Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 23:08

Hier ook jaren Sint Maarten gelopen <3
Heb daar echt goede herinneringen aan, samen met mn broer langs de deuren :D
Toen woonden we nog tegen groningen aan. Later naar het groningse platteland verhuisd maar toen deed mn broer niet meer mee met sint maarten. En dan dorp was gewoon poedersuiker.
Vroeger nog wel sneeuw gehad tijdens Sint Maarten, dat kan ik me nu niet meer voorstellen.

Woon nu net naast Arnhem, dus geen Sint maarten hier denk ik.
En zowiezo wonen we in een appartementen flat dus komen die kinderen hier niet.

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 00:06

Dit is de eerste zaterdagavond zonder feestje in lange tijd en ik vind het zo saai :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 01:14

Siggislief schreef:
Alja schreef:
Opgenomen met Corona :(

Sterkte! :(:)

Aanbellende kinderen...
Wij hebben altijd de regel geleerd, geen licht aan in de gang? Dan bel je niet aan ga je verder.
Nee er word aangebeld en hoor zelfs een kind zeggen 'Ik zie toch echt licht branden?' Ja, maar niet in de gang slimmerd. 8)7
Ik kende de regel als licht in huis, of mensen thuis zien. Gordijn dicht lamp uit betekende niet aanbellen. Daarbij ging het snel rond wie niet open deed (en wie "slecht" snoep had). Je wou daar toch niet je kostbare tijd aan verspillen. In dezelfde trans ging ook snel rond wie "goed" snoep gaf (lees: veel, duur of speciaal). Ging echt allemaal om winstmaximalisatie, zei het met de winst in snoep ipv geld :+ . Favouriete liedjes waren dan ook korte, of Sint Martinus Mik Mak (want hoe vaak mag je nou ongestraft je vader een dikzak noemen }> ).

Geen ergenis maar gerelateerd:
Was toevalig bij m'n pa vandaag. Wordt hier toch niet gevierd. Die was het al bijna vergeten dus last minute "oliebol, moet snoep klaarzetten". Bleek ook nog dat z'n fancy camera deurbel het om 18:00 had vergeven dus wie weet hoeveel kinder we genegeerd hebben voor we daar achter kwamen. Afijn, briefje op de deur met kloppen.

Bleek ook dat z'n camera er met een app-update een alarm erop gezet had. Eerste kind dat aankwam werd verwelkomt door een keiharde sirene. Kinder in paniek gillen en wegrennen denkende dat ze in de pinarie zitten, terwijl m'n pa gauw naar de deur rende ze gerust te stellen en probeerde uit te leggen dat hij het probeerde te fixen maar nog niet had gevonden hoe. Die kinder ondertussen half in paniek: "da's fiets eng!". Ondertussen ik heel slecht compleet stuk van het lachen binnen. Dat was stiekem best wel grappig.

Kinder waren weer blij nadat ze snoep hadden en hij heeft de sirene uit kunnen zetten gelukkig, dus eind goed al goed. Maar och wat heb ik gelachen.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 12-11-23 01:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 01:15

BaileyMix schreef:
Ik woon op een appartement dus geen kinderen aan de deur. Best jammer, ik vind dat superschattig :o
In verlengde van wat ik net postte. Appartementen waren de oliebol. 2 stappen en je was bij de volgende deur, kon je super rap veel binnenhalen dus :D .
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 12-11-23 01:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 01:19

Urbanus schreef:
Polarize schreef:
Hier komen de kindjes niet echt huis aan huis voor Sint Maarten, het is vaak samen met de ouders en dan een beetje naar bekenden. Ik weet nog dat ik vroeger met een paar vriendinnetjes het hele dorp rond ging :')

Jaaa toen ik wat ouder was! Gingen echt op jacht, ook langs de Chinees en de snackbar.

Hier doen winkels ook mee, maar ze zijn 4 en 6 dus we hebben alleen de straat gedaan. Lekker glühwein drinken met de buren ♡
Och ja snackbar en de Chinees. Was een wokrestaurant en ik herinner me nog het 1e jaar dat ze er waren. Wisten niet wat hun overkwam, dus kregen echt een hand uit elke snoeppot die ze hadden :D . Die kregen dus heel snel de stempel als toplokatie. Jaar daarop keuze uit paar gefrituurde snacks met saus en alles, ook goed. De snackbar had 1 snack zonder saus ofzo, en minder keuze (nog goed). Daarna hadden ze hem helaas door en stond er gewoon een bak met snoepjes waar je er eentje uit mocht kiezen :+ .

Sorry jullie brengen nu echt ff herinneringen terug steeds als ik verder lees. Ben nu bij, nu is het klaar :+ .

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 01:21

Hier altijd groot feest met Sint Maarten. Maar werd bij ons vanuit de (katholieke) school veel georganiseerd.
Maar bij ons was de regel, alleen aanbellen als er een kaarsje brand buiten :j
Vanavond zijn er bij ons ook zeker wel 10 groepen langs geweest.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 01:33

Dat ik zo moe ben maar niet kan slapen. We vertrekken komende dinsdag voor 7 weken naar Nieuw-Zeeland en mijn hoofd maakt overuren.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 07:35

Ik woon echt in the middle of nowhere maar een paar jaar toch kinderen aan de deur.
Auto stopt voor de oprit, kinderen werden eruit gegooid, buit binnen en naar de volgende boerderij.
Nu zijn ze slimmer en droppen ze de kinderen in Marum of Bakkeveen.
Dan moet je er rekening mee houden dat die dorpen vanaf 15.30 zo druk zijn.

Leuk voor de kinderen naar ik heb er niets mee.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:33

God zij dank dat mijn buurman mij er gister nog aan heeft herinnerd.
Door alle stress was ik het bijna vergeten.
Afbeelding

Hier kwamen maar 5 kinderen aan de deur(vooraf afgesproken omdat er maar 5 in de straat wonen dus).

Maar ik vond het vroeger echt prachtig! Dus ik vind het nu ook veel te leuk dat dit hier ook gedaan word.

Ergenis, eigenlijk wil ik naar iris.
Maar vandaag veel te regelen ivm stal ombouwen zodat die klaar is wanneer ze naar huis mag....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:52

zonnebloem18 schreef:
Ik heb jaren gelopen met Sint Maarten en ik ken deze regel echt niet. Mijn man die ook altijd gelopen heeft, heeft er nooit van gehoord.

Zorg dan dat je gewoon weg gaat, het is maar 1 avond of hang een briefje bij je bel dat er voor Sint Maarten niet aangebeld mag worden.

Pardon?

Als je wel mee doet hang je een briefje op. Maar ga mensen die niet mee willen doen een actie laten ondernemen. Dat is echt aan de groep die WEL mee doet.

Halloween was poster ophangen als ze mogen aanbellen. Kan ook bij sint Maarten. Ik zou t echt niet grappig vinden als er constant wordt aangebeld.

Zorgen dat je weg bent als je de bel niet wilt horen.... omgekeerde wereld.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:03

Tancreda4 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik heb jaren gelopen met Sint Maarten en ik ken deze regel echt niet. Mijn man die ook altijd gelopen heeft, heeft er nooit van gehoord.

Zorg dan dat je gewoon weg gaat, het is maar 1 avond of hang een briefje bij je bel dat er voor Sint Maarten niet aangebeld mag worden.

Pardon?

Als je wel mee doet hang je een briefje op. Maar ga mensen die niet mee willen doen een actie laten ondernemen. Dat is echt aan de groep die WEL mee doet.

Halloween was poster ophangen als ze mogen aanbellen. Kan ook bij sint Maarten. Ik zou t echt niet grappig vinden als er constant wordt aangebeld.

Ik denk dat als je op een plek woont waar het al jaren normaal is om het op de ouderwetse manier te doen dat wel afgesproken moet worden in de wijk/dorp. (Lees m’n vader is 66 en die liep al Sint Maarten op deze manier ;) )

Hier ken ik die regel dus ook niet. ‘Gewoon’ bij iedereen aanbellen en een liedje zingen en bedanken.
Er is hier ook niks anders aan geworden dan toen ik zelf die leeftijd had. Ja een liedje over TikTok :Y)
Hier niet veel kinderen gehad. Maar onze wijk is ook gek opgezet waardoor ik snap dat ze gewoon de grote straat doen.

Eigen irritatie… al weer keelpijn. Ik blijf maar kwakkelen -O-

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:08

Tancreda4 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Pardon?

Ik weet niet waar je woont, maar hier is de standaard dat mensen meedoen. Dan hebben we het over 95% ofzo van de huizen waar licht beneden brandt (ook als het licht in de gang niet aan is). Dus ja, in mijn regio zou je een luide avond hebben als je beneden zit met licht aan en niet meedoet. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:02

Ik heb het nooit gedaan als kind, en nooit mee gedaan als volwassene. Heb er 0 mee en wil er ook 0 mee doen. Vind het echt bizar dat het je dus wordt opgedrongen. Ben blij dat ik ze niet langs de deur heb gehad. Misschien dat het hier GELUKKIG ook minder speelt. Maar in vind het echt bizar dat je dus maar mee MOET doen. Ik moet ook niets met de sint en ook niets met kerst. Wat maakt sint Maarten zo bijzonder?

Whaha. Ik vind mezelf nu wel een zeurende oma klinken :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:33

Tancreda4 schreef:
Ik heb het nooit gedaan als kind, en nooit mee gedaan als volwassene. Heb er 0 mee en wil er ook 0 mee doen. Vind het echt bizar dat het je dus wordt opgedrongen. Ben blij dat ik ze niet langs de deur heb gehad. Misschien dat het hier GELUKKIG ook minder speelt. Maar in vind het echt bizar dat je dus maar mee MOET doen. Ik moet ook niets met de sint en ook niets met kerst. Wat maakt sint Maarten zo bijzonder?

Ik woonde als kind tot mijn 9e in Zuid Holland, daar was geen Sint Maarten. Toen naar kop van Noord Holland verhuisd en daar was ineens Sint Maarten... Kortom het is niet in heel Nederland.

Mijn ergernis: zoveel snot, hoofdpijn en zere keel hier.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:49

Rustig Tancreda. Het is alweer voor bij :(:)

Hier de hele nacht wakker geweest door het hoesten. Zo'n kriebel die niet weg wilt. Iemand nog een wondermiddel? Na een week ben ik er wel klaar mee en m'n bovenlijf doet zo enorm zeer.
Kun je codeïne alleen krijgen via een afspraak met de huisarts of kun je zo bij de apotheek binnen lopen?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:51

Buitenlamp en/of gang licht aan is mag je aanbellen dat is bij ons de regel.
Als het in de huiskamer is dan is het niet aanbellen, ik ga toch niet voor mn lol in het donker zitten beneden.

Denk je na een goede nachtrust om 6.30u wakker worden goed is en nog geen uur later lig ik als nog languit om 10.00u weer wakker geworden.
Ben ergens nog steeds moe, en ik moet nog een taart/koekjes maken, en heb gewoon de puf niet..

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:16

Dat mijn zus 'even' de bankrekening van onze overleden vader heeft leeg getroken tot de laatste cent.

Ik ben al dagen in een shock want het gaat om best veel geld.

Het is gewoon fraude en ze doet net of het de normaalste zaak van de wereld is want ze had het geld nodig om iets te moeten betalen.

Wij hadden al een tijd een vermoeden en heb uiteindelijk via de bank de afschriften gekregen aangezien haar verhalen niet met de realiteit over kwamen.

Ik weet nu weer waarom mensen niet te vertrouwen zijn.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:17

paddington schreef:
Dat mijn zus 'even' de bankrekening van onze overleden vader heeft leeg getroken tot de laatste cent.

Het is gewoon fraude en ze doet net of het de normaalste zaak van de wereld is want ze had het geld nodig om iets te moeten betalen.

Wij hadden al een tijd een vermoeden en heb uiteindelijk via de bank de afschriften gekregen aangezien haar verhalen niet met de realiteit over kwamen.

:oo :oo :oo
:(:)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:18

Gisteren plinten aan het leggen geweest en daar nu zo'n spierpijn van hebben.. dat ik me net zo'n oud wijf voelde vanochtend, ondanks het hete bad gisteren :=

Vandaag gaan we rustig door met plinten leggen :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:19

Nyaleti schreef:
Rustig Tancreda. Het is alweer voor bij :(:)

Hier de hele nacht wakker geweest door het hoesten. Zo'n kriebel die niet weg wilt. Iemand nog een wondermiddel? Na een week ben ik er wel klaar mee en m'n bovenlijf doet zo enorm zeer.
Kun je codeïne alleen krijgen via een afspraak met de huisarts of kun je zo bij de apotheek binnen lopen?

Je kunt bij de drogist Noscapect halen, helpt tegen kriebelhoest. Maar mag je niet nemen als er slijm zit

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:20

Tancreda4 schreef:

Ik snap die logica ook niet hoor.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:24

Vroegah liepen wij ook, we hadden in ons dorp zelfs een optocht en een kampvuur na afloop. Heel leuk.

Maar ik heb echt geen zin in jengelende kinderen aan m'n deur die de hele bak snoep in een keer leeggrissen. Doei.. :wave: dan gaan ze maar ergens anders heen. De bel ging maar een keer trouwens, had ik dat vooraf geweten had ik best open willen doen. Maar de ellende is.. dat weet je nooit van tevoren. :')

Mijn ergernis; er is gisteren iets teveel alcohol in gegaan. Gek genoeg was dat gisteren geen ergernis, vanochtend wel.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:26

paddington schreef:

Jeetje... kun je hier geen aangifte van doen? Al is het je eigen zus, dat kan echt niet :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:27

paddington schreef:

:oo :=

Eigenlijk zou je aangifte moeten, maar het is familie. :x

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:32

paddington schreef:

Dit is echt schandalig te noemen. 8)7