Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:25

Eh alcohol mag dan wettelijk geen harddrug zijn, als je naar de definitie van harddrug kijkt, voldoet het daar wel gewoon aan. In de psychiatrie is het zeker beschouwd als harddrug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:33

Definitie harddrug: alle middelen die de overheid op de lijst met harddrugs heeft gezet.

Of iets een harddrug is hangt af van de wet. Als jij zegt dat het wettelijk geen harddrug is dan zijn we daar klaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-19 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:34

Winged schreef:
Ik vind per persoon 1 kind. Dus per koppel 2 kinderen.

Dan hou je de bevolking wél stabiel (hoewel die ook wel minder kan..)

Als ik een kind zou krijgen met een geestelijke handicap zou ik het laten weghalen.

En als het al geboren is dan, met deze geestelijke handicap? :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:37

Winged schreef:
In hoeverre heeft een gewone huiskat de behoefte om te jagen? Het eten krijgen ze thuis namelijk rijkelijk?

Mijn topfitte maar bejaarde Siamees van 20 gaat écht geen muizen vangen hoor en vroeger was hij daar ook al enigszins te lui voor. Zelfs toen we muizen in huis kregen was meneer nergens te vinden en de muizen kwamen gewoon binnen terwijl hij dichtbij in zijn mandje lag te snurken. :')

Dit is een extreem geval, onze Noorse Boskat-mix joeg al terwijl ze nog een mini kitten was, ging ze als enige achter muizen aan die moeders het nest bracht.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:40

pmarena schreef:
Zo'n volgevreten huiskat kan gewoon lekker voor de hobby de halve dag bij een muizenholletje gaan liggen wachten totdat de muis echt wat te eten moet gaan zoeken en het dan toch maar waagt.....

klopt _O-
Zo zie ik het hier ook!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:41

Karma schreef:
Winged schreef:
Ik vind per persoon 1 kind. Dus per koppel 2 kinderen.

Dan hou je de bevolking wél stabiel (hoewel die ook wel minder kan..)

Als ik een kind zou krijgen met een geestelijke handicap zou ik het laten weghalen.

Dan heb je nog de optie om het kind naar een vondelingenkamer te brengen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:05

poes schreef:
Eh alcohol mag dan wettelijk geen harddrug zijn, als je naar de definitie van harddrug kijkt, voldoet het daar wel gewoon aan. In de psychiatrie is het zeker beschouwd als harddrug.

True.
Ik vind tabak daarentegen geen harddrug, dat is het wettelijk gelukkig ook niet. Maar qua effecten etc vind ik het totaal niet passen bij de andere soorten harddrugs.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:22

enzino schreef:
De wet bepaald of iets een harddrug is, dat is geen mening.
Zowel alcohol als nicotine zijn in Nederland geen harddrug.

Net zo als dat de maan geen planeet is. Je kunt vinden van wel, maar dat maakt het nog niet waar.

Alcohol is wel degelijk een harddrug en dat bepaald de wet helemaal niet.
De wet bepaald alleen of het middel verboden is of niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:24

Wat maakt de definitie op zich uit? Het is verslavend, mensen kunnen er vervelend door worden, het beïnvloed je reactie-vermogen, en over het algemeen als je er niet te veel van drinkt dan valt de schade wel mee.

Meer hoef je toch niet te weten? Wat kan het schelen onder welk kopje "de overheid" het wil plaatsen :)
Maar misschien is dit ook wel een onpopulaire mening :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:25

De schade van alcohol valt alles behalve mee :n

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:26

Daarom zegt ze ook "Als je niet teveel drinkt"

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:27

Dat is zeer subjectief natuurlijk

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:35

Shaggy09 schreef:
poes schreef:

True.
Ik vind tabak daarentegen geen harddrug, dat is het wettelijk gelukkig ook niet. Maar qua effecten etc vind ik het totaal niet passen bij de andere soorten harddrugs.

Tabak (nicotine) is voor wellicht wel bijna 100% van de gebruikers een verslaving, alcohol veel minder. Je ziet tenslotte wel rokers in elke pauze naar buiten hollen voor hun fix terwijl de meeste gebruikers van alcohol niet eens dagelijks drinken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:43

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
True.

Tabak (nicotine) is voor wellicht wel bijna 100% van de gebruikers een verslaving, alcohol veel minder. Je ziet tenslotte wel rokers in elke pauze naar buiten hollen voor hun fix terwijl de meeste gebruikers van alcohol niet eens dagelijks drinken.

Dat hoeft helemaal niet hoor. Ik rook alleen als ik daar zin in heb, dat is meestal een sigaretje per dag. Soms rook ik ook een dag of een paar dagen niet, ligt eraan hoe mijn schema eruit ziet.
Bij mijn vriendinnen/klasgenoten idem.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:44

Cowboy55 schreef:
MaritB schreef:
Hoog risico

Moet het dan niet zijn: HR EIGENAREN?! Oops, unpopular opinion :D

Ja zeker!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:47

Dat kinderbijslag afgeschaft zou moeten worden en kindvrije mensen juist een vergoeding horen te krijgen daar ze bijdragen aan een beter milieu.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:51

BarbaLala schreef:
Dat kinderbijslag afgeschaft zou moeten worden en kindvrije mensen juist een vergoeding horen te krijgen daar ze bijdragen aan een beter milieu.

Ik moet telkens zo lachen als al die kindvrije mensen zich zo hoog prijzen. Niet alle kindvrije personen zijn per definitie goed bezig voor het milieu en de wereld. Dat is iets wat ik hier op Bokt echt zo vaak tegenkom. Jezelf even in een goed hoekje zetten want je hebt geen kinderen. Nou meid als je het milieu en de wereld wilt helpen zul je echt meer moeten doen dan enkel dat.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:53

Maar die vergoeding zou ik wel graag willen :Y) Of kinderbijslag behouden maar mensen zonder kinderen ook zo'n bedrag geven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:55

Het is ook geen impopulaire mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:58

Nikass schreef:
Alcohol is wel degelijk een harddrug en dat bepaald de wet helemaal niet.
De wet bepaald alleen of het middel verboden is of niet.

Bron?

Wikipedia: Het onderscheid tussen harddrugs, softdrugs en legale genotsmiddelen is dus een beleidskeuze, onder andere ook van openbare orde, van de overheid en de gemeenschap.

(of val je over het woordje "wet" wat dan "overheid" zou moeten zijn?)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:00

Karma schreef:

Weinig meer aan te doen... ;)

(en bedankt trouwens)

Maar bij een 20 weken echo krijg je al heel wat uitsluitsels over de gezondheid van de baby.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:02

Kinderbijslag afschaffen dikke prima, maar mensen die geen kind op de wereld zetten dan wel wat geven is weer het andere uiterste :P
Of krijg je met 1 kind dan de helft van dat bedrag? Dan ben ik voor :+ Als het dan maar meer is dan wat we nu aan kinderbijslag krijgen. Nee joh, alle gekheid op een stokje _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:27

Shaggy09 schreef:
Dat hoeft helemaal niet hoor. Ik rook alleen als ik daar zin in heb, dat is meestal een sigaretje per dag. Soms rook ik ook een dag of een paar dagen niet, ligt eraan hoe mijn schema eruit ziet.
Bij mijn vriendinnen/klasgenoten idem.

Shocking! Als scholier/student anno nu nog gaan roken???
Persoonlijk heb ik nog geen enkele succesvolle parttime roker gezien, ze zitten allemaal op hete kolen zolang ze hun verslaving niet kunnen stillen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:35

Niet zo shocking hoor, voor iemand met zo'n Boktnaam.

Schaf de kinderbijslag inderdaad maar af en besteed het geld dat zo vrijkomt aan een campagne voor anticonceptie/geboortebeperking in die delen van de wereld waar de mensheid nog ongeremd aan het doorfokken is. Inclusief 'onze' Biblebelt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:37

Mijn scheten ruiken af en toe best lekker. ;)