Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:08

Sheran schreef:
Ik zou het wel fijn vinden alsde níet lakse mensen en jongeren wat meer in beeld komen, evenals de plaatsen waar het wel heel goed gaat :)

Dat is natuurlijk niet zo interessant voor de media :')

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:19

Coloured schreef:
vur schreef:
Ik lees het anders, ze houden oefeningen alsof er een dodelijke luchtweginfectie wordt losgelaten. Wat er nu gebeurt, heeft niks met een oefening vd who te maken wat mij betreft.

Op die manier ben ik ook geneigd het te lezen. Komt bij mij wel de volgende vraag omhoog: hoe ga je dat in de praktijk oefenen dan? Hoe ziet zo'n oefening er dan wereldwijd uit? Gesteld dat deze vereiste actie zoals het verslag het noemt ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden/wordt.

Ik weet niet of je bekend met deze oefening, maar neem aan dat ze zulk soort simulaties bedoelen als Event 201 (najaar 2019, gehouden voordat in december het virus uitbraak)

https://youtu.be/AoLw-Q8X174

Staan meerdere samenvattingen van op YouTube. Bizar vind ik het wel (meerdere details die nu kloppen over het virus, zo'n dashboard van het John Hopkins instituut, hoe gaat de media ermee om), het is wel toevallig. Voorbereiding heeft alleen niet zoveel geholpen.. Ik denk dat ze met de tekst die jij gevonden hebt zulke oefeningen bedoelen, ik geloof niet dat de huidige situatie nog een oefening is maar dit de echte pandemie is waar ze voor geoefend hebben..

Misschien moet deze discussie in het viruswaanzin topic. Maar aangezien deze oefening bewezen heeft plaatsgevonden, is het geen complot oid, dus zet ik het toch als reactie op de originele post van Coloured hierin.

Ik was trouwens wel benieuwd hoe het vandaag met de spoedwet vergaan is in de Kamer (neem aan aangenomen), maar heb geen info kunnen vinden nog, op de rellen na..

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:43

Ik kan alleen vinden dat er wat is besproken tijdens een commissie vergadering. Daar worden geen beslissingen genomen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:04

Behandeling coronapatiënt verbeterd, artsen hopen op 30 procent minder sterfte op IC - https://nos.nl/l/2344836
Interessant artikel over de wijzigingen/verbeteringen in de behandelmethoden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:17

veerledec schreef:
Behandeling coronapatiënt verbeterd, artsen hopen op 30 procent minder sterfte op IC - https://nos.nl/l/2344836

Goed nieuws! En zo komen we hopelijk steeds dichterbij de eindstreep hoop ik..... Gaat nog wel even duren maar elke stap is er 1 denk ik maar dan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:24

veerledec schreef:

Mijn vader is eigenlijk grotendeels al via deze methode behandeld in april.
Alleen de virusremmers heeft ie niet gehad.
Helaas heeft het hem niet geholpen.

Off topic, wie nu naar buiten kan, loop naar buiten. Prachtig weerlichten in grote delen van Nederland.
Grens Overijssel/Drenthe is het spectaculair in het noordwesten zichtbaar en in het zuidwesten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:43

Zebrastreep schreef:
veerledec schreef:

Goed nieuws! En zo komen we hopelijk steeds dichterbij de eindstreep hoop ik..... Gaat nog wel even duren maar elke stap is er 1 denk ik maar dan.

Ik geloof er heilig in dat we over een x aantal jaar zeggen: weet je nog? COVID 19 daar ging je vroeger dood aan.

Volhouden mensen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:51

tienus63 schreef:
veerledec schreef:

Mijn vader is eigenlijk grotendeels al via deze methode behandeld in april.
Alleen de virusremmers heeft ie niet gehad.
Helaas heeft het hem niet geholpen.

Off topic, wie nu naar buiten kan, loop naar buiten. Prachtig weerlichten in grote delen van Nederland.
Grens Overijssel/Drenthe is het spectaculair in het noordwesten zichtbaar en in het zuidwesten.

Ohh nu is het mysterie opgelost! Ik reed rond 22:00 terug van mijn werk en dacht al wat is dat toch. Ik zag ook een soort licht de lucht in gaan was opeens ook weg misschien dat dat er mee te maken had zag er nogal vreemd uit ( of ik ben niet helemaal in orde). Weerlichten zagen er wel gaaf uit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:54

Ik zit nu op Texel. Onweer is net over

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:31

MoniqueT schreef:
Ik zie overal mensen bij elkaar klitten. Gisteren in een restaurant, tafels echt heel netjes op afstand, maar personeel komt toch weer aardig dichtbij....
Wij gaan zondag terug naar Spanje, veilig op de berg (hopen we dan) en zonder de verleiding om toch weer veel contacten te hebben. We zien wel hoe het gaat lopen.

Bizar dat je zo kritiek hebt terwijl je zelf vervolgens op vakantie gaat naar een oranje land. Hoe denk je dat het virus hier gekomen is?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:32

Blussem schreef:
MoniqueT schreef:
Ik zie overal mensen bij elkaar klitten. Gisteren in een restaurant, tafels echt heel netjes op afstand, maar personeel komt toch weer aardig dichtbij....
Wij gaan zondag terug naar Spanje, veilig op de berg (hopen we dan) en zonder de verleiding om toch weer veel contacten te hebben. We zien wel hoe het gaat lopen.

Bizar dat je zo kritiek hebt terwijl je zelf vervolgens op vakantie gaat naar een oranje land. Hoe denk je dat het virus hier gekomen is?

Zij woont daar

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:04

Wat ook te zien is aan het woordje terug. Ze gaan terug naar huis en zijn in NL uitermate voorzichtig geweest, wat je kon weten als je de berichten van MoniqueT had gelezen. ;)

Bij ons op get werk stonden de 1e vergaderingen alweer gepland, maar ik ben benieuwd wat de laatste persco voor effect daarop gaat hebben. We hebben een team van 20+ mensen en moeten dan wel afstand houden, maar toch...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:09

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:15

Blussem schreef:
MoniqueT schreef:

Het virus is hier nog niet weggeweest sinds februari- maart en volgens vele berichten al sinds eerder. Zolang er nog elke dag vluchten vanuit de hele wereld binnen komen en andersom kan je ervan uit gaan dat er een circulatie is. Dat is niet enkel de schuld van vakantie gangers( En ik bedoel hier niet mee te zeggen dat alles stilgelegd moet worden)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:21

Blussem schreef:
MoniqueT schreef:

Tsja, wat is bizar als je gewoon terug naar huis gaat, na je vakantie in Nederland. En kritiek zie ik niet zo, meer een constatering.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:48

Mensen zijn idd laks. Omdat de regels zo onduidelijk en onlogisch zijn. En omdat mensen denk ik toch de kans dat ze zelf besmet raken en een ander kunnen besmetten klein achten.

Ik las net op NOS.nl dat de winkelstraten waar mondkapjesplicht is, leeg blijven. Mensen gaan winkelen daar waar ze hem niet op hoeven. Dus nu klagen winkeliers steen en been. Ik snap het wel, als je kan kiezen en een paar meter verderop is het niet meer verplicht, dan ga je toch daarheen waar je geen mondkapje op hoeft?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:24

Blussem schreef:
MoniqueT schreef:

Ach, je bent er weer. Zoals anderen al gezegd hebben. Je weet blijkbaar niet dat ik in Spanje woon? Ik ben in Nederland op vakantie, geel land. Ook in ons eigen huis trouwens, vakantiehuis.

Enne ... het grootste deel van Spanje is geel, ook waar wij wonen.

Als je wat beter bij was gebleven in dit topic, had je dat allemaal geweten hoor, ik post al maanden, vanuit Spanje en ook tijdens onze vakantie hier.

Maar jij gooit liever bommetjes.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 21-08-20 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:26

Ik wilde net vragen Monique, jullie hebben in beide landen toch een eigen huis? Alleen net andersom. Vakantiehuis in NL en vaste woning in Spanje?

Goede terugreis!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:28

Klopt, onze posten kruisten elkaar, ik vulde nog wat aan. Ja, we wonen in Spanje, zijn resident daar. Maar we hebben een vakantiehuis hier en omdat we hier 4 kinderen met aanhang, plus 4 kleinkinderen hebben, zijn we hier volledig legaal eind juni gekomen. En net zo legaal gaan we weer terug naar ons nog steeds gele gebied in Spanje.

En mochten we deze winter terug komen uit een oranje gebied, wat vooralsnog NIET zo is, dan zullen we ons ook keurig aan een quarantaine houden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:29

Goede reis terug monique. Is je man weer opgeknapt?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:31

Ja precies, zoals ik jouw posts heb gelezen zijn jullie juist enorm voorzichtig, in beide landen. Ook het voordeel van een eigen huis on beide landen. Geen vast termijn om ergens te zijn vanwege boeking en quarantaine met eigen spullen en mensen die eventueel boodschappen kunnen brengen aan de deur.

Het lijkt mij in Nederland nog spannender als in Spanje waar jullie zitten. Daar klinkt het makkelijker om geen mensen tegen e komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:38

Als Blussem nou eens net zo zorgvuldig was met haar opmerkingen als MoniqueT met corona...dan kwam het allemaal goed. :o

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:39

@Raket, mwah, die heup gaat wel beter, maar nog steeds niet volledig hersteld. Volgens de huisarts hier en in Spanje, kan zoiets maanden duren. Vergelijkbaar met frozen shoulder, dat duurde bijna 1,5 jaar bij hem. En nu trekt de pijn in de rug door verkeerd belasten. De terugreis wordt nog een uitdaging, al zegt hij zelf dat hij nergens lekkerder zit dan achter het stuur.

@MyWishMax: inderdaad, we zijn heel voorzichtig, maar ondanks dat hebben we toch wel visite in huis gehad, ook daar wel geprobeerd zoveel mogelijk de 1,5 meter afstand te houden hoor. Paar uitstapjes gemaakt met de kinderen, steeds apart van elkaar en ook wel in restaurants gegeten, maar steeds weer die afstand gehouden.

Maar nu de kleinkinderen weer naar school moeten en het mooie weer langzaam minder zal worden, lijkt het me hier lastiger om contacten te vermijden en ook weer steeds vaker binnen. In Spanje hebben we een enorme tuin en groot terras, dus kunnen we toch wel mensen zien en heel makkelijk afstand bewaren. De restaurants in Spanje zijn ook maar heel beperkt toegangelijk en er wordt enorm gehandhaafd op afstand en veel kan nog zeker twee maanden buiten, als het niet zelfs de winter door is. Al met al voelen we ons daar inderdaad veiliger.

Boodschappen doen is daar verplicht met mondkapjes, maar we gaan zeker weer bestellen bij de groentenboer en slager zoals tijdens de echte lockdown en zullen de rest van de grote boodschappen met name bij de Makro doen, waar je bij ons een kanon kan afschieten vaak.

Een heel groot deel van Spanje is trouwens behoorlijk veilig en op veel plaatsen liggen de cijfers veel lager dan in Nederland. Ik zie ons in september nog wel een road tripje doen in de provincies waar amper corona voorkomt, want de hotels en restaurants zijn er echt heel streng in de maatregelen en in je eigen auto doe je weinig mensen kwaad.

@Safina: je hebt helemaal gelijk :-) Maar ach, weet je, ook in dit topic is het: ´ik weet wie het zegt ´.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:01

In het grootste nudistenpark, Cap d’Agne is Corona uitgebroken met dik 100 besmettingen. Mondkapjes op de verkeerde plek gedragen ? :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:23

Ik heb meer zoiets van 'hoe hebben zij de afstand dan niet gehouden'... :') :+ #beelddenker