Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:22

ingedebruijn schreef:
Precies. En ja zeggen dat je dat vervelend voor iemand vind, neigt snel naar medelijden waar mensen niet op zitten te wachten. Maar doen alsof het niet erg is dat mensen angstig zijn, lijkt me nog kwalijker.

In mijn ogen wordt het door sommige mensen onnodig extra benadrukt omdat er een verschil in visie is. Dát vind ik dan weer kwalijk. (Mijn post is in zijn algemeenheid bedoeld).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:24

Ann schreef:
ingedebruijn schreef:
Precies. En ja zeggen dat je dat vervelend voor iemand vind, neigt snel naar medelijden waar mensen niet op zitten te wachten. Maar doen alsof het niet erg is dat mensen angstig zijn, lijkt me nog kwalijker.

In mijn ogen wordt het door sommige mensen onnodig extra benadrukt omdat er een verschil in visie is. Dát vind ik dan weer kwalijk. (Mijn post is in zijn algemeenheid bedoeld).

Kun je hier een voorbeeld van geven want ik zie het niet zo snel?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:27

ingedebruijn schreef:
Klinkt inderdaad als horror zebrastreep! Ook jammer dat je thuis ook niet die volledige veilige haven hebt omdat je als enige gevaccineerd bent. Knap hoe je ermee om gaat!

Het is ook heel vervelend maar het is ook iets van dit hoort bij mij. Het maakt je ergens wel heel sterk, hoe slecht de situatie ook is je zal mij altijd wel het zien op te lossen met humor dat is wel echt mijn redding.

Mijn vader is gelukkig wel gevaccineerd omdat hij hartpatiënt is. Mijn collega's ook allemaal dus daar voelt het gewoon goed. Beste vriendin laat zich ook vaccineren en eigenlijk mijn hele vriendengroep wel. Op stal is alles buiten en daar denk ik er nooit aan.

En dan voorstellen dat ik het vaccineren ook zo eng vond. Maar heen spijt van die stap ook was ook een soort schop tegen de angst aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:46

Ann schreef:
ingedebruijn schreef:

Als ik dan kijk naar mijn familielid die zo angstig is vind ik het oprecht rot voor haar.
Is dat medelijden, nee, bij mij niet bedoeld. Maar het echt heel rot vinden. Ik bedoel niemand kiest voor leven in angst.
En sommige angst kun je misschien gemakkelijk vermijden, noem ff vliegangst. Dan maar niet de hele wereld over, maar lekker met trein of auto door Europa.
Maar deze angst voor een virus waar je niet weet waar het is omdat je het niet ziet. Dat omzeil je niet gemakkelijk.
En ja ik vind dat echt verdrietig en rot voor de mensen die dat zo ervaren.
Verschil in visie zie ik daar ook niet in. Ja ik ben niet angstig, maar zie dat niet als visie maar meer als geluk hebben of zo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:49

Eens met duopenotti ik vind het oprecht rot voor mensen. Dat is wat ik ook eerder aan gaf. Er breekt nu echt een rot tijd aan voor mensen die meer angstig zijn. Als iemand dan zich zelf op sluit maakt mij dat op recht verdrietig.
Kijk een action prima. Ga is een keer op zaterdag ochtend 08.00 uur (hier is er dan bijv. Letterlijk niemand) en dat heb je opgelost maar je familie niet meer zien vind ik heel verdrietig omdat eenzaamheid zo op de loer ligt.

Hier ook helemaal geen andere visie. Er zullen hier ook mensen zijn die mij te voorzichtig vinden maar als je daar zelf tevreden mee bent. Dat vind ik met een action bijvoorbeeld ook. Je kan wel 100 worden zonder action maar zonder familie als die je heel dierbaar is vind ik heftig.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 29-07-21 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:50

Heel eerlijk, ik loop ook nog niet graag in de super. Irriteer me rot aan mensen die ongegeneerd lopen te hoesten in hun vuistje en vervolgens hun neus ff luid ophalen en weer van alles in het schap aan raken of hun kar verder duwen. En dat doen er echt veel! Gatverdamme wat zijn sommige mensen toch een varkens! Ik loop dan terug en neem een ander gangpad. Ik ontwijk het dus maar dat had ik eigenlijk al voor corona dat ik me daar aan ergerde.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:52

Popstra schreef:
Heel eerlijk, ik loop ook nog niet graag in de super. Irriteer me rot aan mensen die ongegeneerd lopen te hoesten in hun vuistje en vervolgens hun neus ff luid ophalen en weer van alles in het schap aan raken of hun kar verder duwen. En dat doen er echt veel! Gatverdamme wat zijn sommige mensen toch een varkens! Ik loop dan terug en neem een ander gangpad. Ik ontwijk het dus maar dat had ik eigenlijk al voor corona dat ik me daar aan ergerde.

Haha, voor Corona waren mensen al super ranzig inderdaad maar nu pas valt het eigenlijk op :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:55

Heeft dit ook niet voor een deel te maken met dat bij jullie de mondmaskers overal afgeschaft zijn ?
Hier bij ons in BE zijn in winkels nog steeds maskers verplicht en staan er nog altijd ontsmettingsproducten voor de karretjes.
Het is er gewoon al helemaal ingeburgerd en iedereen doet gewoon zoals we nu al een jaar ofzo doen.

Ik herken eigenlijk ook niks van dat ranzige gedoe hier trouwens :')

En ook ik vind het oprecht erg vervelend voor de mensen die echt wel angstig zijn. Angst is niet zomaar iets wat op een paar dagen of met een paar acties weggetoverd wordt.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:57

Ontsmettingen staan er nog wel maar kapjes zijn overal weg. Ik ga gewoon overal heen waar ik heen wil maar vind een drukke winkel nog steeds niet echt prettig. We zijn een gemeente met weinig besmettingen maar wel overstroomd met toeristen nu.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:12

Hier kwam het hele Corona gedoe ineens weer heel dichtbij. Twee vrienden van mijn zoon positief na een georganiseerde vakantie in Frankrijk. Hij had gelukkig geen contact met ze gehad na hun thuiskomst. Beide waren met Janssen gevaccineerde en zijn evengoed behoorlijk ziek. En ze zijn bepaald geen risico groep maar juist jong, gezond en sportief… . Dat Corona virus blijft toch een geniepig iets.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:23

Vervelend zeg! Waren ze allang gevaccineerd? Volgens mij rekenen ze toch wel 2-4 weken voor het werkt bij Janssen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:31

Wauw het aantal besmettingen in de UK is in een week met 37% gedaald *\o/* wat een goed nieuws

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:35

ingedebruijn schreef:
Wauw het aantal besmettingen in de UK is in een week met 37% gedaald *\o/* wat een goed nieuws

Oh wauw. Hoe kan dat nou? Waardoor zou dit komen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:38

Ze zeiden net op tv, rtl 4, omdat al veel Engelsen het gehad hebben en Delta al langer daar rond waait, en dat meer mensen volledig gevaccineerd zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:39

Suzanne F. schreef:
ingedebruijn schreef:

Oh wauw. Hoe kan dat nou? Waardoor zou dit komen?

Geen flauw idee maar het is natuurlijk prachtig om te zien bij een land dat alles los heeft gelaten ondanks de delta variant. Heeft mij in ieder geval echt een lichtje aan het einde van de tunnel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:41

Ze hebben nog niet alles losgelaten, je moet evengoed in quarantaine wanneer je contact hebt gehad met een besmet persoon. Vorige weken zaten er gemiddeld een miljoen mensen verplicht thuis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:42

Huh, lockdowns helpen, ook als je ze in een andere vorm giet.

Sharani

sureido schreef:
Vervelend zeg! Waren ze allang gevaccineerd? Volgens mij rekenen ze toch wel 2-4 weken voor het werkt bij Janssen.

Wel al minimaal 2 weken geleden. Vind het vooral best schrikken dat ze beide flink ziek zijn, dat had ik niet verwacht bij hun leeftijd (begin 20).

Gnome

bigone schreef:
Ze hebben nog niet alles losgelaten, je moet evengoed in quarantaine wanneer je contact hebt gehad met een besmet persoon. Vorige weken zaten er gemiddeld een miljoen mensen verplicht thuis.

Nouja ze mogen wel gewoon op stap etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:46

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:

Nouja ze mogen wel gewoon op stap etc.

Klopt en daling van besmettingen is 40 %. Maar nog wel dik 30.000 en 1000 ziekenhuisopnames per dag. Op 65 miljoen mensen. Wij hebben er gemiddeld 75 per dag en 4000 besmettingen, gemiddeld een stuk beter dan in Engeland in verhouding tot aantal inwoners. Maar met vaccineren hebben ze echt flink aangepoot , dik 70 % van de volwassenen volledig gevaccineerd. Echter vaccineren ze 12 tot 17 niet en onder scholieren zijn zeer veel besmettingen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:47

Is ook niet heel gek natuurlijk dat het daar in die cijfers minder goed gaat als je ziet hoeveel meer ze mogen. Hier werd alles direct dicht gegooid na een week oplopende cijfers. Wie weet hoe het gegaan had als we langer hadden gewacht.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:49

Sharani schreef:
sureido schreef:

Wel al minimaal 2 weken geleden. Vind het vooral best schrikken dat ze beide flink ziek zijn, dat had ik niet verwacht bij hun leeftijd (begin 20).

2 weken is nog te weinig voor Janssen. Minimaal 4 weken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:54

ingedebruijn schreef:
Is ook niet heel gek natuurlijk dat het daar in die cijfers minder goed gaat als je ziet hoeveel meer ze mogen. Hier werd alles direct dicht gegooid na een week oplopende cijfers. Wie weet hoe het gegaan had als we langer hadden gewacht.

Klopt, maar daar hadden ze al flink oplopende besmettingen voor alles open ging. Denk dat we ons daar op verkijken en ze zijn een stuk verder met de tweede prik dus logisch dat ze nu zakken in de besmettingen. Hier zijn we ook weer aan het zakken en word er driftig doorgeprikt dus komt helemaal goed.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:00

Maar dat zou dus betekenen dat de deltvariant toch minder kan krijgt in Engeland dan in ieder geval.

Las toch wel een positief bericht op nos dat 94% van de bloeddonoren antistoffen had dit is zowel met als zonder vaccinatie. Dit was in Nederland dan met 20.000 donoren per week.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:18

Maar ze testen niet alle donoren , ongeveer 5000 per week. Sinds het vaccineren is dat percentage inderdaad stijl naar boven gegaan, fijn.