[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:01

Niet minder mooi hoor daarom, ik vind de glans echt heel goed gelukt (ik wou dat ik mijn eigen paard zo glanzend kreeg, haha)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:05

Sheran schreef:
Niet minder mooi hoor daarom, ik vind de glans echt heel goed gelukt (ik wou dat ik mijn eigen paard zo glanzend kreeg, haha)

Dank je wel :D. Op het echte schilderij valt t een eind minder op.

Babyolie doet wonderen :7.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:08

Yes, eindelijk weer paardrijden! Mijn manege is sinds kort weer open voor volwassenen en ik heb meteen twee lessen ingepland. Mensen met een eigen paard: ik weet dat jullie veel tijd en geld kwijt zijn, maar jullie weten niet hoe goed jullie het hebben!

Hier thuis loopt het allemaal wat minder. Ik dacht het schrijfwerk wel "even" tussen twee boeken door te doen. Het valt hoe langer hoe meer tegen. En het ergste van alles: mij dagritme is naar de jeweetwel. Ik sta vol goede bedoelingen op, maar ik zit 's middags gewoon te slapen aan mijn bureau. Vandaag heb ik het gepresteerd om tijdens de lunch in slaap te vallen. :(

Tot nu toe had ik twee soorten dagen: dagen waarop het werk aan mijn proefschrift lekker opschoot en dagen waarop het minder ging. Maar ik word er nu zo flauw van, dat ik duidelijk even wat anders moet gaan doen - niet in de laatste plaats ook fysieke arbeid. Ook wat dat betreft dus fijn dat ik weer naar de manege kan.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:26

Ja, ik mocht eerder deze week ook eindelijk weer! Heerlijk even ontspannen rondhobbelen en paardje knuffelen!

En... eindelijk een lang-gekoesterde wens laten uitkomen. Een palmboom(pje) in de achtertuin!! {:}

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:52

Ik heb twee tuinstoelen geverfd *\o/*!

Ondertussen op zoek naar mooie zitkussens, maar ik vind niks dat betaalbaar is en mooi :\. Nu denk ik erover om een sierkussen als zitkussen te gebruiken, iemand daar ervaring mee?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:58

*\o/* tuinkussens zijn duur inderdaad... heb zelf ook nog niks dus geen advies helaas.

Leuk dallista een palmboom! Ik heb een mini waarvan ik hoop dat ie mooi groot gaat worden.

Fijn dat je weer naar de manege kunt musicolog!

Ik ben kapot van dat weekje werken weer := echt erg hoe zwaar dat valt na bijna 2 maanden zo goed als vakantie. Rondje Ikea gedaan vandaag, spullen voor de keuken gehaald, nu alleen nog tegels en het werkblad **\O/** en natuurlijk nog meer mee genomen, dramatisch die winkel. >;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:24

Kan je niet zelf een mooie goed maken om een oud kussen?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:51

ontherun schreef:
Leuk dallista een palmboom! Ik heb een mini waarvan ik hoop dat ie mooi groot gaat worden.

Thanks, ben er erg happy mee. Deze is ook niet groot, maar hoeft ook niet veel groter te worden van mij (dan blokkeert ie namelijk de doorkijk naar de achterkant van de tuin). Als 'ie maar in leven blijft, vind ik het al goed!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:53

LadyMadonna schreef:
Kan je niet zelf een mooie goed maken om een oud kussen?

Zeker. Maar een oud kussen heb ik ook niet :)).

Inmiddels kussens gevonden die en betaalbaar zijn en die we beiden mooi vinden :j.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:44

Meiden, jullie snappen toch wel dat als je iets nieuws hebt dat je dan een foto moet plaatsen? O:) Als je wilt, natuurlijk.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:07

Nou, ik heb net even drie kwartier in de tuin gerausd. Mag op zich geen naam hebben (er zit minstens voor een week werk in, en dan bedoel ik zeven dagen van acht uur), maar de ervaring leert dat ik altijd zin krijg in meer als ik eenmaal een beginnetje maak. Bovendien (misschien nog wel belangrijker) is het een keertje fysieke inspanning in tijd die ik anders tóch niet aan mijn onderzoek zou besteden. Hopelijk zorgt afwisseling ervoor dat ik op dat vlak ook de geest weer krijg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:00

silverdapple schreef:
Meiden, jullie snappen toch wel dat als je iets nieuws hebt dat je dan een foto moet plaatsen? O:) Als je wilt, natuurlijk.

Okay :7:

Afbeelding

<3.

Straks gaan we kamperfoelie en jasmijn halen voor achter de bank. En t andere terras gaan we ook nog klaarmaken. Maar dat is een kwestie van ibc container weg, vegen en tafel goed neerzetten :)).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:59

Mooie set San! :D

Wij hebben net inboedel gekocht voor het nieuwe huis :)) Ook een prachtige bank gezien, maar die gaan we denk ik later kopen. Voor nu hebben we alle meubels voor de benedenverdieping in één keer gekocht :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:55

Oh wat een gave set San! Helemaal mijn smaak ook <3

Wat leuk Ghostattack! Pinpas moeten reanimeren denk ik? := Wat voor iets heb je gekocht?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:24

Ghostattack schreef:
Mooie set San! :D

Wij hebben net inboedel gekocht voor het nieuwe huis :)) Ook een prachtige bank gezien, maar die gaan we denk ik later kopen. Voor nu hebben we alle meubels voor de benedenverdieping in één keer gekocht :+

Ow jee. Pinpas in de fik :)).

ontherun schreef:
Oh wat een gave set San! Helemaal mijn smaak ook <3

Wat leuk Ghostattack! Pinpas moeten reanimeren denk ik? := Wat voor iets heb je gekocht?

Ja gaaf he! En zo makkelijk in elkaar te zetten. Acacia is het.

Dit is t voor nu:

Afbeelding

En de tafel buiten:

Afbeelding

Afbeelding

In de loop van de dagen/weken/maanden zal e.e.a. wel wat aangepast/aangevuld worden :=.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:25

Echt super leuk! Ik ben ook bezig met ons terras gezellig te maken, het zit er zoooo fijn. En ik houd van plantjes hè <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:27

Hier gaan de plantjes ook langzaamaan aangevuld worden :D. Vandaag heb ik een seringboompje, twee boerenjasmijn, twee campanula's en die roze/witte bloemen in die houten bak erbij gezet.

Nu wachten tot alles flink gaat bloeien volgende maand *\o/*!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:02

Wacht maar tot volgend jaar :D ik ben vorig jaar rond deze tijd begonnen met planten en nu is alles zo mooi gegroeid en groen en aan het bloeien <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:07

ontherun schreef:
Wacht maar tot volgend jaar :D ik ben vorig jaar rond deze tijd begonnen met planten en nu is alles zo mooi gegroeid en groen en aan het bloeien <3
Ja, daar verheug ik me op :D.

De sering staat al in de bloemen, de jasmijn staat vol knoppen, dus ik ben helemaal happy :D.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:54

Grote bedragen afrekenen is altijd pijnlijk, maar deze viel me reuze mee! :))

Deze set heb ik gekocht! Eettafel met 6 stoelen, salontafel, kast, dressoir en tv meubel.
Afbeelding

San, super leuke tuin heb je! Ziet er ook ruim uit? :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:25

Leuk Ghostattack! Ik houd van die stijl.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:51

Gaaf Ghostattack, ik hou er ook van. Laatst een ronde mangohouten eettafel gekocht beetje de zelfde stijl.

Mooie tuinset San, die Blauweregen was die in bloei toen je hem kocht? Of geënte planten?

Dit jaar gaat eindelijk 1 van mijn kiwiplanten bloeien, de man iig, de vrouw laat nog even op zich wachten volgens mij, maar pas als de knoppen open zijn kan ik zien of alleen de man bloeit, takken van beide planten lopen door elkaar. Ze hebben meer ruimte nodig met een soort van pergolaatje, moet ik gaan maken.

Ik ben vooral aan het prutsen met aquarel en doe er mee wat niet de bedoeling is, het papier dicht smeren. := Alles kan en mag met kunst zeg ik.

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:30

Als het zo mooi wordt mag het zeker!

Hier lekker in de tuin gelegen, en verder heb ik veel vogels op bezoek, blijkbaar komen de eieren uit. Ik had al een pimpelmeesje dat probeert zoveel mogelijk voorraad te pakken, nu is daar een specht bijgekomen. (Tot ongeduld van de pimpelmeesjes/koolmeesjes, die af en toe proberen de specht weg te jagen, maar een specht is wel een keer of 5 zo groot, dus als 'ie reageert gaan ze toch maar gauw weg.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:59

Jis_ schreef:
Gaaf Ghostattack, ik hou er ook van. Laatst een ronde mangohouten eettafel gekocht beetje de zelfde stijl.

Mooie tuinset San, die Blauweregen was die in bloei toen je hem kocht? Of geënte planten?

Dit jaar gaat eindelijk 1 van mijn kiwiplanten bloeien, de man iig, de vrouw laat nog even op zich wachten volgens mij, maar pas als de knoppen open zijn kan ik zien of alleen de man bloeit, takken van beide planten lopen door elkaar. Ze hebben meer ruimte nodig met een soort van pergolaatje, moet ik gaan maken.

Ik ben vooral aan het prutsen met aquarel en doe er mee wat niet de bedoeling is, het papier dicht smeren. := Alles kan en mag met kunst zeg ik.

[ [url=m/lH0SpM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij had al bloemen toen we hem kochten :j.

Mooi werk weer +:)+.

Shadow0 schreef:
Als het zo mooi wordt mag het zeker!

Hier lekker in de tuin gelegen, en verder heb ik veel vogels op bezoek, blijkbaar komen de eieren uit. Ik had al een pimpelmeesje dat probeert zoveel mogelijk voorraad te pakken, nu is daar een specht bijgekomen. (Tot ongeduld van de pimpelmeesjes/koolmeesjes, die af en toe proberen de specht weg te jagen, maar een specht is wel een keer of 5 zo groot, dus als 'ie reageert gaan ze toch maar gauw weg.)

Heel leuk, al die beestjes <3. Ik merk dat we meer insecten (vooral bijen en hommels) in de tuin hebben. Zo blij mee, want dat was ook het doel *\o/*.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:03

Afbeelding

Ik dacht een witte hortensia gekocht te hebben :)).