Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
julius_juut schreef:Century schreef:Kan je eigenlijk het hele jaar door kippen aanschaffen? Of is dat meer een winter/lente-dingetje?
Ja, dat kan het hele jaar wel. Houd er met broedeieren/kuikens rekening mee dat nesten vroeg in het jaar vaak in verhouding meer hanen schijnen te hebben, en late nesten meer hennen.
DeMolenhoek schreef:Ik heb wat rondgekeken en gezocht. Wij gaan het met de groothoender faverolle proberen. Ze broeden blijkbaar zelf ook nog erg goed dus ik hoop dat het allemaal lukt via natuurbroed
julius_juut schreef:De 60+ jaar ervaring van mijn kippenkwekende oom.Hier zelf ook het idee, maar zelf niet genoeg nesten gehad om daar echt iets over te kunnen zeggen.
Djoena schreef:DeMolenhoek schreef:Ik heb wat rondgekeken en gezocht. Wij gaan het met de groothoender faverolle proberen. Ze broeden blijkbaar zelf ook nog erg goed dus ik hoop dat het allemaal lukt via natuurbroed
Deze hebben wij ook gehadgoede broeders/moeders, voldoende eieren en goed vlees.
Mocht een van jullie nog een nestje geheel blauwe of geheel witte kittens weten voor niet teveel (max €50,- per kitten) wij zoeken nog twee kittens die onze boerderij vrij mogen houden van muizen. Wij hebben er niet zoveel, maar bij een van de buren zit de hele tuin volen deze gaan vanzelf onze kant op als daar geen ruimte meer is.