Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:19

Vooral praktischer met opbergen ook :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:19

Ja dat is zeker waar hoor. :j

PineApple

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:33

Wij hebben om die reden ook vierkant (met afgeronde hoeken dat wel)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:54

karuna schreef:
Gelukkig

Ik vraag me al tijden af, waarom zijn kopjes, bekers en borden eigenlijk vooral rond? Vierkant of rechthoekig is een stuk praktischer met opbergen in kasten.

Ik denk dat de productie van rond servies wat makkelijker is dan dat van vierkant siervies. Denk maar aan het maken van keramieken borden op een draaischijf, dat draait rond, dus je krijgt al snel een ronde vorm. Ronde bekers/kopjes drinken ook gewoon lekkerder dan vierkante bekers.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:04

Moet je kip per se opnieuw opwarmen als je het hebt gebakken en op tijd in de koelkast hebt gedaan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:06

Het is toch al gaar? Dan kan jij koude kip eten als je wil volgens mij hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:06

Nee hoor, als je gebakken kip koud lekker vind kun je dat prima zo eten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:09

Bedankt! Voor mezelf warm ik het altijd op, maar had wat kip voor een babyhapje gemaakt voor het eerst. Scheelt weer gedoe als ik het niet hoef op te warmen :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 14:25

Bellatrix schreef:
Is is idd wel vierkant servies, het is blijkbaar niet zo populair. Ik heb ook ook rond servies. Maar ik vier vierkant wel mooi. :)

Ik had vierkant servies, vond het mooier en inderdaad praktischer opbergen. Maar door de 4 punten tikt er heel snel een stuk glazuur of bord af als je iets raakt met afwassen/in en uit de vaatwasser halen of als je er iets op zet of tegen aan stoot. Dus ik ben weer terug naar saai rond :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:28

Daar is ook wat voor te zeggen ja. :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 14:39

Een vriendin van mij had vierkante kopjes, die kopjes heb ik niet eens gezien zo snel had ze ze alweer weg gedaan, want met drinken ging het alle kanten op behalve haar mond in :+ En drinken via een hoekje zodat het wel allemaal de goede kant op stroomt is niet comfortabel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 15:59

Vorige week een hele krat vierkant servies weggekiept. Stond te wachten voor mijn dochter, ooit gekregen van een vriendin van mij. Maar mijn dochter wilde het niet hebben. Weg er mee, mega onhandig en erg lelijk. :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 16:44

c_alsemgeest schreef:
Bellatrix schreef:
Is is idd wel vierkant servies, het is blijkbaar niet zo populair. Ik heb ook ook rond servies. Maar ik vier vierkant wel mooi. :)

Ik had vierkant servies, vond het mooier en inderdaad praktischer opbergen. Maar door de 4 punten tikt er heel snel een stuk glazuur of bord af als je iets raakt met afwassen/in en uit de vaatwasser halen of als je er iets op zet of tegen aan stoot. Dus ik ben weer terug naar saai rond :P

Nooit bij stil gestaan, maar goed antwoord op de vraag van Karuna!

Ik vind vierkant juist mooier, beetje sjieker maar vind de prijs niet zo leuk ter vegelijking met rond, en nu met het antwoord hierboven hou ik het lekker bij rond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 16:46

Ik heb twee vierkante borden, ooit gekregen van iemand die het in een kerstpakket had zitten. Maar die zijn na 6 jaar gebruik gewoon nog steeds netjes en goed. Ik had er graag meer van gehad. Ze ruimen veel praktischer op dan ronde borden. Alleen in de afwasbak is het wat lastiger afwassen. Maar behalve peperdure kan ik ze nergens vinden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 16:47

karuna schreef:
Ik heb twee vierkante borden, ooit gekregen van iemand die het in een kerstpakket had zitten. Maar die zijn na 6 jaar gebruik gewoon nog steeds netjes en goed. Ik had er graag meer van gehad. Ze ruimen veel praktischer op dan ronde borden. Alleen in de afwasbak is het wat lastiger afwassen. Maar behalve peperdure kan ik ze nergens vinden

Xenos heeft het. :P

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 16:53

Ikea heeft of had ze, Xenox idd ook, en volgens mij e Action ook, maar weet niet of ze die nog steeds hebben

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 17:20

Xenos bestaat dat nog dan :+ ik dacht dat zij allang gestopt waren. Zou ook niet weten waar ik een filliaal zou kunnen vinden, ikea heb ik het pasgeleden niet gezien. Of ik keek verkeerd dat kan natuurlijk ook :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 17:25

karuna schreef:
Xenos bestaat dat nog dan :+ ik dacht dat zij allang gestopt waren. Zou ook niet weten waar ik een filliaal zou kunnen vinden, ikea heb ik het pasgeleden niet gezien. Of ik keek verkeerd dat kan natuurlijk ook :')

Online bestellen? Google geeft super veel opties bij vierkant servies.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 17:26

Vierkant servies ziet er mooi uit, s handiger met opruimen maar een kopje? Dat drinkt dus voor geen meter.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 17:27

karuna schreef:

De bestaat nog steeds! Is wel een tijd minder geweest, in sommige steden en dorpen verdwenen ze, maar in sommige steden en dorpen zijn ze ook ineens weer terug. (Zoals bijvoorbeeld het centrum van Haarlem)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 17:38

Ik liep gister nog door een Xenos al moet ik wel zeggen vroeger kocht ik er vaak wel wat maar het assortiment is minder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 17:39

Marocje schreef:
Vierkant servies ziet er mooi uit, s handiger met opruimen maar een kopje? Dat drinkt dus voor geen meter.

Het gaat me vooral om de borden. Bezorgen is een slecht plan. Duur en te groot risico op scherven binnen krijgen. Ik ga even rondneuzen naar het hoe en wat. :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 18:05

Kookaburra schreef:
Zijn er bokkers die creatief mee kunnen denken?
Ik heb gratis kittenvoer gewonnen (het blijft een gek idee!), en nu staat er een zak van 10(!) kilo in mijn huisje.

Mijn huisje is niet groot, dus liever gebruik ik geen lompe voerton... maar hoe kan ik er dan (budgetvriendelijk) voor zorgen dat ik de zak/het voer goed afsluit? Het zou zonde zijn als de brokjes hun smaak/krokantheid verliezen.

Bakje bij de Action ofzo halen die goed afsluit en daar een week voorraad in doen. Dagelijks daar uit pakken.
De zak zo goed mogelijk dicht maken, dicht tapen of iets zwaars er op idd.
Is sowieso het beste want anders doe je elke dag die grote zak open, elke dag verse lucht toevoer en dat zorgt er weer voor dat het snelle slecht wordt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 18:10

Nyaleti schreef:
Als je een geurkaars en geurstokjes cadeau krijgt, denk je dan dat diegene vindt dat je huis stinkt? :+

Ik zit wat rond te neuzen voor een cadeautje voor m'n oom en tante maar weet niet zo goed wat.

Ik schoot hier spontaan van in een luide lach _/-\o_ _O- you made my day! _O-

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:10

Kookaburra schreef:
Zijn er bokkers die creatief mee kunnen denken?
Ik heb gratis kittenvoer gewonnen (het blijft een gek idee!), en nu staat er een zak van 10(!) kilo in mijn huisje.

Mijn huisje is niet groot, dus liever gebruik ik geen lompe voerton... maar hoe kan ik er dan (budgetvriendelijk) voor zorgen dat ik de zak/het voer goed afsluit? Het zou zonde zijn als de brokjes hun smaak/krokantheid verliezen.

Hier in huis is in de loop der jaren een uitgebreide voorraad chinees-bakjes (met bijbehorende dekseltjes) onstaan, die leeg in elkaar passen en vol goed stapelbaar zijn. Voor 10kg heb je wel flink wat bakjes nodig, maar het is wellicht een denkrichting.

Wat ook goed werkt zijn diepvrieszakjes. Die zijn lekker stevig, doorzichtig en je kunt er zelfs nog info op schrijven :list:

Ik zou dus in elk geval die ene grote zak van 10kg verdelen in meerdere kleine afsluitbare verpakkingen. En eventueel een deel van die voorraad weer in een afsluitbare box van de Action zetten, als je daar ruimte voor hebt. :)