Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:08

Ik vind Wilders zijn discussie nu heel eng worden eigenlijk. Wat hij wil is namelijk ook onnodige beperking van mensen hun vrijheden op dit moment. Ook nu in lockdown gaan gaat ervoor zorgen dat er minder mensen ziek worden, maar zodra je eruit gaat gaat het weer beginnen. Het is nu denk ik ook kijken tot waar je kan gaan, om de volgende keer de lockdown 'meer op tijd' in te laten gaan, al voel je nu wel al aan dat NL hier heel voorzichtig mee omgaat. Daarom zijn de scholen, horeca, etc al dicht en wordt aangeraden thuis te werken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:08

Om myyyy... is Wilders nou expres zo dommig aan het doen? -O-

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:10

Klaver weet volgens mij gewoon niet meer hoe ie erop moet reageren :') wat ik snap trouwens haha

ruitje

PvdD: Het opeenpakken van grote aantallen dieren kan er voor zorgen dat er virussen muteren, de veehouderij moet worden herzien. Wil Wilders daar in mee?

Wilders: Ik ga het hier niet over hebben in tijden van crisis, hou op zeg, doe dat een andere keer ergens in een zaaltje

:')

Destination

Ik vind het echt knap dat Klaver zo geduldig blijft en het maar blijft verhalen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:11

ruitje schreef:
PvdD: Het opeenpakken van grote aantallen dieren kan er voor zorgen dat er virussen muteren, de veehouderij moet worden herzien. Wil Wilders daar in mee?

Wilders: Ik ga het hier niet over hebben in tijden van crisis, hou op zeg, doe dat een andere keer ergens in een zaaltje

:')

Wat een totaal irrelevant onderwerp tijdens deze crisis!

Bovendien blijkt uit deze crisis juist dat we als Nederland moeten zorgen zelfvoorzienend te blijven op het gebied van voedingsmiddelen, waaronder vlees. In crisistijd gooit toch iedereen z'n grenzen dicht blijkt.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:11

Afbeelding
Hier een grafische weergave van de resultaten van het onderzoek naar overleving van het virus buiten de mens.
Bron is het NEJM-onderzoek.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:12

IMANDRA schreef:
SimoneeM schreef:
Ik word echt agressief van Wilders zeg. Stom geschreeuw

Het valt ook heel erg op dat hij alleen echt inhoudelijk reageert op vragen die in lijn zijn met zijn visie. Als dat niet zo is dan herhaalt hij gewoon zijn betoog alleen op een andere manier. Idiote manier van betogen als je het mij vraagt :')

Dat doet hij toch altijd? En als iemand niet reageert zoals hij zou willen dan gaat hij er nog een standje harder overheen...

Majabeestje

Ik heb ook respect voor Klaver, zou zo gigantisch uit mijn slof zijn geschoten.. :')

secricible

Wilders en Baudet.... was een mooi moment om mijn 5 minuten achterstand door te spoelen. Helaas niet genoeg.

Ladybird
Moderator Algemeen

Hanneke_68 schreef:
Stille meelezer hier. Ik volg dit topic omdat jullie goede info geven en ik zo van de situatie in Nederland op de hoogte kan blijven waar mijn familie woont. Nu heb ik alleen een vraag en ik kan in dit tooic er zo gauw geen antwoord op vinden. Hoelang kan het virus blijven leven op oppervlakken. Dus buiten het lichaam van een mens? Ik hoor hier, Zuid-Afrika, telkens op de radio dat het tot wel negen dagen, onder bepaalde omstandigheden, op allerlei oppervlakken kan blijven leven?

Volgens mij zijn daar verschillende meningen over. van 20 minuten tot meerdere dagen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:13

Hanneke_68 schreef:
Stille meelezer hier. Ik volg dit topic omdat jullie goede info geven en ik zo van de situatie in Nederland op de hoogte kan blijven waar mijn familie woont. Nu heb ik alleen een vraag en ik kan in dit tooic er zo gauw geen antwoord op vinden. Hoelang kan het virus blijven leven op oppervlakken. Dus buiten het lichaam van een mens? Ik hoor hier, Zuid-Afrika, telkens op de radio dat het tot wel negen dagen, onder bepaalde omstandigheden, op allerlei oppervlakken kan blijven leven?

In het artikel van BBC staan wat getallen genoemd, maar het komt erop neer dat het afhangt van de oppervlakte. Op koper is het virus ongeveer in 4 uur dood. Op plastic is het 2-3 dagen. Dit wordt onderschreven door de andere linkjes.

https://www.bbc.com/future/article/2020 ... n-surfaces
https://www.nih.gov/news-events/news-re ... s-surfaces
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 150116.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:13

Hanneke_68 schreef:

Er is inderdaad uit een nieuwe Britse studie gelezen dat het toch ook wel op oppervlaktes kan blijven overleven tot wel meerdere dagen. Maar dat is maar een studie.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:14

Hanneke_68 schreef:

Ik dacht onder echt ideale omstandigheden 5 dagen.
De omstandigheden zijn gelukkig meestal niet ideaal.

Ik heb alleen even niet direct een bron paraat voor deze vraag, maar wat ik noem is wat er ergens in mijn hoofd opgeslagen is.

Ik duik er straks even in, en kom erop terug wanneer ik een goede bron gevonden heb!

Eerst even wat andere dingen doen nog.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:16

15 mensen overleden en 346 nieuwe besmettingen. Kwart van alle besmettingen zo’n 500 is ziekenhuispersoneel , daarvan is niemand ernstig ziek.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:17

bigone schreef:
15 mensen overleden en 346 nieuwe besmettingen. Kwart van alle besmettingen zo’n 500 is ziekenhuispersoneel , daarvan is niemand ernstig ziek.

Ik vind het nog heel erg meevallen als ik heel eerlijk ben. Ik begrijp dat het nog op zal gaan lopen en zie zeker de ernst van de zaak, maar ik had al hogere getallen verwacht.

PSvanLot

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:18

Ik denk dat Wilders heel goed geoefend heeft hoe hij het woord lockdown op zijn hardst uit kan spreken...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:20

PSvanLot schreef:
bigone schreef:

Ik vind het nog heel erg meevallen als ik heel eerlijk ben. Ik begrijp dat het nog op zal gaan lopen en zie zeker de ernst van de zaak, maar ik had al hogere getallen verwacht.

komt omdat men bijna niks test. Er zijn rekenmodellen in omloop, maar ook die zijn niet heel betrouwbaar omdat er gewoon óveral veel te weinig tests zijn

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:20

Ik ben vooral benieuwd hoe lang het virus overleeft op stof. Aangezien we allemaal in onze ellebogen moeten niezen en hoesten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:21

Sintara schreef:
PSvanLot schreef:

komt omdat men bijna niks test. Er zijn rekenmodellen in omloop, maar ook die zijn niet heel betrouwbaar omdat er gewoon óveral veel te weinig tests zijn

Dat zal inderdaad de reden zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:22

SusanH schreef:
Ik ben vooral benieuwd hoe lang het virus overleeft op stof. Aangezien we allemaal in onze ellebogen moeten niezen en hoesten.

Volgens mij is er nog geen enkel wetenschappelijk bewijs over waar en hoelang het virus overleefd.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:22

PSvanLot schreef:
Ik denk dat Wilders heel goed geoefend heeft hoe hij het woord lockdown op zijn hardst uit kan spreken...

Denk ik ook! Gisteravond voor de spiegel al ff staan schreeuwen _O-

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:23

Het songfestival gaat ook niet door lees ik net in de liveblog van de NOS

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:23

bigone schreef:

Dit is best interessant, waarin verschillen zorgmedewerkers van andere Nederlanders?
Een van de dingen die ik kan bedenken is de vaccinatie tegen hepatitis, wat misschien wel dezelfde boost aan het immuunsysteem geeft als van de vaccinatie tegen TBC verondersteld wordt.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:24

PSvanLot schreef:

Ik moest hier stiekem toch wel om lachen
Zou hij dat thuis voor de spiegel oefenen? :')