Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:19

Blokkeren dan kan ze niet meer beoordelen. Geen energie meer aan vuil maken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:26

magda_90 schreef:

Ze zei dat ze me net een slechte beoordeling had gegeven omdat ik geen geld terug wilde geven, dus ik denk dat het daarvoor te laat is.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:49

Jammer zulke kopers. Wat ik een gemis vind bij de beoordelingen op mp, is dat je zelf niet kan reageren op een beoordeling. Zeker in zo’n geval als dit. Als jij allemaal 5 * hebt en er komt zo’n minkukel met 1*, zou je toch even de andere kant moeten kunnen vertellen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:03

Daphara schreef:
magda_90 schreef:

Ze zei dat ze me net een slechte beoordeling had gegeven omdat ik geen geld terug wilde geven, dus ik denk dat het daarvoor te laat is.

Zelf ook gewoon een 1 ster beoordeling teruggeven.

Jemig, vind dat je nog schappelijk bent geweest met je voorstel.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:06

upendo schreef:
magda_90 schreef:

Zelf ook gewoon een 1 ster beoordeling teruggeven.

Jemig, vind dat je nog schappelijk bent geweest met je voorstel.

Dat kan dus niet meer, omdat ik gebruik heb gemaakt van de “meld (aanstootgevende inhoud)” functie toen de scheldwoorden begonnen. Zodra je een chat meld verdwijnt alles, ook de mogelijkheid de koper te beoordelen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:56

Daphara schreef:
Ik heb ook weer één...

Ik verkoop leren rijlaarzen met rits, omdat mijn kuiten er al geruime tijd niet meer in passen. Dat staat ook letterlijk in de tekst samen met de maten en foto’s van de laarzen en het meetlint waarmee we de lengte en kuitmaat opgemeten hebben. Vrij weinig tekst, maar gewoon wat nodig is. De laarzen zijn verder niet van een bijzonder merk en worden verkocht als zijnde “gebruikt” maar zien er nog netjes uit, wat aan de foto’s te zien is.

De advertentie haal ik zo nog weg, maar voor nu is die hier nog te zien: http://link.marktplaats.nl/m1511676380? ... ios_tablet

Ik sluit een deal met koper voor €20

Maar nu ontvangt de koper het pakket en vind ze de rits te stroef lopen (ik heb daar zelf niets van gemerkt en heb ze nog goed gepoetst voor verkoop) en de laarzen zitten te strak. Krijg een heel zielig verhaal over dat dochter en heel lang voor gespaard heeft en nu wil ze de laarzen terug sturen en haar geld terug.

Wat zouden jullie doen?

Eerste wat ik dacht, je bent geen winkel!

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 01:17

Ik had gisteren gereageerd op een advertentie van een hooischudder.Die stond nog maar net op 2dehands.Was in eigen gemeente en vrij goedkoop.Dus ik vraag wanneer we langs kunnen komen.
Deze week had hij geen tijd en hij stelde zelf een week later,9 maart voor.Adres gaf hij ook al.
Stuurt hij deze avond dat hij verkocht is.
Waarom maak je dan een afspraak?
Hij had hem zogezegd aan een collega verkocht,vorig jaar hadden kandidaat kopers ook niets meer laten horen,eerst is eerst,etc.,etc.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:17

Daphara schreef:
Ik heb ook weer één...

Ik verkoop leren rijlaarzen met rits, omdat mijn kuiten er al geruime tijd niet meer in passen. Dat staat ook letterlijk in de tekst samen met de maten en foto’s van de laarzen en het meetlint waarmee we de lengte en kuitmaat opgemeten hebben. Vrij weinig tekst, maar gewoon wat nodig is. De laarzen zijn verder niet van een bijzonder merk en worden verkocht als zijnde “gebruikt” maar zien er nog netjes uit, wat aan de foto’s te zien is.

De advertentie haal ik zo nog weg, maar voor nu is die hier nog te zien: http://link.marktplaats.nl/m1511676380? ... ios_tablet

Maar nu ontvangt de koper het pakket en vind ze de rits te stroef lopen (ik heb daar zelf niets van gemerkt en heb ze nog goed gepoetst voor verkoop) en de laarzen zitten te strak. Krijg een heel zielig verhaal over dat dochter en heel lang voor gespaard heeft en nu wil ze de laarzen terug sturen en haar geld terug.

Wat zouden jullie doen?

Hangt van 2 dingen af bij mij.

Klopt het dat de ritsen wat stroever waren?
Had je dit op voorhand (in de advertentie of in het gesprek) vermeld?

Is het antwoord eerst ja en dan nee, dan zou ik persoonlijk wel zo schappelijk zijn om ze terug te nemen. Komen de laarzen in dezelfde staat aan als ik ze verkocht heb, dan zou ik het volledige bedrag (behalve verzendkosten) retourneren. Hebben ze even flink aan de laarzen geragd en van een stroeve rits een kapotte gemaakt, dan zou ik de minderwaarde door berekenen in wat ik terugstort.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:39

Gini schreef:
Daphara schreef:
Ik heb ook weer één...

Wat zouden jullie doen?

Hangt van 2 dingen af bij mij.

Klopt het dat de ritsen wat stroever waren?
Had je dit op voorhand (in de advertentie of in het gesprek) vermeld?

Is het antwoord eerst ja en dan nee, dan zou ik persoonlijk wel zo schappelijk zijn om ze terug te nemen. Komen de laarzen in dezelfde staat aan als ik ze verkocht heb, dan zou ik het volledige bedrag (behalve verzendkosten) retourneren. Hebben ze even flink aan de laarzen geragd en van een stroeve rits een kapotte gemaakt, dan zou ik de minderwaarde door berekenen in wat ik terugstort.

Eigenlijk weet ik het gewoon niet.
Ik heb de laarzen begin dit jaar nog gepast en natuurlijk ook goed schoongemaakt en gepoetst voor verkoop, daarbij ook de ritsen open en dicht gehad. Ik heb er gewoon niets bijzonders aan gemerkt en daarom ook niets in mijn geheugen geregistreerd over de ritsen en ze ook niet genoemd in de advertentie.
Daarom denk ik ook dat de ritsen gewoon normaal waren, het is zelfs niet bij me opgekomen om ze extra te controleren.

Toen ze in het begin zei dat de ritsen stroef liepen heb ik haar geadviseerd een blok zeep over de rits te halen, dat is iets dat we vroeger altijd deden om ritsen wat soepeler te laten lopen.
Toen kwam het verhaal dat de kuitmaat niet klopte (terwijl er duidelijke foto’s met meetlint bij de advertentie stonden) en dat de dochter er zo lang voor gespaard had.
Ik heb aangeboden de verzendkosten te vergoeden, zodat zij ze kon doorverkopen zonder er financieel op in te leveren.
Toen ineens waren de ritsen stuk en wilde ze niet meer dicht.
Toen kwamen de dreigementen en scheldwoorden.
Allemaal voor nette leren rijlaarzen van maar €20

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:44

Ow ok, ineens was niets goed meer, nou ja, dan zou mijn zin om samen tot een oplossing te komen ook wegebben als sneeuw voor de zon.
1 scheldwoord en het is gedaan met mijn goede bedoelingen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:14

Exact. Geen energie meer aan vuil maken. :(:)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:40

VickyS schreef:
Ik had gisteren gereageerd op een advertentie van een hooischudder.Die stond nog maar net op 2dehands.Was in eigen gemeente en vrij goedkoop.Dus ik vraag wanneer we langs kunnen komen.
Deze week had hij geen tijd en hij stelde zelf een week later,9 maart voor.Adres gaf hij ook al.
Hij had hem zogezegd aan een collega verkocht,vorig jaar hadden kandidaat kopers ook niets meer laten horen,eerst is eerst,etc.,etc.

dus... die wilde jullie ws achter de hand houden voor als de collega hem toch niet wilde. Min, zulke dingen

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:59

Mijn moeder verkoopt iets, redelijk duur (>1000) via Marktplaats, waarbij iemand vraagt of ze een creditcard of online platform heeft voor betaling? Koper is 2 maanden actief. Is dit raar of vinden jullie dat logisch?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:01

Niet doen. Via dat soort dingen kunnen ze vaak hun geld terughalen.

Gewoon rechtsstreeks laten overmaken of via de marktplaats betaalapp laten betalen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:07

IHN schreef:
VickyS schreef:

dus... die wilde jullie ws achter de hand houden voor als de collega hem toch niet wilde. Min, zulke dingen

Ik had gevraagd of we hem ter plaatse konden testen en dat was geen probleem.Maar waarschijnlijk wilde hij hem deze week nog laten draaien en werkte hij niet (goed) meer.Dus heeft hij gewoon gemeld dat hij verkocht was.
Als dat zo was,geen probleem hoor als je dit netjes meldt.

Of mijn tweede gedachte;heeft hij via mail een hoger bod gekregen dan zijn vraagprijs en had hij daarvoor wel tijd deze week.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 04-03-20 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:12

upendo schreef:
Niet doen. Via dat soort dingen kunnen ze vaak hun geld terughalen.

Gewoon rechtsstreeks laten overmaken of via de marktplaats betaalapp laten betalen.

Ja dat zei ik inderdaad ook al tegen mijn moeder! Fijn dat dat inderdaad klopt. De koper reageert ook niet meer nu ze gezegd heeft dat hij het kan overmaken of contant kan geven bij afhalen haha

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:00

Volgens mij staat dat van de laarzen nu op fb in die opgelicht groep :/

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:18

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 01:37

SweetVanille schreef:
Hawkeye schreef:

Kom het ook net tegen! Raar verhaal

https://www.facebook.com/groups/1535831 ... 955486541/

Had het ook net gezien, de screenshots geven wel een iets ander beeld van het verhaal, naar mijn idee.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 06:47

SweetVanille schreef:
Hawkeye schreef:

Kom het ook net tegen! Raar verhaal

https://www.facebook.com/groups/1535831 ... 955486541/

Dit gaat volgens mij niet over dezelfde persoon hoor. Ze hebben het over een meisje op fb die tevens op zoek is naar een paard om te rijden. Daphara is een volwassen vrouw met twee eigen paarden voor zover ik kan zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:04

Dat is niet bokker Daphara...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:28

Ik kan het bericht niet zien, ben geen lid van de FB groep. Maar inderdaad heb ik 2 eigen paarden en ben ik niet opzoek naar een bijrijpaard. Ook wordt ik met mijn bijna 40 jaar helaas niet meer beschreven als “meisje”.

Ik vind het helemaal prima als koper het openbaar wil zetten, ik heb niets te verbergen en ben in het gesprek niets meer dan netjes gebleven, ondanks de zeer negatieve en beschuldigende toon van de koper.
Ik heb aangeboden wat te vergoeden, maar niets was goed genoeg voor koper, dus ik denk niet dat ik werkelijk slecht uit de bus zou komen als het openbaar wordt gezet, hoewel koper er natuurlijk een mooie eigen draai aan zou kunnen geven.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:23

Oepsie das dan heel erg toeval geweest, sorry Daphara

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:25

Ah dan gaat dit om een andere. Toevallig, soortgelijk verhaal, rits die kapot is/stroef loopt haha.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:27

Ik heb het bericht ook gelezen op de Facebook groep.