Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik heb vandaag mijn eerste inleg gedaan en aandelen gekocht via een ETF (vanguard S&P 500).
Ik wil zo passief mogelijk beleggen dus gewoon iedere maand inleggen, aandelen kopen en buy&hold. Niet zelf handelen, hoogstens een beetje voor de lol.
Ik ga dus voor de grotere stabielere ETF's met uitgebreide spreiding.
secricible schreef:Die staat idd ook nog op mijn lijstje (de NT), maar kon ik niet vinden bij degiro? Heb nu ishares world in mijn favo's gezet voor later, maar daar had je zoveel varianten van (wat voor verschil maakt "core" wel of niet?) Dat ik hem niet aandurfde.
Kaplaars schreef:Ik gebruik deze site om te kijken welke bedrijven er allemaal in de ETF zitten.
https://www.justetf.com/en/
Bij de Vanguard s&p 500, de bovenste uit jouw afbeelding, zijn dat o.a. deze bedrijven.
[ [url=m/tNBEbd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als er diss achter staat geeft het aandeel dividend uit. Staat er ACC, dan stoppen ze de winst terug het aandeel.
secricible schreef:Die staat idd ook nog op mijn lijstje (de NT), maar kon ik niet vinden bij degiro? Heb nu ishares world in mijn favo's gezet voor later, maar daar had je zoveel varianten van (wat voor verschil maakt "core" wel of niet?) Dat ik hem niet aandurfde.