Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Caro_ schreef:In navolging op M.ax en X.am, heb ooit eens in de krant gelezen over een gezin waarbij alle kinderen een naam hadden, opgebouwd uit dezelfde 4 letters. Hun eerste zoon noemde A.lex en dat vonden de ouders in kwetsie zo'n fantastische naam/combi van letters dat ze bij alle volgende kinderen besloten om dezelfde 4 letters te gebruiken. Weet het niet meer zeker, maar dacht dat het krantenartikel geschreven was naar aanleiding van kind 6? Kinderen hadden dus namen als X.ela, X.ael, L.exa...
Aha: http://www.vernoeming.nl/alex-axel-xela-lexa-en-xael-hebben-er-een-zusje-bij
Tinus1909 schreef:Ik ga me echt niet druk maken op de 'rijmgehalte' van namen.
Overal is wel wat op te verzinnen, en als dat niet zo is,
hebben ze wel weer wat te zeiken om hoe je eruit ziet..
Inderaad, vaak vinden mensen het mooi om namen door elkaar te doen.
Mijn nichtjes heten Rosana en Royshantley.
Moeder heet Sylvana en vader heet Roy.
Vind Royshantley ook een aparte naam, maar Rosana vind ik wel prachtig klinken.
Verder heb ik ook nog een nichtje dat Channeila heet,
en haar broertje heet Yerriano (zou niet weten hoe je het schrijft, zegt; Jer-ri-aaa-noo
Amburtjoz schreef:Nonna en Midas kijk ik al niet meer van op, maar toen ik iemand 'Geronimo' hoorde roepen naar een blank jongetje met blond haar keek ik toch 3 keer om vanmiddag op het strand
AnikaTje schreef:Tinus1909 schreef:Ik ga me echt niet druk maken op de 'rijmgehalte' van namen.
Overal is wel wat op te verzinnen, en als dat niet zo is,
hebben ze wel weer wat te zeiken om hoe je eruit ziet..
Inderaad, vaak vinden mensen het mooi om namen door elkaar te doen.
Mijn nichtjes heten Rosana en Royshantley.
Moeder heet Sylvana en vader heet Roy.
Vind Royshantley ook een aparte naam, maar Rosana vind ik wel prachtig klinken.
Verder heb ik ook nog een nichtje dat Channeila heet,
en haar broertje heet Yerriano (zou niet weten hoe je het schrijft, zegt; Jer-ri-aaa-noo
Wat een aparte namen