Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:15

Ik heb gisteren een telefoontje gehad dat mijn jurk aangekomen is en ik een afspraak mag maken voor het passen! *\o/*
Eerst kijken wanneer mijn kapster kan :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:48

Ben benieuwd naar je jurk Cayenne :) Wanneer staat jullie datum ook alweer?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:55

21 oktober :j

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:36

spannend! Bijna zover.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:37

Nou, dat duurt nog 4 maanden hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:20

Cayenne schreef:
Ik heb gisteren een telefoontje gehad dat mijn jurk aangekomen is en ik een afspraak mag maken voor het passen! *\o/*
Eerst kijken wanneer mijn kapster kan :P

Is jouw jurk op maat gemaakt of hebben ze een bestaande maat besteld?

(4 maanden zijn zo om, ik heb mijn hele bruiloft met alles erop en eraan in 4 maanden moeten regelen, vanaf "zullen we een datum gaan prikken en het gaan regelen" tot de dag zelf... Stress)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:26

De bestaande maat is besteld en bij de volgende pasbeurt zullen ze hem op maat maken :j
Pff, vier maanden? := Ik word nu al gestressed :') Ik ben in januari ten huwelijk gevraagd en vond dit al kort dag.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:41

Ik snap al het drama niet zo met dat regelen. Zoveel tijd gaat er bij mij toch niet in zitten zi

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:52

poes schreef:
Ik snap al het drama niet zo met dat regelen. Zoveel tijd gaat er bij mij toch niet in zitten zi

Wou het net zeggen... Behalve dat je de datum moet vastleggen bij t gemeentehuis, feestlocatie en fotograaf en een jurk moet zoeken is er toch niet veel te regelen?
Wij hebben deze dingen allemaal ong 7mnd van tevoren gedaan en de andere dingen zijn we 2 maanden van tevoren mee gestart en dat ging prima :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:11

mee eens, mensen maken me soms echt GEK met hun vragen 'lukt het wel met de trouw' 'je bent er alle weekends mee bezig zeker?'

Uhm ik heb een zeer veeleisende job, ik rij paard, ik werk op zondag ook nog, ik heb een lief en leuke vriendjes, dus neen, ik ben daar nie veel mee bezig :D

Het is idd 'maar' locatie, eten, kleed, foto en muziek eigenlijk. Wij hebben nu wel zeer bewust gekozen om alles te laten doen (dus hoger budget) en niets zelf want dan is het idd voor ons simpelweg niet te doen met onze schema's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:17

Dat ligt er toch maar net aan wat je wensen zijn en wat voor bruiloft het wordt? Die collega van me heeft 2 jaar over het plannen gedaan en zeker het laatste halfjaar inderdaad vrijwel elk weekend.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:23

geloof me, ik ga niet bepaald voor een klein eenvoudig feest (vind ik toch niet). Maar nogmaals: ik heb bewust gekozen om veel te laten doen. Veel meer dan zeggen wat ik wil en wat niet doe ik niet :D Sorry maar een half jaar elk weekend: aan wat in godsnaam :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:23

Maar wat moet je dan doen al die weekenden :?
die laatste kleine dingen, kaarten, bloemen, vervoer, kapper en visagiste, versiering van het huis was hier een kwestie van een dag hoor. En af en toe nog wat afspraken met deze en gene, maar dat was ook niet bepaald het hele werk. Kerkdienst voorbereiden hadden we ook nog te doen, maar daar zit het werk ook niet in. En we hadden ook niet een kleine bruiloft, 60 daggasten en zo'n 150 avondgasten en een feestavond met band. (Die hadden we ook al vrij vroeg trouwens)

Dus ik snap echt niet waar je dan hele weekends mee bezig bent :) oprechte vraag hoor, geen aanval :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:27

Dit was dus wel de jongen die £50k aan zijn bruiloft besteedde en 200 daggasten had :P Ze hadden shoots om te wennen aan de fotograaf en zodat ze ook foto's hadden van andere dagen dan de bruiloft, ze hebben zo'n 4 afspraken gehad met de cateraar, de bakker voor de taart, meneer moest zijn Maserati uitzoeken (die hij 3 dagen heeft gehuurd) etc. Ik vond het ook behoorlijk over de top hoor, daar niet van, maar zo krijg je je weekenden wel vol denk ik. Stag do was een lang weekend naar Dublin :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:29

Als je toch zoveel geld eraan kwijt wilt zijn, zou ik een weddingplanner nemen :P

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:10

Toen we onze worteltjestaart bestelden vroeg de bakker of we ook een kleurcode hadden. Kleurcode? Ja, dan kon je de taart afstemmen met de ballonnen, servetten en bloemen.

B-)

Ah. Toen snapte ik waarom sommige mensen meer stress hebben dan anderen...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:26

Hihi ik was ook zo'n nuchtere bruid :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:28

Maik79 schreef:
Toen we onze worteltjestaart bestelden vroeg de bakker of we ook een kleurcode hadden. Kleurcode? Ja, dan kon je de taart afstemmen met de ballonnen, servetten en bloemen.

WTF :') Ik had die vent toch een partij uit zitten lachen _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:30

poes schreef:

Wij hebben een relatief grote bruiloft en ik werk ook nog eens zo'n 60 uur in de week. Plus dat vriendlief en ik qua eisen nogal uit elkaar liggen met een groot aantal dingen en we maar 1 middag in de week hebben dat we om de tafel kunnen.. Ik ben dinsdag/woensdag vrij en hij zaterdag, zondag en dinsdagmiddag. Dus tja.. welke weekeinden om het te regelen? :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 00:03

Het trouwboekje... Hebben jullie dat al uitgezocht?
Ik moest eerst kiezen welk materiaal de kaft moest zijn, toen de kleur van de kaft en de metalen afwerking welke kleur dat moest. Vervolgens welk lettertype, en of de hoofdletters dan in rood of goud moesten... Ik kon zelfs ook nog kiezen voor een Fries boekje.
Jemig, maakt mij dat uit, doe mij een boekje. Klaar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 02:35

Uhm, wij moesten een bruidstaart hebben voor 270 mensen, daarvoor moesten we een constructie van houders ontwerpen en zelf maken (op het werk) uit metaal. Dat moest naar de bakker die met die constructie een taart moest ontwerpen. Om de taart op te bouwen waren meerdere mensen nodig, hij werd uiteindelijk zo groot als een statafel maar dan op de kop en met de verdiepingen van groot naar klein. Dat kost tijd en gedoe.
Ik heb 3x een proef bruidsboeket laten maken tot die goed was, daarmee naar het bedrijf die de tent regelde zodat die de juiste bijpassende bloemen in de tent zou hebben, bijpassende bloemen bij de avondlocatie en hoe en waar, en op de koetsen. Bloemen voor in ons huis. Versiering van ons huis met tule strikken e.d. Bruidstent uitzoeken, dj uitzoeken, interieur tent uitzoeken, catering uitzoeken, busbedrijf touringcar regelen, koetsen bekijken en regelen, avonddiner keuzemenu samenstellen, muziek bij diner en avondfeest (damn dat was een lastige!) regelen (uiteindelijk een geweldige artiest gevonden). Jurk drastisch aan laten passen voor mezelf, vestje en sluier laten ontwerpen, jurk voor mijn dochter laten ontwerpen en ook een jurk met bolero jasje voor mijn moeder laten ontwerpen (en natuurlijk ook tig keer passen net als ik omdat die op maat gemaakt werden, die zaak draaide overuren toen). Bij ceremoniemeester Frank op bezoek om alles door te spreken. Proefkapsel voor mij en mijn dochter een proef make-up laten doen, nagelstyliste ook. Catering voor bij ons thuis geregeld vanuit waar alle gasten en wij de dag begonnen. Catering voor in de koetsen geregeld. De routes voor de koetsen in kaart gebracht voor de koetsiers. Fotograaf bezocht en dingen doorgesproken. Foto locatie uitgezocht. Bowlingbaan bezocht en hapjes en drankjes besproken. Kaarten geregeld. Reserve trouwjurk laten maken voor het geval mijn jurk zou sneuvelen door vies weer en paarden (was gelukkig perfect weer). Taxi vervoer vanaf de avondlocatie naar ons huis geregeld omdat de auto's van de gasten bij ons thuis stonden. Duiven geregeld. Stadhuis geregeld. Gesprek gehad met onze ambtenaar die ons ging trouwen, Ringen gekocht.... Euhm... Ik ben vast nog wel wat vergeten maar om dat alles binnen 4 maanden geregeld te hebben is best veel werk en stress. Ik ben toen ruim 5 kilo afgevallen daardoor en moest echt er tegenaan vreten om niet te slank te worden voor mijn jurk die al een maat kleiner gemaakt moest worden.

Owja, trouwboekje ook, met kalligrafie enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:10

De zoektocht naar hem heeft heel wat avonden gekost:

http://www.sonnygriffin.nl/home.html

Een geweldige artiest, heel multifunctioneel. Tijdens het diner speelde hij met gitaar heel gepaste achtergrondmuziek zodat het niet overheersend was en daarna versterkt zodat je echt kon spreken van avondfeest muziek. Prachtige stem en perfect repertoire. Toen we zagen wat hij kost hebben we ons serieus afgevraagd of hij per ongeluk een 0 was vergeten :=
Mijn 20 jaar jongere nichtje heeft hem later op haar bruiloft ook gehad.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:12

Quanta costa dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:32

http://www.sylviasierhuis.nl/artiesten- ... aar--zang/

Hij is inmiddels iets duurder geworden. Wij hadden hem rechtstreeks benaderd, scheelt misschien ook bemiddelingskosten denk ik. En de afstand die hij moet reizen telt natuurlijk ook mee.
De anderen die wij op eerst het oog hadden en die we minder goed vonden kostten 2500 a 3000 euro per avond (solo artiesten). Toen we zijn prijs hoorden dachten we huh? Klopt dat wel?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:43

dat is wel een nette prijs :j 3000 euro per avond :') Krijg je dan Frans Duyts ofzo :')