Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 18:19

xxxmh schreef:
Ik ga van het weekend naar de ikea om keuken spullen te kopen, hoeveel van wat hebben jullie? Gaat om glazen, kopjes, borden etc.

4 borden , kleine bordjes , kommentjes
6x vorken , messen ect. Dat kun je in een pakje van 6 kopen.
Glazen en kopjes ook in 6.

Ik heb trouwens ook gelijk alles naar smaak gekocht. Na al die jaren thuis wonen had ik meer als genoeg spaargeld.

En als ik de prijzen zie, dan mag ik echt niet klagen met 491 per maand. En dan gelijkvloers en ook nog een beste tuin erbij en in een dorpje. Het is net groot, maar voor 1 persoon groot genoeg.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:23

MarlindeRooz schreef:
xxxmh schreef:
Ik ga van het weekend naar de ikea om keuken spullen te kopen, hoeveel van wat hebben jullie? Gaat om glazen, kopjes, borden etc.

Heb je een vaatwasser? Hou je van afwassen?

Anders zo min mogelijk: dan kan je geen afwas opsparen. :P

Ik heb van alles 4 (klein, groot en diep). En dan schaaltjes wel meer haha. Maar als je 10 borden hebt dan heb je sneller veel afwas.

Weet niet of een vaatwasser past haha, ik heb de woning nog niet gezien. Mn ouders wel maar die weten het ook nog niet. Ik hoop het wel want haat afwassen haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:24

Weet ook al dat zodra mijn moeder en oom overleden zijn ik verhuis naar Drenthe (heb daar ook familie wonen). Sta daar nu 1 jaar ingeschreven en kom op hetzelfde plekje uit. :+

Met huurprijzen zijn daar wat leuker.

Misschien tzt open huis regelen voor gratis ophalen spullen bij mijn oom. :=

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:29

Ik heb van borden en kommetjes 6, bestek 8 van elk en glazen geen idee want heb allerlei verschillende haha.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 18:38

Marcella schreef:
Weet ook al dat zodra mijn moeder en oom overleden zijn ik verhuis naar Drenthe (heb daar ook familie wonen). Sta daar nu 1 jaar ingeschreven en kom op hetzelfde plekje uit. :+

Ik heb in Drenthe ook 5 jaar gewacht. Tussen de 5 en 7 jaar is de gemiddelde wachttijd. Dus logisch dat je na 1 jaar nog niet aan de beurt bent.

Marcella

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:27

Hoef ook nog niet gelukkig, maar bedoel in vergelijking met randstad waar ik nu 5 jaar ingeschreven staat en ongeveer op dezelfde plek uitkom.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:31

Ik ben inmiddels een half jaar bij noord west veluwe ingeschreven, daar sta ik nu al aanzienlijk hoger dan bij eemvallei waar ik 6,5 jaar ingeschreven sta. Dus ik vermoed dat ik uiteindelijk via n w veluwe het snelst een woning zal vinden.

Voor nu even aandacht op mijn nieuwe huisje, 17e sleutel ophalen! De verhuisdozen zijn al gepakt, helemaal ready om zo snel mogelijk over te gaan.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:51

Zebrastreep schreef:
Marcella schreef:

Ik heb in Drenthe ook 5 jaar gewacht. Tussen de 5 en 7 jaar is de gemiddelde wachttijd. Dus logisch dat je na 1 jaar nog niet aan de beurt bent.

Ik woon (boven)in drenthe en sta inmiddels alweer zo'n 7 a 8 jaar ingeschreven. Maar lager als 10e ben ik nog niet gekomen de afgelopen maanden/jaren. :Y)
Vroeger was dat inderdaad wel een beetje de termijn, maar heb het idee dat het inmiddels idd ook een paar jaar extra is geworden. En samen met die regel wijziging natuurlijk helemaal lastig.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:02

Yonker schreef:
Bellatrix schreef:
13e is niet slecht hoor. Maar het is geen 1e nee. Ik snap dat je een tuin wil met je zoontje. :j
Waarom de dalende inkomsten dan? Moet je minder werken of wil je dat zelf?

Die 13de plek is ook wel echt uitzondering hoor, maar ik denk dan maar. Als iedereen die daar boven staat nu een woning krijgt dan ben ik over 13 woningen aan de beurt? *D Geen idee of dat op tijd is :')

Ik "moet" niks, maar ik heb er zelf voor gekozen om minder te werken. Ik ben van 40 naar 24 uur gegaan omdat ik 3 dagen hem weg brengen wel genoeg vind :j
Dat is overigens prima te doen financieel door de toeslagen die ik krijg! Maar mijn toetsinginkomen is dan wel een stuk lager en moet je dus in een andere categorie huren, waardoor het meer appartementen zullen zijn als eengezinswoningen. Kortom zie ik het een beetje somber in. Maar we houden hoop.

Ze kijken bij die van ons naar inkomen van 2 jaar terug. Dat was hier dus sowieso voldoende. Misschien dat het bij jou ook zo werkt? Ik zou het sowieso proberen met dat inkomen :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 20:07

magic_lover schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik woon (boven)in drenthe en sta inmiddels alweer zo'n 7 a 8 jaar ingeschreven. Maar lager als 10e ben ik nog niet gekomen de afgelopen maanden/jaren. :Y)
Vroeger was dat inderdaad wel een beetje de termijn, maar heb het idee dat het inmiddels idd ook een paar jaar extra is geworden. En samen met die regel wijziging natuurlijk helemaal lastig.[/quote]

Oh wat gek! Of zoek je specifiek voor 1 plaats? Waar ik nu woon had niet perse mijn eerste voorkeur, maar ik mis de stad absoluut niet. Ik woon ook in noord drenthe vlakbij Groningen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:52

Ik heb van borden alles 4. Bestek heb ik wel veel meer van, pak snel even een nieuw mes ofzo. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:16

Ik heb belachelijk veel denk ik. We zijn met zijn 2-en maar ik zou wel voor 10 personen bestek, borden, bekers, glazen en schaaltjes hebben. Bestek en mokken zelfs nog wel meer, ik denk wel 15.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:24

Hangt er ook heel erg van af hoeveel en hoe vaak je bezoek verwacht. Als je een grote vriendengroep of veel familie hebt die regelmatig langskomt, zou ik meer borden/bestek kopen dan wanneer je eigenlijk altijd alleen thuis bent.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:26

Ik heb gewoon nieuw erbij gekocht in de kleur die bij mijn nieuwe woning paste dus ik heb wel 8 borden ofzo alleen zijn ze niet allemaal hetzelfde.

Mokken en glazen natuurlijk ook meer dan 4.

Ik pak erg makkelijk een nieuw glas of mes maar ik was dan ook netjes elke dag af. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:41

Heb heel veel, maar zeer weinig gekocht. :=

Deel van de ouders van mijn moeder en even later zijn de ouders van mijn vader overleden.

Moet straks nog even kijken wat er met het oude familie servies gaat gebeuren.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:55

Ja had een mooie set gezien en daar zit van alles 6 in. Dus dacht 1 of 2 sets. Heb ik altijd reserve als er iets stuk is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:01

xxxmh schreef:
Ja had een mooie set gezien en daar zit van alles 6 in. Dus dacht 1 of 2 sets. Heb ik altijd reserve als er iets stuk is.

Dat lijkt mij prima. :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:18

Als je de ruimte hebt, dan kun je inderdaad 2 sets doen en dan 1 ervan in de berging zetten en 1 in de keuken voor dagelijks gebruik :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:19

Mijn besteklade is gelukkig groot genoeg voor 10 van alles ofzo. :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:21

Als ik 10 messen in mijn la zou leggen, zou ik ze alle 10 gebruiken en dan balen dat ik 10 messen moet afwassen _O-

Ik heb dus liever minder spullen in mijn keuken, want dan kan er ook minder vies worden :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:21

Dat kan ook hoor. :D
Ik was sowieso elke dag af, netjes in de pauze van The Bold. Past precies. :))

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:53

Het klopt dat er nu veel minder is en langere wachttijden. Bijvoorbeeld 13 jaar geleden stond ik aantal jaar ingeschreven in Utrecht en eindigde soms op plek 3. Nu dus 13 jaar erbij, dus zo 16 jaar inschrijving bij Utrecht en omgeving Noppes, kom vrijwel nergens aan bod meer.
Sta ondertussen bij meer woningbouw verenigingen ingeschreven, steeds opnieuw kosten betalen jaarlijks. Ook vervelend

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 13:21

Die in Drenthe kost niks in de randstad jaarlijkse kosten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 13:58

Ik betaal ook elk jaar verlengkosten. €10 voor Huiswaarts en volgens mij ook voor Eemvallei.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 14:25

Bellatrix schreef:
Dat kan ook hoor. :D
Ik was sowieso elke dag af, netjes in de pauze van The Bold. Past precies. :))

Mag jij The Bold kijken op je werk?