Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:06

Hond die de kerstballen uit de boom haalt. Hij doet het ook alleen als hij alleen binnen is. Dus een heterdaadje wordt lastig zo. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:19

Urbanus schreef:
xPabloBokt schreef:
Hier sowieso geen echte i.v.m. de katten, dennennaalden zijn gevaarlijk enzo.

Heb hier de kerstboom nog niet staan.

Serieus? Ik moet dit even googlen.

Ook voor honden en de naalden zijn ook giftig.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 00:35

Dat we Wednesday al uit hebben gekeken.

Ik hou van bingewatchen maar ik haat het ook. :')

Oh ja, en mijn kuiten en knieholtes zijn helemaal verzuurd. Gister een les BBB meegedaan (40 minuten steppen, 15 minuten buikspieroefeningen en 5 minuten stretchen en ademen) en vandaag yoga. Verwachtte lekker te kunnen ontspannen maar er was ineens een andere instructrice dan normaal die besloot een les hatha yoga te gaan geven..

Denk dat ik de fitness morgen maar even oversla -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:40

Hilary schreef:
denisesilver schreef:
Bedoelde je mij Hilary? De pony heeft al twee keer in een maand tijd krampkoliek gehad. Da kan geen verstopping oid vinden. Na een darmontspanner gaat het normaal gesproken de volgende dag weer goed maar dinsdagochtend was het gelijk weer raak en is hij 's middags naar de kliniek gegaan. Hij krijgt verder geen medicatie, maar ik ga er sterk vanuit dat hij PPID heeft. Het kan anders misschien nog een nasleep zijn van de narcose en metacam eimd augustus.

Ja, ik bedoelde jou :) Bij de scopie was ook niets te zien? Mijn merrie had ondanks vasten nog een flinke bal voedsel in de maag, ook na extra lang vasten; ik geloof dat er 4 of 6 liter Coca Cola Zero (zero want tja, PPID met chronische hb) aan te pas is gekomen om het op te lossen. Daarna waren haar koliekklachten weg en had ze weer honger als een ehhh paard. Daarna nog een keer pulp geprobeerd, maar bij iets grotere hoeveelheid ging het weer mis. Toen waren we er eerder bij en konden we het met water en parafine via sonde en een darmontspannertje oplossen.

Ah oké, nee aan de maag was naast wat irritatie door minder eten en vasten niets te zien. Ook gewone passage da gaat er echt vanuit dat de darmpassage te langzaam is. Hij krijgt ook alleen gras en droog hooi te eten en een paar korrels brok. Zullen zien wat straks het behandelplan wordt. Krijg er grijze haren van

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:48

@denise
Hebben ze ook een foto vd buik gemaakt ivm zand?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:53

hagelslag schreef:
@denise
Hebben ze ook een foto vd buik gemaakt ivm zand?

Nee, ze hebben de darmen opgevoeld en testen regelmatig op zand. Hij heeft paraffine gekregen dus een eventuele verstopping of zand moet er ergens vanavond/morgenochtend wel uitkomen.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:56

Een voormalige vriendin gooit net iets op social media over denken aan mensen die vechten of hebben gevochten tegen kanker en ik moet zo ontiegelijk op m'n handen zitten.

Mijn beste vriend is overleden aan kanker, ze wist al een paar jaar dat hij het niet ging redden en toen ik haar vertelde over het overlijden was haar reactie "kijk dit is mijn nieuwe hond". Toen ik gelijk daarna nog wat zei over het overlijden, reageerde ze er nog steeds niet op. Wel altijd en overal doen alsof ze zo ongelofelijk empathisch is en er altijd is voor haar vrienden. Het gesprek was op de app en eens in de zoveel tijd als ik overweeg haar te contacten dan lees ik eerst dat gesprek weer terug zodat ik me bedenk.

Stik in je gemaakte empathie op social media en krijg vooral jeuk op plekken waar je niet bij kan. Ik ga er niet op reageren, maar heel soms denk ik even terug aan wat voor een poedersuiker ze me toen gaf en dan gun ik haar dat ook heel eventjes. :evaw:

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 01:24

Pff aan zoonlief die een ongelukje heeft gehad en nu staat te douchen terwijl ik zijn bed heb opgemaakt. Ik lag net zo lekker te slapen en wil weer verder slapen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 02:19

Aan de sneeuw verwachting morgen. Prima dat het koud is/word maar laat het dan ook droog zijn.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:48

Aan iemand die voor mij de lift heeft gebruikt.

Je hoeft niet zo veel aftershave op te spuiten dat iemand die de lift gebruikt nadat jij dat deed er nog van gaat hoesten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:48

Last van mijn buik. Ik ga maar naast de pony liggen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:55

[***] schreef:
Een voormalige vriendin gooit net iets op social media over denken aan mensen die vechten of hebben gevochten tegen kanker en ik moet zo ontiegelijk op m'n handen zitten.

Mijn beste vriend is overleden aan kanker, ze wist al een paar jaar dat hij het niet ging redden en toen ik haar vertelde over het overlijden was haar reactie "kijk dit is mijn nieuwe hond". Toen ik gelijk daarna nog wat zei over het overlijden, reageerde ze er nog steeds niet op. Wel altijd en overal doen alsof ze zo ongelofelijk empathisch is en er altijd is voor haar vrienden. Het gesprek was op de app en eens in de zoveel tijd als ik overweeg haar te contacten dan lees ik eerst dat gesprek weer terug zodat ik me bedenk.

Stik in je gemaakte empathie op social media en krijg vooral jeuk op plekken waar je niet bij kan. Ik ga er niet op reageren, maar heel soms denk ik even terug aan wat voor een poedersuiker ze me toen gaf en dan gun ik haar dat ook heel eventjes. :evaw:

Ja nouja, als je zulke dingen op je insta moet zetten zegt dat ook wel veel hoor.

Het feit dat je naar buiten moet brengen dat je meeleeft met mensen met kanker zegt dus eigenlijk dat het geen vanzelfsprekendheid is.... En als het een steunbetuiging is zou het me ook weinig doen van een internet-stranger (en van een naaste verwacht ik het toch al).

Dus je punt is terecht. Sowieso de metafoor "vechten tegen kanker" . Weet dat mensen het mensen het niet slecht bedoelen hoor. Dus ik neem het niemand kwalijk ofzo.
Maar tegen kanker vecht je niet. Kanker onderga je. Daar zijn geen winnaars of verliezers, geen punten en geen highscores en geen nieuwe tricks die je kunt leren om het te verslaan die te maken hebben met inspanning of talent. Er is alleen maar pech of geluk (in de vorm van iets-minder-pech. Want geluk heb je toch al niet met die rotziekte.).

Ik zou ontvolg doen..... Sterkte :(:) . Waanzinnig hoe egocentrisch sommige mensen zijn hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:56

Ja bizar toch?

De avond dat Roby overleed ging ik uit eten met een vriendin. Ik vertelde haar wat er speelde en ze reageerde zo blij naar haar vriend toe dat hij me moest linken aan een vriend van hem die kartonnen grafkisten maakt.

Gewoon, zo vrolijk.

Onderweg naar huis heel hard gehuild over zoveel onbegrip en nu al 3 jaar haar apps niet meer beantwoorden :')

Krijg de paasei.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:02

@Menino ik vind dat "vechten tegen kanker" ook altijd zo onempathisch overkomen, alsof leven maakbaar was en overlijden aan kanker betekende dat iemand gewoon ff niet goed genoeg zijn best deed :') Terwijl het juist positief wordt bedoeld.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:08

Urbanus schreef:
Ja bizar toch?

De avond dat Roby overleed ging ik uit eten met een vriendin. Ik vertelde haar wat er speelde en ze reageerde zo blij naar haar vriend toe dat hij me moest linken aan een vriend van hem die kartonnen grafkisten maakt.

Gewoon, zo vrolijk.

Onderweg naar huis heel hard gehuild over zoveel onbegrip en nu al 3 jaar haar apps niet meer beantwoorden :')

Krijg de paasei.

Oh wauw, wat kunnen mensen toch raar zijn, echt heel fout. :n

Toen mijn vader kanker had, viel het mij vooral op dat mensen met de meest gruwelijke verhalen kwamen als ik er over vertelde.
Bijvoorbeeld toen de diagnose net bekend was en ik het aan mijn leidinggevende vertelde zei zij: oh ja, mijn oom had PRECIES hetzelfde en die was na 2 weken al dood.
Oké, bedankt hè.
Mensen kunnen het gewoon niet handelen ofzo

En ik ben het ook compleet met je eens Menino!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:14

Urbanus schreef:
Ja bizar toch?

Gewoon, zo vrolijk.

Krijg de paasei.

Jezus, whadufuq.

"lekker netwerkmomentje" . Echt onbeschrijfelijk. Die zou ik ook niet meer appen.

@Fly_high, precies dat ja :j .

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:15

Ja die uitspraak over vechten vind ik ook zo ongelofelijk rot. Mijn beste vriend voelde zich fysiek nog helemaal 100% toen hij hoorde dat hij dit niet ging overleven. Wat voor gevecht is dat nou. Het is gewoon Russische roulette. -O-

Urbanus schreef:

What the... -O-

Mensen zijn stom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:19

[***] schreef:

Ontvolgen/ontvrienden? Zulke mensen heb je niks aan.. :n

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:33

Mensen vragen wel hoe het met je gaat maar willen het antwoord niet horen als het anders is als goed.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:36

Ik ben zo gesloopt, mentaal en fysiek op dit moment en ik wou nog zo graag naar school toe :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:44

Knuffel voor jullie, meiden :knuffel: Mensen zijn soms zó raar inderdaad. -O-

Fly_high schreef:
@Menino ik vind dat "vechten tegen kanker" ook altijd zo onempathisch overkomen, alsof leven maakbaar was en overlijden aan kanker betekende dat iemand gewoon ff niet goed genoeg zijn best deed :') Terwijl het juist positief wordt bedoeld.
Same... ook het spreken over de ziekte overwinnen of de strijd ertegen verliezen. Er is geen winnen of verliezen aan; je hebt het juiste lot getrokken, of niet, maar het is inderdaad niet zo dat iemand die komt te overlijden aan kanker, minder hard "gevochten" heeft dan iemand die wel geneest. Wat Menino inderdaad ook zegt: je ondergaat het, meer kun je niet doen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:53

Ik heb het zo verschrikkelijk koud. Ik heb de verwarming gewoon aan, maar toch :brr:

Ik krijg ook spontaan medelijden met mijn overburen, ze zijn daar al begonnen met de renovaties, de hele dag staat daar de deur open en ze moeten buiten douche :brr: Wij zijn gelukkig half maart pas aan de beurt, hopelijk liggen de temperaturen dan weer hoger.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:20

Gevel renovatie. Van maandag t/m vrijdag in de takken herrie zitten en dit gaat gewoon nog t/m januari/februari duren. Hond raak er ook gestrest van, maar moestuin vind hij te koud wel lekker rustig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:23

Niobe schreef:
Toen mijn vader kanker had, viel het mij vooral op dat mensen met de meest gruwelijke verhalen kwamen als ik er over vertelde.
Bijvoorbeeld toen de diagnose net bekend was en ik het aan mijn leidinggevende vertelde zei zij: oh ja, mijn oom had PRECIES hetzelfde en die was na 2 weken al dood.
Oké, bedankt hè.

Jaaaa!

"Oh mijn moeder had dezelfde kanker en toen zaaide het uit en nu is ze dood".

Okeeeeeeee.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:24

Urbanus schreef:
Niobe schreef:
Oké, bedankt hè.

Jaaaa!

"Oh mijn moeder had dezelfde kanker en toen zaaide het uit en nu is ze dood".

Okeeeeeeee.

Dat doen mensen ook altijd als je zegt dat je een bepaalde operatie krijgt, of wanneer iemand moet bevallen. Niet echt behulpzaam