Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:35

Goed dat je kijkt naar een andere school als deze niet goed past. Als ik het zo hoor vind ik ook wel dat ze moeilijk doen.

Ik vind het bij ons met Corona wel fijn geregeld.
Mijn oudste is deze week voor het eerst begonnen. En in principe lever je de kleuters af bij de juf op het plein, maar ze hebben alle ouders van nieuwe kleuters gebeld om te vragen of dat goed was en als het een probleem was voor iemand mocht je ook een afspraak maken om je kind later te brengen en dan wel in de klas. Maar dat moest dan op afspraak op een bepaalde tijd. Zodat niet het hele programma constant verstoord wordt.
Maar ik lever m gewoon op het plein af, het gaat supergoed.

pmarena

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:01

Dat is goed geregeld inderdaad zeg, die denken fijn mee +:)+

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:57

Levita schreef:
Met hoesten moeten de kinderen thuis blijven. Ik heb laatst mijn peuter ook op kunnen halen van het KDV. Ze is in totaal 3 weken thuis geweest. Verder niet ziek, maar ze hoestte. Volgens de site van het RIVM moeten ze dan thuis blijven, ook al zijn ze verder niet ziek.

Kinderen onder de 6 jaar dus niet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:20

Keet schreef:
Kimbers schreef:
Wat achterlijk. Ik zou in deze toch graag een gesprek willen met irmand van school. Vind het wel apart dat scholen zo hun eigen regels trekken. Op deze manier is je kind 10 wanneer er een keer voldoende lesstof is meegepakt om naar groep 3 te gaan :')

Yup. Heb nu niet het idee dat ie enorm veel geleerd heeft het afgelopen jaar :n tijdens de thuiszittijd heeft ie meer geleerd en grotere sprongen gemaakt en dat zonder school werk.
Recht op passend onderwijs is ook een wassen neus blijkbaar. Want er mogen geen externen het pand in. punt

Al zag ik gister wel de muziekleraar in de klas dus die mag blijkbaar wel

Ik wil hier toch even op ingaan...
Alle externe medewerkers mogen de school in, zij dienen wel een triage formulier in te vullen. Wat jammer dat de school van jouw zoon andere regels hanteert.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:27

Hier geven ze echt aan geen externen in het gebouw te laten.
Al zag ik wel de muziekleraar in de klas en hebben ze buitenspeelles van een extern bedrijf.
Van de week maar eens gesprek met de juf en ib'er aanvragen :) wellicht dat ze iets aan het versoepelen zijn :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:32

Wat is de definitie van een externe? Als iemand iedere week les geeft dan is die toch net zo min extern als een part-time werkende persoon met een intern contract :?
Je hebt immers soms ook docenten die op 2 scholen werken , zijn die dan extern of intern.
Het klinkt mij weer als zo‘n ondoordachte schijnveiligheid maatregel eerlijk gezegd.

Het is uiteraard wel zo dat ondersteunend personeel meer contacten in verschillende plekken heeft. Echter weet je ook niet hoeveel contacten buiten school je vaste personeel heeft.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-09-20 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:35

Sizzle schreef:
Wat is de definitie van een externe? Als iemand iedere week les geeft dan is die toch net zo min extern als een part-time werkende persoon met een intern contract :?
Je hebt immers soms ook docenten die op 2 scholen werken , zijn die dan extern of intern.
Het klinkt mij weer als zo‘n ondoordachte schijnveiligheid eerlijk gezegd.

Bij ons zijn het dus inderdaad mensen die niet op regelmatige basis langskomen maar alles wat te maken heeft met zorg van leerlingen is toegestaan. Mits geen klachten inderdaad en dat moet dan geregistreerd worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:36

Volgens mij werk jij op een hele goede plek Lenaatje.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:39

Sizzle schreef:
Volgens mij werk jij op een hele goede plek Lenaatje.

Dat vind ik wel! Maar die plekken zijn er zat dus ik hoop echt dat Keet een goede plek voor haar kind vindt en dat de school dus wat meer toegeeft. :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:45

Ik ben ook blij dat mijn dochter gewoon naar logopedie kan :j
Ze moet daarvoor naar een ander schoolgebouw met de schoolbus en daar doen ze gelukkig totaal niet moeilijk mee. Ze is niet voor niets een jaar later naar de kleuterschool gegaan, zou erg vervelend zijn als we dan die tijd niet zinvol kunnen gebruiken.

Die scholen die zo restrictief zijn hebben waarschijnlijk gewoon geen behoefte om verder te denken. Op het moment dat je je realiseert dat de meeste kinderen ook buiten school naar ballet/voetbal/turnen/noem het maar gaan dan weet je ook dat een hulp docent in verhouding niet ‚gevaarlijker‘ is dan al die kinderen. Het belangrijkste is dan tracing.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:14

Logopedie en fysio doen wij grotendeels buiten schooltijd. Voor logopedie haal ik hem 1.5 uur eerder op.
Kan ie nog even uitrazen en ontprikkelen.
Ze hebben zelf geen ondersteund personeel dus dat moet van buitenaf ingehuurd worden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:28

lenaa_tje schreef:
Sizzle schreef:
Het klinkt mij weer als zo‘n ondoordachte schijnveiligheid eerlijk gezegd.

Bij ons zijn het dus inderdaad mensen die niet op regelmatige basis langskomen maar alles wat te maken heeft met zorg van leerlingen is toegestaan. Mits geen klachten inderdaad en dat moet dan geregistreerd worden.

Bij ons ook. Ik heb van de week de orthopedagoog in de klas gehad en 's middags een gesprek en een ambulant begeleider van viertaal. Ik vind het ook belangrijk dat dat doorgaat.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:56

Hier ook een verkouden meisje, dus thuis van school. Nu ben ik vandaag vrij, maar geen idee hoe ik dit moet doen op mijn werkdagen.

Madame is net als mij vaak verkouden dus dat gaat nog wat worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:16

Het gaat echt hele grote problemen opleveren de komende maanden. Zowel voor de leerlingen als voor de leerkrachten. Ik mis ieder uur in mijn vo klassen een paar kinderen en dan moet het griep/verkoudheidseizoen nog beginnen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:22

Heb gup sinds gister niet meer horen hoesten. Dus die blijft vandaag nog thuis en gaat morgen echt weer naar school hoor.
Heb hem horen zeggen "als ik hoest krijg ik vrij"....... en dan zo'n overduidelijk nephoestje erachteraan......

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:31

Keet schreef:
Heb gup sinds gister niet meer horen hoesten. Dus die blijft vandaag nog thuis en gaat morgen echt weer naar school hoor.
Heb hem horen zeggen "als ik hoest krijg ik vrij"....... en dan zo'n overduidelijk nephoestje erachteraan......

:') Hij kan zo starten in het VO

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:47

Neefje in het VO moest zich laten testen voor hij weer terug naar school mocht. Misschien schrikt dat nog wat af.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:50

zonnebloem18 schreef:
Neefje in het VO moest zich laten testen voor hij weer terug naar school mocht. Misschien schrikt dat nog wat af.

Hier inderdaad ook maar dat vinden ze vooral heel stoer :+
Dat ze online mee moeten doen schrikt hier vooral af.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:24

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:03

ja blijkbaar wel.
Vind alleen deze erg open voor eigen invulling:

"Past het bij
gebruikelijke/bekende
klachten, zoals
hooikoorts of astma?"

Gebruikelijk is hij af en toe verkouden en hoest hij 2 keer per jaar een week of wat :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:21

Er springen nu ineens links en rechts virologen op die vinden dat kinderen vanaf 6 ook mondkapjes moeten gaan dragen en testen bij ieder klachtje.
Blijkbaar interesseert men zich niet meer voor zaken als goed leren spreken, sociale interactie, gevoelens zichtbaar maken. De belangrijkste dingen die je zo leert als kind. Allemaal onbekangrijk, hoofdzaak allemaal braaf meedoen aan symboolpolitiek. Daarnaast goed angst creeeren voor artsen als je 20x terug mag voor een test -O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:36

Sizzle schreef:
Er springen nu ineens links en rechts virologen op die vinden dat kinderen vanaf 6 ook mondkapjes moeten gaan dragen en testen bij ieder klachtje.
Blijkbaar interesseert men zich niet meer voor zaken als goed leren spreken, sociale interactie, gevoelens zichtbaar maken. De belangrijkste dingen die je zo leert als kind. Allemaal onbekangrijk, hoofdzaak allemaal braaf meedoen aan symboolpolitiek. Daarnaast goed angst creeeren voor artsen als je 20x terug mag voor een test -O-

In veel landen moeten ze vanaf 3 jaar al.... :(
Al zie je dat er wel versoepelingen in komen. Als alleen nog in de gangen ect. Niet meer in de klas als iedereen aan tafel zit en tijdens pauzes

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:40

Sizzle schreef:

Je gaat toch niet afglijden naar viruswaanzin?

Als je kinderen met vele tegelijk op school laat, dan gaan kinderen uiteindelijk het virus ook verspreiden. Sommige (maar wel weinig, gelukkig) kinderen worden daar zelf erg ziek van, andere kinderen nemen het virus mee naar huis en dan kan het grote impact hebben op het leven van hun ouders. (Bv langdurige ziekte - het blijkt namelijk bij toch wel aardig wat mensen langdurig ingrijpende klachten te geven. Maar ook dood, zeker als je als kind bij je grootouders woont of je ouders extra risico lopen.)

Willen we dat niet, dan moet je inderdaad denken aan beschermende maatregelen en veel testen. Of anders veel testen en kinderen in veel kleinere groepjes naar school. Alle keuzes daarin hebben zo hun nadelen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:53

Meen je die opmerking over viruswaanzin nou serieus?
Omdat iemand zijn twijfels heeft bij wat voorop moet staan bij de gebruik van mondkapjes onder jonge kinderen? Een ontwikkelingsachterstand is nou ook niet niks.
Daarnaast zijn de mondkapjes nou ook geen geweldig redmiddel tegen het Corona virus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:22

Shadow, als je serieus iets wil doen dan moet je denken aan kleine groepjes. Niet voor de vorm een stukje stof voorbinden in de klas en wel gewoon samen laten turnen (notabene meerdere klassen samen). Het is gewoon kortzichtig en dom gedacht. Iedereen weet dat die klasgenootjes in de pauzes ook gewoon van elkaars lollie proeven.

Ik heb een kind dat sociaal iets achterblijft in de ontwikkeling. Rekenen en lezen gaat uitstekend maar dat is in verhouding echt totaal irrelevant voor je leven als ik eerlijk ben. Taal en gedrag leren ze door zien en nadoen. Ga alle 6 jarigen een stukje stof voorbinden voor onbekende tijd en ze staan allemaal achter op ontwikkelingsniveau.

Verder noem je me nu al voor de 2e keer bewust een virusgekkie. Ik heb in mijn boktleven nog nooit iemand iemand getemd op een reactie naar mij, maar doe je dat nog 1x dan ga jij de premiere krijgen.

Als we nu weer in een crisis situatie zaten kan je nog wat nieuws overwegen maar dat is gewoon niet het geval. Ik weet niet hoe het in NL is maar bij ons is al sinds week 23 het aantal IC patienten stabiel rond de 30 (ten opzichte van zo‘n 600 andere patienten). De scholen zijn al sinds mei open en iedereen is nu terug van vakantie zonder noemenswaardig effect en dan nu ineens doorslaan met nieuwe maatregelen voor badisscholen terwijl tieners in het weekend naar de disco gaan en de ouders volgende maand weer net 1000 mensen in een stadion gaan zitten.
Volgens mij is dat gewoon maatregelen bedenken uit pure verveling bij een populatie die zichzelf niet kan weren.