Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:16

Popstra schreef:
Amerika doet het beter dan Europa.
Afrika ook :)

China doet het véél beter.
En dan écht.
Maar ja, dat wil jij helemáál niet.

NieuwZeeland ook. Daar gaat gelijk alles volledig op slot bij één geval en dat wil jij vast evenmin?

Jij wil alleen maar níet.
Wat wil jij eigenlijk wél? Hoe moeten de regeringen in Europa het wél aanpakken volgens jou?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:29

Gisteren een bewuste keuze voor ´overtreden´gemaakt.

Mijn zoon was hier; voor het eerst sinds niewjaar en als student mág hij naar huis binnen de huidige regels.
Hij mag ook terugreizen. Kon geen blabla-car vinden dus moets met openbaar vervoer. Dat houdt een heel groot risico in.
Hem met de auto wegbrengen is nul risico. We stappen hier in, hij daar uit, ik rij door en stap hier weer uit. Mág eigenlijk niet want alleen met authorisatie provincie uit.

Een keuze gemaakt voor het met afstand laagste risico; in de bubbel over de provinciegrens versus tig contacten gedurende uren in gesloten ruimtes.
Overtreding? Ja.
Risico? Nee, itt wat wel mag.
Ben ik nu tegen de regls? Nee. Regels zijn algemeen en ik heb me aan de bedoéling gehouden.
Ben wél tegen de te vaak starre en contraproductieve handhaving en heb een probleem met het niet/laksoptreden tegen écht grote risico gedragingen. Weet echter niet hoe de overheid het dán moet doen.
Het is een situatie zonder goede oplossingen, alleen maar slechte en minder slechte.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:36

[quote="Popstra"]

Met wat doet Amerika het beter?
Ik hoorde toch van de week dat er een mijlpaal was bereikt met het aantal doden?

In Rusland zijn er ook minder doden, maar daar is de levensverwachting ook een stuk lager.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:42

Huertecilla schreef:
Gisteren een bewuste keuze voor ´overtreden´gemaakt.

Mijn zoon was hier; voor het eerst sinds niewjaar en als student mág hij naar huis binnen de huidige regels.
Hij mag ook terugreizen. Kon geen blabla-car vinden dus moets met openbaar vervoer. Dat houdt een heel groot risico in.
Hem met de auto wegbrengen is nul risico. We stappen hier in, hij daar uit, ik rij door en stap hier weer uit. Mág eigenlijk niet want alleen met authorisatie provincie uit.

Een keuze gemaakt voor het met afstand laagste risico; in de bubbel over de provinciegrens versus tig contacten gedurende uren in gesloten ruimtes.
Overtreding? Ja.
Risico? Nee, itt wat wel mag.
Ben ik nu tegen de regls? Nee. Regels zijn algemeen en ik heb me aan de bedoéling gehouden.
Ben wél tegen de te vaak starre en contraproductieve handhaving en heb een probleem met het niet/laksoptreden tegen écht grote risico gedragingen. Weet echter niet hoe de overheid het dán moet doen.
Het is een situatie zonder goede oplossingen, alleen maar slechte en minder slechte.

Op die wijze heb ik 1 x een wandeling gemaakt met 2 mensen.

Buiten was op dat moment met 1 samen volgens de adviezen (niet regels)
Binnen mocht je 2 of 3 mensen op visite hebben.
Ik vond met 2 mensen buiten afspreken echter tig keer veiliger dan binnen in dezelfde ruimte.

Nu is dat buiten verhaal een advies, en formeel brak ik dus geen regels.

Maar het was absoluut 100% in lijn met 'risico op besmetting zo laag mogelijk houden'

Ik heb sinds maart vorig jaar geloof ik twee keer visite thuis gehad, verder spreek ik alleen buiten af om bij te kletsen.

Paar weken nog.
Mijn sociale behoefte is groter dan wat ik afgelopen jaar gehad heb, en dat is níet prettig.

__

Waar ik echt van schrok afgelopen week, en dat vond ik oprecht naar:
Mijn geiser was kapot.
Dat ding moest gemaakt worden, want zonder heb ik geen warm water.

Drie keer een monteur geweest, verspreid over 2 dagen. 1e kon het niet zelf oplossen, 2e wel maar er moest een onderdeel besteld worden, 3e kwam dat onderdeel plaatsen.

Alledrie rücksichtslos gewoon naar binnen zonder mondkapje.
Bij alle drie aangegeven dat ik verhoogd risico loop.

Ik ben dan ook uit mezelf maar op écht grote afstand gebleven, ruimer dan anderhalve meter.
En toen ze klaar waren alle ramen open, huis luchten en zelf een uur naar buiten met de hond.

Maar dit soort mensen komen in tig huizen per dag, trekken zich niets aan van corona, alle drie niet.
Zien dus in veel van die huizen ook mensen van dichtbij.

Ik voelde me er totaal niet senang bij.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:44

Huertecilla schreef:
Popstra schreef:
Amerika doet het beter dan Europa.
Afrika ook :)

China doet het véél beter.
En dan écht.
Maar ja, dat wil jij helemáál niet.

NieuwZeeland ook. Daar gaat gelijk alles volledig op slot bij één geval en dat wil jij vast evenmin?

Jij wil alleen maar níet.
Wat wil jij eigenlijk wél? Hoe moeten de regeringen in Europa het wél aanpakken volgens jou?
joh relax...ik zeg alleen wat ik in de krant dat las afgelopen weekend.reagerende dat Texas de teugels lieten vieren

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:50

Texas is de dichtstbevolkte staat waar een wappie als gouverneur zit, hij heeft besloten dat alles weer totaal normaal word en gooit de hele staat open. Terwijl ze een van de zwaarst getroffen staten met hoge besmettingen hebben. Krijg je wanneer je nog steeds in de fabels van Trump geloofd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:54

Femke_Tweety schreef:
Mijn sociale behoefte is groter dan wat ik afgelopen jaar gehad heb, en dat is níet prettig.

Vertel míj wat ;)

Mijn liberale levenswijze is defacto verboden sinds vorig jaar -O-

Needje

Femke_Tweety schreef:
Mijn geiser was kapot.

Drie keer een monteur geweest, verspreid over 2 dagen. 1e kon het niet zelf oplossen, 2e wel maar er moest een onderdeel besteld worden, 3e kwam dat onderdeel plaatsen.

Ik ben dan ook uit mezelf maar op écht grote afstand gebleven, ruimer dan anderhalve meter.
En toen ze klaar waren alle ramen open, huis luchten en zelf een uur naar buiten met de hond.

Maar dit soort mensen komen in tig huizen per dag, trekken zich niets aan van corona, alle drie niet.

Je kan toch zelf voor je ze binnenlaat aangeven dat je graag hebt dat ze een mondkapje dragen?!
En wie zegt dat ze niets aantrekken van Corona?

Femke_Tweety

bigone schreef:
Texas is de dichtstbevolkte staat waar een wappie als gouverneur zit, hij heeft besloten dat alles weer totaal normaal word en gooit de hele staat open. Terwijl ze een van de zwaarst getroffen staten met hoge besmettingen hebben. Krijg je wanneer je nog steeds in de fabels van Trump geloofd.

Interessant experiment voor de rest van de wereld om te volgen.

Ik ben blij dat ik er niet woon...

Femke_Tweety

Needje schreef:
Femke_Tweety schreef:
Mijn geiser was kapot.

Je kan toch zelf voor je ze binnenlaat aangeven dat je graag hebt dat ze een mondkapje dragen?!
En wie zegt dat ze niets aantrekken van Corona?

Gedaan...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:56

Femke_Tweety schreef:

Wat zou het toevoegen aan bv de ravage van Manaus?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:57

Huertecilla schreef:
Femke_Tweety schreef:

Vertel míj wat ;)

Mijn liberale levenswijze is defacto verboden sinds vorig jaar -O-

De langste tijd zit erop.
In Nederland gaat het over een week of 4,5 goed teruglopen.

Spanje heb ik geen volledig zicht op, maar die volgen ook nog.

Ik hoop dat jullie vlot weer wat meer mogen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:04

bigone schreef:

Ze moeten natuurlijk weer allemaal aan het werk zodat ze hun torenhoge elektriciteitsrekening kunnen gaan afbetalen ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:06

Shadow0 schreef:
Femke_Tweety schreef:

Wat zou het toevoegen aan bv de ravage van Manaus?

De zóóóóveelste bevestiging van meer contacten = meer besmetting.

Het is verder een simpel ethisch vraagstuk; welke/hoeveel mensenlevens versus economie. Het heeft uiteenlopende antwoorden met heldere, bewezen resultaten.
In de VS kiezen sommige bestuurders heel bewust voor economie voor de rijken want de voor hen onbelangrijke onderlaag is het meeste de pinuut.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:10

Femke_Tweety schreef:
Gedaan...

Hoe komen ze binnen dan zonder mondkapje als jij dat niet wil? Ben je dan toch zelf ook bij? :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:19

Femke_Tweety schreef:
Mijn geiser was kapot.

Met dat ik vaak in de ochtend afspreek en dan staat de deur al open voor de jongste kat die graag op balkon zit.

Als er een monteur kom zorg ik gewoon zolang hij aanwezig dat er wat open staat. :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:24

Femke_Tweety schreef:
De langste tijd zit erop.
In Nederland gaat het over een week of 4,5 goed teruglopen.

Spanje heb ik geen volledig zicht op, maar die volgen ook nog.

Ik hoop dat jullie vlot weer wat meer mogen.

We zijn hier op een enkele regio na al volledig gedaald.
Hoop jullie ook snel.

Punt is dat de laag niveau beperkingen, eigenlijk Covid19 op zích al, voor mij de deur op slot inhouden. Het niet kunnen hebben/aangaan van nauwe sociale contacten is heel wat verregaander dan safe sex.

Enige hoop is op een stevige groepsimmuninteit en dát....
Andalucía is klaar voor 500.000 vaccinaties per week. Maal twee entingen, maal minimaal 6 miljoen = 24 weken en dat gaat voorbij aan voldoende levering. Oh én er worden pas per begin april voldoende vaccin verwacht.
24 weken vanaf 1 april.

Daarbij gaat het internationale toerisme per eind mei/ begin juni toegestaan worden. Dat ís een economische noodzaak doch heeft ook onvermijdelijk een besmettingtoename tot gevolg.

Voeg dit bij de verwachte vaccinatie en het is geen raketwetenschap dat de sociale vrijheid voor de andalusiers tot na het toeristenseizoen beperkt blijft. Joepie -O-

Ah en er is een helder economisch belang bij het niet toestaan van AstraZeneca bij 55+: Dit is een perféct excuus om jonger dan 55+ te vaccineren: Risicogroepen zoals taxichauffeurs en horecapersoneel eerst :)*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:47

En volgende week hier ook onderwijzend personeel onder de 55. Zo jammer wel voor degenen die ook voor de klas staan en dat dus niet kunnen krijgen vanwege hun leeftijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:02

Ik vind het wel krom dat de plaatselijke bevolking strengere maatregelen mag verwachten om zo toerisme mogelijk te maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:25

SusanH schreef:
Ik vind het wel krom dat de plaatselijke bevolking strengere maatregelen mag verwachten om zo toerisme mogelijk te maken.

Tja daar leeft een groot deel van de bevolking wel van

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:50

Gisteren bij mijn zeer hoogrisico vriendin geweest.
Buiten drankje gedaan. Handen ontsmetten voordat ik haar honden aai.
Mijn glas blijft 24 uur buiten staan voordat zij het mee naar binnen neemt.
Ze wordt gillend gek om zo afgeschermd te moeten leven.
Komend weekend wordt mijn man 50, wel gevraagd of ze even drankje komt doen bij de vuurton buiten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:59

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:06

Ik hoop het Femke. Ik hoop dat de winkels die nu op afspraak open zijn verder open kunnen. Dat de contactberoepen door kunnen blijven gaan.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:07

Heb het idee dat hier in de omgeving iedereen vanaf 60 jaar al ingeënt is (1x). Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Bijna iedereen is een dag goed ziek na de enting. Hoop eigenlijk toch dat er voor mij nog een andere optie komt dan AstraZeneca.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:13

mag schreef:
Heb het idee dat hier in de omgeving iedereen vanaf 60 jaar al ingeënt is (1x). Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Bijna iedereen is een dag goed ziek na de enting. Hoop eigenlijk toch dat er voor mij nog een andere optie komt dan AstraZeneca.

Het is blijkbaar nogal verschillend per regio, mijn schoonouders (80+) kunnen niet eerder dan eind maart terecht voor de eerste prik.