Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:13

Heb ik 30 juni via ups gedaan en ze kunnen het vandaag al ophalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:02

Nou, bij DHL komt het pas in de tracking als het de grens over gaat als je naar het buitenland stuurt. Daar doet het in mijn geval nu al 5 dagen over. Op zich prima hoor, maar wel enorm klote dat vinted dan evenmin melding krijgt dat het überhaupt wel al is afgeleverd voor verzenden.
Stel dat je als verkoper die melding mist, dan wordt het aangeduid als niet verzonden en geannuleerd.

Vinted heeft kunnen opsporen dat het klaarligt in het depot om opgehaald te worden door DHL, dus ik ben er al iets geruster in.

Verder een paar rokjes offline gehaald en per maat gebundeld, en zelf als bundel te koop gezet voor een prijsje. Als dat alsnog niet loopt gaan ze eind deze maand de container in. Een aantal andere zaken zijn eraf gehaald en krijgen sowieso die bestemming.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:32

Je kan het inleveren bij H&M dan krijg je kortingsbon van 15% per zak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:33

Weet ik :D en bij JBC krijgt je korting op de volgende aankoop. Bij C&A had je ook een tijd kortingsbonnen, geen idee of dat nu nog kan bij hen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:36

Ja, die hebben het ook nog :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:13

Ik vind Vinted niet meer leuk. Ze hebben de bestellingen waarvan de tracking info niet werd bijgewerkt nu geannuleerd. Dus koper geld terug, terwijl mijn pakketten al 5 dagen bij het afleverpunt liggen. -O- Alleen het ene opgehaalde pakket kon nog net op tijd op ontvangen worden gezet. Ik had gehoopt dat de andere kopers ze ook op tijd zouden afhalen, zodat we dit voor konden zijn.
Waar het eerst wel prima ging, lijk ik nu steeds gedoe te hebben met pakketten. De niet opgehaalde pakketten zijn inmiddels ook retour. Ben je weken verder en alle moeite voor niks. :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 03:02

Pff, irritant is dat. Hier wachtte ik op een pakket. Kwam maar niet. Toen berichtje van de verkoper dat het al een tijdje op het punt lag. Ook geen bijgewerkte informatie via dpd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:11

Wat zou er gebeuren als de koper zo een pakket wel alsnog oppikt? Ben je dan geld kwijt én je pakje? Want het kan dan volgens mij immers nergens aangeduid worden dat het is opgehaald, ook niet door het afhaalpunt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:26

Hier gaat de tracking ook niet goed. De pakketten zijn vorige week naar het punt gebracht maar volgens de tracking zijn ze nog niet ingeleverd. Het zijn meerdere pakketten bij DPD.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:26

Als bonus ook automatische negatieve reviews. Zo oneerlijk :7

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:11

Lisitano schreef:
Hier gaat de tracking ook niet goed. De pakketten zijn vorige week naar het punt gebracht maar volgens de tracking zijn ze nog niet ingeleverd. Het zijn meerdere pakketten bij DPD.

Hier net zo, ik verkoop niet via dpd. Kopen wel. Mijn homerr pakket is inmiddels ook al 28 dagen onderweg....ellende!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:33

Hier voor het eerst iets gekocht via Vinted.

Als ik de postcode op de site van dpd invoer staat dat die is afgegeven op het parcel van dpd.
Ik heb alleen via Vinted nog niks ontvangen dat ze het heeft verstuurd. Hoe werkt dat precies?
Want ik heb nu ook geen bewijs om het af te halen

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:35

Dat heb ik dus nu ook, maar dan als verkoper. De pakketten zijn toch echt ingeleverd en ik hoop wel onderweg. In Vinted heb ik nu roodgekleurde meldingen dat ik het moet verzenden. Hopelijk komt dat wel goed want het is dure kleding die ik niet kwijt wil raken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:40

Als DPD aangeeft dat het er ligt, dan kan je gewoon afhalen met je ID. De tracking van Vinted loopt hopeloos achter. Je hebt niets van Vinted nodig om het af te kunnen halen. Als je daar op zou wachten, dan gaat het pakket vanzelf retour, want ergens is er iets mis gegaan in het koppelen van de info.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:42

Ik kreeg een week of 2 geleden wel bij het afhalen van een pakje via DHL of Mondial de vraag naar een pincode of zoiets? Dat was iets nieuws blijkbaar maar ik had geen idee waar het over ging en heb het pakje gewoon mee gekregen gelukkig :)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:17

Je kunt wel in de bestelling aangeven dat je het hebt verzonden maar ik weet niet hoe lang hij dan weer tevreden is. Zo ontiegelijk irritant die tracking. DPD lijkt wel erger dan andere methoden...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:19

Je kunt als verkoper natuurlijk ook doodleuk aangeven dat je het al hebt verzonden, terwijl dat niet zo is. Maar doe je alles naar eer en geweten, dan krijg je als dank alsnog een geannuleerde bestelling en een negatieve review, terwijl het pakket bij de koper ligt. :7

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:19

Ik heb van dpd bericht dat ze iets hebben afgegeven maar het bedrijf waar het ligt stuurt normaal mail dat je het op kan halen en die heb ik niet dus ik denk dat dpd er nog niet is geweest. Was ook al een dag na verzending

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:04

Ik heb zojuist mijn eerste aankoop gedaan :):)
Ben heel benieuwd hoe lang het duurt.
Ik heb ook hele gave laarzen gezien maar die staan in Frankrijk. Ze zijn ook best duur dus ik durf nog niet echt tot kopen over te gaan. De verkoper heeft wel heel veel goede reviews maar ik ben zo bang dat het met het versturen misloopt zoals ik hier al veel gelezen heb. Vooral nu het ook zo'n chaos is doordat iedereen nog even snel in China heeft besteld voordat de invoerrechten erop kwamen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:50

Zeker bij dpd check ik de tt bij de dpd zelf
Heb serieus nog nooit correcte dpd info van vinted gekregen
Dus als dpd aflever bericht geeft
Haal ik het op, anders is het al retour voor vinted verteld dat het verzonden is

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:44

Noisy schreef:
Ik heb zojuist mijn eerste aankoop gedaan :):)
Ben heel benieuwd hoe lang het duurt.
Ik heb ook hele gave laarzen gezien maar die staan in Frankrijk. Ze zijn ook best duur dus ik durf nog niet echt tot kopen over te gaan. De verkoper heeft wel heel veel goede reviews maar ik ben zo bang dat het met het versturen misloopt zoals ik hier al veel gelezen heb. Vooral nu het ook zo'n chaos is doordat iedereen nog even snel in China heeft besteld voordat de invoerrechten erop kwamen

Maar zo vaak gaat het nu ook niet fout hoor.
Hier al 330 reviews ondertussen, dus al heel vaak gekocht en verkocht en 1x pakje verloren en mss een keer of 3 dat het pakje bv verkeerd geleverd werd ofzo, maar voor de rest gaat alles gewoon goed hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:10

Nou ik heb hetzelfde met DHL -O-
Met MR en UPS altijd prima tracking via vinted. Moest het kunnen ik zou DPD en DHL standaard uitzetten, altijd gezeik met die 2.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:08

Yes! Paar nieuwe items erop, gelijk een bundel van 10 stuks babykleding verkocht! :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:37

En nog een bundeltje van 3 verkocht :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:59

Het pakket dat 5 weken geleden is verstuurd en dat kwijt leek te zijn, blijkt hier toch bij een DPD depot te liggen!
Morgen ga ik hem ophalen!

Ook tracking info niet geupdate via Vinted