Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:52

robert45 schreef:
Rennie89 schreef:
Ik ben sowieso niet thuis morgen. En wil niet thuis blijven voor een pakket wat sowieso retour moet. Ik loop er wel heen (naar het afhaalpunt) wanneer ik kan en zeg dat het dan retour mag, dat kan ook toch?

Een briefje ophangen op de deur dat de chauffeur van postnl het direct retour mag doen?

Dan vind ik een afhaalpunt veel betrouwbaarder en simpeler dan een postbezorger die misschien niet eens dat briefje gaat lezen en het alsnog bij buren bezorgd :Y)

MyWishMax

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:54

Ah, ik wist niet dat je alsnog kon weigeren bij afhaalpunt! Fijn en opgelost dus!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:55

Niet dankzij PostNL :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:56

Je kan inderdaad gewoon weigeren bij het afhaalpunt, als je dat even aangeeft kunnen ze het pakket voor je retour sturen. Zitten zij niet 7 dagen onnodig met jouw pakket en heeft de afzender het ook sneller terug :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:08

Vraagje aan de kenners... voor de zoveelste keer heb ik een leeg briefje in de bus gehad er wordt niks op ingevuld alleen we hebben je gemist... we hebben al meerdere keren een klacht ingediend maar nog niks terug gehoord.
Ik weet dus niet waar het pakket is bij mijn buurman lag ook laatst z’n briefje in de bus en het was dat ik zei ik heb een pakket voor jou anders wist hij ook van niks.
Ik heb ook al een paar keer gehad dat het pakket gewoon bij de voordeur gezet werd en al aangegeven dat ik dat echt niet wil aangezien we aan een drukke straat zonder voortuin wonen dus iedereen kan het zien.
Maar dit is dus erg vervelend mijn vriend en ik verwachten beide pakketjes dus we weten niet eens voor wie het is kan ik hier wat aan doen verder? Ik heb al eens een hele boze over buurvrouw gehad dat er een pakket 3 dagen bij haar lag en toen ook al aangegeven dat ik dat niet wist en ze het volgende keer dan even door moet geven of gewoon niet moest aannemen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:04

kun je via de T&T niet zien welk pakketje het zou moeten zijn? Dan klacht indienen bij PostNL en ik zou ook gelijk melding maken bij de verkoper dat het pakketje niet bezorgd is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:33

Als het goed is kun je met de code op het kaartje online zien wat er mee gebeurd is.

PostNL is trouwens met een proef bezig om helemaal geen kennisgevingskaartjes meer te gebruiken, dan moet je wel je track and trace en mail in de gaten houden om te zien waar je pakketje gebleven is.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:51

Froukje schreef:
Als het goed is kun je met de code op het kaartje online zien wat er mee gebeurd is.

PostNL is trouwens met een proef bezig om helemaal geen kennisgevingskaartjes meer te gebruiken, dan moet je wel je track and trace en mail in de gaten houden om te zien waar je pakketje gebleven is.

Nee dit werkt niet staat bij niets gevonden... ik weet ondertussen om well pakket het gaat maar er staat er dus niet bij waar het bezorgd is alleen dat het is bezorgd. Ik heb post nl via fb benaderd kijken of ik reactie krijg...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:55

Als er alleen staat bezorgd heeft de bezorger hem afgeslagen op afgeleverd op huis adres. Dan kunnen ze bijPostNL ook niets anders dan navraag doen bij de bezorger..

Zeker weten dat hij het pakket niet ergens rond het huis heeft gelegd?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:33

Froukje schreef:
Als er alleen staat bezorgd heeft de bezorger hem afgeslagen op afgeleverd op huis adres. Dan kunnen ze bijPostNL ook niets anders dan navraag doen bij de bezorger..

Zeker weten dat hij het pakket niet ergens rond het huis heeft gelegd?

Nee we hebben geen echte voortuin of hij moet het weer voor de voordeur hebben gezet en het is weg

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:45

Froukje schreef:

Hoe gaat het dan met pakketjes van Ali express?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:12

Urielle schreef:
Froukje schreef:

Dat is een hele goede vraag, ik zou het niet weten. Denk dat ze er vanuit gaan dat daar ook gewoon een track and trace aan hangt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:52

Hangt er ook aan, maar de bijpassende status is maar zozo. Je weet natuurlijk toch al niet wanneer het komt en ik heb al diverse keren gehad dat mijn buren een pakketje kwamen afgeven dat volgens de track en trace nog niet eens in levering was. Ik zou dat zelf dus ook niet zijn gaan ophalen bij hen.
Dan ben ik echt wel blij als er een kaartje in de bus zit. Als ik weet dat er iets komt blijf ik thuis, maar met Ali gaat het allemaal toch even anders.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 23:06

Heb sowieso wel vaker pakketjes ontvangen waarvan ik niet eens wist dat ze onderweg waren. Pakketjes van werk, verrassingen van vrienden, etc.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:51

Verkoper/webshop benaderen, koeriersdienst gaat hetzelfde zeggen waarschijnlijk :) Die kunnen dan een onderzoek starten, scheelt je tijd met het wachten op een reply van de helpdesk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 05:00

Urielle schreef:
Froukje schreef:

Die komen bij mij in de postnl app, automatisch :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:34

https://www.nu.nl/economie/6132419/record-voor-postnl-door-lockdown-108-miljoen-pakketten-in-drie-maanden.html schreef:
PostNL bezorgde in het afgelopen kwartaal maar liefst 108 miljoen pakketten. Dat is ruim 60 procent meer dan de 67 miljoen van dezelfde periode vorig jaar en een absoluut record, blijkt uit cijfers die het bedrijf maandag heeft gepubliceerd.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:44

Aan m'n rug te voelen klopt dat wel ja :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:41

Keet schreef:
Die komen bij mij in de postnl app, automatisch :)

Oké, krijg je dan een melding als er iets aankomt?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:58

Heb er nu 3 instaan inderdaad. Zodra er post/pakket geregistreerd wordt voor mijn naam plus adres komt hij in mijn app te staan

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:17

Keet schreef:
Heb er nu 3 instaan inderdaad. Zodra er post/pakket geregistreerd wordt voor mijn naam plus adres komt hij in mijn app te staan

Ik bedoel meer of je dan bijvoorbeeld een pop-up krijgt?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:33

Ligt aan de pakketjes, vaak komt het alsnog via de post ipv pakket dus dan zie ik ze wel staan bij de post maar dat het die dag bezorgd zal worden met de rest van de post. Ik krijg wel notificatie, maar dat werkt niet altijd geweldig. Als ze via de pakketten komen staan ze ook in de app en is er niks anders als nornale pakketten.

De keren dat ik niks te horen kregen over Ali pakketjes kwamen ze niet via post nl.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:52

Je kan push berichten instellen en een widget maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 07:50

Is het bezorgsysteem bij jullie ook veranderd? PostNL komt hier vanaf nu maar 1 x langs. Geen 2de maal meer en niet meer bij de buren. Niet thuis is direct naar het pakketpunt. Helaas duurt dit dan 48 uur extra eer het er is. Vrijdag zijn ze hier geweest, vriend was thuis maar tegen dat hij aan de deur was reden ze alweer weg. Ben mijn pakket pas gisteren kunnen gaan halen. Moet dus beginnen opletten wat ik nog laat verzenden naar België (denk bv aan roofmijten od)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:05

Ja is hier al heel lang zo. Wel brengen ze het meteen hoor. ligt dan smiddags op het pakket punt.