Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tina

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:23

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:59

Dat zou inderdaad wel goed zijn om in ieder geval techniek te blijven onderhouden. Voor zolang er geen partner is ;)!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:37

Latin solo zou inderdaad misschien wel leuk voor je als tussenoplossing ;).
En anders via internet naar een partner zoeken?

Nou, wij kunnen niet meer terug, gisteren heb ik ons ingeschreven voor de NADB in Tilburg!
Ben heel benieuwd!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:46

Ik zag op facebook voorbij komen dat een dansschool in Rosmalen ook latin-solo dansen gaat aanbieden.
Leuk Bernette, zie ik je daar weer :)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:24

spannend bernedette!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:21

wij stellen onze wedstrijd toch nog ff uit... hebben constant op platte schoenen gedanst... wat vielen mn ballroom schoenen weer tegen zeg.. 5 maand niet opgedanst.. ik leek wel een houten plank wat een verschil jeetje... dus nu hebben we 10 maart op de kalender staan .. heb nu thuis mn dansschoenen ook aan om weer een beetje te wennen aan een hak... fingers crosst ik hoop dat we 10 maart met een goed gevoel de wedstrijd mee kunnen doen..

Nog meer mensen die dan naar hilversum gaan ?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:21

BernetteO schreef:
Latin solo zou inderdaad misschien wel leuk voor je als tussenoplossing ;).
En anders via internet naar een partner zoeken?

Nou, wij kunnen niet meer terug, gisteren heb ik ons ingeschreven voor de NADB in Tilburg!
Ben heel benieuwd!

Spannend zeg !
wel even laten weten hoe het ging he :-)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:58

Ja, dat zal best flink tegenvallen weer die hakken, succes met oefenen!
10 maart in Hilversum, wat is dat voor wedstrijd?

Edit: al gevonden, nvad. De kids dansen eigenlijk alleen brado, NADB of wdc.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:26

NoiRaM schreef:
wij stellen onze wedstrijd toch nog ff uit... hebben constant op platte schoenen gedanst... wat vielen mn ballroom schoenen weer tegen zeg.. 5 maand niet opgedanst.. ik leek wel een houten plank wat een verschil jeetje... dus nu hebben we 10 maart op de kalender staan .. heb nu thuis mn dansschoenen ook aan om weer een beetje te wennen aan een hak... fingers crosst ik hoop dat we 10 maart met een goed gevoel de wedstrijd mee kunnen doen..

ligt er ook wel eens aan wat voor hakhoogte onder je ballroomschoenen zit is mijn ervaring

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:28

tina schreef:
NoiRaM schreef:

ligt er ook wel eens aan wat voor hakhoogte onder je ballroomschoenen zit is mijn ervaring

ja klopt , ik heb een beetje hoge hak 6,5 cm... terwijl mijn partner ( vriend ) in normale toestand 2 cm groter dan me is... ik ben ook op zoek naar 4 a 4.5 cm hak maar dan geen dikke hak maar een mooie smalle , die ik nu ook heb met 6.5 cm... denk dat dat iets beter is maar heb nog geen mooie schoenen gevonden..zijn over het algemeen van die oma dingen ;(

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:30

eva1969 schreef:
Ja, dat zal best flink tegenvallen weer die hakken, succes met oefenen!
10 maart in Hilversum, wat is dat voor wedstrijd?

Edit: al gevonden, nvad. De kids dansen eigenlijk alleen brado, NADB of wdc.

Dankjewel , ik hoop ook dat het goed gaat komen.
Klopt is nvad .. heb er verder weinig verstand van hoor wat het verschil is tussen de bonden.. :j

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:01

ik heb er eentje bij van diamant met lagere hak,die bieden ook veel hakhoogtes aan
http://www.diamant.net/
zondags dans ik ook meest met een lagere hak ,ik noem dat mijn comforthoogte :+

(totaal heb ik 6 paar dansschoenen := )

waar je ook veel keuze hebt Ebay UK of Ebay.de

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:26

Hoi,
Ik kom ook maar meekletsen. Ik studeer in Wales en dans nu bijna een jaar. (Nog) geen wedstrijden maar vooral "Social dance". Helaas is het niet makkelijk om een partner te vinden met mijn 1,85m, maar mijn lieve vriend is ook net begonnen met dansen. Ik heb iedere dinsdag les van een lerares en dan op maandag, donderdag en zondag zelf dansen/les van een andere student.

Hebben anderen hier ook problemen met lengte? Ik krijg altijd van die opmerkingen, vooral van de kortere oudere mannen. Maar ja, Britten zijn ook gewoon kort :+ .

Sorrie voor mijn Nederlands, ik woon de laatste 6 jaar in het buitenland en spreek eigenlijk alleen nog Engels. Nederlands schrijven doe ik nooit meer (nou ja, Sinterklaas gedichten dan) }:0

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:30

Hé wat gezellig, welkom! Wordt er veel gedanst in Engeland? Op onze dansschool danst ook een behoorlijk lange dame maar daar is een eveneens behoorlijk lange partner voor gevonden, over het algemeen zijn de heren niet heel erg groot, dat klopt eigenlijk wel.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:38

Welkom Suzanne!
Je danst vaak in de week zeg! Ga je ook wedstrijden doen?
Ikzelf heb veel partners gehad in het begin, maar omdat ik 'maar' 1.72 ben, nooit last gehad met de lengte.
Kan me wel voorstellen dat het voor jou lastig is! Is je vriend langer dan jij?
In Elshout trainen ook twee lange paren, een paar is beiden zo rond de 1.85, bij de ander is de heer ruim 2 meter!

NoiRaM, heel veel merken kunnen veel wensen wel aanpassen, alleen duurt het dan vaak wat langer voor je ze hebt. Zag gisteren in Elshout twee dames ook op lagere hakken, maar wel zo'n mooie smalle. Dus het moet zeker kunnen!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:35

welkom susanne ,ik heb meer omgekeerd probleem ,ik ben klein (1.65) ,gelukkig is mijn man ook een kleintje :+

social dancing doen wij ook trouwens
alleen wij kunnen niet zo vaak ,alleen op zondags en dan dansen we van 6 tot half 10 ,2 curcussen intensiv Tanz ( een intensiv tanz curcus is 6 week lang 1 dans en daar leer je dan een uitgebreid figuur in,wij doen nu slow-fox en tango ) en we doen de clubgroep (sociaal treffen vaste groep en bijhouden alle dansen en daar leer je af een figuurtje erbij in een dans ,op dit moment is dat de rumba daar)

de paso doble word op de dansschool hier niet gedanst ,de weense wals is wel standaard hier vanaf beginners curcus zelfs

we gaan straks wisselen naar cha-cha eind februari en de andere intensiv Tanz word lindy hop voor 6 week :') (niet echt mijn dans denk ik? maar mijn man wil het graag leren )

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:30

In het plaatsje waar in woon wordt heel veel gedanst. Er is een zeer actieve studenten vereniging, maar ook daar naast wordt veel georganiseert. Gisteren ben ik naar een Social Dance geweest, met mischien ... 80 mensen in totaal. Voor een plaatsje met 12000 inwoners plus 8000 studenten is dat best redelijk.
Maar ja, dinsdag weer les, donderdag een "practice session" in een nog kleiner plaatsje en zaterdag nog een social dance. Ik kom zo niet aan mijn studie toe :P

Ik heb hier wel een probleem met de lengte van mannen - De gemiddelde man is 1.70 en de gemiddelde vrouw 1.62. Helaas is de gemiddelde dansende man vaak iets ouder (en dus nog korter). Ik kreeg gister het geweldige compiment "Die Weense waltz was best goed voor iemand van jou lengte :j " Tjsa - Wat moet je daar nou mee :+

Er is hier geen echte dans school - De studenten zijn "self-taught" en er zijn 2 zelfstandige docenten die hier les geven. Mijn docente houd niet van de Weense waltz, dus dat doen wij weinig. Maar wel Paso, Cha, Foxtrot, Rumba, Engelse Waltz, Quickstep, Tango, Jive en Samba. We dansen twee week de zelfde dans en dan wisselen wij.

Nog een suffe vraag - Ik heb over een maand of twee en Gala dinner met dansen - Wat trekt een mens aan? Een echt lange jurk danst zo lastig. Het lijkt me niets, als er iemand steeds op je rok stapt.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:12

Zijn er nog mensen naar het NTDS geweest? Hoe ging het?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:24

Suzanne, klinkt heel gezellig!! Weense Wals is ook niet zoo boeiend, dus kan me voorstellen dat leraren die niet geven ;).
Ikzelf zou voor zo'n gala een mooi jurkje kiezen, die van onderen soepel valt (als je snapt wat ik bedoel). Dan tot net over de knie of tot net op de knie. Danst in alle dansen makkelijk, en toch chique.

Lady_m, ben zelf niet geweest, jij wel? Hoe ging het?

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:25

Ik niet :o Na zo ongeveer het slechtste bestuursjaar in de geschiedenis van onze vereniging, sta ik niet meer op zo'n goede voet met een aantal van de leden... -O- Geheel mijn eigen schuld, maar ik vermijd de confrontatie liever. Wel jammer, zie nu allemaal dingen op FB verschijnen, en dan mis ik het wel heel erg, de gezelligheid en het groepsgevoel...

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:28

Wat jammer! Zat jij toen in dat bestuur, of niet? Heel vervelend als je door zo'n situatie niet meer wil gaan!
Je danst nu niet meer bij die vereniging? Of wel?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:49

over de weense wals ,het is een dans die je alleen maar goed kan dansen als je de juiste techniek erin beheerst ,als je dat erin geleerd hebt ,dan leer je pas hoe boeiend die dans is ,de meeste "huppelen" erin van 1 2 3 en dan beginnen de problemen als je linksom wil draaien of wisselen van rechts draaien naar links draaien ,veel dansen ook alleen maar rechtsom (daar word je als dame zo duizelig van :+ )

gala ,is lang maar voor dansen neem je geen strakke lange jurk die 5 cm boven de grond komt :+ maar een lange jurk met wijd vallende rokgedeelte van even over de knie tot maximaal ca 10 cm boven je enkel ,daar trapt geeneen op en swiert ook mooi mee met dansen ;) ,asymetrisch rokgedeelte is ook leuk trouwens

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:39

Weense wals hebben we uitvoerig gehad, en hij blijft saai _O-
Nee even zonder dollen: weense wals is inderdaad in het begin gehuppel, lastig met draaien, maar verder heel basic pasjes. Daar ligt voor de lerar dan de uitdaging de techniek goed te behandelen, maar de meesten focussen dan liever op de basisdansen.

Oeh zondag eerste NADB! :):) heb er zin in!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:58

Gala is idd lang, en zolang je er zelf niet intrapt ;-). Misschien is een jurk van een soepele stof die uitwaaieren van iets boven de knie tot boven je enkel iets als je niet voor heel pompeus wilt gaan.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:02

Iemand nog op zoek naar een wedstrijdjurk? *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding