Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:38

Hier zijn bij de donkere haltes van die lampjes die je kan indrukken als je met de bus mee wilt. Dat ziet de chauffeur tenminste dat er iemand staat :) ideaal.
Maar die zijn er dus niet door het hele land?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:43

Nee. Op lijn 43 zeggen ze inderdaad dat je maar met je telefoon op de weg moet gaan staan als het donker is.

Aangezien die bus maar 1 keer in het uur rijdt en ik er de tijd voor had ben ik vanaf toen maar naar een verdere halte in het dorp gelopen. Ligt ook in een rare bocht maar daar zijn ze er tenminste op bedacht dat er wel eens iemand mee zou willen en het is dus gewoon in het dorp, met de nodige verlichting.

Waar is dat dan, die haltes met een lichtknop?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:51

Midden Nederland, traject van Amersfoort naar Wageningen. Misschien ook wel de andere, die bussen nam ik nooit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:54

Naar Wageningen ga ik nooit met de bus, als ik daar moet zijn pak ik de trein. Ik ben weleens in het donker in Woudenberg op de bus gestapt maar daar zijn me geen lichten in de bushokjes opgevallen. Denk dat jij een andere route bedoelt dan.

Die bushokjes zien er overal ook weer anders uit. Hier in de regio staat er geloof ik levensgroot Provincie Utrecht op. En langs de route van Apeldoorn naar Arnhem uiteraard niet :+ Die bushokjes verschillen overal van elkaar. Ander model, andere kleur enz.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:58

Ja ook in Woudenberg! Daar komt ie ook langs. Maar die knopjes zijn alleen op de donkere provinciale wegen, niet in het dorp. Ze hangen er nu sinds een paar jaar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:01

Mocht ik ooit weer eens in Woudenberg zijn, in het donker en niet in het dorp, zal ik erop letten of ik het zie. Nou wil ik het zien ook :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:12

Hier in Brabant zijn ze er ook. Zal vanmiddag als ik er aan denk wel eens een foto maken.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:42

Koper schreef:
its_daantjee schreef:
klopt.. ik ga ook altijd met mn ov in mn handen staan en zwaai even een keer. opzich denk ik dat de bus ook wel stopt als ik midden op de weg ga staan, maar bij een 80 km weg durf ik dat niet :')

het is ook een heel gek gelegen halte. weet niet of iemand de route van lijn 43 apeldoorn-arnhem via dieren kent? dan weet je misschien wel welke halte ik bedoel haha

Ik ken een stuk van die route. En bij je verhaal moest ik dus precies aan wat destijds mijn halte op die route was denken. Die heet geloof ik Harderwijkerweg. Vanuit Eerbeek de eerste halte na de rotonde.

Vanuit Apeldoorn ook wel eens gehad dat de chauffeur de halte miste. Of dat ze in Beekbergen bijna het restaurant daar op de hoek rammen en dan een paar honderd meter later nog niet wakker zijn en dan zeggen: o, daar had ik rechtsaf gemoeten he? Die chauffeurs die ook steeds zeggen: ik kom uit Arnhem, ik weet hier de weg niet. Nou ik kom verdomme uit Den Haag en ik ken de route door Beekbergen blindelings, dan kan iemand uit Arnhem het ook wel leren lijkt me.

die halte is inderdaad ook ruk! maar de halte die ik bedoel is hoge bergweg, vlak na het centrum van loenen.ik kom uit dieren en ken de route ook precies, maargoed ik ga dan ook in apeldoorn naar school :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:58

Hoge Bergweg ben ik nooit in- of uitgestapt maar ik begrijp he-le-maal wat je bedoelt! Echt niemandsland daar en als er dan chauffeurs op de bus zitten die de route niet kennen missen ze je maar zo.

Elke dag van Dieren naar Apeldoorn... wat erg voor je. Je zou bijna de trein nemen om niet met de bus te hoeven maar dan ben je nog weer veel langer onderweg :P
Laatst bijgewerkt door Koper op 18-04-16 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:01

Ik wil ook licht op mijn halte dan :P

Ah restaurant in Beekbergen , 1x nooit weer te kak voor mij en mam :') (ei van colombus of iets in die trand)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:03

Er zijn veeeel restaurants in Beekbergen, althans voor zo'n klein dorp. Het restaurant wat ik bedoel is ook een hotel, hij staat op de kruising waar de 91 rechtdoor rijdt en de 43 linksaf gaat en daar dus steeds de gevel net mist. Al dan niet met noodstop omdat de bus de gevel anders niet net mist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:09

_O- ojaa ik Denk het te weten

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:12

Ahhh gatverdegatver. Ik zit tegenover zo'n wijf wat heerlijk ordinair en te ranzig op dr kauwgom zit te herkauwen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:38

Wij hebben hier ook wel wat haltes met lichtknopjes.

Maar ook een aantal zonder, die bus is me al meerdere malen voorbij gereden. Ook als je er met je telefoon staat. Halte ligt nét na een best scherpe bocht, dus dan komen ze er veel te hard uitrijden en dan zien ze het lampje van je telefoon niet eens :+
Als je een beetje geluk hebt stoppen ze dan iets verderop alsnog omdat het dan tot ze doordringt, maar anders... Tsja, dan sta je daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:42

Je hebt ook in Drenthe ergens haltes langs de hoofdweg, waar de bus van de weg af moet. Daar zit een knopje op dat er wat langs de hoofdweg komt te staan zdat de bus weet dat hij er af moet of door kon rijden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:48

Warboel schreef:
Als je een beetje geluk hebt stoppen ze dan iets verderop alsnog omdat het dan tot ze doordringt, maar anders... Tsja, dan sta je daar.

Een uur lang -O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:59

Iejoorr schreef:
Ahhh gatverdegatver. Ik zit tegenover zo'n wijf wat heerlijk ordinair en te ranzig op dr kauwgom zit te herkauwen.

Had ik vrijdag ook, echt zo irritant als in de films, kei hard knauwen en bellen blazen. En dat voor een vrouw van naar mijn schatting rond de 35 ><

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:01

Koper schreef:
Warboel schreef:

Een uur lang -O-

Precies ja. Hier ook hoor -O-

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:40

Niet echt een ergernis, maar ving net een gesprek op.
Meisje 1: 'we hebben vertraging he?
Meisje 2: 'ja, we komen om 14:45 aan in plaats van 14:38'
Meisje 1: 'oh dan moeten we wel doorlopen om de trein van 14:52 te halen'

Ik dacht echt huh??? Je moet 1 spoor oversteken en je bent goed ter been, doorlopen? :')

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:48

hahaa ik snap wel dat je dan raar staat te kijken, maar ik wordt er zelf ook wel nerveus van als ik maar 7 minuten zou hebben om in de andere trein te komen. Ik ben zo iemand die niet weet waar welk spoor is en loop dan te zoeken en daarnaast vertrekt de trein helaas ook niet altijd op de aangegeven tijd. Had het pas nog dat ik de trein had gemist, omdat hij 2 minuten te vroeg vertrok.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:13

7 minuten... zolang je niet op Utrecht CS van spoor 20 naar spoor 1 moet is dat makkelijk te doen, zelfs als je het station niet kent (en mits je gewoon goed ter been bent, natuurlijk)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:20

Het was een station met drie sporen en het waren jonge meiden die (voor zover ik ze heb zien lopen) goed ter been waren.
Of ze bekend waren weet ik natuurlijk niet, maar het is letterlijk onder het spoor door en dan ben je op het perron :+
Ach zoveel mensen, zoveel verschillende ideeën haha

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:25

Koper schreef:
Hoge Bergweg ben ik nooit in- of uitgestapt maar ik begrijp he-le-maal wat je bedoelt! Echt niemandsland daar en als er dan chauffeurs op de bus zitten die de route niet kennen missen ze je maar zo.

Elke dag van Dieren naar Apeldoorn... wat erg voor je. Je zou bijna de trein nemen om niet met de bus te hoeven maar dan ben je nog weer veel langer onderweg :P

haha jaa het is verschrikkelijk.. maar ik moet wel. trein is wel korter, maar ook 2 keer zo duur.. vanaf volgendjaar mag ik dieren zwolle met de trein, (studenten ov) dat is veel beter als de bus.. ben de bus na 4 jaar wel zat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:28

xTammyy schreef:
Het was een station met drie sporen en het waren jonge meiden die (voor zover ik ze heb zien lopen) goed ter been waren.
Of ze bekend waren weet ik natuurlijk niet, maar het is letterlijk onder het spoor door en dan ben je op het perron :+
Ach zoveel mensen, zoveel verschillende ideeën haha

Nou ja, misschien gaan ze wel nooit met de trein en vinden ze het spannend haha. Mijn zusje ging vroeger nooit met de trein en plande overal minimaal een kwartier overstaptijd in, omdat ze bang was dat ze de trein anders zou missen. Als ze hem dan miste raakte ze in paniek en kon ze niet goed zelf bedenken dat ze gewoon de volgende trein kon pakken. Dus ik kan het me ergens wel voorstellen

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:29

Koper schreef:
Er zijn veeeel restaurants in Beekbergen, althans voor zo'n klein dorp. Het restaurant wat ik bedoel is ook een hotel, hij staat op de kruising waar de 91 rechtdoor rijdt en de 43 linksaf gaat en daar dus steeds de gevel net mist. Al dan niet met noodstop omdat de bus de gevel anders niet net mist.

inderdaad, de smittenberg is dat!
en hoge bergweg is inderdaad niemandsland.. vind de route van 43 ook ontzettend saai, maar dat komt misschien ook omdat ik hem al 3 jaar 2 keer per dag reis.. zit nu ook te wachten op de bus.. moet eigenlijk naar de wc, en moet nog een uur met de bus.. beentjes over elkaar dan maar :')