Half lezen of niks lezen is iets voor luie mensen, die dus niet de moeite nemen om er achter te komen hoe het nu werkelijk zit. Dan grapjes erover maken, dat is heel laag, dus iets voor losers zoals jij!!!!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:09

Nou, nou.. Beetje minder kan ook wel Scheve mond
Hij zegt toch dat het een grapje was? Je kan niet verwachten dat iedereen maar 59 pagina's gaat doorlezen om erachter te komen wat phia bink is overkomen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:46

lies schreef:
Nou, nou.. Beetje minder kan ook wel Scheve mond
Hij zegt toch dat het een grapje was? Je kan niet verwachten dat iedereen maar 59 pagina's gaat doorlezen om erachter te komen wat phia bink is overkomen.

Ik ken Bas en ik weet hoe hij kan reageren!!! Type eerst schieten, dan en dan pas vragen. Als je zo bent, dan kan je een ander heel veel pijn doen. Vandaar mijn reactie. Zo zou jij en vele andere ook reageren Boos!

Wat ons is overkomen is geen grapje Boos! Als je al ruim 2 jaar tegen de Nederlandse overheid aan het vechten bent om te krijgen waar je recht op heb, en komt er dan zo'n loser die er een grapje overmaakt, dan is bij mij het lontje heel erg kort. Het gaat je niet in je koude kleren zitten, dat kunnen we je wel vertellen.