Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:10

purny schreef:
Servicevraag hoeven wij niet meer te vragen eveneens of de klant koopzegels spaart

De servicevraag snap ik, maar dat er niet meer gevraagd wordt of iemand koopzegels wil niet. Krijg vandaag de dag nog steeds diepe zuchten van medewerksters als ik na het noemen van het totaalbedrag zelf moet vragen om koopzegels. De jongens vragen het wel nog steeds en dat werkt voor beide partijen toch prettiger. Als er jongens achter de kassa werken, ga ik gelijk bij hen in de rij staan. Helaas werken ze niet altijd als ik boodschappen moet doen en ik daarom toch weer bij een verveelde griet moet afrekenen. Alhoewel ik vandaag een heel leuke meid trof, die echt nog weet hoe het hoort. Iedereen in de rij werd daardoor ook meteen aardiger, dus hoe een klant is ligt soms ook aan de kassamedewerk(st)er (het viel ook meteen op hoe meer mensen er bij haar rij aansloten en hoe rustiger het in de andere lanen was). :j

Majken

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:13

Vandaag een vervelende man gehad die maar niet wilde snappen hoe de actie 2+1 gratis werkte. Werd er gek van.

En inderdaad je hand open houden, en dat de klanten het muntgeld dan vervolgens op de band gooien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:23

@shenavallie: koopzegels worden vaak verward met de huidige acties. Dan vraag je of een klant koopzegels spaart en dan denken ze dat je de actiezegels bedoeld. Maar gewoon al van te voren aangeven dat je ze spaart. Zit zo in je systeem.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:05

purny schreef:
@shenavallie: koopzegels worden vaak verward met de huidige acties. Dan vraag je of een klant koopzegels spaart en dan denken ze dat je de actiezegels bedoeld. Maar gewoon al van te voren aangeven dat je ze spaart. Zit zo in je systeem.

Daarnaast, zijn er bijna geen mensen meer die koopzegels willen. Toen ik nog achter de kassa zat bij de AH (zo'n 4 jaar geleden) had ik denk ik hooguit 3 keer per dag dat iemand koopzegels wilde. Mensen vragen het meestal tijdens het scannen, of voor het afrekenen.

Natuurlijk hoort een kassamedewerkster niet te zuchten als iemand wel koopzegels wil >;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:15

Ik kreeg laatst te horen dat we het niet meer hoeven te vragen. Ik geef het zelf altijd aan als ik boodschappen doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:18

Bij ons werd dat opgelost door eerst te vragen of de klant zegels voor de actie wou, en daarna pas of de klant koopzegels wou.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:36

purny schreef:

Dat snap ik zeker, dat daar verwarring kan ontstaan. Vandaar dat het meisje van gisteren nog eens extra en specifiek vroeg of ik koopzegels wilde, ook al is de bestek-actie afgelopen en hebben ze geen tijdelijke eigen acties.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:36

Emmaa_ schreef:
Bij ons werd dat opgelost door eerst te vragen of de klant zegels voor de actie wou, en daarna pas of de klant koopzegels wou.

Dat is ook zeker een goede oplossing! :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:38

Solmyrkvi schreef:
purny schreef:

Daarnaast, zijn er bijna geen mensen meer die koopzegels willen. Toen ik nog achter de kassa zat bij de AH (zo'n 4 jaar geleden) had ik denk ik hooguit 3 keer per dag dat iemand koopzegels wilde. Mensen vragen het meestal tijdens het scannen, of voor het afrekenen.

Natuurlijk hoort een kassamedewerkster niet te zuchten als iemand wel koopzegels wil >;)

Dat geloof ik zeker, dat er steeds minder mensen om de zegels vragen. Toch lijkt het mij wel handig (verkooptechnisch), omdat men erachter is gekomen dat het loont om via koopzegels te sparen. De 'rente' is in verhouding hoger dan bij een bank en bovendien sneller bij elkaar te sparen. Het besef lijkt wel steeds meer tot mensen door te dringen, dus hopelijk trekt dit op termijn weer aan. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:58

Ik doe inmiddels zo'n 20 jaar boodschappen bij mijn vaste appiefiliaal en ik kijk inmiddels altijd even wie achter welke kassa zit. Tijdje geleden was er echt een topmeid, die is nu helaas weg. Er is er eentje die ik liever vermijd en er is er eentje die daar uiterlijk dan weer erg op lijkt dus soms vergis ik me :+ En er is een joch van zo rond de twintig die tegen mij gewoon zegt wat hij vindt dus daar reken ik bij voorkeur af. Ook pin ik bijna altijd, ik hoef mij dus niet meer te ergeren dat ze niet terugtellen. Over het algemeen is het personeel daar heel vriendelijk en behulpzaam.

Mijn ergernissen betreffen dan ook mijn mede-boodschappendoeners. Ik kan mij verschrikkelijk ergeren aan mensen die voor mij staan en de boodschappenkar achter zich aansleuren waardoor ik mijn spullen niet kan inpakken, aan mensen die met de caissiere in discussie gaan over dingen waarvoor ze bij de servicebalie moeten zijn, aan mensen die zich bemoeien met wat ik voor boodschappen haal en mensen die hun koters niet in bedwang hebben.

En het allervervelendst vind ik mensen die al hun spullen al op de band hebben gezet en dan nog weer de winkel in duiken. Natuurlijk kan het dat je echt even wat vergeten bent en nog gauw even de winkel in rent voor een pak melk ofzo. Maar van die mensen die spullen op de band dumpen dan dan daarna nog de tweede helft van hun boodschappenlijstje gaan halen, of mensen die met weinig spullen voor je staan en ineens komt er een familielid aan met een karrevracht vol wat ze dan er bij willen afrekenen daar kan ik wel een beetje kwaad om worden.

Wat ik dan juist weer grappig vind zijn de hordes chineesjes 's ochtends vlak na openingstijd. Laatst stond er eentje voor mij in de rij met maar 1 pak poeder :? Bleek dat dat het laatste pak uit het schap was :P

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:03

Amper koopzegels en verwarring? Denk dat ht toch aan de winkel en duidelijkheid van de cassiere ligt. Want daar hebben wij hier echt geen last van. Meer dan de helft spaart koopzegels (maar ja die hebben dan ook echt een fijne opbrengst en kosten maar 2 cent, 1 boekje kost je 4 euro en je krijgt 6) en voor verwarring, gewoon duidelijk vragen spaart u koop of actiezegels. Dan geven ze zelf wel aan wat ze willen. Gaat hier heel zelden fout.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:22

En ook dat is een goede oplossing door de vraag op te splitsen in 'koop'- of 'actie'zegels! :j

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:27

Ik vroeg zelf altijd voor het betalen of iemand koopzegels wilde en na het betalen of iemand de actie(Efteling, muppet, disney of welke actie er dan ook maar was)zegels wilde hebben. In de 3 jaar dat ik achter de kassa heb gezeten is het aantal keer dat daar verwarring over is geweest op 1 hand te tellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:30

En dan zijn er nog van die malloten die zeggen "Ik wil er graag zegels bij." En dan tik je koopzegels aan, bedoelen ze gewoon dat ze extra actiezegels eisen. :roll: En dan boos worden dat ze moeten betalen voor koopzegels als dat te laat is.
Kunnen ze weer naar de servicebalie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:35

Ik vind het juist fijn dat ik niet meer hoef te vragen of klanten koopzegels sparen. Het scheelt gewoon frustratie als de klant wel zegt te sparen en uiteindelijk ze toch niet spaart. Vooraf aangeven is gewoon veel duidelijker

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:38

Ik heb wel eens >300 koopzegels afgerold, zegt klant "oneeee die bedoelde ik niet" -O-
Het klinkt ook een beetje misleidend "spaart u koopzegels".

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:42

Ja, maar... je spaart ze toch wel? Je moet er zoveel hebben voor de korting?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:49

Sammie schreef:
Ja, maar... je spaart ze toch wel? Je moet er zoveel hebben voor de korting?

De meeste linken "sparen" toch aan "gratis"... Niet geheel onlogisch, maar ik kon die klant wel een klap verkopen :')
En dan ook nog mokken dat ze naar de servicebalie moeten.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:11

'Wilt u koopzegels erbij?' vragen voor ze betalen.

Vanmorgen een vrouwtje die bij zo ongeveer elke sticker vroeg of ik die gezien had. Ze had maar 35 producten met sticker -O-

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:56

Solmyrkvi schreef:
purny schreef:

Kom hier even op inhaken! Want bij mij aan de kassa word er zeker nog veel koopzegels gespaard. Ik ben bijna elke dag wel door 1 zegelrol heen. Wij moeten het vragen, net als alles kunnen vinden, de spaaracties en bonus kaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:10

Ik ben ook actief koopzegelspaarder en moet zeggen dat de 'oudere' cassieres het wel altijd vragen (koopzegels, efteling zegels en de bon) maar de jongere cassieres dus niet, daar moet ik dan 3x aan vragen of ik alsjeblieft koopzegels erbij mag kopen..

Ga nu dus iedere keer naar dezelfde cassiere anders zuchten ze serieus nog ook aan de kassa..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:13

Paardennamen schreef:
'Wilt u koopzegels erbij?' vragen voor ze betalen.

Vanmorgen een vrouwtje die bij zo ongeveer elke sticker vroeg of ik die gezien had. Ze had maar 35 producten met sticker -O-

Dat is pas selectief boodschappen doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:58

Vandaag met de Efteling actie. Iemand wilde de zegels niet en gaf aan dat ik ze mocht geven aan de volgende klant. Staat er een vrouw te zeggen dat zij ze wel wilde. Voor haar stond een andere klant en die wilde ze ook. Dus ik dacht om het schappelijk en eerlijk te houden geef ik ze allebei de zegels. Daar was mevrouw het toch niet mee eens. Vraagt daarna ook nog aan mij of ze de zegels mocht hebben van de mensen die ze niet wilde hebben.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:20

Zit momenteel in Oostenrijk. Valt me op dat de kassamedewerkers hier echt totaal niet klantvriendelijk zijn. Zuchten, puffen en steunen tijdens het scannen, gewoon de kassa dichtgooien zonder iets te zeggen terwijl je in de rij staat, gewoon doen alsof ze je niet horen (spreek goed genoeg Duits om mezelf verstaanbaar te maken hier, dus daar ligt het niet aan) En niet eentje, maar allemaal. Vandaag verwisselde de medewerker van kassa en liet een Oostenrijkse vrouw waar ze kennelijk mee bevriend was voor ons, terwijl wij in de rij stonden en die vriendin aan kwam lopen. Heeft ze een hele tijd mee staan praten voor ze ons hielp, vind ik absoluut niet netjes.

Ik kan me voorstellen dat toeristen zeker rond deze tijd vermoeiend kunnen zijn, maar dit is echt zo apart.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:02

Zou het aan het weer liggen? Ik moest vandaag een pompje handenzeep halen voor het werk, dus even tussen de bedrijven door naar de supermarkt gesprint. Er waren twee kassa's open, waarvan eentje een behoorlijke rij met rimpelsauriërs had en de ander met een jong stel met een kar vol die nog uitgeladen moest worden. Ik sluit aan bij de kassa met het jonge stel en er werd meerdere keren naar mij met mijn flesje handenzeep gekeken, maar er werd geen moment gevraagd of ik misschien even voor wilde. Dat vond ik op zich geen probleem, ware het niet dat het stel om beurten de winkel nog inging om vergeten boodschappen te halen. En terwijl de kassa-medewerkster rustig hun spullen scande, nam het stel om beurten ook nog eens uitgebreid de tijd om 'bij te shoppen'. Omdat de rimpelsauriër rij niet korter werd, maar juist een nog langere file werd was het geen optie om daar aan te sluiten en inmiddels was er achter mij ook een kleine rij ontstaan. Helaas was deze supermarkt niet voorzien van een snelkassa voor maximaal 10 artikelen. Toen de griet van het stel zei dat ze niet de gewone mozarella wilde, maar de kleine balletjes gaf ik ze 'de blik'. Hierdoor haperde de gozer dat ze de mozarella toch ook in kleine stukjes konden snijden. Dit vond ze niet netjes staan op hetgeen ze wilde maken, maar na het zuchten van de mensen achter mij en mijn brandende ogen op haar gericht, 'moest het dan maar'. 8)7