Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:42

djuulsie schreef:
Heb mijn marathonwagen op MP staan, kreeg een berichtje: als je er een 0 afhaalt wil ik hem wel hebben, toen heb ik terug gestuurd: als je er een 0 bijdoet kom ik hem brengen met een strikje erom :')

Sorry, maar vind dat zo flauw.... Dat verdiende een flauw antwoord

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:53

Je had ook kunnen antwoorden dat je de nul na de komma laat vallen :')

Al durf ik zelf nooit zo'n antwoorden sturen, ik bedenk ze wel.

DBiancaL

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:26

Lieve mensen je kan het naïef vinden maar alles was van te voren gecheckt vandaag ga ik bellen met waarschijnlijk zijn ouders!
Alles is via politie van te voren nagetrokken en ophalen is helaas niet mogelijk
Ik handel zelf ook veel via marktplaats en ook zulke bedragen!
Tegenwoordig mag je blijkbaar niet meer uitgaan van het goede van de mens!

Ik vind het jammer en eigenlijk redelijk kort door de vocht gezet dat ik blijkbaar dom ben (zo voelt het wel.... Maar ben niet achterlijk of zo)
Vind het heel jammer

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:29

Bianca succes bij zijn ouders. We leven in 2016 waar je niet meer veilig bent op straat of in de discotheek en waar mensen elkaar onthoofden voor niets en jij hoopt dat je uit kan gaan van het goede van de mens :? Die tijd is allang voorbij :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:31

Je moet altijd uitgaan van het goede van een mens. Het gaat nl. altijd nog vaker wel goed dan niet goed :+ Alleen daar hoor je niemand over, omdat men dat normaal vindt ;)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:07

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor dat geld gewoon rijd, hoe ver het is. Kan er geen afspraak gemaakt worden, of mag niet opgehaald worden, dan is het blijkbaar niet pluis..

Ik heb 2 keer een zadel verkocht. De eerste voor rond de 500 euro, deze heb ik verzonden. Heb toen uit mezelf al mijn gegevens gegeven en ik vond het nog spannender dan zij volgens mij. Daarna ook voor dat soort geld nooit meer iets willen verzenden.

Helaas is handel via internet/marktplaats nu eenmaal erg aantrekkelijk voor oplichters. Dat je zelf eerlijk bent wil helaas niets over een ander zeggen..

Ik hoop dat je toch nog iets terug kan krijgen van het geld dat je verloren bent op deze manier, Bianca.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:09

ik ben nu ook aardig genezen...
Het goede van de mens is bij mij als hulpverlener beschadigd...
De wereld lijkt wel steeds zieker te worden als ik dan ook de woorden lees van abercrombie (als ik het goed schrijf)....
toch zonde

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:16

DBiancaL schreef:
Lieve mensen je kan het naïef vinden maar alles was van te voren gecheckt vandaag ga ik bellen met waarschijnlijk zijn ouders!
Alles is via politie van te voren nagetrokken en ophalen is helaas niet mogelijk
Ik handel zelf ook veel via marktplaats en ook zulke bedragen!
Tegenwoordig mag je blijkbaar niet meer uitgaan van het goede van de mens!

Ik vind het jammer en eigenlijk redelijk kort door de vocht gezet dat ik blijkbaar dom ben (zo voelt het wel.... Maar ben niet achterlijk of zo)
Vind het heel jammer

Je noemt jezelf dom, daar begint je stuk tekst mee, wij zeiden naïef, naïef en dom zijn niet hetzelfde.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:27

Je kan het ook als iets moois zien dat jij nog geloofd in het goede van de mens. Alleen jammer dat het je dit keer pakweg 3 a 400 euro gekost heeft :+

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:29

Haha dure leerschool idd

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:21

Via marktplaats, haal ik eigenlijk altijd op.
Als het verder weg is, kijk ik altijd of het valt te combineren met een bezoek aan verre vrienden.

Ik ga ook van het goede uit van het goede in de mensen.
Gelukkig heb ik wel een goede intuïtie, als ik daar naar luister zit ik eigenlijk altijd goed.

Misschien is dat een tip?
Kijken hoe je die kunt gaan gebruiken?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:34

Sammie schreef:
Ik heb m gestuurd dat wij op deze manier geen zaken doen met mensen en ik heb m veel succes gewenst met z'n zoektocht..

Ik steek die auto nog liever in de fik dan aan zon arrogante kwalbak te verkopen.

Dat laatste had ik er ook bij vermeld

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:34

Werd gisteren gebeld
Ja ik bel voor de kruiken... Kruiken... ?? Ohhjaaaa (staan er al heel lang op)

KOmt ze als het goed is vanavond ophalen.
Word geduld dan echt een keer beloont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:31

Oh ik ben echt heel stom geweest.. |o Een paar pagina's had ik een post geplaatst van een reactie van iemand die totaal geen Nederlands kon, maar uiteindelijk toch een afspraak gemaakt. Meneer kwam netjes rond de afgesproken tijd, alleen heeft hij 15 euro gegeven i.p.v. de afgesproken 20 euro. Hij gaf het geld en het was in elkaar gevouwen, en pas toen ik de deur dicht deed zag ik dat het 5 euro tekort was. Ik baal echt van mezelf, ik had het direct moeten controleren, maar helaas. Gelukkig dat het 5 euro is en geen wereldbedrag, maar toch zuur, aangezien ik daar toch een heel uur voor moet werken.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:34

Wow das brutaal!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:20

Oh ik zou echt een havik zijn in zo'n geval en hem op alle mogelijke manieren laten weten dat je nog geld van 'm krijgt!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 23:13

Mijn intuïtie ja... Ik heb te impulsief gehandeld
Ik ga aangifte doen en laat het varen!

Vanavond lekker wedstrijd gereden morgen lekker naar een festival en zondag weer wedstrijd
Het leven gaat door.. Ik ga er niet meer bij stilstaan...en mijn onderbuik sowieso naar luisteren
Bedankt voor het begrip en de tips

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 07:19

Vind ik echt heel knap van je Bianca! Dat je je er zo overheen kan zetten :j
Ik ben opgelicht door een Bokker een aantal jaar geleden (welke overigens op meerdere accounts permanent gebanned is) en dat ging om iets meer dan 100 euro, maar daar ben ik nog heel lang intensief mee bezig geweest.
Inmiddels begint het idee te wennen dat ik het niet meer terug ga krijgen, maar als ik iemand hoor met dezelfde naam ofzo sta ik meteen op scherp :P
Ik laat dingen moeilijk los, I know :')

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:15

Nooit gelukt om er achter te komen wie die persoon is?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:48

Ja, lekker is dat he, daarna het leven weer door laten gaan.
Heb dat moeten leren maar ben er tegenwoordig best goed in, verademing.

Veel plezier vanavond en succes met je westrijd!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:07

enamorada schreef:
Cayenne schreef:
tussen de 300 en 1000 euro voor een stel Adidas gympen? Seriously? :wow:
Ik ben benieuwd naar een foto van de echte versie :=

Ik zie ze echt voorbij komen voor te gekke prijzen... Zou het er zelf nooit voor over hebben denk ik. Het zijn Adidas Yeezys, kun je wel even googlen :j (Ze zijn trouwens zo belachelijk duur omdat ze zijn ontworpen door Kanye West :') )

Das echt gekkenwerk! Eerlijkgezegd ken ik ook maar 2 mensen die ze dragen, en dan omdat ze ze gesponsord krijgen...

Hier een dekje verkocht naar tjechie waarschijnlijk. Heb wel al verzonden naar Frankrijk, Luxemburg en Duitsland maar deze is nieuw, ik ben benieuwd!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:34

Abercrombie schreef:
Nooit gelukt om er achter te komen wie die persoon is?

Wel qua naam enz en had ook mailadressen en telefoonnrs, maar slecht of niet te bereiken en loze beloftes helaas

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:21

Mischa schreef:
Vind ik echt heel knap van je Bianca! Dat je je er zo overheen kan zetten :j
Ik ben opgelicht door een Bokker een aantal jaar geleden (welke overigens op meerdere accounts permanent gebanned is) en dat ging om iets meer dan 100 euro, maar daar ben ik nog heel lang intensief mee bezig geweest.
Inmiddels begint het idee te wennen dat ik het niet meer terug ga krijgen, maar als ik iemand hoor met dezelfde naam ofzo sta ik meteen op scherp :P
Ik laat dingen moeilijk los, I know :')

Ik heb dat nog steeds met 75 euro die toen naar 'de verkeerde' is overgeboekt. Ik zou het toen eerst de volgende maand terug krijgen, toen in augustus. Toen in januari en uiteraard moet het nu nog komen. Mijn eigen bank wilde niks voor me doen, en met 1 cent overmaken kwam ik niks meer verder. Hebben ze toch mooi gespeeld.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:19

Verkopen jullie ook via facebook? En loopt dat een beetje of is het net zo'n drama?
Heb zelf nog geen facebook. Overweeg er 1 aan te maken maar wil me dan ook wel aansluiten bij wat verkoop hoekjes.. Niet alleen paardenspul maar ook babyspul.

Twijfel wel of ik dan een facebook aanmaak prive en daarmee ook spullen aanbied, of alleen iets aanmaak om aan te kunnen bieden. Wat zou er werken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:21

Ik vind t drama om te verkopen, maar dat kan ook aan mijn prul liggen :') heb er wel recent een goedkope vriezer kunnen scoren!