Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
c_alsemgeest schreef:Ja het is heel lastig om mee samen te leven.
En ondanks dat ik heel goed begrijp hoe het werkt in de hersenen e.d. en ik het ook vaak wel triest vind dat een persoon deze stoornis ontwikkeld heeft...
Blijf ik altijd van mening dat je dergelijk schadelijk gedrag als omgeving nooit hoeft te accepteren. Dat iemand er zelf niks aan kan doen omdat hij ziek is, betekend nooit dat je het als omgeving zal moeten ondergaan. Hoe treurig ook, zijn de zwaardere gevallen die ook nog eens niet aan zichzelf willen werken bijna onmogelijk om mee samen te leven of zelfs gevaarlijk. Een kind, of partner komt daar bijna nooit helemaal zonder psychische of fysieke schade vanaf... en dat moet je jezelf nooit willen aandoen.
Ailill schreef:Ooit is er onderzoek gedaan naar de hersens van seriemoordernaars. Uit dat onderzoek bleek dat ze allemaal een bepaald onderdeel missen/kleiner is dan normaal/juist zichtbaar vergroot (ik weet even niet meer wat van toepassing is, ik dacht het laatste).
Conclusie: Niet iedereen met die afwijking wordt/is een seriemoordenaar, maar iedere seriemoordernaar heeft wel die afwijking.
Rete interessant.
noviceh schreef:Het is vreselijk dat dit is gebeurd, maar je weet het fijne er niet van. Misschien schaamde deze man zich erg, raakte hij in paniek of voelde hij zich bedreigd?
Laurora schreef:Zo zijn wij een keer een paar kippen kwijtgeraakt.
Die waren gewoon lekker in de tuin aan het scharrelen, loslopende hond is zo de tuin ingerend en heeft enkele kippen doodgebeten en de haan meegenomen. Wij hadden geen idee wat er gebeurt was tot we een paar week later de overbuurman spraken die vertelde dat de hond nog het halve dorp met onze haan in zn bek naast zn baas heeft gelopen.
Onbegrijpelijk dat die vent niet even iets heeft laten weten.
(hij woonde kort bij ons in de straat, hond was notoir agressief, eigenaar durfde hem zelf niet aan de lijn te doen schijnt)
capopjekop schreef:noviceh schreef:Het is vreselijk dat dit is gebeurd, maar je weet het fijne er niet van. Misschien schaamde deze man zich erg, raakte hij in paniek of voelde hij zich bedreigd?
Maar dan zoek je later het baasje van de kat of omstanders op als de schrik wat gezakt is.
Als ik ooit een kat neem dan maak ik sowieso m'n tuin katproof. Niemand heeft dan overlast van mijn dier en ze zitten dan veilig op eigen terrein. Het lijkt me verschrikkelijk om je dier kwijt te raken of aangereden of doodgebeten terug te vinden. Ik snap katteneigenaren die hun kat vrij laten rondlopen dus niet
sureido schreef:Lopen ze bij jou dan niet weg naar boerderijen?
Want wij hadden een kat en die kwam niet buiten omdat er naast ons boerderijen waren en dan was hij sws kwijt
Maar ik heb eigenlijk erg weinig medelijden met al die advertenties op bomen met 'fikkie is kwijt'. Misschien niet laten loslopen midden in de stad dan..
Tenzij de kat buiten is geglipt natuurlijk.