Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:10

Hij wilde echt een pakketje met track&trace. Verpakking is gekozen in overleg met koper. Pakje is gewoon normaal aangekomen, maar de inhoud is er uit. Papiertje dat ik erbij had gedaan zit er wel nog bij en zonder dat heb je helemaal niks aan het item zelf. Daarom vermoed ik dat het er via een kiertje in de doos is uitgevallen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:11

Dan heb je het dus waarschijnlijk niet goed dicht geplakt en is het jouw schuld, helaas.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:18

Daar was koper voor gewaarschuwd, maar volgens hem zou dat niet gebeuren. Hoe kan ik trouwens zeker weten dat hij het echt niet gekregen heeft? Heb het namelijk op alle mogelijke manieren getest en het viel er niet uit. Pakketje is aangekomen, met papiertje wat eerder zou gaan vliegen lijkt me. Helaas kan ik niet bewijzen dat ik het verzonden heb, hij niet dat hij het echt niet gekregen heeft. Daar gaat het mij vooral om. Ik wilde ook dat het opgehaald werd, hij wilde het verzonden hebben. Zolang ik geen bewijs heb dat hij het echt niet aangekregen heeft weiger ik terug te betalen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:33

poetser schreef:
Daar was koper voor gewaarschuwd, maar volgens hem zou dat niet gebeuren. Hoe kan ik trouwens zeker weten dat hij het echt niet gekregen heeft? Heb het namelijk op alle mogelijke manieren getest en het viel er niet uit. Pakketje is aangekomen, met papiertje wat eerder zou gaan vliegen lijkt me. Helaas kan ik niet bewijzen dat ik het verzonden heb, hij niet dat hij het echt niet gekregen heeft. Daar gaat het mij vooral om. Ik wilde ook dat het opgehaald werd, hij wilde het verzonden hebben. Zolang ik geen bewijs heb dat hij het echt niet aangekregen heeft weiger ik terug te betalen...

Bewijzen dat iets niet gebeurd is, is heel erg lastig. Hoe wil hij dat bewijzen dan, wat zou jij als bewijs accepteren?

Ik heb ooit een webshop gehad die me vroeg te bewijzen dat ik niets gekregen had, die heb ik foto's van mijn lege aanrecht gestuurd... Meer dan dat kon ik niet bedenken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:15

LOL, dat is wel een goeie :)

Bewijs van beide kanten is moeilijk.
Een oplossing kán zijn (voor een volgend keer) om alle naden af te plakken en op regelmatige afstand je paragraaf op de naden te zetten. Dan is snel duidelijk of er met het plakband geknoeid is.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:59

@poetser kan je het papier dat erbij hoort terug vragen? Aangezien je zegt dat hij er dan niks aan heeft. Als hij dat terug stuurt waardoor hij het item niet kan gebruiken zou je het geld wel terug kunnen storten, hij heeft er dan immers niks aan. Of staat daar een code op ofzo waardoor mijn plan niet zou werken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:02

Maar als het door kieren kan dan heb je de doos toch niet goed dicht geplakt?

Of het item even on bubbel plastic of krant moeten draaien zodat het dikker was.

Met deze info dat je wist dat het item eruit kon vind ik het wel anders

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:24

Ik ben zelf het rare mens op Marktplaats. Had tweedehands een singel gekocht, maar die paste niet. Dus meteen weer op Marktplaats gezwierd. Verkocht, koper betaalt, ik ga singel inpakken, breekt er een bevestiging met gesp af. Stiksel blijkt verrot, had ik niet gezien. Ik koper berichten, dat ik het geld wil terugstorten want singel ondeugdelijk. Want betaald via betaalverzoek, dus geen rekeninggegevens. Kijkt koper hardnekkig niet in haar berichten.

Dus als koper van een Passier Blu Wave singel dit leest: hij blijkt stuk en ik wil je geld terugstorten!

Niet zo tof van de verkoper die 'm aan mij heeft verkocht, maar dat is een andere kwestie.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:04

poetser schreef:

Als jij niet aangeboden hebt te verzenden (of in de advertentie had staan dat het verzonden zou worden) en hij er nadrukkelijk om gevraagd heeft, is de verzending zijn risico. Helemaal als je hem nog op dat risico gewezen hebt.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:08

poetser schreef:

Mag ik nieuwsgierig zijn- hoe heb je "getest" .
Als jij goed verpakt hebt en dichtgeplakt kan de inhoud alleen verdwijnen als iemand het pakket open gemaakt heeft.

Heel simpel : start een onderzoek bij de vervoerder ( met wie je verzonden hebt)
Er zou niets uitkomen maar dan heb jij jouw verplichting voldaan.

En voor de toekomst : maak foto's: van item zelf voor het inpakken, van het inpakken, van het verpakte en dichte pakket en uiteindelijk ook van het inleveren.

Mij is soortgelijk in het verleden ook eens overkomen en sindsdien maak ik foto's... en heb ik zo al 3 keer kunnen voorkomen dat mij iemand wilde bedonderen...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:50

Was het een item met wel wat van gewicht?, Dan zou je het kunnen bewijzen, door een zelfde soort doosje te verpakken en te wegen, het verschil met wat jij weegt en wat verzonden is, zou dan het item moeten zijn.
Bij post pakket verzending wordt altijd het gewicht genoteerd en daarmee zou je kunnen aantonen of het er al dan niet in zat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:47

bridgetF schreef:
Was het een item met wel wat van gewicht?, Dan zou je het kunnen bewijzen, door een zelfde soort doosje te verpakken en te wegen, het verschil met wat jij weegt en wat verzonden is, zou dan het item moeten zijn.
Bij post pakket verzending wordt altijd het gewicht genoteerd en daarmee zou je kunnen aantonen of het er al dan niet in zat.

Het punt is dat je als verkoper verantwoordelijk bent om te zorgen dat het product aankomt bij de koper. Hoe je dat doet moet je min of meer zelf weten, maar het is wel jouw verantwoording, tenzij je aan kunt tonen dat het bewust anders afgesproken is (bijvoorbeeld door in je advertentie te zetten dat verzenden op eigen risico is, of door gesprekken te hebben waarin dit afgesproken is). Ergo: als PostNL het kwijtraakt ontslaat jou dat niet van je verantwoording om het product te leveren of het geld terug te geven...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:12

Vjestagirl schreef:
Ergo: als PostNL het kwijtraakt ontslaat jou dat niet van je verantwoording om het product te leveren of het geld terug te geven...
Dat geldt alleen voor zakelijke verkopen zoals webwinkels. Voor particulieren is het in de wet een grijs gebied en heel afhankelijk wat er tussen koper en verkoper is afgesproken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:26

DubbelFun schreef:
Vjestagirl schreef:
Ergo: als PostNL het kwijtraakt ontslaat jou dat niet van je verantwoording om het product te leveren of het geld terug te geven...
Dat geldt alleen voor zakelijke verkopen zoals webwinkels. Voor particulieren is het in de wet een grijs gebied en heel afhankelijk wat er tussen koper en verkoper is afgesproken.

Dat zeg ik; dit is een 'in principe' ding, tenzij heel duidelijk is afgesproken dat verzenden op risico van de koper is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:39

Maar dan et een item wel goed verpakt worden natuurlijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:51

Dit vind ik wel een lastige. Verzenden op risico van de koper, prima, maar dan moet het wel echt goed verpakt zijn. Als iets door een kiertje zou kunnen, had ik alles ook helemaal dichtgeplakt. In dit geval zou ik eerder voor 50/50 risico gaan.

Is iets echt niet acceptabel te versturen (ook niet goed verpakt, verzekerd, wat dan ook), dan zou ik helemaal geen verzending aanbieden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:39

Hier ook weer een eikel. Wij hebben bij ons chalet een blokhutje, dat weg moet. We zijn er nu een week dus gelijk zaterdag erop gezet met moet deze week weg. Gelijk reactie van iemand die maandagochtend wil komen. Prima, tijd afgesproken. Zondagavond berichtje, mijn moeder is overleden komt morgen niet uit. Wij gevraagd of andere dag wel lukt, ja woensdagochtend dan. Prima, raar maar prima. Want wie denkt er aan een blokhut als je moeder net overleden is, maar goed. Ik had gelijk al het idee dat diegene niet meer zou komen. Dinsdagavond hebben wij nog een berichtje gestuurd of het nog doorgaat. Geen reactie meer, vanmorgen dus ook niemand gezien. Als je geen interesse meer hebt, zeg dat dan! Ipv zo’n klotesmoes te gebruiken

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:45

Paard te koop via marktplaats en kreeg een fanatieke reactie, diegene kwam ook de 1e keer kijken mooi optijd. Daarna gaf ze aan zelf wel te willen maar haar vriend had twijfels. Dus ik nog aangegeven van joh kom nog een keer maken we een buitenrit (daar wilde ze het paard hoofdzakelijk voor) en dan kijken we weer verder.
Was ze blij mee, ik een extra paard geregeld zodat we samen op buitenrit konden gaan. Zaterdag nog contact gehad over de tijd en dat ik ze gezadeld klaar zou zetten omdat ze haar al 1x gezien en gereden had.

3x raden.... niemand komt opdagen en geen bericht. Na bellen een reactie dat ze met spoed naar werk moest vanwege een overlijden. Dag erna mijn teleurstelling laten blijken met een bericht erbij dat met het afhouden van een nadere reactie of nieuwe datum dat mijn vermoeden juist meer is dat ze geen interesse hebben. Wederom daarop weer geen reactie.

Wees dan gewoon eerlijk inderdaad en zeg direct ik twijfel teveel in plaats van niet komen opdagen, niks laten weten en dan een K excuus....

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:12

Wat zuur Keizerinnnn

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:41

Nou ik heb er ook weer 1 aan mijn fietsbel hoor. Rubbermatten te koop. Iemand doet een bod en ik accepteer. Dit was ondertussen al zeker 3 als niet 4 weken geleden. Na 1 week geen reactie, heb ik aan de bel getrokken of ze ze nog wilde. Want er waren meer gegadigden. Ja ze wilde ze nog, maar het was even druk en ze wilde wel een aanbetaling doen. Afgesproken dat ze de aanbetaling overmaakt, heeft ze ook gedaan, en dat ze de matten voor eind juni ophaalt. Jep we zitten ondertussen dik in juli en ze zijn nog niet opgehaald. Zondag dus maar weer gemaild, van kom ze nou halen, met een week is het niet meer mogelijk (wij gaan verhuizen). En alles wat dan niet weg is gaat automatisch over naar de kopers van het huis. Tegenbericht, ja druk druk maar ze worden deze week gehaald. Het is woensdag en ze maakt het spannend.
Komen ze niet is de aanbetaling weg en baal ik stevig want dan mag ik nog even extra meer dan 50 rubbermatten gaan verhuizen.

Wel nog een hele fijne koper op MP. Had interesse in een paar beschermers. Wilde graag nog wat extra foto's, maar die had ik dus al verhuisd en ik was even niet in de gelegenheid daar snel foto's van te maken. Heb gemeld dat het even kon duren dat ik die foto's had. Had echt ook geen reactie meer verwacht, maar 5 dagen later heb ik de foto's gestuurd en was het gelijk van ik wil ze graag. Heeft direct betaald en ze zijn ook gelijk op de post gegaan. Dat zijn fijne kopers.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:51

miereneter schreef:
Ik ben zelf het rare mens op Marktplaats. Had tweedehands een singel gekocht, maar die paste niet. Dus meteen weer op Marktplaats gezwierd. Verkocht, koper betaalt, ik ga singel inpakken, breekt er een bevestiging met gesp af. Stiksel blijkt verrot, had ik niet gezien. Ik koper berichten, dat ik het geld wil terugstorten want singel ondeugdelijk. Want betaald via betaalverzoek, dus geen rekeninggegevens. Kijkt koper hardnekkig niet in haar berichten.

Mijn 'klacht' was voorbarig. Koper heeft tikkie gestuurd, ik heb geld teruggestort :) .

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:36

@miereneter: en heb je nog een bericht gestuurd naar jouw verkoper van de singel?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:32

Rina gewoon opnieuw aanbieden en eerste die komt aan verkopen. Aanbetaling was voor juni niet voor juli

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 22:38

StalNollie schreef:
Rina gewoon opnieuw aanbieden en eerste die komt aan verkopen. Aanbetaling was voor juni niet voor juli

Ja zou ik normaal ook doen, alleen we zitten echt in de laatste loodjes van de verhuizing en ik heb er gewoon geen kop naar staan om me weer met kopers bezig te houden. Ik heb net begin van de week alles van alle verkoopspagina's gehaald om me daar even niet mee bezig te moeten houden. We gaan gewoon zien of ze komt. Ze heeft nog tot zondag.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 06:44

Exitium schreef:
poetser schreef:

Als jij niet aangeboden hebt te verzenden (of in de advertentie had staan dat het verzonden zou worden) en hij er nadrukkelijk om gevraagd heeft, is de verzending zijn risico. Helemaal als je hem nog op dat risico gewezen hebt.

Klopt!
Daarom geef ik als verkoper nooit de keuze ophalen of verzenden. Dan is het namelijk als verkoper altijd mijn probleem als er iets mis gaat.
Dus altijd alleen de optie ophalen.
Als ze het willen laten verzenden komen ze er zelf mee en is het vervolgens risico koper.
Ook het extra zinnetje in je advertentie; "verzenden kan, maar is op risico koper", kan je als verkoper een hoop ellende besparen. Tip!