Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:05

Ik snap helemaal dat je niet positief durft te zijn. Ik duim zo hard dat het nog te bestralen valt…

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:16

Logisch dat je niet weg mag uithet ziekenhuis.
Al had ik gehoopt van wel.

Ik hoop en duim dat bestralen toch gaat lukken.
Portie geluk verdien je wel.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 16:18

Net met mijn vriendin en zoon een wandeling gemaakt. Even bij kippetjes, geitjes en ezeltjes wezen kijken en geitje en ezeltje geknuffeld. Heb toestemming gekregen om af en toe een wandeling te mogen maken met de rolstoel, omdat ze snappen dat het 1, spannende tijden zijn en 2, dat ik wel eens iets anders wil zien dan ziekenhuis. Heb er echt van genoten ondanks de spetters die er soms vielen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:20

oh lekker dat je even buiten bent geweest! En dieren knuffelen is altijd goed toch.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:29

Heb je toestemming nodig om naar buiten te mogen? Dat is toch apart.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:34

Tieneke schreef:

Ik denk dat ze bedoelt om de rolstoel mee te nemen, die is van het ziekenhuis. En het lijkt me ook handig dat het ziekenhuis het weet als ze even van het terrein af is.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:35

darkangel23 schreef:
Tieneke schreef:

Ik denk dat ze bedoelt om de rolstoel mee te nemen, die is van het ziekenhuis. En het lijkt me ook handig dat het ziekenhuis het weet als ze even van het terrein af is.

Is dat in België dan zoveel anders dan in Nederland.
Hier is dat melden niet nodig hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:39

Wat fijn dat je even naar buiten mocht. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt over de behandelingen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:46

Spannende tijd zeg, TS!
Lekker dat je buiten bent geweest.

Wat is precies de reden dat je in het ziekenhuis ligt? Doorgaans ben je tussen onderzoeken in toch gewoon thuis?
Laatst bijgewerkt door Goof op 22-02-25 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:50

Fijn dat je naar buiten mocht.
En nog fijner dat je zoon er weer is.

België lijkt idd heel anders dan hier Nederland.
Hier word je tussen onderzoeken gewoon naar huis gestuurd.
En val je af krijg je wel een lijstje mee wat je moet eten.
Fijn dat het ook anders kan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:55

DP, in België ook hoor. Enkel normaal gezien bij heel specifieke afdelingen kan je niet naar huis. Of na een zware operatie natuurlijk of zo. Maar zeker voor het weekend probeert men zo veel mogelijk mensen naar huis te laten gaan, zeker mensen die in afwachting zijn van consultaties. Pijnbestrijding is dan doorgaans iets wat de huisarts oppikt, eventueel met thuisverpleging.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:57

Goof schreef:
Spannende tijd zeg, TS!

Wat is precies de reden dat je in het ziekenhuis ligt? Doorgaans ben je tussen onderzoeken in toch gewoon thuis?

TS zei dat het door haar gewicht komt dacht ik?

Bij het gewicht en lengte wat in dit topic staat zou het BMI rond de 15 betekenen, dat is echt heel ernstig ondergewicht.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:00

Fly_high schreef:
Goof schreef:
Spannende tijd zeg, TS!

Bij het gewicht en lengte wat in dit topic staat zou het BMI rond de 15 betekenen, dat is echt heel ernstig ondergewicht.

Ik heb hem jaren op 16,2 gehad maar daar word je niet voor opgenomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:06

DuoPenotti schreef:
Fly_high schreef:

Ik heb hem jaren op 16,2 gehad maar daar word je niet voor opgenomen.

Jij had er toen waarschijnlijk geen uitgezaaide kanker en pijn waar nog geen werkende medicatie voor te vinden is, bij?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:07

TS zegt toch zelf dat het een combinatie is met haar gewicht en de pijn die nog steeds niet onder controle is..
Is lezen echt zo moeilijk tegenwoordig?

Ik snap heel goed dat ze haar met die pijn niet laten gaan. Buiten dat heeft TS nog steeds geen vaste verblijfplaats, dat zal vast ook mee spelen in het besluit om haar niet weg te sturen.
Waar moet ze ook heen? De rest van de tijd bij Darkangel blijven zitten? Dat is toch ook geen optie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:09

Froukje schreef:
TS zegt toch zelf dat het een combinatie is met haar gewicht en de pijn die nog steeds niet onder controle is..

Ik snap heel goed dat ze haar met die pijn niet laten gaan. Buiten dat heeft TS nog steeds geen vaste verblijfplaats, dat zal vast ook mee spelen in het besluit om haar niet weg te sturen.
Waar moet ze ook heen? De rest van de tijd bij Darkangel blijven zitten? Dat is toch ook geen optie.

Nou, echt he. Het staat hier gewoon letterlijk:

poetser schreef:
Ik zag de vraag of ik het ziekenhuis uit mag, nee, ik lig hier nog wel een tijdje. Daar was de oncoloog heel duidelijk over. Enerzijds vanwege de pijn die nog steeds niet goed onder controle is en anderzijds vanwege mijn gewicht. Ik ben namelijk weer afgevallen, ondanks alle moeite die gedaan wordt om mij aan te laten komen...

Waarom twijfelen aan het besluit van de oncoloog, die TS behandelt.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:11

Ze is een paar weken terug opgenomen op haar verzoek omdat ze enorm veel pijn had/heeft. Ondanks dat ze al van alles hebben geprobeerd qua pijnbestrijding, is de pijn nog steeds niet onder controle. Daarnaast heeft ze heel weinig kracht in haar lijf en kan ze bv amper lopen. Ik woon op de eerste verdieping zonder lift en ze zou hier de trap niet eens opkomen. Daardoor is terug naar ons komen nu geen optie. Bovendien wordt ze in het ziekenhuis veel sneller geholpen qua onderzoeken en behandelingen als ze opgenomen is. Anders moet je steeds overal een aparte afspraak voor maken,terwijl ze nu tussendoor geholpen kan worden.

Edit: ik had niet gezien dat mensen al gereageerd hadden op de ziekenhuis vraag. Ik laat mijn bericht voor de volledigheid toch maar staan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:13

_San87_ schreef:
Jij had er toen waarschijnlijk geen uitgezaaide kanker en pijn waar nog geen werkende medicatie voor te vinden is, bij?

Uiteraard niet.
Wel ging het toen niet goed met mij en wisten ze niet waarom. En waarom ik zoveel moest eten om niet nog lichter te worden.

Uiteraard geen vergelijk met poetser.
Maar zeggen het gewicht is de reden. Nee.
En met pijn sturen ze ook naar huis.
Probeer dit maar volgende week hebben we contact.
En ja helaas ken ik dus meerdere mensen met kanker waar dat gewoon gangbaar is.

Maar wat ik al zei fijn dat het ook anders kan.
Zo zou het mij inziens altijd moeten gaan :j

Nederland is voortaan erg uitgekleed betreft zorg.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:15

Froukje schreef:

Moet ik dit zo opvatten als dat het in België heel anders gaat dan in NL?
Hier word je zo spoedig mogelijk weggestuurd.
Het niet hebben van een vaste verblijfplaats maakt niet uit hoor.
In NL is een ziekenhuis geen hotel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:19

Inderdaad pepta. Lezen is niet moeilijk.
Weten dat het anders gaat wel.

Ik heb regelmatig met de transferverpleegkundige gepraat. Die met handen in het haar zat.
Patiënt werd ontslagen. Was niet goed genoeg voor naar huis. Maar door bezuinigingen ook nergens plek.
En toch moet het bed vrij.

Schandalig. Maar gewoon dagelijkse werkelijkheid.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:21

Poetser is er niet ook gesproken over een operatie om de tumoren met je baarmoeder weg te halen? En daarna de uitzaaiingen bestralen?

Wat fijn dat je er even uitgeweest bent, beetje frisse lucht en afleiding!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 22-02-25 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:21

Weet ik het, ik woon in Nederland. Maar wat laat je om het uit te testen? Elke keer dat gedram of België anders is dan Nederland.

Ts ligt in het ziekenhuis en mag, godzijdank, lekker blijven liggen waar ze ligt. In plaats van constant dat gezeur en gedram kunnen we met zijn allen ook gewoon dankbaar zijn voor het feit dat er blijkbaar nog ziekenhuizen zijn waar ze wel menselijk zijn en je niet met ondraaglijke pijn buiten schoppen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:22

Nou, DP idd!
Ik ben blij voor TS dat het in België beter geregeld is.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:22

Froukje schreef:
Weet ik het, ik woon in Nederland. Maar wat laat je om het uit te testen? Elke keer dat gedram of België anders is dan Nederland.

Ts ligt in het ziekenhuis en mag, godzijdank, lekker blijven liggen waar ze ligt. In plaats van constant dat gezeur en gedram kunnen we met zijn allen ook gewoon dankbaar zijn voor het feit dat er blijkbaar nog ziekenhuizen zijn waar ze wel menselijk zijn en je niet met ondraaglijke pijn buiten schoppen.

Wat jij gedram noemt, noem ik interesse.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:25

Petpa schreef:
Froukje schreef:

Wat jij gedram noemt, noem ik interesse.

Dan moet je misschien even naar je manier van schrijven kijken, want je bedoeld het dan misschien niet zo maar ik vind je berichten geregeld heel onprettig overkomen.