[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:13

Janine1990 schreef:
Siggislief schreef:
Ik weet niet of je dit luguber kan noemen, of juist meer bizar..

De 9-jarige Sophia is gediagnosticeerd met het Rett-Syndroom en heeft gezichtsvervorming.
Ik heb echt met open mond naar Sophia gekeken.

Link

Ik kon niet lang kijken...

Vond dat Nederlandse meisje laatst veel minder scary. Die heeft juist allemaal extra vel in haar gezicht gekregen.

Ik krijg er altijd wat plaatsvervangende schaamte door (ik vraag me even af of ik deze opmerking zo goed plaats). Die mensen die zo in de openbaarheid durven te treden, die er zó goed mee hebben om leren gaan. Terwijl ik klaag over een paar vetjes, twee missende tanden die nooit iemand zijn opgevallen en een onderkin.

Wat ik luguber vind is dat foto’s van dit meisje (zonder toestemming) zijn gebruikt voor een abortus campagne. Ik zal niemand veroordelen omdat ze voor het één of het ander kiezen, maar ik kan er allemachtig gruwelijk tegen als elkaars keuze niet gerespecteerd wordt en foto’s van een bijzonder kind als dit, zomaar gebruikt worden om een punt te “bewijzen”. Diegene die dat bedacht heeft, is IMO niets slechter dan Hitler, die vond ook dat bepaalde mensen er niet mochten zijn. Maar goed, misschien ga ik nu wel heel erg off topic...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 23:16

Daphara schreef:
Wat ik luguber vind is dat foto’s van dit meisje (zonder toestemming) zijn gebruikt voor een abortus campagne. Ik zal niemand veroordelen omdat ze voor het één of het ander kiezen, maar ik kan er allemachtig gruwelijk tegen als elkaars keuze niet gerespecteerd wordt en foto’s van een bijzonder kind als dit, zomaar gebruikt worden om een punt te “bewijzen”. Diegene die dat bedacht heeft, is IMO niets slechter dan Hitler, die vond ook dat bepaalde mensen er niet mochten zijn. Maar goed, misschien ga ik nu wel heel erg off topic...

Ik heb duidelijk niet ver genoeg gekeken...

Maar beeltenissen van levende mensen daarvoor (of het nu gaat om pro of contra) gebruiken is natuurlijk sowieso uit den boze.

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:20

Was dat met een comateuze man ook niet zo op de pakjes tabak dat de familie hem opeens zag ?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 00:45

Ailill schreef:
Wat betreft die luiers, zouden ze dat met of zonder rietje doen?

En zitten daar dan ook stukjes in?

Hoe zou het überhaupt smaken?

Als je plasluiers stukjes bevatten wordt het tijd voor een bezoekje aan het ziekenhuis geloof ik _O-

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:11

Een volgezogen luier wil nog wel eens gel vanuit de luier loslaten. Dan heeft je kind stukjes gel aan zijn/haar billen.

Maar ze bedoeld waarschijnlijk andere stukjes

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:06

Ja klopt en als je dan de luier open pulkt geeft dat een enorme pleuris zooi *werkt met dementerende ouderen*

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:35

Siggislief schreef:
Ik weet niet of je dit luguber kan noemen, of juist meer bizar..

De 9-jarige Sophia is gediagnosticeerd met het Rett-Syndroom en heeft gezichtsvervorming.
Ik heb echt met open mond naar Sophia gekeken.

Link

Persoonlijk vind ik dit er erg luguber uitzien... :oo

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:45

Ik had dat van Sophie een poosje geleden al gezien (zo'n leuke kerel die die kinderen interviewt)
Maar vond het idd ook vrij luguber

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:16

Arm kind...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:27

Alsof Rett alleen al nog niet genoeg was.
Zeer triest dit.

Van Rett zelf zijn ook genoeg filmpjes te zien op YT.
Kindjes, vooral meisjes, groeien normaal op tot ongeveer hun 2de jaar en gaan dan achteruit, krijgen epilepsie stoppen met leren en 'vergeten' wat ze al geleerd hebben. Vooral praten en motoriek.

Ooit eens tijdens een YTbinge tegengekomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:44

Dat ziet er erg triest uit inderdaad. Wat een lief broertje trouwens.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:08

Ik werd juist helemaal verliefd op dat filmpje. Zo lief hoe doe mensen en kinderen met dat meisje om gaan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:52

blokje schreef:
Ik had dat van Sophie een poosje geleden al gezien (zo'n leuke kerel die die kinderen interviewt)
Maar vond het idd ook vrij luguber

Hij heeft inderdaad meer van die interviews met kinderen die een handicap/beperking hebben. :)

Die van Sophie heb ik wel een tijdje met mond open gekeken, vond het wel heel erg zielig voor der.
Maar gelukkig heeft ze wel een heel lief broertje, die kent haar denk ik ook niet anders zoals ze nu is.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:22

S2 A11 Curious and Unusual Death - Netflix, uitleg wat er precies gebeurde bij de Nutty Putty cave.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:29

Onali schreef:
Alsof Rett alleen al nog niet genoeg was.
Zeer triest dit.

Van Rett zelf zijn ook genoeg filmpjes te zien op YT.
Kindjes, vooral meisjes, groeien normaal op tot ongeveer hun 2de jaar en gaan dan achteruit, krijgen epilepsie stoppen met leren en 'vergeten' wat ze al geleerd hebben. Vooral praten en motoriek.

Ooit eens tijdens een YTbinge tegengekomen.

Klopt.... Helaas maak ik dit real life mee en staat het Rett syndroom te dicht bij me....

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:26

Xyris schreef:
S2 A11 Curious and Unusual Death - Netflix, uitleg wat er precies gebeurde bij de Nutty Putty cave.

Hier krijg ik dus echt de kriebels van ;( heb nadat dit eerder voorbij kwam in dit topic op Google info gelezen maar bbrrrrr..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:09

Xyris schreef:

Misschien heel vreemd, maar dit vind ik dus boeiend om naar te kijken. :o

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:04

Tragisch in die Nutty Putty cave , zou nooit door een gat proberen te wurmen lijkt mij doodeng bij voorbaat . Wat een angst moet die hebben gehad

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:01

Vreselijk moet dat zijn geweest ja. Eerst angst als je merkt dat je vast zit. Daarna misschien nog hoop dat de reddingswerkers je wel komen redden en die hoop gaat langzaam verloren. Horror.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:29

Ik ben dat instagram account van crimescenecleanersinc gaan volgen wat iemand hier laatst suggereerde en heb even wat foto's met het verhaal erbij bekeken.
Ik zal even in spoiler zetten wat je er kan zien, want helemaal jeugdjournaal proof of smakelijk is het niet.
En toch heeft het account 370.000 volgers.

*knip ivm jeugdjournaal-eis*

Ja dit valt bij mij absoluut onder het kopje luguber.. Wel heb ik veel respect voor mensen die dit werk doen.
Ze moeten er immers toch zijn.
Toch vind ik het bijzonder dat dit zo op instagram staat.

Excuses als dit toch te heftig was voor dit topic.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 19-02-19 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Knip ivm Jeugdjournaal-eis

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:32

wauw...wat ik hoor is dat een beetje naakt zo word gemeld en alles meer en dit mag wel? vind dit wel erg gedetailleerd ja...

dat er mensen zijn die dit werk kunnen doen is wel onwijs sterk, poeh he :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:33

Ja luguber maar diep respect , ze doen het toch maar. En als een familielid het ziet dan verwijderen ze het 'gewoon'

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:47

Idd heel veel respect, maar ik vind ze eigenlijk net iets te commercieel overkomen, ik vind dat zonde.

Heb wel een tijdje een Zweedse man gekend die dit werk deed. Die had wel echt een klap van de molen gehad hoor door dat werk. Dus zelfs voor mensen die ervoor studeren en trainen kunnen er kapot aangaan...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:52

Bopje schreef:
Ik ben dat instagram account van crimescenecleanersinc gaan volgen wat iemand hier laatst suggereerde en heb even wat foto's met het verhaal erbij bekeken.
Ik zal even in spoiler zetten wat je er kan zien, want helemaal jeugdjournaal proof of smakelijk is het niet.
En toch heeft het account 370.000 volgers.

*knip ivm Jeugdjournaal - eis*

Ja dit valt bij mij absoluut onder het kopje luguber.. Wel heb ik veel respect voor mensen die dit werk doen.
Ze moeten er immers toch zijn.
Toch vind ik het bijzonder dat dit zo op instagram staat.

Excuses als dit toch te heftig was voor dit topic.

Er zijn nog veel meer van dat soort IG's. Onderandere 1 vrouw (mrs_angemi) met 1,8 miljoen volgers. Zij heeft ook een insiders groep waar nog extremere dingen worden gedeeld die ook op IG niet mogen.

Persoonlijk kan ik hier heel goed tegen en zie ik dit dan ook alleen maar als informatief, niet sensatiezoekend.