Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rennie89 schreef:De km snelheid is niet geijkt. Je hebt ongeveer 10 km afwijking op een snelheid van 100 km op je teller. Ik rijd op mijn navigatie 104 km op traject controle, harder dan de meeste (haal alles in) en krijg geen bekeuring. Rijd ik ca 115 op mijn tellerdus ja als mensen langzaam inhalen, dat is ook een ergerpuntje. De km teller in je auto is praktisch nooit gelijk aan werkelijke km.
mvdende schreef:Officieel is de km teller van je auto de enige juiste teller! Je moet niet naar Google Maps kijken!
[ [url=m/3pzj7g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Google zelf geeft ook aan dat alleen je eigen km teller in de auto "telt" als officiële snelheid.
SincereQ schreef:Hanafubuki schreef:Oh en roodlicht cameras meten ook snelheid als t groen is :') dat kostte me ooit 90 euro leergeld, 12 te hard (70 op de teller ipv 50 op een 70 weg met 50 op kruispunt)
Let sinds ik lease rij wel wat meer op nog. Wil geen boete-naam op werk
Hier kwam ik ook op de verkeerde manier achter
__Sannne schreef:Hanafubuki schreef:Met inhalen trap ik m ook wel in, maar nooit veel te hard, max 10 ofzo. Omdat ik alsnog geen prent wil.
Same, ik ga geen risico op boete lopen omdat Henk achter me wel geld teveel heeft en perse 140 wil rijden.
Rennie89 schreef:purny schreef:Als ik een andere auto inhaal dan druk ik toch wel even het gaspedaal in.
Ik rij altijd 100 op de rechterbaan. Bij inhalen van vrachtwagens rij ik wat harder om ze in te halen
En zo hoort het haha, gelukkig zijn er nog mensen die niet op de teller kijken en gewoon inhalen:
mvdende schreef:Rennie89 schreef:De km snelheid is niet geijkt. Je hebt ongeveer 10 km afwijking op een snelheid van 100 km op je teller. Ik rijd op mijn navigatie 104 km op traject controle, harder dan de meeste (haal alles in) en krijg geen bekeuring. Rijd ik ca 115 op mijn tellerdus ja als mensen langzaam inhalen, dat is ook een ergerpuntje. De km teller in je auto is praktisch nooit gelijk aan werkelijke km.
Maar officieel mag je niet de snelheid van de navigatie aanhouden en moet je je teller snelheid aanhouden.
Niet iedereen rijdt op navigatie.
Het "probleem" in de huidige situatie is dat veel mensen dus wél op hun navigatiesysteem gaan rijden. Die geeft andere snelheden weer dan de teller in de auto.
Daarnaast kan het een erger puntje zijn voor jou, maar dat is dan ook dat.
Je mag je best even ergeren als ik in jouw ogen met een te lage snelheid aan het inhalen ben.
Maar ga dan niet lopen bumperkleven/ seinen of me gewoon weg letterlijk van de weg af duwen.
Ik zeg niet dat jij dat doet rennie, maar ik maak het vaak genoeg mee dat automobilisten echt op nog geen 50cm van mn bumper aan het kleven zijn.
En dáár erger ik mij verschrikkelijk aan! En het is een overtreding trouwens, dat bumperkleven.
mvdende schreef:Rennie89 schreef:En zo hoort het haha, gelukkig zijn er nog mensen die niet op de teller kijken en gewoon inhalen:
Ik haal ook met grotere snelheid in hoor. 105 110 zn beetje.
Maar ik ga niet veel harder rijden dan dat. Ik heb geen zin in een prent.
SincereQ schreef:mvdende schreef:Ik haal ook met grotere snelheid in hoor. 105 110 zn beetje.
Maar ik ga niet veel harder rijden dan dat. Ik heb geen zin in een prent.
Jij durft toch helemaal niet op de snelweg te rijden?
Ineke2 schreef:O dat lijkt mij een heel vervelende situatie inderdaad.
Of verbieden of maar aan 1 kant mogen parkeren zodat er een bord met rode en witte pijl geplaatst kan worden.
Ineke2 schreef:Heb ook zoiets gehad heel wat jaren terug.
Mijn toenmalige stal lag aan een einde van een lange doodlopende weg. Zo smal dat er maar 1 auto op rijden kan. Deze weg had op diverse punten wel een oprit of vluchthaventje waar even kon wachten als je een tegenligger had.
Ik was klaar op stal en op weg naar huis. Een stalgenoot vanaf de andere kant zag mij aankomen en reed toch snel haar ‘ vluchthaven’ voorbij zodat ik een lang stuk achteruit zou moeten.
Dus niet hè, dat werd van haar kant een scheldpartij en ik zat het rustig afwachtend te bekijken. Zij vond dat ik achteruit moest omdat zij een grotere auto had.
Nou dat argument houd bij mij geen stand hoor.
Het enige wat ik heb gezegd en aantal keer rustig heb herhaald is; jij had de mogelijkheid om de vluchthaven in te gaan en dat deed je niet, daarom zul je nu achteruit naar de vluchthaven moeten gaan.
Vervolgens volgende er nog wat dreigementen, maar in die tijd kwam er nog een auto met trailer achter mij staan. Helaas voor haar moest ze daardoor toch echt zelf achteruit
Ineke2 schreef:Heb ook zoiets gehad heel wat jaren terug.
Mijn toenmalige stal lag aan een einde van een lange doodlopende weg. Zo smal dat er maar 1 auto op rijden kan. Deze weg had op diverse punten wel een oprit of vluchthaventje waar even kon wachten als je een tegenligger had.
Ik was klaar op stal en op weg naar huis. Een stalgenoot vanaf de andere kant zag mij aankomen en reed toch snel haar ‘ vluchthaven’ voorbij zodat ik een lang stuk achteruit zou moeten.
Dus niet hè, dat werd van haar kant een scheldpartij en ik zat het rustig afwachtend te bekijken. Zij vond dat ik achteruit moest omdat zij een grotere auto had.
Nou dat argument houd bij mij geen stand hoor.
Het enige wat ik heb gezegd en aantal keer rustig heb herhaald is; jij had de mogelijkheid om de vluchthaven in te gaan en dat deed je niet, daarom zul je nu achteruit naar de vluchthaven moeten gaan.
Vervolgens volgende er nog wat dreigementen, maar in die tijd kwam er nog een auto met trailer achter mij staan. Helaas voor haar moest ze daardoor toch echt zelf achteruit
nynke55 schreef:Ik had een keer dat ik voorrang had, maar van de andere kant kwam een grote vrachtwagen die dus steeds tussen de geparkeerde auto's moest duiken. Dus ik ben galant en knipper even dat hij door mag rijden. Staat er een auto achter me te toeteren. Vrachtwagenchauffeur was wel dankbaar.