Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphara schreef:magda_90 schreef:Blokkeren dan kan ze niet meer beoordelen. Geen energie meer aan vuil maken.
Ze zei dat ze me net een slechte beoordeling had gegeven omdat ik geen geld terug wilde geven, dus ik denk dat het daarvoor te laat is.
upendo schreef:magda_90 schreef:Blokkeren dan kan ze niet meer beoordelen. Geen energie meer aan vuil maken.
Zelf ook gewoon een 1 ster beoordeling teruggeven.
Jemig, vind dat je nog schappelijk bent geweest met je voorstel.
Daphara schreef:Ik heb ook weer één...
Ik verkoop leren rijlaarzen met rits, omdat mijn kuiten er al geruime tijd niet meer in passen. Dat staat ook letterlijk in de tekst samen met de maten en foto’s van de laarzen en het meetlint waarmee we de lengte en kuitmaat opgemeten hebben. Vrij weinig tekst, maar gewoon wat nodig is. De laarzen zijn verder niet van een bijzonder merk en worden verkocht als zijnde “gebruikt” maar zien er nog netjes uit, wat aan de foto’s te zien is.
De advertentie haal ik zo nog weg, maar voor nu is die hier nog te zien: http://link.marktplaats.nl/m1511676380? ... ios_tablet
Ik sluit een deal met koper voor €20
Maar nu ontvangt de koper het pakket en vind ze de rits te stroef lopen (ik heb daar zelf niets van gemerkt en heb ze nog goed gepoetst voor verkoop) en de laarzen zitten te strak. Krijg een heel zielig verhaal over dat dochter en heel lang voor gespaard heeft en nu wil ze de laarzen terug sturen en haar geld terug.
Wat zouden jullie doen?
Daphara schreef:Ik heb ook weer één...
Ik verkoop leren rijlaarzen met rits, omdat mijn kuiten er al geruime tijd niet meer in passen. Dat staat ook letterlijk in de tekst samen met de maten en foto’s van de laarzen en het meetlint waarmee we de lengte en kuitmaat opgemeten hebben. Vrij weinig tekst, maar gewoon wat nodig is. De laarzen zijn verder niet van een bijzonder merk en worden verkocht als zijnde “gebruikt” maar zien er nog netjes uit, wat aan de foto’s te zien is.
De advertentie haal ik zo nog weg, maar voor nu is die hier nog te zien: http://link.marktplaats.nl/m1511676380? ... ios_tablet
Maar nu ontvangt de koper het pakket en vind ze de rits te stroef lopen (ik heb daar zelf niets van gemerkt en heb ze nog goed gepoetst voor verkoop) en de laarzen zitten te strak. Krijg een heel zielig verhaal over dat dochter en heel lang voor gespaard heeft en nu wil ze de laarzen terug sturen en haar geld terug.
Wat zouden jullie doen?
Gini schreef:Daphara schreef:Ik heb ook weer één...
Wat zouden jullie doen?
Hangt van 2 dingen af bij mij.
Klopt het dat de ritsen wat stroever waren?
Had je dit op voorhand (in de advertentie of in het gesprek) vermeld?
Is het antwoord eerst ja en dan nee, dan zou ik persoonlijk wel zo schappelijk zijn om ze terug te nemen. Komen de laarzen in dezelfde staat aan als ik ze verkocht heb, dan zou ik het volledige bedrag (behalve verzendkosten) retourneren. Hebben ze even flink aan de laarzen geragd en van een stroeve rits een kapotte gemaakt, dan zou ik de minderwaarde door berekenen in wat ik terugstort.
VickyS schreef:Ik had gisteren gereageerd op een advertentie van een hooischudder.Die stond nog maar net op 2dehands.Was in eigen gemeente en vrij goedkoop.Dus ik vraag wanneer we langs kunnen komen.
Deze week had hij geen tijd en hij stelde zelf een week later,9 maart voor.Adres gaf hij ook al.
Stuurt hij deze avond dat hij verkocht is.
Waarom maak je dan een afspraak?
Hij had hem zogezegd aan een collega verkocht,vorig jaar hadden kandidaat kopers ook niets meer laten horen,eerst is eerst,etc.,etc.
IHN schreef:VickyS schreef:Ik had gisteren gereageerd op een advertentie van een hooischudder.Die stond nog maar net op 2dehands.Was in eigen gemeente en vrij goedkoop.Dus ik vraag wanneer we langs kunnen komen.
Deze week had hij geen tijd en hij stelde zelf een week later,9 maart voor.Adres gaf hij ook al.
Stuurt hij deze avond dat hij verkocht is.
Waarom maak je dan een afspraak?
Hij had hem zogezegd aan een collega verkocht,vorig jaar hadden kandidaat kopers ook niets meer laten horen,eerst is eerst,etc.,etc.
dus... die wilde jullie ws achter de hand houden voor als de collega hem toch niet wilde. Min, zulke dingen
upendo schreef:Niet doen. Via dat soort dingen kunnen ze vaak hun geld terughalen.
Gewoon rechtsstreeks laten overmaken of via de marktplaats betaalapp laten betalen.
Hawkeye schreef:Volgens mij staat dat van de laarzen nu op fb in die opgelicht groep :/
SweetVanille schreef:Hawkeye schreef:Volgens mij staat dat van de laarzen nu op fb in die opgelicht groep :/
Kom het ook net tegen! Raar verhaal
https://www.facebook.com/groups/1535831 ... 955486541/
SweetVanille schreef:Hawkeye schreef:Volgens mij staat dat van de laarzen nu op fb in die opgelicht groep :/
Kom het ook net tegen! Raar verhaal
https://www.facebook.com/groups/1535831 ... 955486541/