Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:45

Ja ik vind de gesnipperde ui ook al snel stinken, zuur ruiken..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:48

ik gebruik zo weinig ui dat ik beter een bakje kan kopen haha

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:50

Wij echt veel :') En tomaten ook echt veel.. Krijg je als je met een Turk bent getrouwd :+

Bij de Jumbo zijn helaas de losse tomaten weg.. Alleen nog trostomaten.. En die voorgepakte waar er 6 ofzo inzitten. Alleen die zijn vaak nog oranje inplaats van rood >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:52

Ik eet geen ui :=

Haal soms bij de groenteboer gesneden groente

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:54

Ik snij de meeste groentes inderdaad zelf, alleen andijvie neem ik wel gesneden.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:01

Dingen als Andijvie, boerenkool enz. koop ik gesneden en al. Omdat het echt een pokke werk is om dat helemaal te snijden. Voor de rest zo min mogelijk gesneden groente, tenzij het van die kant en klaar verpakkingen uit of voor de vriezer zijn/is. Maar die zijn weer wat goedkoper dan de vers gesneden groentes.

Op mijn werk hadden ze ook een tijdje kant en klaar gesneden uien....
Totdat ik dat vertelde en binnen een week lag er een net :Y)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:36

De AH biologische voorgesneden snipperui blijft heel lang goed en sterk, die neem ik nog weleens als ik weinig tijd heb, maar ik heb eigenlijk altijd wel een net ui thuis liggen.

Vandaag een broccoli gehaald, €2,14! Echt bizar, die hoge prijzen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:21

Heb je geen jumbo in de buurt?
Daar kost broccoli nu 89 cent dacht ik :j
Als iets zo duur is koop ik het niet, zijn genoeg andere groentes die wel goedkoper zijn.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:25

Zag van de week hier een kropje ijsbergsla voor 2.69 :wow:
Vond de sperziebonen ook duur en ze zagen er nog eens ontzettend verlept uit ook.
Dan maar diepvriesspinazie :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:44

Gesnipperde ui? Ik wist niet eens dat je zoiets kan kopen :+
Ik heb laatst een xxl zak met 5 kilo uien bij de lidl gekocht, zelfs die gaat hier met gemak op! Maar ze zijn ook lang houdbaar.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:48

Ik weet niet of het hier al genoemd is, maar ik heb gister de app Sjoprz gedownload. Een hele fijne, gratis app.
Je kunt hierin aangeven bij welke winkels in jouw buurt je vooral je boodschappen doet en dat kun je meteen de aanbiedingen van desbetreffende winkels doorzoeken. Ook kun je een boodschappenlijstje maken en de app laat dan meteen de verschillende prijzen van dat product bij de verschillende winkels zien.
Op die manier kun je mooi een budgetlijstje samenstellen die ook meteen het eindbedrag bij elkaar optelt .

Ik heb een enorme hekel aan boodschappen doen en hoe sneller ik de winkel uit ben hoe beter. Op deze manier kan ik thuis op m'n gemak een lijstje maken vanuit aanbiedingen ed en dan snel de winkel door.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:05

Boodschappen zijn best wel weer duurder geworden, met name groente en fruit. Zag dat de babyvoeding ook verhoogd is. Onder de 30 redden we niet meer, maar ergens rond de 50 met wekelijks babyvoeding.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:27

Ik werk in de supermarkt en de groenten en fruit zijn nu idd stuk duurder, komt door het slechte weer in europa. We krijgen ook veel sla/brocolie/courgette/venkel ect maar beperkt geleverd want alles wat ze binnen krijgen moet worden verdeelt onder alle winkels.

Mensen begrijpen dan dus ook gewoon niet dat het niet leverbaar is.. je krijgt altijd meteen te horen ja zal wel slecht besteld zijn dan. :=
Of van ja is toch belachelijk die prijzen... mevrouw daar kunnen wij niks aan doen :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:30

Die sjoprz app is leuk!
Heb het er net ook op mijn mobiel gezet, erg handig!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:47

Ik moet echt bijna huilen als ik de prijzen van de groentes zie nu.. Al mijn favoriete groentes zijn ontzettend duur geworden. Dus voorlopig eet ik geen sla, tomaat, courgette of broccoli.
Het vervelendste vind ik nog wel dat de andere prijzen in de supermarkt direct mee stijgen. Zo was ik laatst bij de Ah en de goedkoopste pads voor de senseo waren altijd 1,29 en nu al 1,89. Zo is het echt niet meer leuk boodschappen doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:51

Ui is zo fijn :) Als het al een beetje lang blijft liggen dan komt dat er meestal op neer dat je een extra schilletje eraf moet peuteren en dat vind ik dan nog wel te doen :)
Gesneden groenten koop ik bijna nooit, alleen als ik écht geen zin heb in moeite, en soms als het in de bonus is of met 35% korting. Dan gaat het in de vriezer voor als ik een keer ziek ben ofzo, 9/10 keer kan je er dan een makkelijk soepje van maken :)

@Femek, bij de Hema heb je altijd een pak koffiepads voor 1 euro geloof ik, die haalde ik altijd toen ik nog een senseo had :j Geen super kwaliteit maar wel gewoon prima senseokoffie.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:01

Hema verkoopt inderdaad koffiepads voor een vast bedrag 1,- is een normale zak, 2,25 voor een grote zak. Wij hebben het ook en het is prima te drinken.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:01

Ja, dat klopt, dat zijn er alleen 20 ipv 36 :) Dan zijn ze nu met de prijsverhoging idd net iets goedkoper, maar dan moet ik voor 0,0025 cent per padje minder apart naar de Hema :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:04

Moet je dan van het padje af :o :o Hihihi

Nee als de Hema niet echt in de buurt zit is het wel minder handig ja, bij mij zit hij praktisch naast de AH dus dat is dan toch wel makkelijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:12

Hier zit de Hema tegenover de supermarkt, ik haal altijd eerst de boodschappen bij de supermarkten en loop dan nog even de Hema in.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:37

Wij hadden ook een tijd van de Hema. Maar hebben nu altijd de perla biologische pads. Die zijn 3.29 voor 36 maar met grote regelmaat 1+1 gratis en dan slaan wij dus voorraad in. Hiermee zijn ze zelfs iets goedkoper nog dan die van de Hema. Namelijk 2.10 voor 46 AH pads tegen 2.25 bij de Hema.

Ze zijn vaker in de aanbieding met 2+1 gratis of nu 2 voor 5 euro. Maar probeer ze echt alleen in de 1+1 te kopen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:47

Ik heb die inderdaad zo'n 3 weken terug denk ik gehaald, toen ze 1+1 waren. Drink zelf geen koffie, dus hier liggen ze wel een tijdje, is alleen voor bezoek ed.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:00

Ja die koop ik ook vaak in de aanbieding, maar mijn koffie is een beetje harder gegaan dan verwacht afgelopen tijd.. Dus dat is alweer op :') Iets met studeren en weinig slaap enzo :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:09

Ja, prijzen van groente zijn momenteel echt heel erg hoog inderdaad. Ik had vorige week een mini stronk brocolli voor 1.85. Kom ik vervolgens de dag erna bij de Jumbo, liggen er gewoon normale stronken voor 89 cent. Nouja ach. Ik hou van broccoli, zou het zelfs nog kopen als het 5€ per stronk zou zijn :=

Jeetje, sterkte Champion. Vervelend zeg :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:23

Hier bij de Vomar waren de groentenprijzen iets gedaald gelukkig, maar nog steeds duurder dan normaal.