Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:02

renskep schreef:
Super liiza dat je het huisje hebt! Ik snap je zorgen, maar ik sluit me aan bij wat de rest zegt. Het komt wel goed. En zo zullen er altijd dingen zijn die je tegen zullen houden ;)

Ik heb trouwens mijn huis gekocht met een jaarcontract en een intentie verklaring, maarbook dat is geen zekerheid dat mijn baas me houd. Gezien de situatie op het werk komt dat wel goed, daar niet van. En anders gelukkig genoeg werkgelegenheid voor mij.

En heel handig om jullie uitgave lijstjes te zien! Ik heb me van de week al eens wat verdiept in internet+telefoon+evt. televisie. Maar het lijkt hier veel duurder te zijn dan wat jullie hier boven noemen >;)

Hier is zo'n abbo rond de 60/70 pm, vind het erg duur

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:50

Mijn lijstje:
Hypotheek (bruto) € 477,00
Servicekosten € 85,00
Gemeenteheffing € 60,00
Inboedel+WA € 15,00
GWL € 150,00
Zorgverzekering € 95,00
Auto benzine € 120,00
Auto verzekering € 43,00
Auto belasting € 14,00
Telefoon € 25,00
I/T/B € 50,00
Boodschappen € 200,00

Bepaalde dingen weet ik exact, andere zijn een (ruime) schatting. Ik houd zo'n €150,- per maand over, geen vetpot dus.

Tancreda4

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:16

Btw dagen koelkast en vriezer en tv scoren. .. wat een drukte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:19

Ik wacht op de dag dat ik nieuwe wasmachine kan halen , mijn oudje valt bijna uit elkaar

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:27

Ik ga vrijdag even kijken of ik nu al mag kopen en pas bij mn oplevering kan laten bezorgen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:47

Kreeg net even lekker een rekeningetje van de afvalstoffenheffing, ha! Vroeg me al af wanneer die zou komen. :+

Verder nu heerlijk bankhangen met een spelletje op de ps3 :D
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:02

Aah lekker relaxen!
Zo heb ik van de week met mijn mannetje Guitar Hero op de PS2 gedaan =:) B-)

Ik heb net een hele kwak geld over gemaakt naar de notaris. :wow: Er waren al rekeningen gekomen voor de grond en de fundering, maar die moet ik dus nu nog betalen... en dan die notaris kosten nog natuurlijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:05

Oeh, kaarsjes!! Die ga ik ook vaker aansteken in mijn huisje straks :) Ziet er gezellig uit!

Ik ben geslaagd! Koelkast & vriezer. Tv heb ik gelaten voor wat het is, dat doe ik wel een andere keer. Ik was er nu even klaar mee := En ik had een afspraak staan voor een douche kastje ophalen. Leuk dat marktplaats shoppen. Morgen een salontafel ophalen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:14

Gezellig zo :D

Leuk Tancreda! , lekker alles inrichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:29

Jaaa leuk Tancreda!
Ik moet nog gordijnen in de slaapkamer en woonkamer hebben.
Echter de twijfel of het gordijnen, lamellen of luxaflex worden.

Iemand tips en/of ideeën? Help :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:39

Als ik geld had deed ik rolgordijnen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:45

Ik heb bij de voorramen van de woonkamer beiden :P En achter alleen rolgordijnen. In mijn slaapkamer komen dikke zware gordijnen die hopelijk niets qua licht door gaan laten :P

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:59

Ik wil luxaflex in de woonkamer en keuken. Slaapkamers rolgordijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:00

Ik heb alleen maar gordijnen , heb er niks mee :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:01

Ik vind het wel gezellig staan hoor.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 07:07

Hier druk met de laatste dingen in huis. Vandaag komen de meubels, behalve mijn eetkamer stoelen. Die komen half maart pas! Gister nog een tv besteld bij media markt. Vriendje hoopt dat die voor het weekend binnen is :') mannen en tv's. En hij komt niet eens bij mij wonen.

Liiza gefeliciteerd met je huisje! Hier heb ik een 4 uurs contract tot mei 2017. Op flex basis. Daarnaast op dit moment een halfjaar lang een opdracht van 36 uur pw. Dus de komende 6 maanden heb ik werk zat daarna is het afwachten.

Wat betreft gordijnen heb ik voor in de woonkamer vitrage gekocht (word op maat gemaakt) en over gordijnen. In de keuken een vouwgordijn. Voor in de douche heb ik luxaflex (vrij groot raam) en in 2 slaapkamers hangen lamellen (hingen er nog) plus in mijn slaapkamer gordijnen. En in de laatste slaapkamer hangen ook gordijnen. Maar wat een gedoe is dat zeg. Je moet over zoveel dingen na denken. Nu had ik per ongeluk een roede gekocht maar ik moet toch rails hebben. :') lekker handig.

Vandaag nog naar de ikea om een kledingkast, servies en wat kleine dingen te shoppen zodat ik zaterdag over kan!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:13

Nog geslaagd met je aankopen milatje?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:17

Yeeeeah, de offerte van m'n starterslening is binnen. Centjes voor m'n huis zijn nu binnen dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:23

Gefeliciteerd :D

Ik ben mijn bijbaantje kwijt , flinke tegenslag was toch wel mijn uitlaatklep en sociaal fijn -O- . Geld doe ik het niet voor , puur de contacten en ik ben altijd vrolijk omdat ik er gewoon van opknap even werken even sociaal even bezig -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:30

Ah minder Rebecca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:34

Is wel fijn omdat ik minder gedoe heb met uwv maar wel zonde :) , heb er vrede mee maar valt rauw op mijn dak . Teamleider was het vergeten te vertellen dus ik kreeg een mail dat dienstverband word beeindigd , na een gesprek en een excuus heb ik vakantie uren opgenomen en ben ik vrij tot het einde.

Terwijl ik altijd hard werkte , een paar die eruit vliegen niet en dat is zo zuur op mijn manier ><

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:39

UWV..... Er scheen gister een arbeidsdeskundige geweest. Leidinggevende kwam naar me toe of ik haar nog gezien had. Nu was het tamelijk druk. Ik werk ook maar 12 uur meer uren kan ik niet krijgen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:24

Super jammer Rebecca! Komt wel even zuur aan zo.

LizMd, fijn!

Hier druk bezig met het huisje. Inmiddels is het zo goed als klaar alsin verven, behangen, plintjes etc etc. Vandaag al een aantal dozen meegenomen en spullen uitgepakt. Maar jeetje, ik ben echt niet gemaakt voor verhuizen. Bezig met alles in dozen te proppen, maar ben compleet het overzicht kwijt. Morgen meubels overbrengen (paar kasten, bed en bank) hoop dat ik dan wat meer overzicht krijg. Wil het liefst dozen inpakken, direct wegbrengen en direct weer uitpakken. Nu ga ik ook om de hoek wonen dus kan het, maar echt efficient is het niet.

Zal blij zijn als ik over ben. Wanneer dat gaat zijn weet ik nog niet. Ik heb echt amper tijd, wil niet dat mijn ouders gaan inpakken/uitpakken :P En Maandag word een van mijn katten geopereerd. Niet een hele fijne timing, want dan kan ik ze nog even niet verhuizen. En eigenlijk wil ik stiekem niet alleen mijn huisje in zonder poezels :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:29

Ik heb gewoon telkens een paar dozen of spullen meegenomen. Maar wat een werk zeg. Wij hebben in 2 dagen alle grote spullen overgekregen. Eerste dag alles over, tweede dag in elkaar zetten en de derde dag over met de kat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:43

Purny uwv snapt dat nooit echt :+ , ze willen iedere uitkering trekker aan het werk maar welk werk :=

Tancreda ik heb ook over 2 dagen gespreid , werkte prima . Dag 2 bleef ik alleen achter in mijn casa