[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:29

Ja het is heel lastig om mee samen te leven.
En ondanks dat ik heel goed begrijp hoe het werkt in de hersenen e.d. en ik het ook vaak wel triest vind dat een persoon deze stoornis ontwikkeld heeft...

Blijf ik altijd van mening dat je dergelijk schadelijk gedrag als omgeving nooit hoeft te accepteren. Dat iemand er zelf niks aan kan doen omdat hij ziek is, betekend nooit dat je het als omgeving zal moeten ondergaan. Hoe treurig ook, zijn de zwaardere gevallen die ook nog eens niet aan zichzelf willen werken bijna onmogelijk om mee samen te leven of zelfs gevaarlijk. Een kind, of partner komt daar bijna nooit helemaal zonder psychische of fysieke schade vanaf... en dat moet je jezelf nooit willen aandoen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:49

Wat mij dan het meest boos maakte.
Ze wisten wel wat wenselijk was.
Dat voelde ze vast zo niet, maar weten het wel.
Want anders gedroegen ze zich nooit sociaal wenselijk.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:59

c_alsemgeest schreef:
Ja het is heel lastig om mee samen te leven.
En ondanks dat ik heel goed begrijp hoe het werkt in de hersenen e.d. en ik het ook vaak wel triest vind dat een persoon deze stoornis ontwikkeld heeft...

Blijf ik altijd van mening dat je dergelijk schadelijk gedrag als omgeving nooit hoeft te accepteren. Dat iemand er zelf niks aan kan doen omdat hij ziek is, betekend nooit dat je het als omgeving zal moeten ondergaan. Hoe treurig ook, zijn de zwaardere gevallen die ook nog eens niet aan zichzelf willen werken bijna onmogelijk om mee samen te leven of zelfs gevaarlijk. Een kind, of partner komt daar bijna nooit helemaal zonder psychische of fysieke schade vanaf... en dat moet je jezelf nooit willen aandoen.

Daar heb je zeker gelijk in. Mijn broertje is onder behandeling geweest maar zelfs daar wist hij het zo te draaien dat er niets met hem aan de hand was. Hij is erg intelligent en dat gebruikt hij.
Als kind kan je geen kant op maar ik ben heel blij dat ik nu de keuze wel heb kunnen maken. Hij is qua bloedlijn familie maar gevoelsmatig heb ik geen broertje.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:39

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:31

Het is vreselijk dat dit is gebeurd, maar je weet het fijne er niet van. Misschien schaamde deze man zich erg, raakte hij in paniek of voelde hij zich bedreigd?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:36

Zo komt het mij niet echt over.

Maar goed ik denk tegelijkertijd ook hou je kat op eigen erf.
Teveel gekken die een kat al dan niet bewust wat aan doen.
Als je zo enorm veel van je dier houd dan laat je hem toch geen risico lopen van onder een auto komen, idd honden of malloten de voor de lol mishandelen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:22

Wat eng zeg, dat samenleven met een psychopaat. Brrrr

Ailill schreef:
Ooit is er onderzoek gedaan naar de hersens van seriemoordernaars. Uit dat onderzoek bleek dat ze allemaal een bepaald onderdeel missen/kleiner is dan normaal/juist zichtbaar vergroot (ik weet even niet meer wat van toepassing is, ik dacht het laatste).

Conclusie: Niet iedereen met die afwijking wordt/is een seriemoordenaar, maar iedere seriemoordernaar heeft wel die afwijking.

Rete interessant.

En als ik me goed herinner zijn er een aantal advocaten in de USA die dat onderzoek gebruikt hebben in de verdediging. Een beetje van: ja hij heeft iemand vermoord, maar daar kon hij helemaal niks aan doen.

Ik vind het luguber dat je als advocaat dat verweer met droge ogen kunt voeren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:51

Om alle redenen en bovengenoemde blijven mijn katten hier binnen.

Diep triest volk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:03

noviceh schreef:
Het is vreselijk dat dit is gebeurd, maar je weet het fijne er niet van. Misschien schaamde deze man zich erg, raakte hij in paniek of voelde hij zich bedreigd?

Maar dan zoek je later het baasje van de kat of omstanders op als de schrik wat gezakt is.

Als ik ooit een kat neem dan maak ik sowieso m'n tuin katproof. Niemand heeft dan overlast van mijn dier en ze zitten dan veilig op eigen terrein. Het lijkt me verschrikkelijk om je dier kwijt te raken of aangereden of doodgebeten terug te vinden. Ik snap katteneigenaren die hun kat vrij laten rondlopen dus niet

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:55

Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat katten mijn honden benaderden. Soms zitten ze ook op onverwachte plaatsen en dan is een riem van een meter zelfs al lang, laat staan als je met rollijnen loopt zoals half hondenhebbend Nederland doet. Ooit sprong er zelfs één vanaf een boom bovenop mijn hond. Mijn hond greep die kat dus ook, volgens mij gewoon uit schrik maar oké. Gelukkig geen echte beet, dus niets aan de hand. Ik kan me alleen dus niet voorstellen dat je dan niets doet en gewoon wegloopt.
Ik heb er alle keren alles aan gedaan dat die katten alsnog niets overkwam en dat is ook gelukt. Als een hond meteen gaat schudden kan je niet zoveel maar dan nog ga je niet meteen weglopen. Dat is gewoon asociaal. Kan paniek zijn als mensen ook boos naar je gaan schreeuwen maar daar zet je je dan hopelijk ook gauw overheen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:15

Zo zijn wij een keer een paar kippen kwijtgeraakt.
Die waren gewoon lekker in de tuin aan het scharrelen, loslopende hond is zo de tuin ingerend en heeft enkele kippen doodgebeten en de haan meegenomen. Wij hadden geen idee wat er gebeurt was tot we een paar week later de overbuurman spraken die vertelde dat de hond nog het halve dorp met onze haan in zn bek naast zn baas heeft gelopen.
Onbegrijpelijk dat die vent niet even iets heeft laten weten.
(hij woonde kort bij ons in de straat, hond was notoir agressief, eigenaar durfde hem zelf niet aan de lijn te doen schijnt)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:25

Laurora schreef:
Zo zijn wij een keer een paar kippen kwijtgeraakt.
Die waren gewoon lekker in de tuin aan het scharrelen, loslopende hond is zo de tuin ingerend en heeft enkele kippen doodgebeten en de haan meegenomen. Wij hadden geen idee wat er gebeurt was tot we een paar week later de overbuurman spraken die vertelde dat de hond nog het halve dorp met onze haan in zn bek naast zn baas heeft gelopen.
Onbegrijpelijk dat die vent niet even iets heeft laten weten.
(hij woonde kort bij ons in de straat, hond was notoir agressief, eigenaar durfde hem zelf niet aan de lijn te doen schijnt)

:oo mensen zijn raar

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:29

capopjekop schreef:
noviceh schreef:

Maar dan zoek je later het baasje van de kat of omstanders op als de schrik wat gezakt is.

Als ik ooit een kat neem dan maak ik sowieso m'n tuin katproof. Niemand heeft dan overlast van mijn dier en ze zitten dan veilig op eigen terrein. Het lijkt me verschrikkelijk om je dier kwijt te raken of aangereden of doodgebeten terug te vinden. Ik snap katteneigenaren die hun kat vrij laten rondlopen dus niet

Ik denk dat dit heel erg ligt aan waar je woont. Mijn ouders woonde op een woonboerderij, vrij af met 1 buurman tegenover en daarna pas 400 meter verder. Wel woonde ze aan een trein spoor en ja, daar ging wel eens eentje aan dood. Maar voor de rest hebben die katten daar een heerlijk leven, kunnen echt kat zijn. Waren netjes allemaal geneutraliseerd en je had er weinig last van.
Ik woon nu in een woonwijk en mijn eigen katten houd ik binnen en komen alleen buiten aan een tuigje. Maar ik vind het niks.. vooral 1 kat wil erg graag naar buiten, maar ik durf het hier niet aan.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 15:36

Wij wonen ook buitenaf met buren op 500m. Onze katten lopen dus ook los. We wonen wel naast een drukke weg, dusja soms komt er een onder een auto. Mijn zusje woont in het dorp en houdt ze bewust alleen bij haar in huis en de tuin. Ik vind ook buitenaf moet het prima kunnen, in een stad/dorp zou ik ze zelf ook binnen houden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 15:43

Lopen ze bij jou dan niet weg naar boerderijen?
Want wij hadden een kat en die kwam niet buiten omdat er naast ons boerderijen waren en dan was hij sws kwijt :P

Maar ik heb eigenlijk erg weinig medelijden met al die advertenties op bomen met 'fikkie is kwijt'. Misschien niet laten loslopen midden in de stad dan..
Tenzij de kat buiten is geglipt natuurlijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:02

Onze buren zitten dan wel dichterbij.
En een kat zou best handig zijn voor ongedierte vangen.
Maar de buren hebben sier kipjes en eendjes en een grote volière. Dus hier geen kat.
Ik wil niet dat mijn kat andere overlast geeft.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 00:12

sureido schreef:
Lopen ze bij jou dan niet weg naar boerderijen?
Want wij hadden een kat en die kwam niet buiten omdat er naast ons boerderijen waren en dan was hij sws kwijt :P

Maar ik heb eigenlijk erg weinig medelijden met al die advertenties op bomen met 'fikkie is kwijt'. Misschien niet laten loslopen midden in de stad dan..
Tenzij de kat buiten is geglipt natuurlijk.

Nee eigenlijk niet. Ook geen idee eigenlijk. Ik heb de buren nooit horen klagen. Ze blijven volgens mij wel een beetje op ons land, soms steken ze weg over het bos in. Verder gaan ze eigenlijk niet.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 01:46

Misschien een unpopulair opinion maar ik vind dat waar je woont helemaal niet uit maakt. Vind het ook wel wat casuals om dan maar te zeggen “soms is er eentje dood/plat”.

Ik woonde ook hartstikke afgelegen en mijn katten zaten gewoon binnen of kwamen buiten onder toezicht. Mijn kat is ook aangereden, wonderbaarlijk met een paar schrammen ervan af gekomen, maar dat was echt niet het enige gevaar. En voor mij zijn het gewoon familieleden. Daarbij zou ik ook niet zo snel denken, mwah, hoort erbij. En dan is verkeer nog niet eens het enige waar je je zorgen om hoeft te maken. Wilde dieren (zoals mijn domme kat die ooit met een ooievaar dacht te ‘spelen’), gekken die rondlopen die dieren iets aan willen doen, ziektes die van dier tot dier worden overgebracht…. Noem het maar op.

Daar ben ik wat dat betreft echt wel hard in, en dan nog niet meegenomen wat een effect katten hebben op dieren populaties. Mijne kwamen ook ooit buiten. Nu niet. Ze vinden het hartstikke prima. Ze komen buiten aan een riempje en krijgen genoeg stimulatie binnen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 02:12

Ze kunnen ook naar buiten glippen.
Onze kat kwam alleen in de achtertuin.
Ging ook nooit verder weg.
Klom nooit over de schutting.
Maar een paar jaar terug was het erg warm had ik snachts de ramen open gezet.
Bij het achter raam de horde vergeten.
De kat weg en nooit meer gezien.
Ze was al 14 jaar.
Helemaal wit dus je zou zeggen iemand herkend haar zo maar helaas.
Wij wonen in een rustige straat en in een dorp.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:12

Helemaal eens princequillo!
Natuurlijk kunnen ze eens ontsnappen als ze binnen horen. Wij wonen ook buitenuit, maar onze kat zit binnen, 80 km/u weg voor ons huis langs. Nee, we hebben helaas nog maar 1 kat nog (2 overleden aan nierfalen) maar ook geen eventuele nieuwe katten komen hier buiten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:24

Bij ons (buitengebied) heeft zo goed als iedereen wel een of meer katten en iedereen laat ze buiten lopen. Vind ik gezellig: sommige katten zijn echt leuke vriendjes die bij elkaar komen buurten, ook hier. Onze katten lopen dus ook gewoon buiten (voor en achter akker). Ook meerdere bewoners met kippen en dat maakt helemaal niets uit. Wij hebben zelf ook kippen en die hoeven echt niet van onze en andere katten te vrezen. Ook al ben ik erg alert op morsen met voer en zit alles in tonnen, toch ben ik blij dat één van onze katten een echte jager is. Hij heeft menig muis al laten hemelen.
Wat betreft verkeer hadden we een tijdje geleden wel even een dingetje. Er kwamen in de straat nieuwe (jonge) mensen wonen, die nogal fanatiek op het gaspedaal trapten. Die hebben sowieso een van mijn katten aangereden. Gelukkig heeft hij het overleefd, maar dat domme gedrag was echt niet nodig. Ze zijn er uiteindelijk door meerdere bewoners op aangesproken en rijden nu normaal in de straat.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:03

Tja wij hebben de katten echt als muizenvangers. Misschien dat ik dan toch anders naar ze kijk, dan dat jullie dan doen. Weetje tuurlijk baal ik en ben ik verdrietig als ze onder een auto komen. En ik maak me ook echt wel zorgen als ze er een keer niet zijn met voeren.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:19

Hoe interessant deze discussie ook is, er zijn al meer topics over en het is een onderwerp waar je eindeloos over kunt praten, maar het hoort niet bij "bijzonder luguber" :-)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:09

Om hen die met katten wel of niet buiten laten zitten: Er zijn tegenwoordig hele mooie oplossingen zoals het katproof maken van de tuin en kattenrennen. Kan iedereen even kijken wat het beste past voor de situatie ;). En misschien overwegen om hun binnenkat toch veilig en zonder overlast buiten te laten.
https://www.facebook.com/groups/415716975249374

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:28

beert schreef:
Hoe interessant deze discussie ook is, er zijn al meer topics over en het is een onderwerp waar je eindeloos over kunt praten, maar het hoort niet bij "bijzonder luguber" :-)

Mee eens... zijn al genoeg topics over.