En ik ga kijken of ik in het najaar weer in een huisje kan in Nederland.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yaralisa schreef:Nathazzz schreef:
Ik wilde het ook al plaatsen, zat het net te lezen.
Als het bij een klein aantal landen blijft, die zich openstellen voor buitenlands toerisme, moet je daar volgens mij niet heen willen. Zal wel echt super druk zijn daar, in landen zoals Kroatië is het sowieso al super druk in het hoogseizoen.
Maar het zou ook kunnen dat veel mensen het toch niet aandurven en dat het meevalt met de drukte...
elnienjo schreef:Ik lees het juist als dat die oost Europese landen voor elkaar willen open gaan. Omdat zij relatief weinig besmettingen hebben. Niet dat ze mensen uit de brandhaarden zoals o.a. Nederland willen toelaten.
Marie_Anne schreef:Ik vind het echt zuur hoor, je boekt geen wellnesshotel voor de kamer en de overnachting. In jouw geval zou ik misschien toch eens een mailtje naar Consuwijzer sturen om te informeren wat je rechten zijn, en of het niet toch verzet zou kunnen worden.
https://www.consuwijzer.nl/
Justme_Lisaa schreef:bigone schreef:Hoe zit het met mensen die echt verre reizen hebben geboekt , dus bvb Thailand Australië enz in juli ?
Ik zou in juli naar zuid Afrika gaan reizen, die heb ik maar geannuleerd. Zij zitten daar nog in flinke lockdown
bigone schreef:Justme_Lisaa schreef:
Ik zou in juli naar zuid Afrika gaan reizen, die heb ik maar geannuleerd. Zij zitten daar nog in flinke lockdown
Vervelende is dat ze een pakketreis hebben geboekt , losse vliegtickets via organisatie en die zegt dat annuleren kan maar niet op de tickets , dat moeten ze zelf maar regelen. En dat is ook een smak geld , Lufthansa heeft vouchers uit maar toch . Komende week misschien meer duidelijkheid.
kiomiamigo schreef:bigone schreef:Hoe zit het met mensen die echt verre reizen hebben geboekt , dus bvb Thailand Australië enz in juli ?
Wij zouden 14 Juli naar Zuid Afrika vliegen met zn vieren, maar zijn nu bezig met het reisbureau om te annuleren.
Brainless schreef:Marie_Anne schreef:Ik vind het echt zuur hoor, je boekt geen wellnesshotel voor de kamer en de overnachting. In jouw geval zou ik misschien toch eens een mailtje naar Consuwijzer sturen om te informeren wat je rechten zijn, en of het niet toch verzet zou kunnen worden.
https://www.consuwijzer.nl/
Gaat om een hotel in Duitsland en daar kan de Consuwijzer niks mee helaas.
Manlief vertelde mij dat hij wel nog een mailtje voorbij zag komen dat ze ons tegemoet wilde komen...
Ja ja met 100E korting op een volgende boeking (met dezelfde tijdsduur/arrangement).
lenaa_tje schreef:Hier zien we het ook wel. Hier beide onderwijs dus al dan wel in de zomervakantie wel wat ruimte. Kan het niet, dan kan het niet. En wordt het helaas pas volgend jaar. Wel extra balen omdat vorig jaar door ziekte ook niet kon door gaan.
Goof schreef:Zijn er mensen die inmiddels maar iets in Nederland hebben geboekt voor komende zomer ipv het buitenland?
Wij hebben geen vakantie geboekt, maar gaan altijd op de bonnefooi in het hoogseizoen naar het buitenland. We hebben wel een periode vaststaan die ivm mijn man's werk ook niet kan wijzigen. Wij kunnen dus niet (een) maand(en) afwachten en dan alsnog gaan. Het zou voor ons echt niet uit maken welke grenzen er opengaan, want dan zouden we daar de reis wel op aanpassen, maar ik betwijfel of de grenzen op tijd opengaan en of ze überhaupt deze zomer opengaan voor massatoerisme.
Ik denk er nu over na om in Nl ergens een huisje in het bos te huren, maar zou dan stiekem ook wel weer balen als de grenzen alsnog opengaan voor toerisme en ik dan aan het huisje vast zit![]()
En ja, ik weet het, luxeprobleem, staat totaal niet in verhouding tot alle overledenen etc, maar dit is een vakantietopic en ik vroeg me af hoe anderen ermee omgaan.