Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:00

coydog schreef:
Er zijn er die dat zeggen ja.

Wat eng. Dan heeft de moordernaar nog succes gehad ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:01

Juist ThePast03
dat schermert er weer doorheen
Weer eens een zieige jongen, die toch oh zo zileig was dat zijn moeder dood ging aan kanker en nu maar extra lief bekeken moet worden, de zielepiet
Geef hem nog maar een extra knuffel

GVD, ik heb ook een vader meer, is het dan maar normaal dat je door gaat slaan in moorden?
Kom op zeg, die gek word nu zielig neer gezet, het is gewoon een maf en honderden met hem, opppakken en nooit meer loslaten zo vlug ze bekend zijn bij de politie

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:04

Gelukkig had die Mohammed B een goede reden Theo af te slachten...ontwricht gezinnentje, ontspoord....ach, wat zielig allemaal.

Tjonge jonge..

Mijn papa is ook gestorven. Ik was net in die leeftijd dat ik totaal had kunnen ontsporen. Maar zie hier, ik heb me nog altijd niet aangesloten bij een radicale organisatie.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:05

Weet je wat ik ook typisch vind, dat de mensen die dagelijks met dit soort lui werken in mijn omgeving vinden dat de overgrote meerderheid uit deze bevolkingsgroep zo is.
Terwijl de mensen die hier zo nu en dan mee te maken hebben vinden dat het wel mee valt en dat het een paar rotte appels zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:05

Zowel mijn moeder als mijn vader zijn helaas overleden maar tot op heden ben ik daar nog niet agressief van geworden of doorgedraaid.

Wat ik zo eng vind is dat mensen nu aarzelend beginnen te opperen of Theo eigenlijk niet te ver is gegaan. Pas nu, nu hij vermoord is.
Eerder waren er maar weinig mensen die zich daar druk over maakte.
Maar het succes van de moordenaar is nu al dat mensen zich af gaan vragen of Theo niet te ver was gegaan, oftewel of het toch niet een beetje zijn eigen schuld is.
De wereld op zijn kop!
Niemand mag voor zijn mening vermoord worden, hoe extreem die ook mag zijn!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:05

Jac schreef:
Maar zie hier, ik heb me nog altijd niet aangesloten bij een radicale organisatie.

wat doe je dan op bokt >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:06

Juist Jac, dat bedoel ik.

dat zielig gedoe hier in Nl altijd
Zielige jeud geblaat
Plus hij had de leeftijd al gewoon normaal te zijn en zat niet in de pubertijd toen dat gebeurde. Dus slap smoesje weer.
Typisch nederlands

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:06

Jac schreef:
Gelukkig had die Mohammed B een goede reden Theo af te slachten...ontwricht gezinnentje, ontspoord....ach, wat zielig allemaal.

Zo zielig dat hij zelfs met plannen liep om zijn eigen zus te vermoorden.
Hij zal beslist geestelijk gestoord zijn maar ik pleit die radicale Moskee die hem heeft opgejut ook niet vrij. Maar daar hoor je hier niemand over.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:08

Slik ik realiseer me nu dat me Hamster 2 jaar geleden is overleden. Verdrietig

Boos! Ik ga maar eens even een hamsterhater vermoorden Scheve mond

Knipoog

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:10

Ik zou niet durven nog iets negatiefs te zeggen, zelfs niet iets wat negatief op kan worden gevat.
Je word vrij snel als racist gezien.
Maar om nu te zeggen dat het zijn eigen schuld is omdat hij tegen een gemeenschap aan heeft geschopt waar de rotte appels al zo lang in de mand zitten dat de rest ook geïnfecteerd raakt.
Gaat mij te ver.

(of was dit ook te negatief? Sorry dan)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:11

Ken genoeg mensen waarbij pappa of mamma om het leven is gekomen........... zijn toch allemaal normale mensen gebleven. Ik heb het ook niet altijd makkelijk gehad, ben ook niet crimineel geworden.

Die knul die de leeraar doodschoot......... zelfde laken een pak, zelfde soort familie....... waar criminaliteit toch al hoogtij vierde...... en als je daarin opgroeit dan weet je ook niet beter.

Niemand mag vermoord worden om een uitspraak........ woorden doen geen pijn. natuurlijk kan je gekwetst zijn, maar lijfelijk doet het helemaal niks met je.

Als ik zeg Runningkawa is een takketrol....... (gaat ze waarschijnlijk heel hard lachen Haha! ) Dan zal zij mij daar niet voor dood schieten. Waarschijnlijk haalt ze haar schouders op en denkt bij zichzelf........... mag jij vinden hoor gRijzekim! Ik zit er niet mee wat jij van mij vind.

Wij moeten het ook maar gelaten over ons heen komen dat er dagelijks in moskeeen gezegd wordt dat homo's lager dan honden zijn, dat de nederlandse vrouwen allemaal hooeren zijn, dat de westerse cultuur zoooo verfoeilijkt wordt........ en er is nog geen een radicale immam dood geschoten door een doorgedraaide autochtoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:12

Ik zeg hetzelfde over een blanke die op die manier iemand opbrengt, dus racistisch?
Denk het niet

Beu dat de criminelen als zieligerds worden behandeld, ja dat wel
Hun daden zijn ook niet niks, maar wat er mee gdaan word als ze opgepakt worden wel.
Die lachen zich toch helemaal suf

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:13

Dat iemand erg gekwetst is vergoeielijkt nog geen moord.
Wat moeten al die vrouwen die verkracht zijn daar niet van denken.
Ga diegene die je wat aan heeft gedaan maar vermoorden.
Mensen die vroeger heel erg gepest zijn, koop een gun....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:14

Citaat:
Als ik zeg Runningkawa is een takketrol....... (gaat ze waarschijnlijk heel hard lachen ) Dan zal zij mij daar niet voor dood schieten. Waarschijnlijk haalt ze haar schouders op en denkt bij zichzelf........... mag jij vinden hoor gRijzekim! Ik zit er niet mee wat jij van mij vind.

Let maat op, op die bokt meeting

ik ben nu erg boos hoor Boos!
want mijn pappie is ook allang dood, dus ik ben ook zo'n zieligerd die nu meteen naar een riek grijpt ( bij gebrek aan geweer Tong uitsteken )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:16

O.O. Haha! Haha! Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:18

Hier even het volledige bericht over het spugen tegen het portret, die gasten mogen ze dus van mij een tijdje vastzetten en heropvoeden:

Het levensgrote portret van de dinsdag vermoorde Theo van Gogh in de Amsterdamse Warmoesstraat is gistermiddag beschimpt en bespuugd door Marokkaanse jongeren. Dat zegt de 33-jarige graffitikunstenaar Donovan Spaanstra, die het portret maakte ter nagedachtenis aan Van Gogh. Terwijl hij de beschildering aan het maken was werd hij lastig gevallen door de jongeren. "Ze schreeuwden: 'Hamas, Hamas'. Ze waren echt heel pissig. Ze hebben zelfs op het portret gespuugd. Praten over wat er is gebeurd wilden ze niet", zo zegt Spaanstra.

De artiest ging onder luid applaus aan het werk. "Voor een kunstenaar, van een kunstenaar. En Van Gogh heeft hier duizenden malen gelopen", zegt Spaanstra. "Er is een kunstenaar iets vreselijks aangedaan. Hij is gedood om zijn woorden en kunst."

Voor het portret liggen inmiddels vele bloemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:22

Joh, waarom willen wij dat soort mensen nou nog steeds een hand boven de hoofd houden. Waarom ... waarom... waarom!! zucht!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:23

gijsenkim schreef:
Joh, waarom willen wij dat soort mensen nou nog steeds een hand boven de hoofd houden. Waarom ... waarom... waarom!! zucht!

Als ik dat toch ooit eens zou begrijpen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:24

Tolerantie Knipoog

Scheve mond

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:27

wij moeten altijd maar accepteren en accepteren dat zij anders denken over vrouwen en homo's en dat soort dingen. Die mensen worden gewoon ook vernederd, dat moeten wij maar accepteren, maar zodra er wat over hun gezegd wordt dan is heb je de poppen aan het dansen en gebeuren er zulke dingen. De tollerantie wordt steeds lager, mensen kunnen steeds minder van elkaar verdragen. Ik ben bang dat het nu al een gebed zonder eind is. We hadden er veel eerder op in moeten grijpen.

Mensen met een moeilijke jeugd vind ik ook helemaal niet zielig en ik denk dat zoiets al helemaal niet mag worden gebruikt voor zulke laffe daden.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:33

ThePast03 schreef:
Begin nu het idee te krijgen dat weer toch de richting uit gaan dat het ook wel een klein beetje Theo zijn eigen schuld was dat hij is vermoord Verward
Hopenlijk is dat een verkeerd idee van mij.

Dat denk ik wel, de vraag op van Gogh zijn uitspraken wel binnen de vrijheid van meningsuiting vielen staat nogal los van het feit dat iemand hier natuurlijk nooit om vermoord mag worden en dat het daarmee ook zeker zijn eigen schuld niet is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:35

Kayla schreef:
Dat denk ik wel, de vraag op van Gogh zijn uitspraken wel binnen de vrijheid van meningsuiting vielen staat nogal los van het feit dat iemand hier natuurlijk nooit om vermoord mag worden en dat het daarmee ook zeker zijn eigen schuld niet is.

Waarom wordt die vraag dan nu pas gesteld? Pas nadat hij vermoord is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:37

Volgens mij wordt alleen in dictaturen voorgeschreven wat je wel en niet in openbaarheid mag zeggen.......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:39

ThePast03"]
Waarom wordt die vraag dan nu pas gesteld? Pas nadat hij vermoord is?
[/quote]
Als het kalf verdronken is.......

[quote="gijsenkim schreef:
Volgens mij wordt alleen in dictaturen voorgeschreven wat je wel en niet in openbaarheid mag zeggen.......

Toch hoeft nu ook niet opeens alles gezegd te mogen worden in Nederland. En tevens ligt het imo ook nog een beetje aan hóe het gezegd wordt. Iemand een banketstaaf vinden, want ik vind dat is niet nodig. Je mag het zeggen, maar ik hecht er geen waarde aan. Als iemand zegt: Anne Frank is een leugenaar en die hele holocaust is nooit gebeurd kom dan met feiten aan! Sommige doen dat, al zijn het geen feiten maar veronderstellingen of een mooie verdraaiing van de werkelijkheid. Maar ga niet schanderen dat het niet gebeurd is want dat is zo.... Iemand die zo iets zegt heeft een imo een plaat voor z'n kop of wilt die graag hebben, ik sla hem niet op z'n bek omdat het gezegd wordt, maar er is een grens ook in een democratie.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-11-04 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:39

gijsenkim schreef:

Met het verhaal hem wordt een beeld van hem gegeven en wordt er een poging gedaan om te verklaren hoe iemand zo is geworden en niet om goed te praten wat hij gedaan heeft.