Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 15:39

Unwritten schreef:
Weet iemand hoeveel dagen je hebt om op te halen bij VintedGo/Homer?

Normaal kan ik altijd wel direct gaan als het er is (het is donderdag afgeleverd) maar door omstandigheden kan ik pas dinsdag gaan :+

Staat in je mail

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 15:46

Blue_flower schreef:
Unwritten schreef:
Weet iemand hoeveel dagen je hebt om op te halen bij VintedGo/Homer?

Normaal kan ik altijd wel direct gaan als het er is (het is donderdag afgeleverd) maar door omstandigheden kan ik pas dinsdag gaan :+

Staat in je mail

Ja niet dus, daarom vroeg ik het me af _O-

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 15:49

Dat is raar? Normaal staat het vrijwel bovenaan de mail. Deze is gisteren aangekomen op het pakketpunt, dus gaat na 7 dagen terug.

Afbeelding

Blue_flower

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 15:54

Ik had er laatst 1 ook van Homerr die na 5 dagen al terug zou gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 17:10

Bikini aan foto's niet delen als je dat niet prettig vind. Dan kopen ze maar iets ergens anders. Ga geen foto's van mijzelf in bikini sturen. Ook niet zonder m'n hoofd eebij denk ik.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 18:03

Tegenwoordig is het 5 dagen en niet 7 dagen ;)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 18:17

Anders voor de zekerheid even bellen o ze hem langer voor je kunnen laten liggen?

Mijn ES Merlot Crystal is toch nog onderweg, vandaag eindelijk opgestuurd. Had het al niet meer verwacht eigenlijk.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 19:46

Ik heb het afhaalpunt even gebeld, zij gaven aan dat ze er tm donderdag ligt dus dan ben ik dinsdag op tijd! (kennelijk heb ik 2 pakketjes, er gaat ergens iets mis met mn mailtjes denk ik _O- )

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 11:47

Ik probeer wat te kopen van iemand, maar de verzendkosten zijn meer dan 9 euro voor een klein dingetje, als ik een andere vervoerder kies is het ook veel te hoog. Ze heeft alles op klein pakket staan dus daar ligt het ook niet aan. Bij een ander heb ik dit niet. Iemand enig idee hoe je dit oplost?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:01

Ik ben echt zo verbaasd over de klantenservice van Vinted.
Ik heb een armband verkocht voor 100 euro. Ik heb een aantal foto's van de armband en ook 1 foto waar ik de armband draag met een horloge op dezelfde pols.
Ik verstuur het pakketje na 2 dagen en krijg daarna van de koper de vraag of ik ook het horloge wil verkopen.
Ik zeg dat deze niet te koop is en de koper is teleurgesteld en begint te schelden.
Ze wacht vervolgens tot de laatste dag om het op te halen en meld een probleem bij Vinted met de foto erbij van de armband met horloge. Dat haar bestelling niet compleet is.
Ik heb natuurlijk mijn kant van het verhaal kunnen schrijven en gezegd dat in de advertentie alleen de armband te koop is. Zowel in de titel als in de omschrijving wordt er alleen over de armband gesproken.

Daarbij heb ik printscreens gemaakt dat ze pas nadat het verzonden was ze vraagt of ik het horloge ook wil verkopen.
Maar wat denk je. De koper wordt gewoon in het gelijk gesteld.

Het is een franscaise en ik ben bang dat de armband niet in goede conditie terug komt. Maar buiten dat. Wat is de klantenservice van Vinted toch k#t

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:06

Paardenfann4 schreef:
Ik probeer wat te kopen van iemand, maar de verzendkosten zijn meer dan 9 euro voor een klein dingetje, als ik een andere vervoerder kies is het ook veel te hoog. Ze heeft alles op klein pakket staan dus daar ligt het ook niet aan. Bij een ander heb ik dit niet. Iemand enig idee hoe je dit oplost?

Ik wilde net iets kleins kopen vanuit Luxemburg. Verzendkosten zijn €58.69 :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:07

Zeker niet opgeven, tickets blijven openen en/of mails sturen. Voor dat bedrag zou ik dat zeker doen. Echt nasty dat ze haar gelijk geven zeg!! Hebben ze ook haar betaling al teruggegeven of moet ze het eerst terugsturen? Dan zeker goede foto's en voor de zekerheid video's maken van hoe het terugkomt, en alles wat ook maar minimaal afwijkt melden!!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:09

Jeetje, daar zou ik ook niet mee akkoord gaan hoor, ik zou vinted blijven bestoken met mails en klachten dat je maar 1 ding te koop had en dat de koper jou oplicht. Wat een misselijke streek zeg!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:09

HorsePassion schreef:
Paardenfann4 schreef:

Ik wilde net iets kleins kopen vanuit Luxemburg. Verzendkosten zijn €58.69 :+

Dat is nog gekker, dus het ligt niet alleen aan mij

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 12:35

HorsePassion schreef:
Ik heb een armband verkocht voor 100 euro. Ik heb een aantal foto's van de armband en ook 1 foto waar ik de armband draag met een horloge op dezelfde pols.
Ik verstuur het pakketje na 2 dagen en krijg daarna van de koper de vraag of ik ook het horloge wil verkopen.
Ik zeg dat deze niet te koop is en de koper is teleurgesteld en begint te schelden.
Ze wacht vervolgens tot de laatste dag om het op te halen en meld een probleem bij Vinted met de foto erbij van de armband met horloge. Dat haar bestelling niet compleet is.
Ik heb natuurlijk mijn kant van het verhaal kunnen schrijven en gezegd dat in de advertentie alleen de armband te koop is. Zowel in de titel als in de omschrijving wordt er alleen over de armband gesproken.

Daarbij heb ik printscreens gemaakt dat ze pas nadat het verzonden was ze vraagt of ik het horloge ook wil verkopen.

Het is een franscaise en ik ben bang dat de armband niet in goede conditie terug komt. Maar buiten dat. Wat is de klantenservice van Vinted toch k#t

Dit is echt schandalig! :n

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:34

Na het opruimen van mijn boekenkast ben ik alle boeken die weg mogen op vinted aan het plaatsen. Maar elke keer als ik op categorie klik krijg ik alles in het frans..
Heb mijn instellingen gecontroleerd, en staat gewoon goed op nederlands (voor de zekerheid ook maar opnieuw opgeslagen maar blijft frans).
Meer die hier last van hebben?

Afbeelding

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:40

Dat probleem zag ik vorige week op Reddit vaker voorbij komen, dus ligt in elk geval niet aan jou.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:32

Ook het sorteren op relevantie is nieuw. Als je nieuwste eerst wilt moet je dat dus steeds handmatig aanpassen. Ellende.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 18:12

Het werd toch altijd al gesorteerd om relevantie. Tenminste bij mij wel

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:23

Nee je kon je zoekopdracht zo opslaan dat ie sorteerde op nieuwste eerst. Bloedirritant nu.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:29

Kan dat nu niet meer? Vorige week ofzo nog wel. Wat lastig..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:25

Nee helaas. Je kan het wel elke keer manueel aanpassen maar opslaan werkt niet meer.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 21:31

HorsePassion schreef:

Heel oneerlijk. Hierom is het eigenlijk heel belangrijk om geen andere items op de foto te zetten zodat je op geen enkele manier de indruk wekt dat er meer in het pakket zit dan hetgeen wat je verkoopt. Daarnaast had je in de tekst denk ik ook beter kunnen zeggen dat het horloge er NIET bij hoort.

Hopelijk komt de armband toch goed retour!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:32

Maar dan zou je met kleding verder naakt op de foto moeten ? Omdat als je een rok verkoopt ze denken dat de blouse er ook bij hoort omdat het op de foto staat? Dat is toch raar?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 21:35

Ipsilonka schreef:
Maar dan zou je met kleding verder naakt op de foto moeten ? Omdat als je een rok verkoopt ze denken dat de blouse er ook bij hoort omdat het op de foto staat? Dat is toch raar?

Nee, dat is jezelf indekken. En kleding zet ik sws nooit dragend op de foto.
Als je dat wel zou doen; zet een groot kruis door de blouse, maak de foto op zo'n manier dat de blouse niet of nauwelijks te zien is (bijsnijden bv).