Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:24

fohadie schreef:
Britta31 schreef:
Vroeger werd er weleens een druppel sterke drank in de papfles van een baby gedaan om een het kind beter te laten slapen.Zou dat nou echt geholpen hebben?Heb ik nooit gedaan hoor,maar vroeg het mij af.

Is bij mijn man regelmatig gebeurd. Hij was een heel zoet kind. :+ En hij heeft er niets aan overgehouden.

Nu mag het niet meer, maar je mag zoveel niet tegenwoordig dat veel mensen vergeten op te voeden. Van dat ene druppeltje krijgt dat kind echt geen schade hoor.

Er is genoeg onderzoek die aantoont dat wat je zegt niet klopt. Als volwassene heb je de keuze maar aan kinderen zou ik het niet geven.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:32

poes schreef:
fohadie schreef:

Is bij mijn man regelmatig gebeurd. Hij was een heel zoet kind. :+ En hij heeft er niets aan overgehouden.

Nu mag het niet meer, maar je mag zoveel niet tegenwoordig dat veel mensen vergeten op te voeden. Van dat ene druppeltje krijgt dat kind echt geen schade hoor.

Er is genoeg onderzoek die aantoont dat wat je zegt niet klopt. Als volwassene heb je de keuze maar aan kinderen zou ik het niet geven.

En daarbij lijkt me dat er ook genoeg middeltjes op de markt zijn, zij het met of zonder recept van de huisarts, die ook helpen maar niet schadelijk zijn.

Schemerdier

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:50

Elk glas alcohol is er eigenlijk één te veel. Ook in kleine hoeveelheden is alcohol niet onschadelijk.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:53

Zou ik dit nog schoon kunnen krijgen? Het is geloof ik een soort schimmel achtig iets, het halster heeft heel lang in de kast gehangen met een aangekoekte vieze neusriem. Na een machinewas is hij er nagenoeg schoon uitgekomen, behalve dus dit...
Afbeelding
Ik zat zelf te denken aan weken in biotex, maar zou dat helpen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:58

Ik denk het niet. Het weer zit er in.

Ik zie op internet wel diverse tips voorbij komen, maar mij is het nog nooit gelukt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:10

Oh ja zo heette dat. Dan vrees ik er ook voor, ik kan me herinneren dat mijn moeder daar ook nooit succes mee heeft gehad.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 21:22

Ligt er een beetje aan welke schimmel het is...
Maar soms kan je het wegkrijgen met een mengsel van azijn en soda, met een hele zachte (tandenborstel) inwrijven en dan met warm water spoelen.
Maar niet alle schimmels krijg je er mee weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:46

Britta31 schreef:
Vroeger werd er weleens een druppel sterke drank in de papfles van een baby gedaan om een het kind beter te laten slapen.Zou dat nou echt geholpen hebben?Heb ik nooit gedaan hoor,maar vroeg het mij af.

Ga zelf een avondje alcohol drinken en slaap met een Fitbit of ander slim horloge... De effecten zijn zéér duidelijk...
Diepe slaap geregistreerd met een hartslag van boven de 80! Waar normaal in slaap mijn hartslag tussen de 60 en 70 hangt.

Nu was gisteren erg extreem door zwaar lichamelijk werk. Maar je ziet dat je lichaam er niet zoals gewoonlijk op reageert en er dus geen sprake is van kwalitatieve slaap.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:45

marley93 schreef:
Zou ik dit nog schoon kunnen krijgen? Het is geloof ik een soort schimmel achtig iets, het halster heeft heel lang in de kast gehangen met een aangekoekte vieze neusriem. Na een machinewas is hij er nagenoeg schoon uitgekomen, behalve dus dit...
[ [url=m/tfg2my.jpg]Afbeelding[/url] ]

Laten weken in lauw water en veel groene zeep. Beetje schrobben. Daarna weer wassen. Heeft hier wel eens geholpen op een dekje met het weer erin. Proberen waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:15

Janine1990 schreef:
Britta31 schreef:

Ga zelf een avondje alcohol drinken en slaap met een Fitbit of ander slim horloge... De effecten zijn zéér duidelijk...
Diepe slaap geregistreerd met een hartslag van boven de 80! Waar normaal in slaap mijn hartslag tussen de 60 en 70 hangt.

Nu was gisteren erg extreem door zwaar lichamelijk werk. Maar je ziet dat je lichaam er niet zoals gewoonlijk op reageert en er dus geen sprake is van kwalitatieve slaap.

Bij mij zit er geen verschil tussen. Net als altijd veel lichte slaap en sterk variërende hartslag :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:16

Sanniejtjuh schreef:
marley93 schreef:
[ [url=m/tfg2my.jpg]Afbeelding[/url] ]

Laten weken in lauw water en veel groene zeep. Beetje schrobben. Daarna weer wassen. Heeft hier wel eens geholpen op een dekje met het weer erin. Proberen waard.

Dankjewel voor de tip! Baat het niet dan schaadt het niet inderdaad, ik ga het van de week proberen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 23:49

Ik wil er geen apart topic voor openen, maar kan je als gebruiker een pb verwijderen waardoor het bij jou ( als persoon die de pb verstuurd heeft) lijkt alsof de pb nooit verstuurd is? Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Extra info: ik had iemand vandaag een pb gestuurd. Topic waar het om ging is nu op slot, dus kan niet meer in dat topic reageren. Ik wilde kijken of ts mijn bericht had gelezen ( want stond vanochtend nog in postvak uit) en nu is het hele bericht foetsie? Ik zie em nergens staan, en modjes bemoeien zich toch niet met pbs? (Wat best mag van mij, ik heb niets te verbergen.,) Ik vind dit heel bijzonder en vind er wel wat van, maar voor ik de modjes beschuldig vraag ik me af of meer mensen dit hebben en of het misschien aan degene kan liggen die de pb ontvangen heeft?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 23:58

Hij staat ook niet bij 'verzonden'?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 23:59

Kookaburra schreef:

Ja daar staat het nog wel.Heb net jouw test gedaan.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 00:00

fohadie schreef:
Kookaburra schreef:

Nope, compleet verdwenen. Heb net jouw test gedaan. Ik hoop zo dat mijn vermoeden niet klopt...

Hij staat bij mij bij verzonden. Wellicht toch even een topic op fz aanmaken?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 07:38

Als hij wel bij verzonden staat, dan is hij denk ik gewoon gelezen maar niet beantwoord?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:49

Dat is de logica inderdaad. Zolang de b nog in postvak Uit staat, is hij al wel verzonden, maar is de ontvanger nog niet in zijn postvak In geweest. Zodra de ontvanger in zijn postvak In is, gaat hij bij de verzender naar Verzonden.
Dus als hij bij verzonden staat, is de ontvanger in zijn postvak geweest en is er dus niks vreemds aan de hand.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:06

Het is inmiddels duidelijk geworden. Pb is ongelezen verwijderd en genegeerd, dat mag natuurlijk ook. Alleen lijkt ie dan foetsie. Bij postvak uit was ie ook weg.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:12

Ik heb een verzendlabel aangemaakt in de DHL-app en nu een QR code die ik kan laten scannen zodat ze hem bij het servicepunt kunnen scannen, maar moet ik zelf het adres nog op het pakket schrijven of printen zij die compleet uit?

Edit: het moet dus naar een afhaalpunt, dus nog meer confusing :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:38

Dan printen zij de label. :j

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:02

Froukje schreef:
Dan printen zij de label. :j

Bedankt, het is gelukt :)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:55

Is het niet zo dat je eerst een x aantal keer een bijdrage moet hebben geschreven in een paard gerelateerd topic voordat je mag reageren in een niet paard gerelateerd topic?
Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:31

Heb je goed begrepen hoor

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:31

Stel, je hebt een huis op het oog. Contract al binnen. Regel is huisdieren niet toegestaan, alleen in overleg. In dat huis is al eens flink overlast geweest van katten/kattenbak. Nieuwe huurders hebben een zeer rustige stille hond. Huisbaas woont in het buitenland en komt in principe nooit.
Even ter info: een huisbaas mag je niet zomaar uit huis zetten vanwege huisdieren, dit moet langs de rechter. Op andere manieren de huurder dwars zitten kan natuurlijk wel.

Zouden jullie overleg plegen, met risico dat de hond niet mee mag (feest gaat dan dus niet door) of gewoon zwijgen?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:35

Overleg,
een rechtszaak zit je ook niet op te wachten neem ik aan.