Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:59

Ik heb mijne laatst eens gecheckt. Als ik 110 op mn teller rijd geeft mn gps (ook ingebouwd) 113 aan. Minimaal verschil dus :D nette auto :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:04

Rennie89 schreef:
De km snelheid is niet geijkt. Je hebt ongeveer 10 km afwijking op een snelheid van 100 km op je teller. Ik rijd op mijn navigatie 104 km op traject controle, harder dan de meeste (haal alles in) en krijg geen bekeuring. Rijd ik ca 115 op mijn teller ;) dus ja als mensen langzaam inhalen, dat is ook een ergerpuntje. De km teller in je auto is praktisch nooit gelijk aan werkelijke km.

Maar officieel mag je niet de snelheid van de navigatie aanhouden en moet je je teller snelheid aanhouden.

Niet iedereen rijdt op navigatie.

Het "probleem" in de huidige situatie is dat veel mensen dus wél op hun navigatiesysteem gaan rijden. Die geeft andere snelheden weer dan de teller in de auto.

Daarnaast kan het een erger puntje zijn voor jou, maar dat is dan ook dat.

Je mag je best even ergeren als ik in jouw ogen met een te lage snelheid aan het inhalen ben.

Maar ga dan niet lopen bumperkleven/ seinen of me gewoon weg letterlijk van de weg af duwen.

Ik zeg niet dat jij dat doet rennie, maar ik maak het vaak genoeg mee dat automobilisten echt op nog geen 50cm van mn bumper aan het kleven zijn.

En dáár erger ik mij verschrikkelijk aan! En het is een overtreding trouwens, dat bumperkleven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:18

Officieel ? No offence maar zolang ik geen bekeuring krijg op traject controle houd ik mij aan de toegestane snelheid. :) elke auto heeft een afwijking bij een bepaalde snelheid. Meestal boven de 70 km per uur begint dat. Ik rijd niet op mijn navigatie maar mijn dashcam overigens, doe geeft correcte snelheid weer.

De reden dat auto’s niet de juiste snelheid rijden op de teller is omdat auto fabrikanten niet aansprakelijk willen worden gesteld voor gereden bekeuringen dus staan ze standaard hoger afgesteld dan dat je daadwerkelijk rijd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:38

mvdende schreef:
Officieel is de km teller van je auto de enige juiste teller! Je moet niet naar Google Maps kijken!

[ [url=m/3pzj7g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Google zelf geeft ook aan dat alleen je eigen km teller in de auto "telt" als officiële snelheid.

Enige reden dat Google dat zegt is zodat ze niet aangeklaagd kunnen worden omdat mensen Google Maps als snelheid aanhouden. Zaken als Google Maps zijn gebaseerd op GPS en daardoor veel nauwkeuriger. Er is niet iets wat 'officieel' is, behalve de geijkte tellers van de politie. Ook een teller in een auto kan verkeerd afgesteld staan waardoor je te hard rijdt terwijl je teller op de maximum snelheid staat. Ook dan kom je niet weg met "maar de teller in mijn auto stond op..."

purny

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:57

Als ik een andere auto inhaal dan druk ik toch wel even het gaspedaal in.
Ik rij altijd 100 op de rechterbaan. Bij inhalen van vrachtwagens rij ik wat harder om ze in te halen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:37

purny schreef:
Ik rij altijd 100 op de rechterbaan. Bij inhalen van vrachtwagens rij ik wat harder om ze in te halen

En zo hoort het haha, gelukkig zijn er nog mensen die niet op de teller kijken en gewoon inhalen:

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:13

SincereQ schreef:
Hanafubuki schreef:
Oh en roodlicht cameras meten ook snelheid als t groen is :') dat kostte me ooit 90 euro leergeld, 12 te hard (70 op de teller ipv 50 op een 70 weg met 50 op kruispunt)

Let sinds ik lease rij wel wat meer op nog. Wil geen boete-naam op werk _O-

Hier kwam ik ook op de verkeerde manier achter :')

Ach ik kwam er op een dure manier achter dat je toch ook van voor geflits kon worden :') Mijn moeder had ooit gezegd "ik word niet van voor geflitst". Dus ik dacht "mooi, kan ik bij deze flitspaal gewoon gas geven". Twee bekeuringen bij dezelfde flitspaal in een week tijd (totaal zo'n 270 euro). #) Mijn moeder had het overigens over haar motor. Die heeft voorop geen kenteken. Mijn auto helaas wel -O-

En die andere discussie... Ik rij hou mijn teller op +-110 (of daarboven) waar ik 100 mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:20

Met inhalen trap ik m ook wel in, maar nooit veel te hard, max 10 ofzo. Omdat ik alsnog geen prent wil.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:23

Hanafubuki schreef:
Met inhalen trap ik m ook wel in, maar nooit veel te hard, max 10 ofzo. Omdat ik alsnog geen prent wil.

Same, ik ga geen risico op boete lopen omdat Henk achter me wel geld teveel heeft en perse 140 wil rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 10:34

__Sannne schreef:
Hanafubuki schreef:

Same, ik ga geen risico op boete lopen omdat Henk achter me wel geld teveel heeft en perse 140 wil rijden.

Dat heb ik ook, maar zelfs met je rijlessen leer je; goed kijken en wanneer je kan inhalen geef je GAS, haal vlot in en wanneer mogelijk ga je weer terug naar rechts.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:40

Rennie89 schreef:
purny schreef:

En zo hoort het haha, gelukkig zijn er nog mensen die niet op de teller kijken en gewoon inhalen:

Ik haal ook met grotere snelheid in hoor. 105 110 zn beetje.

Maar ik ga niet veel harder rijden dan dat. Ik heb geen zin in een prent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:40

mvdende schreef:
Rennie89 schreef:
De km snelheid is niet geijkt. Je hebt ongeveer 10 km afwijking op een snelheid van 100 km op je teller. Ik rijd op mijn navigatie 104 km op traject controle, harder dan de meeste (haal alles in) en krijg geen bekeuring. Rijd ik ca 115 op mijn teller ;) dus ja als mensen langzaam inhalen, dat is ook een ergerpuntje. De km teller in je auto is praktisch nooit gelijk aan werkelijke km.

Maar officieel mag je niet de snelheid van de navigatie aanhouden en moet je je teller snelheid aanhouden.

Niet iedereen rijdt op navigatie.

Het "probleem" in de huidige situatie is dat veel mensen dus wél op hun navigatiesysteem gaan rijden. Die geeft andere snelheden weer dan de teller in de auto.

Daarnaast kan het een erger puntje zijn voor jou, maar dat is dan ook dat.

Je mag je best even ergeren als ik in jouw ogen met een te lage snelheid aan het inhalen ben.

Maar ga dan niet lopen bumperkleven/ seinen of me gewoon weg letterlijk van de weg af duwen.

Ik zeg niet dat jij dat doet rennie, maar ik maak het vaak genoeg mee dat automobilisten echt op nog geen 50cm van mn bumper aan het kleven zijn.

En dáár erger ik mij verschrikkelijk aan! En het is een overtreding trouwens, dat bumperkleven.

Officeel niet op navigatie? Waar haal je dat vandaan? Ik rijd meestal op navigatie of flitsmeister. En kijk al amper meer naar m'n snelheidsmeter. Je mag het zelf bepalen wat je doet. Snelheid van GPS is alleen nauwkeuriger

Ik rijd overigens altijd liever even wat harder. Behalve trajectcontres etc, vandaar flitsmeister. Helaas laatst te laat flitsmeister aan. Boete voor 6km per uur te hard na correctie (mocht er 80 reed 89). M'n eerste boete en wist dat ik em zou krijgen hahaha dus ging helemaal stuk dacht dat het erger was. Omdat ik normaal wel eens 100 wil rijden waar je 80 mag (rijd veel snachts en 'savonds dus kom niet veel mensen tegen dan)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:08

mvdende schreef:

Jij durft toch helemaal niet op de snelweg te rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:49

Ik moet straks met dit weer de a7 Heerenveen drachten over. Ben nu al benieuwd wat voor ergenissen ik ga krijgen. Hoop dat ik geen file heb, heb om 7 uur een afspraak.

Er gebeuren op dat stukje de laatste tijd bijna dagelijks ongelukken. Van kleine botsingen tot vrachtwagens in de sloot waardoor de hele snelweg dicht is. Dan vraag ik me echt af hoe dan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:17

mvdende schreef:
Rennie89 schreef:

Dan haal je juist niet met grotere snelheid in, maar rijd jij de toegestane snelheid met inhalen ipv even gas te geven en vlot in te halen. Want jij geeft zelf aan dat km teller afwijkt, dus haal jij in met 95km/h oid?

Mijn auto heeft zo goed als geen afwijking bij 100km/h en dan haal je ook heel veel mensen in. Ik vind het sinds het max 100km is ook heel opvallend hoeveel mensen gewoon de auto naar links gooien om iets in te halen zonder te kijken of het ook echt kan.

Ik heb alweer een jaar of 13 mijn rijbewijs en 2 boetes gereden. :+ Op dezelfde plek van rond de 25 euro omdat ik na correctie echt een paar km te hard reed in de bebouwde kom. Heel stom van mij, want dat is vlak voordat het bord 'einde bebouwde kom' er staat. _O- Ze waren ook vlak na elkaar toen ik net mijn rijbewijs had.
Gelukkig had mijn moeder diezelfde boetes rond die tijd op dezelfde plek.

Ik rijd vlot, maar let sindsdien wel heel goed op flitsers of flitsauto's.

Mijn ergernis zijn mensen die met dit weer hun licht niet aan hebben als het keihard regent. Helemaal als ze een grijze auto hebben...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:27

SincereQ schreef:
mvdende schreef:

Jij durft toch helemaal niet op de snelweg te rijden?

Ondertussen gaat snelweg best prima.

Had echt net zn maffe ergernis.

Hier in het dorp mogen auto's aan beide zijden van de weg geparkeerd worden. Het is dus altijd al slingeren en goed opletten dat als er een auto aan jouw kant van de weg geparkeerd staat, dat je netjes voorrang verleend aan het tegemoet komende verkeer.

Vanmiddag dorp uit stond er een hele rij aan de kant van de weg dorp uit dus. Heb flink wat auto's voorrang moeten verlenen. Da's wel eens wat irritant, maar goed. Straks dorp in heb ik weer voorrang.

Niet dus. Ik zie wel een auto komen, maar ga ervan uit dat deze voor mij aan de kant zou gaan, dus ik rijd door: ik had voorrang. Maar die pipo had niet goed vooruit gekeken en reed zichzelf klem, met zn neus vlak tegen mijn auto. Ik had een auto achter me, kon dus ook niet achteruit.

Uiteindelijk is er iemand uit een DHL busje gestapt en heeft de auto voor mijn neus duidelijk gemaakt dat hij achteruit moest. Dat heeft hij uiteindelijk dan ook gedaan.

Stond nog een hele rits auto's daar weer achter.

Rare situatie en eigenlijk zou er een parkeerverbod moeten gelden daar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 19:32

O dat lijkt mij een heel vervelende situatie inderdaad.
Of verbieden of maar aan 1 kant mogen parkeren zodat er een bord met rode en witte pijl geplaatst kan worden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:48

Ineke2 schreef:
O dat lijkt mij een heel vervelende situatie inderdaad.
Of verbieden of maar aan 1 kant mogen parkeren zodat er een bord met rode en witte pijl geplaatst kan worden.

Ja. Al kon ik er wel om lachen eigenlijk. Het gebeurt dus héél vaak dat mensen proberen door te dauwen en geen voorrang willen verlenen, maar meestal kiezen ze wel eieren voor hun geld en duiken ze last minut aan de kant. Tot nu toe was ik trouwens vaak diegene die uit schrik ergens de kant in dook, bang dat de tegenligger dat niet zou doen. Maar iedereen reed nu zo langzaam (nog geen 20 omdat er dus opstopping ontstond) dat ik zo iets had van: krijg de klere! Ze stoppen maar!

dus niet.

Ik hoorde de DHL medewerker buitenlands met die andere automobilist praten, dus waarschijnlijk kende die de Nederlanders verkeersregels niet. Of hij had er gewoon schijt aan.

Either way, dat hij vast stond was niet mijn probleem, maar de zijne.

Ik had dus ook een auto achter me, dus even achteruit was niet echt een optie.

En ipv een sorry, ik heb een foutje gemaakt, begon hij ook nog eens verontwaardigd te toeteren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 20:02

Heb ook zoiets gehad heel wat jaren terug.

Mijn toenmalige stal lag aan een einde van een lange doodlopende weg. Zo smal dat er maar 1 auto op rijden kan. Deze weg had op diverse punten wel een oprit of vluchthaventje waar even kon wachten als je een tegenligger had.

Ik was klaar op stal en op weg naar huis. Een stalgenoot vanaf de andere kant zag mij aankomen en reed toch snel haar ‘ vluchthaven’ voorbij zodat ik een lang stuk achteruit zou moeten.

Dus niet hè, dat werd van haar kant een scheldpartij en ik zat het rustig afwachtend te bekijken. Zij vond dat ik achteruit moest omdat zij een grotere auto had.

Nou dat argument houd bij mij geen stand hoor.

Het enige wat ik heb gezegd en aantal keer rustig heb herhaald is; jij had de mogelijkheid om de vluchthaven in te gaan en dat deed je niet, daarom zul je nu achteruit naar de vluchthaven moeten gaan.

Vervolgens volgende er nog wat dreigementen, maar in die tijd kwam er nog een auto met trailer achter mij staan. Helaas voor haar moest ze daardoor toch echt zelf achteruit :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:08

Mja, zo rij ik nog wel eens over dijken waar ze van die passeerhavens hebben. Dan heb je er ook figuren bij die de passeerhaven voorbij rijden terwijl ik 20 meter verder aan kom rijden. Dan zet ik m'n auto langs de rand op het asfalt en zien ze maar hoe ze er voorbij komen. No way dat ik dan de berm in duik.

Heb het ook wel eens gehad bij een versmalling met van die paaltjes, die bedoeld zijn om de snelheid uit het verkeer te halen. Daar stonden geen borden bij. Ik en een tegenligger komen allebei op die versmalling aan. Hij ging langzamer rijden en helemaal naar rechts. Toen ik die versmalling in reed, deed hij dat plots aan zijn kant ook waardoor we tussen de paaltjes tegenover elkaar stonden. Toen wilde hij dat ik naar achteren ging. We hebben er uiteindelijk vijf minuten gestaan voor hij toch maar achteruit is gereden :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:18

Ineke2 schreef:

Mijn toenmalige stal lag aan een einde van een lange doodlopende weg. Zo smal dat er maar 1 auto op rijden kan. Deze weg had op diverse punten wel een oprit of vluchthaventje waar even kon wachten als je een tegenligger had.

Ik was klaar op stal en op weg naar huis. Een stalgenoot vanaf de andere kant zag mij aankomen en reed toch snel haar ‘ vluchthaven’ voorbij zodat ik een lang stuk achteruit zou moeten.

Dus niet hè, dat werd van haar kant een scheldpartij en ik zat het rustig afwachtend te bekijken. Zij vond dat ik achteruit moest omdat zij een grotere auto had.

Het enige wat ik heb gezegd en aantal keer rustig heb herhaald is; jij had de mogelijkheid om de vluchthaven in te gaan en dat deed je niet, daarom zul je nu achteruit naar de vluchthaven moeten gaan.

Vervolgens volgende er nog wat dreigementen, maar in die tijd kwam er nog een auto met trailer achter mij staan. Helaas voor haar moest ze daardoor toch echt zelf achteruit :')

Ineke2 schreef:

Dat zijn ook echt precies van die dingen....

Kijk is schat het zelf ook wel eens verkeerd in, de afstand of hoe hard iemand rijdt (je mag 30 maar velen rijden 40-50.) Waardoor ik per ongeluk iemand geen voorrang dreig te geven. Maar ik doe dan snel mn knipper aan naar rechts en probeer zo goed als gaat diegene toch er langs te laten. Laat in ieder geval de intensie zien dat ik begrepen heb dat de ander voorrang hoort te hebben.

Maar vanavond was mijn tegenligger er van overtuigd dat hij voorrang had/ wilde krijgen. Het toeteren was ook echt bedoeld om mij aan de kant te krijgen.

Jammer dan, daar ging ik niet in mee. Zeker omdat er dus al een auto achter mij stond én omdat ik achteruit rijden al lastig vind en zeker in het donker.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:22

Ik had een keer dat ik voorrang had, maar van de andere kant kwam een grote vrachtwagen die dus steeds tussen de geparkeerde auto's moest duiken. Dus ik ben galant en knipper even dat hij door mag rijden. Staat er een auto achter me te toeteren. Vrachtwagenchauffeur was wel dankbaar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 20:40

Dat doe ik ook hoor. Met bijzondere voertuigen, groter dan een gangbare auto of met een aanhanger oid geef ik ze voorrang of ga opzij als de situatie daar om vraagt zodat iedereen zo makkelijk of zo snel mogelijk hun weg kan vervolgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:54

nynke55 schreef:
Ik had een keer dat ik voorrang had, maar van de andere kant kwam een grote vrachtwagen die dus steeds tussen de geparkeerde auto's moest duiken. Dus ik ben galant en knipper even dat hij door mag rijden. Staat er een auto achter me te toeteren. Vrachtwagenchauffeur was wel dankbaar.

Dat doe ik ook.

Maar zn vervelende automobilist met wit bestelbusje die denkt door te dauwen heeft pech.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:08

Als ik bij een versmalling voorrang heb neem ik die ook.
Toegegeven in de C3 van schoonmoeder nemen andere chauffeurs je niet serieus.
Met onze bus gaan ze wel aan de kant.

En zo niet blijf ik staan.

Irritatie is rot parkeren bij scholen.
En dan ook nog tegen het zebrapad aan.
Je ziet vnuit de auto dan nietof er iemand wil oversteken.
Zeker kinderen verdwijnen achter geparkeerde auto’s.