Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
poetser schreef:Daar was koper voor gewaarschuwd, maar volgens hem zou dat niet gebeuren. Hoe kan ik trouwens zeker weten dat hij het echt niet gekregen heeft? Heb het namelijk op alle mogelijke manieren getest en het viel er niet uit. Pakketje is aangekomen, met papiertje wat eerder zou gaan vliegen lijkt me. Helaas kan ik niet bewijzen dat ik het verzonden heb, hij niet dat hij het echt niet gekregen heeft. Daar gaat het mij vooral om. Ik wilde ook dat het opgehaald werd, hij wilde het verzonden hebben. Zolang ik geen bewijs heb dat hij het echt niet aangekregen heeft weiger ik terug te betalen...
poetser schreef:Daar was koper voor gewaarschuwd, maar volgens hem zou dat niet gebeuren. Hoe kan ik trouwens zeker weten dat hij het echt niet gekregen heeft? Heb het namelijk op alle mogelijke manieren getest en het viel er niet uit. Pakketje is aangekomen, met papiertje wat eerder zou gaan vliegen lijkt me. Helaas kan ik niet bewijzen dat ik het verzonden heb, hij niet dat hij het echt niet gekregen heeft. Daar gaat het mij vooral om. Ik wilde ook dat het opgehaald werd, hij wilde het verzonden hebben. Zolang ik geen bewijs heb dat hij het echt niet aangekregen heeft weiger ik terug te betalen...
bridgetF schreef:Was het een item met wel wat van gewicht?, Dan zou je het kunnen bewijzen, door een zelfde soort doosje te verpakken en te wegen, het verschil met wat jij weegt en wat verzonden is, zou dan het item moeten zijn.
Bij post pakket verzending wordt altijd het gewicht genoteerd en daarmee zou je kunnen aantonen of het er al dan niet in zat.
Vjestagirl schreef:Dat geldt alleen voor zakelijke verkopen zoals webwinkels. Voor particulieren is het in de wet een grijs gebied en heel afhankelijk wat er tussen koper en verkoper is afgesproken.Ergo: als PostNL het kwijtraakt ontslaat jou dat niet van je verantwoording om het product te leveren of het geld terug te geven...
DubbelFun schreef:Vjestagirl schreef:Dat geldt alleen voor zakelijke verkopen zoals webwinkels. Voor particulieren is het in de wet een grijs gebied en heel afhankelijk wat er tussen koper en verkoper is afgesproken.Ergo: als PostNL het kwijtraakt ontslaat jou dat niet van je verantwoording om het product te leveren of het geld terug te geven...
miereneter schreef:Ik ben zelf het rare mens op Marktplaats. Had tweedehands een singel gekocht, maar die paste niet. Dus meteen weer op Marktplaats gezwierd. Verkocht, koper betaalt, ik ga singel inpakken, breekt er een bevestiging met gesp af. Stiksel blijkt verrot, had ik niet gezien. Ik koper berichten, dat ik het geld wil terugstorten want singel ondeugdelijk. Want betaald via betaalverzoek, dus geen rekeninggegevens. Kijkt koper hardnekkig niet in haar berichten.
StalNollie schreef:Rina gewoon opnieuw aanbieden en eerste die komt aan verkopen. Aanbetaling was voor juni niet voor juli
Exitium schreef:poetser schreef:Daar was koper voor gewaarschuwd, maar volgens hem zou dat niet gebeuren. Hoe kan ik trouwens zeker weten dat hij het echt niet gekregen heeft? Heb het namelijk op alle mogelijke manieren getest en het viel er niet uit. Pakketje is aangekomen, met papiertje wat eerder zou gaan vliegen lijkt me. Helaas kan ik niet bewijzen dat ik het verzonden heb, hij niet dat hij het echt niet gekregen heeft. Daar gaat het mij vooral om. Ik wilde ook dat het opgehaald werd, hij wilde het verzonden hebben. Zolang ik geen bewijs heb dat hij het echt niet aangekregen heeft weiger ik terug te betalen...
Als jij niet aangeboden hebt te verzenden (of in de advertentie had staan dat het verzonden zou worden) en hij er nadrukkelijk om gevraagd heeft, is de verzending zijn risico. Helemaal als je hem nog op dat risico gewezen hebt.